DROPS / 187 / 22

Early May Sweater by DROPS Design

Raglánový pulovr s ažurovým vzorem na rukávech pletený z příze DROPS Muskat. Velikost S - XXXL.

DROPS Design: model č. r-718
Skupina přízí B
-----------------------------------------------------------
Velikost: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materiál:
DROPS MUSKAT firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí B)
500-550-600-650-750-800 g, barva č. 10, broskvová

Použitou přízi můžete také nahradit některou ze seznamu:
"Náhradní příze (Skupina přízí B)" – viz link níže.

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÉ JEHLICE (40 + 60 nebo 80 cm) č.4 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 21 ok a 28 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.

DROPS KRUHOVÁ JEHLICE (60 nebo 80 cm) č.3,5 na lemy – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 22 ok a 30 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.

---------------------------------------------------------

Komentáře (10)

100% bavlna
od 60.00 Kč /50g
DROPS Muskat uni colour DROPS Muskat uni colour 60.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 600Kč. Více zde.
POUŽITÉ POSTUPY:

VROUBKOVÝ VZOR na rukávech (pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích):
1 vroubek = 2 kruhové řady. Pleteme střídavě 1 kruhovou řadu hladce, 1 obrace.

VZOR: 
Viz schéma A.1.

TIP – UJÍMÁNÍ 1:
Abychom vypočítali, jak často musíme ujímat, vydělíme celkový počet ok na jehlici (např. 210 ok) počtem ok, která potřebujeme ujmout (tj. 26), takže: 210 : 26 = 8,07. V tomto případě tedy spleteme dohromady každé zhruba 7. a 8. oko.

TIP – UJÍMÁNÍ 2 (boky):
Ujímáme 1 oko na obou stranách značky, takto:
pleteme po poslední 3 oka před značkou, 2 oka spleteme hladce, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme.

TIP - PŘIDÁVÁNÍ (rukávy): 
Pleteme až po poslední 2 oka před značkou: 1x nahodíme, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi) a 1x nahodíme. V následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky. 

RAGLÁNOVÉ ZKOSENÍ:
V každém místě, kde se stýkají rukávy a trup, ujmeme 2 oka, takto - začínáme 3 oka před značkou:
2 oka spleteme hladce, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme.
----------------------------------------------------------

PULOVR:
Trup pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici až po průramky. Rukávy pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích. Pak sesadíme rukávy s trupem a dopleteme na kruhové jehlici v kruhových řadách sedlo s raglánovým ujímáním.

TRUP:
Pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici.
Na kruhovou jehlici č.3,5 nahodíme přízí Muskat 210-228-246-276-300-330 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pokračujeme pružným vzorem 3/3 (tj. střídáme 3 oka hladce, 3 obrace). Ve výši 3 cm upleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 26-28-30-36-36-42 ok = na jehlici máme 184-200-216-240-264-288 ok – viz TIP – UJÍMÁNÍ 1. Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.4 a pleteme lícovým žerzejem. Označíme si boky: jednou značkou označíme začátek kruhové řady, druhou umístíme za 92.-100.-108.-120.-132.-144. oko (= boky). Ve výši 6 cm ujmeme na každé straně každé značky 1 oko (= ujmeme 4 oka v kruhové řadě) a toto ujímání opakujeme vždy po 7 cm výšky, celkem 4x - TIP – UJÍMÁNÍ 2 = 168-184-200-224-248-272 ok. Ve výši 30-30-31-32-32-32 cm uzavřeme na každé straně každé značky oka pro průramky, takto: uzavřeme prvních 4-4-5-5-6-6 ok, pleteme až po 4-4-5-5-6-6 ok před druhou značkou, uzavřeme následujících 8-8-10-10-12-12 ok, pleteme po posledních 4-4-5-5-6-6 ok a tato oka uzavřeme. Nyní máme 76-84-90-102-112-124 ok zadního a stejný počet ok předního dílu.

RUKÁV:
Pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích.
Na ponožkové jehlice č.4 nahodíme přízí Muskat 47-49-51-53-55-57 ok a upleteme 2 vroubky VROUBKOVÝM VZOREM – viz výše. Označíme si začátek kruhové řady. Pleteme takto: 9-10-11-12-13-14 ok hladce, vzor A.1 (= 29 ok), 9-10-11-12-13-14 ok hladce. V tomto rozvržení vzorů pokračujeme a SOUČASNĚ ve výši 6-6-8-8-8-6 cm přidáme 1 oko na každé straně značky – viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ. Přidávání opakujeme vždy po 3,5-2,5-1,5-1,5-1,5-1,5 cm výšky, celkem 10-14-18-18-19-20x = 67-77-87-89-93-97 ok. Přidaná oka pleteme lícovým žerzejem. Ve výši 42-41-40-40-38-37 cm uzavřeme na každé straně značky 4-4-5-5-6-6 ok = 59-69-77-79-81-85 ok. Díl odložíme a stejným způsobem upleteme druhý rukáv.

