DROPS / 187 / 21

Early May by DROPS Design

Raglánový propínací svetr s ažurovým vzorem na rukávech pletený z příze DROPS Muskat. Velikost S - XXXL.

DROPS Design: model č. r-717
Skupina přízí B
-----------------------------------------------------------
Velikost: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materiál:
DROPS MUSKAT firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí B)
500-550-600-650-750-800 g, barva č. 10, broskvová

Použitou přízi můžete také nahradit některou ze seznamu:
"Náhradní příze (Skupina přízí B)" – viz link níže.

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÁ JEHLICE (60 nebo 80 cm) č.4 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 21 ok a 28 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.

DROPS KRUHOVÁ JEHLICE (60 nebo 80 cm) č.3,5 na lemy – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 22 ok a 30 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.

DROPS PERLEŤOVÝ KNOFLÍK Vypouklý (bílý) č.521: 8 ks pro všechny velikosti.
---------------------------------------------------------

Nejste si jistí, kterou zvolit velikost? Třeba by vám pomohla informace, že modelka na obrázku je vysoká asi 170 cm a nosí velikost S nebo M. Pokud chcete plést/háčkovat pulovr, kabátek, šaty nebo podobný kousek, najdete dole pod návodem nákres s jednotlivými mírami v cm.
Komentáře (6)

100% bavlna
od 54.00 Kč /50g
DROPS Muskat uni colour DROPS Muskat uni colour 54.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 540Kč. Více zde.

V kruhových řadách – rukáv: 1 vroubek = 2 kruhové řady. Pleteme střídavě 1 kruhovou řadu hladce, 1 obrace.

VZOR: 
Viz schéma A.1. Zobrazeny jsou všechny řady vzoru nahlížené z lícové strany.

KNOFLÍKOVÉ DÍRKY:
Knoflíkové dírky vyplétáme v pravé léze. 1 dírka = spleteme hladce 3. a 4. oko od předního okraje légy a 1x nahodíme. V následující řadě upleteme nahození hladce = vznikne dírka.
Knoflíkové dírky vyplétáme v těchto rozestupech:
S: 2, 8, 14, 20, 27, 34, 41 a 48 cm.
M: 2, 8, 15, 22, 29, 36, 43 a 50 cm.
L: 2, 9, 16, 23, 30, 37, 44 a 52 cm.
XL: 2, 9, 16, 23, 30, 38, 46 a 54 cm.
XXL: 2, 9, 16, 24, 32, 40, 48 a 56 cm.
XXXL: 2, 10, 18, 26, 34, 42, 50 a 58 cm.

TIP – UJÍMÁNÍ 1:
Abychom vypočítali, jak často musíme ujímat, odečteme od celkového počtu ok na jehlici (např. 223 ok) oka obou lég (tj. 10) a zbytek vydělíme počtem ok, která potřebujeme ujmout (tj. 29), takže: 223 - 10 = 213 : 29 = 7,3. V tomto případě tedy spleteme dohromady každé zhruba 6. a 7. oko; oka splétáme mimo légy.

TIP – UJÍMÁNÍ 2 (boky):
Ujímáme 1 oko na obou stranách značky, takto:
pleteme po poslední 3 oka před značkou, 2 oka spleteme hladce, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme.

TIP - PŘIDÁVÁNÍ (rukávy): 
Pleteme až po poslední 2 oka před značkou: 1x nahodíme, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi) a 1x nahodíme. V následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky. 

RAGLÁNOVÉ ZKOSENÍ:
V každém místě, kde se stýkají rukávy a trup, ujmeme 2 oka, takto – začínáme lícovou řadou a 3 oka před značkou:
2 oka spleteme hladce, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme.
----------------------------------------------------------

SVETR: 
Trup pleteme v řadách na kruhové jehlici zdola nahoru. Rukávy pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích. Pak sesadíme rukávy s trupem a dopleteme na kruhové jehlici v řadách sedlo s raglánovým ujímáním.

TRUP:
Na kruhovou jehlici č.3,5 nahodíme přízí Muskat 223-241-259-289-313-343 ok (včetně 5 ok légy na každé straně) a upleteme 1 rubovou řadu obrace. Následující lícovou řadu pleteme takto: 5 ok VROUBKOVÝM VZOREM – viz výše, pružný vzor 3/3 (tj. střídáme 3 oka hladce, 3 obrace) až po posledních 8 ok v řadě, 3 oka hladce, 5 ok vroubkovým vzorem. Pamatujeme na vyplétání KNOFLÍKOVÝCH DÍREK v pravé léze – viz výše. Ve výši 3 cm upleteme 1 lícovou řadu hladce a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 29-31-33-39-39-45 ok = na jehlici máme 194-210-226-250-274-298 ok – viz TIP – UJÍMÁNÍ 1. Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.4 a pleteme lícovým žerzejem s 5 oky vroubkovým vzorem na každé straně (= légy).
Označíme si boky: na každé straně dílu vložíme značku za 51.-55.-59.-65.-71.-77. oko od předního okraje (= mezi značkami leží 92-100-108-120-132-144 ok zadního dílu). Ve výši 6 cm ujmeme na obou stranách obou značek 1 oko (= ujmeme 4 oka); toto ujímání opakujeme vždy po 7 cm výšky, celkem 4x – viz TIP – UJÍMÁNÍ 2 = 178-194-210-234-258-282 ok. Ve výši 30-30-31-32-32-32 cm uzavřeme na obou bocích oka pro průramky, takto: pleteme až po 4-4-5-5-6-6 ok před první značkou na boku, následujících 8-8-10-10-12-12 ok uzavřeme, pleteme až po 4-4-5-5-6-6 ok před značkou na druhé straně, následujících 8-8-10-10-12-12 ok uzavřeme a dopleteme zbytek řady. Nyní máme 76-84-90-102-112-124 ok zadního dílu a 43-47-50-56-61-67 ok každého předního dílu. Díl odložíme a upleteme rukávy.

