DROPS / 187 / 23

Majesty by DROPS Design

Strikket sjal med hulmønster, bølgemønster og retstrik. Arbejdet er strikket i DROPS Merino Extra Fine.

DROPS Design: Model me-136
Garngruppe B
-----------------------------------------------------------
Mål: Bredde øverst: ca 140 cm. Længde midt på: ca 55 cm
Materialer:
DROPS MERINO EXTRA FINE fra Garnstudio (tilhører garngruppe B)
500 g farve 24, lys gul

Arbejdet kan også strikkes med garn fra:
"Alternativ garn (Garngruppe B)" – se link under.

DROPS RUNDPIND (80 cm) nr 4 – eller de pinde du skal bruge for at få 21 masker og 28 pinde glatstrik på 10 cm i bredden og 10 cm i højden.
----------------------------------------------------------

Garnet til denne opskrift koster fra 219.5kr. Læs mere.

----------------------------------------------------------

SJAL:
Arbejdet strikkes frem og tilbage på rundpind.
Slå 61 masker op på rundpind 4 med Merino Extra Fine. Sæt 1 mærke 3 masker ind fra hver side (= 55 masker mellem mærkerne). Strik således:
1.PIND (= fra retsiden): Strik 2 masker RETSTRIK – se forklaring over, slå om (= 1 maske taget ud), strik retstrik til 1.mærke, slå om før mærket (= 1 maske taget ud), strik 55 masker retstrik (her sidder 2.mærke), slå om efter mærket (= 1 maske taget ud), strik retstrik til der er 2 masker tilbage, slå om (= 1 maske taget ud), afslut med 2 masker retstrik (= totalt 4 masker taget ud på pinden).
2.PIND (= fra vrangen): Strik retstrik over alle masker, det første og det sidste omslag strikkes ikke drejet, da der skal blive hul, de 2 midterste omslag strikkes drejet, her skal der IKKE blive hul. Dvs der bliver 1 hulrække indenfor 2 masker retstrik i hver side af arbejdet.
Gentag 1. og 2.pind. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN!
Strik totalt 62 pinde retstrik, dvs der er taget 62 masker ud på hver side af de 55 midterste masker = 185 masker på pinden. Arbejdet måler ca 15 cm målt i strikkeretningen.
Næste pind strikkes således fra retsiden: Strik 2 kantmasker retstrik, A.1a over næste maske, strik A.2a (= 6 masker) til der er 2 masker tilbage (= totalt 30 gange i bredden), afslut med 2 kantmasker retstrik. Fortsæt mønsteret således. Når A.1a og A.2a er strikket 1 gang i højden, strikkes A.1b over A.1a og A.2b over A.2a. Når alle masker er taget ud i A.2 er der 575 masker på pinden.
Luk af som forklaret i diagrammet, luk gerne af med 1 pindenummer større hvis aflukningskanterne strammer.

= luk 1 maske af
= luk 1 maske af, slå om pinden, luk omslaget af, dette gøres for at aflukningskanten ikke skal blive for stram

Kommentarer (11)

Skriv din kommentar her!

Khira Ejj 22.01.2019 - 04:11:

Merci de tout mon coeur pour vos efforts et explications

Fleur 07.01.2019 - 16:07:

Bonjour, je souhaiterais tricoter le châle Majesty, mais de manière à ce qu'il soit réversible. Je ne suis pas très calée, alors je me demandais : est-ce qu'il suffit de tricoter les rangs envers à l'endroit, ou faut-il adapter également d'autres points ? Et le rendu de la dentelle peut-il ressortir aussi joliment sur du point mousse que sur le jersey ?

DROPS Design 08.01.2019 kl. 08:15:

Bonjour Fleur, tricoter les différents diagrammes entièrement au point mousse donnera un résultat différent, et consommera également davantage de laine. L'idéal serait pour vous de tricoter un échantillon afin de regarder si le résultat vous convient et/ou comment vous pouvez l'ajuster si besoin. Bon tricot!