SEDLO:
Rukávy a trup převedeme na stejnou kruhovou jehlici (rukávy přiložíme k trupu v místech uzavřených pro průramky) = 270-306-334-362-386-418 ok. Označíme si všechna místa, kde se stýkají rukávy a trup (= 4 značky). Nad trupem pleteme dále lícovým žerzejem, nad rukávy pokračujeme ažurovým vzorem a lícovým žerzejem, jako dosud; SOUČASNĚ v následující kruhové řadě začneme tvarovat RAGLÁNOVÉ ZKOSENÍ – viz výše (= ujmeme 8 ok). Toto ujímání opakujeme 11-10-8-8-9-8x v každé 4. kruhové řadě, pak ještě 7-12-17-19-20-24x v každé 2. kruhové řadě (celkem ujmeme 18-22-25-27-29-32x). Po dokončení veškerého raglánového ujímání zbývá na jehlici 126-130-134-146-154-162 ok.
Upleteme 2 vroubky a SOUČASNĚ v první kruhové řadě ujmeme rovnoměrně 30-30-30-36-38-42 ok = 96-100-104-110-116-120 ok – viz TIP – UJÍMÁNÍ 1. Poté všechna oka uzavřeme.

= 1 oko sejmeme hladce, 2 oka upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme
= 1x nahodíme mezi 2 oky
= 4 oka spleteme hladce za zadní nit
= 4 oka spleteme hladce
= zde není žádné oko, čtvereček přeskočíme

Komentáře (10)

Napište své postřehy!

Guida 16.10.2018 - 10:36:

Bonjour, pouvez-vous, svp, me dire comment tricoter le diagramme en aller-retour ? J’ai assemblé toutes les parties sur une même aiguille mais je ne vois pas comment continuer le diagramme jusqu’ici tricoté en rond. Merci beaucoup.

DROPS Design 16.10.2018 kl. 16:00:

Bonjour Mme Guida, quand on tricote l'empiècement, on va tricoter A.1 sur les manches comme avant, l'empiècement se tricote en rond sur toutes les mailles (dos, manche, devant, manche), on va donc tricoter A.1 comme on le faisait avant sur les manches. Bon tricot!

Eeva Savolainen 26.09.2018 - 20:14:

Onko neulekaavioon merkitty kaikki kerrokset vai vain oikean puolen kerrokset?

DROPS Design 27.09.2018 kl. 14:17:

Piirrokseen on merkitty kaikki kerrokset.

J SERVIANT 06.09.2018 - 14:01:

Bonjour, Je suis une bonne tricoteuse mais je me lance pour la première fois dans le tricot en rond et j'ai choisi ce modèle. Est ce un choix pas trop compliqué pour une première ? Merci pour les conseils éventuels.

DROPS Design 06.09.2018 kl. 15:40:

Bonjur Mme Serviant, lisez bien attentivement toutes les explications et suivez-les bien à la lettre. Si vous avez une question ou une hésitation, n'hésitez surtout pas. Le diagramme se lit en commençant en bas à droite, et tous les tours de droite à gauche. Bon tricot!

Sivet 24.08.2018 - 14:52:

Bonjour, je vais commencer le pull mais j'aimerais quelque précision sur le diagramme. quand vous dites " glisser 1 maille à l'endroit, tricoter 2 mailles endroit, passer la maille glissée par-dessus les mailles tricotées " cela veut dire qu'il faut tricoté 2 mailles ensemble ou 2 mailles normale ? " pas de maille, sauter cette case " cela veut dire qu'on glisse la maille sans la tricoté ?

DROPS Design 24.08.2018 kl. 16:11:

Bonjour Sivet! J'ai deja fait ce pull et il est formidable, courage! Et reponse: "glisser 1 maille à l'endroit, tricoter 2 mailles endroit, passer la maille glissée par-dessus les mailles tricotées" >cela veut dire qu'il faut tricoter 2 mailles normales. De cette facon, ces 2 mailles seront entourees par la maille glissee. Il reste 2 mailles (au lieu de 3)>cela explique 'pas de maille, sauter cette case'. Bon travail!

Buy Essays Online 23.02.2018 - 11:27: https://www.buy-cust ...

Looking beautiful. Most suitable for summer days.

Gunn-May Moen 29.01.2018 - 18:18:

En fin sommermodell.

Alona 29.01.2018 - 09:14:

Zefir

Barbara 17.01.2018 - 21:31:

Würde ich gerne nach arbeiten, findet meine Tochter toll.

Lisette Van Raadshooven 16.01.2018 - 20:58:

Delicate, lovely.

Doris 03.01.2018 - 08:33:

Klasse, möchte ich unbedingt nacharbeiten. Vielleicht sogar zusammen mit der Jacke.

Přidejte komentář k návodu DROPS 187-22