RUKÁV:
Pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích.
Na ponožkové jehlice č.4 nahodíme přízí Muskat 47-49-51-53-55-57 ok a upleteme 2 vroubky VROUBKOVÝM VZOREM – viz výše. Označíme si začátek kruhové řady. Pleteme takto: 9-10-11-12-13-14 ok hladce, vzor A.1 (= 29 ok), 9-10-11-12-13-14 ok hladce. V tomto rozvržení vzorů pokračujeme a SOUČASNĚ ve výši 6-6-8-8-8-6 cm přidáme 1 oko na každé straně značky – viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ. Přidávání opakujeme vždy po 3,5-2,5-1,5-1,5-1,5-1,5 cm výšky, celkem 10-14-18-18-19-20x = 67-77-87-89-93-97 ok. Přidaná oka pleteme lícovým žerzejem. Ve výši 42-41-40-40-38-37 cm uzavřeme na každé straně značky 4-4-5-5-6-6 ok = 59-69-77-79-81-85 ok. Díl odložíme a stejným způsobem upleteme druhý rukáv.

SEDLO:
Rukávy a trup převedeme na stejnou kruhovou jehlici (rukávy přiložíme k trupu v místech uzavřených pro průramky) = 280-316-344-372-396-428 ok. Označíme si všechna místa, kde se stýkají rukávy a trup (= 4 značky). Nad trupem pleteme dále lícovým žerzejem s légami vroubkovým vzorem a nad rukávy pokračujeme ažurovým vzorem a lícovým žerzejem, jako dosud; SOUČASNĚ v následující řadě začneme tvarovat RAGLÁNOVÉ ZKOSENÍ – viz výše (= ujmeme 8 ok). Toto ujímání opakujeme 11-10-8-8-9-8x v každé 4. řadě, pak ještě 7-12-17-19-20-24x v každé 2. řadě (celkem ujmeme 18-22-25-27-29-32x). Po dokončení veškerého raglánového ujímání zbývá na jehlici 136-140-144-156-164-172 ok. Upleteme 2 vroubky a SOUČASNĚ ov první řadě ujmeme rovnoměrně 30-30-30-36-38-42 ok – viz TIP – UJÍMÁNÍ 1 = 106-110-114-120-126-130 ok. Poté všechna oka uzavřeme.

DOKONČENÍ:
Sešijeme otvory v podpaží. Na levou légu přišijeme knoflíky.

= 1 oko sejmeme hladce, 2 oka upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme
= 1x nahodíme mezi 2 oky
= 4 oka spleteme hladce za zadní nit
= 4 oka spleteme hladce
= zde není žádné oko, čtvereček přeskočíme

Komentáře (6)

Napište své postřehy!

Christina 07.03.2018 - 20:20:

Die angegebene Maschenanzahl scheint wirklich nicht zu stimmen! Ich habe eine Maschenprobe gemacht (passte genau mit 10 cm) und habe dann mal die kleinste Größe begonnen (ich stricke immer Gr. S, das passte bisher immer). Als das Bündchen fertig war, habe ich mal nachgemessen - viel zu weit! Beim zweiten Anlauf habe ich 30 Maschen weniger angeschlagen, nun scheint es zu passen!

Kate Andersen 22.02.2018 - 23:05:

Jeg er lige blevet færdig med denne skønne cardigan. Den er bare SÅ sød altså. Kan jeg varmt anbefale til andre.

Kate Andersen 19.02.2018 - 11:17:

Det er en SUPER FLOT model som jeg straks gik igang med da jeg så den Men ak, jeg kan simpelthen ikke få ærmet over på pinden med ryggen og forstykkerne, de 10 aflukkede masker er slet ikke nok til jeg kan få maskerne over på pinden, altså ligesom det skal flades ud og ikke kun være rundt Hvordan i al verden er det muligt Håber på hurtig hjælp da jeg ikke kan komme videre nu. HJÆLP!!!! Mvh Kate

DROPS Design 19.02.2018 kl. 14:40:

Hej Kate, Se her hvordan du sætter ærmerne ind på samme rundpind

How to put a sleeve (knitted in the round) with front and back piece from Garnstudio Drops design on Vimeo.

Anna 12.02.2018 - 23:09:

Habe die Jacke exakt nach Anleitung nachgestrickt. Sie passt nicht!!! Der Halsausschnitt oben ist viel zu weit. Schade um die Arbeit und die Vorfreude auf eine vermeintlich schöne Jacke. Es ist ein wirklich schönes Design, aber wenn obenherum alles zu weit ist, dann hilft einem leider auch das schönste Design nichts.

DROPS Design 16.02.2018 kl. 14:45:

Liebe Anna, Halsausschnitt wurde noch mal kalkuliert und Anleitung stimmt. Gerne können Sie Maschenanzahl nach Ihrem Geschmack anpassen, wenn Sie ihn lieber enger wollen.

Gudrun 15.12.2017 - 15:50:

Einfacher Schnitt, aber tolle Verzierung am Ärmel. Einfach reizend. Werde ich auf jeden Fall nacharbeiten und freue mich darauf.

Véronique 14.12.2017 - 09:43:

Très beau travail d'emmanchure, et couleur seyante au teint des blondes .

Přidejte komentář k návodu DROPS 187-21