Asmaa 14.10.2018 - 21:14:

Commen tricoter une jeté sans crée de trou comme indiqué dur les explications.\\r\\nModele 187-23

DROPS Design 15.10.2018 kl. 11:14:

Bonjour Asmaa, cette vidéo montre comment faire un jeté et le tricoter au rang suivant normalement (= pour qu'il forme un trou) ou torse (pour qu'il ne forme pas de trou). Bon tricot!

Brenda 14.08.2018 - 16:09:

Ok I redid the rows and it is not right. I think if you do the increase row then repeat that row with out the increase this might balance it all out. I want to send a picture but I can’t. I still think the pattern does need to be modified. I’m not sure if any one else noticed this. Cheers.

Brenda 13.08.2018 - 15:55:

Hi, I am making this shawl and the Y/O lines do not connect properly as in the picture. When there is an increase row the Y/O’s do not connect to make an flowing line across the shawl. I think,..The Y/O must be done a stitch earlier on the increase row.

Linda 17.07.2018 - 11:42:

Hallo, ich komme mit der Strickschrift klar, A1a und A2a , muss die A2a bis hoch gestrickt werden? Ab Reihe 7 habe ich entweder eine M.zu viel oder zu wenig, mein Muster sieht auch nicht so aus wie auf dem Bild

DROPS Design 17.07.2018 kl. 14:56:

Liebe Linda, A.1a wird nur am Anfang der Hinreihe (= ende der Rückreihe) gestrickt, A.2a wird in der breite wiederholt. In jedem A.2a sollen Sie bei der 3. Reihe 2 Maschen zunehmen (= A.2a is jetzt 8 Maschen). Dann wird es bei der 11. Reihe nochmal 2 Maschen zugenommen (= 8 Maschen) und sw. Beachten Sie, ob Sie bie Reihe 6 immer noch 6 M in jedem A.2 haben (Markierer zwischen jedem Diagram kann damit helfen, die Maschenanzahl zu prüfen). Viel Spaß beim stricken!

Leslie Lees 16.06.2018 - 00:51:

The math for the cast on has to be wrong. Why would the centre stitches have YO inc. when a make 1 would close the hole. 55 stitches between markers when only 2 are placed at CO (3 sts. in). Is it supposed to be 55 sts. on either side of the centre stitch. I'm already frustrated. Are there any more typos in this pattern? Unfortunately all the comments below are not in english so I'm just lost. Why can't a company like drops post a pattern that is correct?

DROPS Design 17.06.2018 kl. 06:03:

Dear Leslie, all increasing are by YO because it is the easiest way how to do it and it goes very well with garter st. In this pattern we do not work with centre stitch, but with centre panel of 55 sts - so we have 55 sts between markers and you have to increase in each outside of this centre 55 sts. Happy knitting!

Hanny 31.05.2018 - 12:06:

Ik ben bezig met deze omslagdoek. Klopt het dat na de eerste 62 naalden, en het patroon begint, er geen omslag meer na de 2 recht aan het begin (en eind) komt??

DROPS Design 31.05.2018 kl. 15:29:

Hallo Hanny, Ja, dat kopt, na de 62 naalden hoef je die omslagen aan het begin niet mer te maken. De meerderingen zijn dan in de telpatronen verwerkt.

Hanny 31.05.2018 - 12:03:

Ik ben bezig met deze omslagdoek. Klopt het dat na de eerste 62 naalden, en het patroon begint, er geen omslag meer na de 2 recht aan het begin (en eind) komt??

Haidi 13.03.2018 - 11:28:

Jeg får det ikke helt til å stemme med opplegget og merkene ?

DROPS Design 16.03.2018 kl. 15:32:

Hej Haidi, vil du skrive mere konkret hvad du ikke får til at stemme? Du kan prøve at sætte et mærke imellem hver rapport, så bliver det tydligere hvornår du starter forfra i rapporten. God fornøjelse!

Kommentere opskrift DROPS 187-23