DROPS / 187 / 27

Comfort Wrap by DROPS Design

Strikket vest med hulmønster. Størrelse S - XXXL. Arbejdet er strikket i DROPS Brushed Alpaca Silk

DROPS Design: Model as-087
Garngruppe C eller A + A
-----------------------------------------------------------
175-200-200-225 g farve 01, natur

Arbejdet kan også strikkes med garn fra:
"Alternativ garn (Garngruppe C)" – se link under.

DROPS RUNDPINDE (80 cm) nr 5,5 – eller den pind du skal bruge for at få 16 masker og 30 pinde retstrik på 10 cm i bredden og 10 cm i højden.
----------------------------------------------------------

fra 16.95 kr /25g
DROPS Brushed Alpaca Silk uni colour DROPS Brushed Alpaca Silk uni colour 16.95 kr /25g
Garnet til denne opskrift koster fra 168kr. Læs mere.

For at undgå at aflukningskanten strammer kan der lukkes af med ½ pindenummer større.
----------------------------------------------------------

VEST:
Arbejdet strikkes frem og tilbage på rundpind. Der startes nederst på bagstykket og strikkes op til nakken. Derefter bukkes arbejdet nedad og der syes sammen i hver side til ærmegab.

Slå 143-151-151-159 masker løst op på rundpind 5,5 med Brushed Alpaca Silk – det er vigtig at opslåningskanten ikke ikke strammer. Strik 1 pind vrang fra vrangen. Næste pind strikkes således – fra retsiden: 1 maske RETSTRIK – se forklaring over, * 1 ret, 1 vrang *, strik fra *-* til der er 2 masker tilbage, strik 1 ret, 1 maske retstrik. Fortsæt således til ribben måler 2 cm. Næste pind strikkes således – fra retsiden: 3 masker retstrik, A.1a (= 8 masker), A.1b (= 8 masker) totalt 15-16-16-17 gange i bredden, A.1c (= 9 masker) og 3 masker retstrik. Fortsæt dette mønster. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Når arbejdet måler 29-31-33-34 cm sættes der 1 mærke i hver side, mærkerne markerer hvor ærmegabet starter. Når arbejdet måler ca 101-107-112-115 cm (sørg for at der afsluttes efter 6. eller 12.pind i diagrammet) strikkes næste pind således – fra retsiden: 1 maske retstrik, * 1 ret, 1 vrang *, strik fra *-* til der er 2 masker tilbage, strik 1 ret, 1 maske retstrik. Fortsæt således til ribben måler 2 cm. Luk løst af med ret over ret og vrang over vrang – det er vigtig at aflukningskanten ikke strammer – læs AFLUKNINGSTIPS.

MONTERING:
Se måleskitsen for hvordan man bruger tøjet. Buk aflukningskanten ned mod nederste kant vrang mod vrang. Hjørnerne skal stoppe lige ud for hvert mærke. Sy hvert hjørne fast over ca 3 cm i siden så det holder ved brug.

= lav 2 omslag mellem 2 masker. På næste pind slippes det første omslag ned, og det andet strikkes (= 1 maske)
= midt bagpå
= mod halsen
= mod halsen

Kommentarer (7)

Skriv din kommentar her!

Ana 04.06.2018 - 14:53:

After the first row from the right side how do I continue (when making the 2 cm rib)? You say in the pattern 'Continue like this until the rib measures 2 cm'. I believe the next row (wrong side) I have to knit like this: 1 stitch GARTER STITCH, * purl 1, knit 1 *, work from *-* until there are 2 stitches left, purl 1, 1 stitch garter stitch. Is this correct? Thank you!

DROPS Design 04.06.2018 kl. 14:57:

Dear Ana, when working rib K1/P1 for 2 cm, work from the wrong side K over K and P over P, ie start with 1 st in garter st, then P1, (K1,P1), repeat from (to) and finish with 1 st in garter st. Happy knitting!

Beatrix 21.05.2018 - 07:43:

Jeg forstår ikke hvordan jeg skal brette plagget. Uansett hvor jeg fester det blir det ikke bra, vri seg liksom innover. Klarer ikke å lese/tolke tegningen.hjelp😇😇

DROPS Design 25.05.2018 kl. 13:17:

Hei Beatrix. Hvis du legger plagget flatt foran deg, med oppleggskanten nederst og avfellingskanten øvers, skal du ta de to øverste hjørnene og brette plagget ned til det ligger kant-i-kant med de to merke du satte i sidene. Der skal de to delene sys sammen i 3 cm – dette er ermhullene. Om plagget vrir seg innover som du sier, kan det være at avfellingskanten er litt for stram – det er veldig fort gjor å felle av litt strammere enn resten av arbeidet, og det kan gjøre at det trekker seg innover mot midten der du har sydd sammen i sidene. Et tips er å bruke større pinner når du feller av. God fornøyelse.

Birthe 14.03.2018 - 08:39:

Kan det passe at der skal være lige mange masker til størrelse L/XL og XXL?

DROPS Design 14.03.2018 kl. 15:46:

Hej Birthe, i de to midterste størrelser skal der slås lige mange masker op, målene er dog lidt forskellige, så følg opskriften. God fornøjelse!

Birthe 14.03.2018 - 08:32:

Der er vist en fejl i den danske version i diagram forklaring ved symbol 6. I originalopskriften står der at man skal strikke 2 ret sammen, og i den danske at man skal strikke 1 ret.

DROPS Design 14.03.2018 kl. 15:49:

Hej Birthe, så er den blevet opdateret. Tak for info og rigtig god fornøjelse! :)

Mariagiovanna 27.01.2018 - 14:42:

Chiedo per favore se questo modello si può lavorare con i ferri diritti e se il filato si può sostituire con il cotone Drops You hastag 8 e con che quantità. In generale se il lavoro è fatto con i ferri circolari non puoè essere eseguito con i ferri diritti? Se si, come seguire lo schema? Grazie!

DROPS Design 27.01.2018 kl. 20:09:

Buonasera Mariagiovanna, se il modello è lavorato come in questo caso in ferri di andata e ritorno può essere lavorato con i ferri dritti seguendo le stesse istruzioni. Per il filato può utilizzare DROPS loves you 8 verificando che il suo campione corrisponda a quello indicato. Per la quantità di filato necessaria può fare riferimento a questo link.

Marit Idland 19.01.2018 - 17:41:

Hei, denne var veldig fin og med et moderne snitt. Henger den lengre ned bak ? Tenker den er kjedelig og ordinær hvis den ikke gjør det..

Martina 11.01.2018 - 10:05:

Wunderschön, das möchte ich gerne haben

Kommentere opskrift DROPS 187-27