DROPS / 187 / 12

Golden Heart by DROPS Design

Pulovr s kruhovým sedlem s norským vzorem a ¾ rukávem, pletený shora dolů z příze DROPS Merino Extra Fine. Velikost S - XXXL.

DROPS Design: model č. me-131
Skupina přízí B
-----------------------------------------------------------
400-400-450-500-550-600 g, barva č. 30, zlatá
50-50-50-50-50-50 g, barva č. 01, smetanová

Použitou přízi můžete také nahradit některou ze seznamu:
"Náhradní příze (Skupina přízí B)" – viz link níže.

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÉ JEHLICE (40 a 60 nebo 80 cm) č.4 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 21 ok a 28 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÉ JEHLICE (40 a 60 nebo 80 cm) č.3 – na vroubkové lemy.
----------------------------------------------------------

Komentáře (9)

Přízi na tento model můžete mít už za 864Kč. Více zde.

TIP – PŘIDÁVÁNÍ (sedlo):
Abychom vypočítali, jak často musíme přidávat, vydělíme celkový počet ok na jehlici (např. 100 ok), počtem ok, která potřebujeme přidat (tj. 12), takže 100 : 12 = 8,3.
V tomto případě tedy přidáme za každým zhruba 8. okem; přidáváme nahozením a v následující kruhové řadě pleteme nahození hladce za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

VZOR:
Viz schémata A.1 až A.3. Zvolte si schéma pro požadovanou velikost (platí pro schémata A.1 a A.2).
Celý vzor pleteme lícovým žerzejem.

RAGLÁNOVÉ ZKOSENÍ:
Přidáváme 1 oko na obou stranách všech 4 značek (tj. ve všech místech, kde se rukávy stýkají s trupem). Přidáváme takto – začínáme 1 oko před značkou: 1x nahodíme, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1x nahodíme (= přidali jsme 2 oka). V následující kruhové řadě pleteme nahození hladce – v pletenině vzniknou ozdobné dírky.

TIP – UJÍMÁNÍ (podpaží):
Začínáme 3 oka před značkou: 2 oka spleteme hladce, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1 oko sejmeme hladce, 1 oko upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme (= ujmuli jsme 2 oka).
----------------------------------------------------------

PULOVR:
Sedlo a trup pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici, shora dolů. Rukávy pleteme v kruhových řadách na krátké kruhové jehlici, také shora dolů; podle potřeby převedeme pleteninu na ponožkové jehlice.

LEM PRŮKRČNÍKU:
Na krátkou kruhovou jehlici č.3 nahodíme zlatou přízí 100-104-110-116-120-126 ok a upleteme v kruhových řadách 2 VROUBKY – viz výše. Pak pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 12-22-16-24-20-28 ok – viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ = 112-126-126-140-140-154 ok. Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.4 a upleteme 1 kruhovou řadu hladce.
Teď upleteme sedlo.

SEDLO:
Pleteme vzor A.1 (= 8-9-9-10-10-11 sekvencí vzoru po 14 okách). Pokračujeme v pletení vzoru a přidáváme podle schématu. SOUČASNĚ v poslední kruhové řadě vzoru A.1 přidáme rovnoměrně 8-9-9-10-10-11 ok. Po dokončení celé sekvence vzoru A.1 (na výšku) máme na jehlici 152-171-171-190-190-209 ok.
Pak pleteme vzor A.2 (= 8-9-9-10-10-11 sekvencí vzoru po 19 okách). Pokračujeme v pletení vzoru a přidáváme podle schématu. Po dokončení celé sekvence vzoru A.2 (na výšku) máme na jehlici 208-234-234-260-260-286 ok a díl měří asi 12-12-12-14-14-14 cm od počáteční, nahozené řady (měřeno uprostřed předního dílu). Svetr dopleteme zlatou přízí.
Teď pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 8-6-2-4-4-6 ok = 216-240-236-264-264-292 ok. Upleteme 1 kruhovou řadu hladce.
Pak vložíme do pleteniny 4 značky, takto – oka nepleteme, jen rozmístíme značky: 1. značku vložíme za prvních 34-37-37-42-44-50 ok (= ½ zadního dílu), 2. značku vložíme za dalších 40-46-44-48-44-46 ok (= rukáv), 3. značku umístíme za následujících 68-74-74-84-88-100 ok (= přední díl) a 4. značku dáme za dalších 40-46-44-48-44-46 ok (= rukáv). Za poslední značkou leží 34-37-37-42-44-50 ok (= druhá ½ zadního dílu).
Pleteme lícovým žerzejem v kruhových řadách a SOUČASNĚ v 1. kruhové řadě přidáme pro RAGLÁNOVÉ ZKOSENÍ – viz výše (= přidáme 8 ok). V přidávání pro raglán pokračujeme – přidáme v každé 2. kruhové řadě, celkem 11-12-16-16-19-19x na každé straně všech 4 značek = na jehlici máme 304-336-364-392-416-444 ok.
Dál pleteme jako dříve – už bez přidávání, ale abychom dodrželi dírkovou řadu podél každého raglánového “švu”, pleteme ve všech místech, kde se stýkají rukávy s trupem, vzor A.3 (každá značka leží vždy uprostřed sekvence vzoru A.3).
Ve výši 23-25-27-29-31-33 cm upleteme následující kruhovou řadu takto:
upleteme prvních 45-49-53-58-63-69 ok (= polovina zadního dílu), nálsedujících 62-70-76-80-82-84 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 6-6-8-8-10-12 nových ok (= podpaží), upleteme 90-98-106-116-126-138 ok (= přední díl), dalších 62-70-76-80-82-84 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 6-6-8-8-10-12 nových ok (= podpaží) a upleteme zbylých 45-49-53-58-63-69 ok (= polovina zadního dílu). Trup a rukávy dokončíme odděleně. NYNÍ MEŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA!

TRUP:
= 192-208-228-248-272-300 ok. Pokračujeme v kruhových řadách lícovým žerzejem. Ve výši 32 cm od průramků převedeme pleteninu na kruhovou jehlici č.3 a upleteme 2 vroubky. Pak pleteninu vrátíme zpět na kruhovou jehlici č.4 a všechna oka hladce uzavřeme. Pulovr měří asi 56-58-60-62-64-66 cm (od ramene).

RUKÁV: 
Odložená oka jednoho rukávu vrátíme z pomocné jehlice zpět na krátkou kruhovou jehlici č.4 a navíc k nim nabereme po 1 oku z každého z 6-6-8-8-10-12 nových ok v podpaží = 68-76-84-88-92-96 ok. Doprostřed nových ok vložíme značku. Pleteme v kruhových řadách lícovým žerzejem zlatou přízí. Ve výši 2 cm od průramku ujmeme na každé straně značky 1 oko viz TIP - UJÍMÁNÍ. Takto ujmeme celkem 9-12-15-15-16-17x – u velikosti S ujímáme v každé 8. kruhové řadě, u velikosti M v každé 5. kruhové řadě, u velikosti L v každé 4. kruhové řadě, u velikosti XL ujímáme střídavě v každé 3. a 4. kruhové řadě, u velikosti XXL v každé 3. kruhové řadě a u velikosti XXXL ujímáme střídavě v každé 2. a 3. kruhové řadě = 50-52-54-58-60-62 ok. Pokračujeme až do výše 26-24-23-21-19-18 cm (od průramku). Pleteninu převedeme na ponožkové jehlice č.3 a upleteme 2 vroubky. Pak pleteninu vrátíme zpět na ponožkové jehlice č.4 a všechna oka hladce uzavřeme.
Stejným způsobem upleteme i druhý rukáv.

Schéma

= hořčicová
= smetanová
= 1x nahodíme mezi 2 oky hořčicovou přízí, v následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky
= řada s přidáváním
= 2 oka spleteme hladce
= 1 oko sejmeme hladce, 1 oko upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme
= 1x nahodíme mezi 2 oky hořčicovou přízí, v následující kruhové řadě pleteme nahození hladce - vznikne ozdobná dírka

Komentáře (9)

Napište své postřehy!

A. Kruse 10.12.2018 - 12:12:

Ein schöner Pullover... aber der untere Rand rollt sich auf. Was kann man tun?

DROPS Design 10.12.2018 kl. 12:32:

Liebe Frau Kruse, Sie können den Pullover mit Stecknadeln auf einer geeigneten Unterlage spannen, anfeuchten (z.B. mit einer Sprühflasche für Blumen) und trocknen lassen, danach entfernen Sie die Stecknadeln, dann sollte sich der Rand nicht mehr rollen. Viel Spaß beim stricken!

Hanna 04.11.2018 - 22:00:

Hei, onkohan isompien kokojen (XL, XXL ja XXXL) A2-ruutupiirroksessa virhe kuvion alaosassa? Kuvion alapuolella lukee, että mallikerrassa on 19 silmukkaa. Kolmella alimmalla kerroksella kuvioon on kuitenkin piirretty vain 18 silmukkaa. Neljännellä kerroksella kuviossa on 19s, mutta edellisellä kerroksella ei ole merkitty lisäyksiä. Miten tässä kohdassa pitäisi neuloa? T. Hanna

Nathou 08.03.2018 - 21:49:

Bonjour, je ne trouve pas le détail de A.3 pourriez-vous m’aider merci d’avance.

DROPS Design 09.03.2018 kl. 08:59:

Bonjour Nathou, merci pour votre retour, la légende des diagrammes va être complétée très bientôt. Bon tricot!

Anita Jørgensen 02.02.2018 - 21:58:

Det mangler beskrivelse på mønster A3. Hva betyr skråstrekene?

DROPS Design 13.02.2018 kl. 14:01:

Hei Anita. Her mangler det forklaringen til diagramikonene til diagram A.3 (kast og 2 masker sammen). Det skal vi få ordnet opp i, takk for at du gjorde oss oppmerksom på dette. mvh Drops design

Debbie-Ann 21.01.2018 - 07:48:

Ein sehr schöner Pullover, ideal für kühle Sommertage. Mir gefällt die Passe sehr gut. Den werde ich nacharbeiten.

Daniela Massari 20.12.2017 - 22:26:

Delizioso lo vedo bene in alpaca

Dea 13.12.2017 - 20:27:

Mi piace davvero tanto.

Dianne 12.12.2017 - 23:28:

Have never done fair Isle, this could be the one to start with.

Mieke 12.12.2017 - 12:46:

I love this one! Can't wait for the pattern to be released and the yarn is fine to work with

Přidejte komentář k návodu DROPS 187-12