DROPS / 187 / 12

Golden Heart by DROPS Design

Pulovr s kruhovým sedlem s norským vzorem a ¾ rukávem, pletený shora dolů z příze DROPS Merino Extra Fine. Velikost S - XXXL.

DROPS Design: model č. me-131
Skupina přízí B
-----------------------------------------------------------
400-400-450-500-550-600 g, barva č. 30, zlatá
50-50-50-50-50-50 g, barva č. 01, smetanová

Použitou přízi můžete také nahradit některou ze seznamu:
"Náhradní příze (Skupina přízí B)" – viz link níže.

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÉ JEHLICE (40 a 60 nebo 80 cm) č.4 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 21 ok a 28 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÉ JEHLICE (40 a 60 nebo 80 cm) č.3 – na vroubkové lemy.
----------------------------------------------------------

Přízi na tento model můžete mít už za 864Kč. Více zde.

TIP – PŘIDÁVÁNÍ (sedlo):
Abychom vypočítali, jak často musíme přidávat, vydělíme celkový počet ok na jehlici (např. 100 ok), počtem ok, která potřebujeme přidat (tj. 12), takže 100 : 12 = 8,3.
V tomto případě tedy přidáme za každým zhruba 8. okem; přidáváme nahozením a v následující kruhové řadě pleteme nahození hladce za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

VZOR:
Viz schémata A.1 až A.3. Zvolte si schéma pro požadovanou velikost (platí pro schémata A.1 a A.2).
Celý vzor pleteme lícovým žerzejem.

RAGLÁNOVÉ ZKOSENÍ:
Přidáváme 1 oko na obou stranách všech 4 značek (tj. ve všech místech, kde se rukávy stýkají s trupem). Přidáváme takto – začínáme 1 oko před značkou: 1x nahodíme, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1x nahodíme (= přidali jsme 2 oka). V následující kruhové řadě pleteme nahození hladce – v pletenině vzniknou ozdobné dírky.

TIP – UJÍMÁNÍ (podpaží):
Začínáme 3 oka před značkou: 2 oka spleteme hladce, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1 oko sejmeme hladce, 1 oko upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme (= ujmuli jsme 2 oka).
----------------------------------------------------------

PULOVR:
Sedlo a trup pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici, shora dolů. Rukávy pleteme v kruhových řadách na krátké kruhové jehlici, také shora dolů; podle potřeby převedeme pleteninu na ponožkové jehlice.

LEM PRŮKRČNÍKU:
Na krátkou kruhovou jehlici č.3 nahodíme zlatou přízí 100-104-110-116-120-126 ok a upleteme v kruhových řadách 2 VROUBKY – viz výše. Pak pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 12-22-16-24-20-28 ok – viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ = 112-126-126-140-140-154 ok. Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.4 a upleteme 1 kruhovou řadu hladce.
Teď upleteme sedlo.

SEDLO:
Pleteme vzor A.1 (= 8-9-9-10-10-11 sekvencí vzoru po 14 okách). Pokračujeme v pletení vzoru a přidáváme podle schématu. SOUČASNĚ v poslední kruhové řadě vzoru A.1 přidáme rovnoměrně 8-9-9-10-10-11 ok. Po dokončení celé sekvence vzoru A.1 (na výšku) máme na jehlici 152-171-171-190-190-209 ok.
Pak pleteme vzor A.2 (= 8-9-9-10-10-11 sekvencí vzoru po 19 okách). Pokračujeme v pletení vzoru a přidáváme podle schématu. Po dokončení celé sekvence vzoru A.2 (na výšku) máme na jehlici 208-234-234-260-260-286 ok a díl měří asi 12-12-12-14-14-14 cm od počáteční, nahozené řady (měřeno uprostřed předního dílu). Svetr dopleteme zlatou přízí.
Teď pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 8-6-2-4-4-6 ok = 216-240-236-264-264-292 ok. Upleteme 1 kruhovou řadu hladce.
Pak vložíme do pleteniny 4 značky, takto – oka nepleteme, jen rozmístíme značky: 1. značku vložíme za prvních 34-37-37-42-44-50 ok (= ½ zadního dílu), 2. značku vložíme za dalších 40-46-44-48-44-46 ok (= rukáv), 3. značku umístíme za následujících 68-74-74-84-88-100 ok (= přední díl) a 4. značku dáme za dalších 40-46-44-48-44-46 ok (= rukáv). Za poslední značkou leží 34-37-37-42-44-50 ok (= druhá ½ zadního dílu).
Pleteme lícovým žerzejem v kruhových řadách a SOUČASNĚ v 1. kruhové řadě přidáme pro RAGLÁNOVÉ ZKOSENÍ – viz výše (= přidáme 8 ok). V přidávání pro raglán pokračujeme – přidáme v každé 2. kruhové řadě, celkem 11-12-16-16-19-19x na každé straně všech 4 značek = na jehlici máme 304-336-364-392-416-444 ok.
Dál pleteme jako dříve – už bez přidávání, ale abychom dodrželi dírkovou řadu podél každého raglánového “švu”, pleteme ve všech místech, kde se stýkají rukávy s trupem, vzor A.3 (každá značka leží vždy uprostřed sekvence vzoru A.3).
Ve výši 23-25-27-29-31-33 cm upleteme následující kruhovou řadu takto:
upleteme prvních 45-49-53-58-63-69 ok (= polovina zadního dílu), nálsedujících 62-70-76-80-82-84 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 6-6-8-8-10-12 nových ok (= podpaží), upleteme 90-98-106-116-126-138 ok (= přední díl), dalších 62-70-76-80-82-84 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 6-6-8-8-10-12 nových ok (= podpaží) a upleteme zbylých 45-49-53-58-63-69 ok (= polovina zadního dílu). Trup a rukávy dokončíme odděleně. NYNÍ MEŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA!

TRUP:
= 192-208-228-248-272-300 ok. Pokračujeme v kruhových řadách lícovým žerzejem. Ve výši 32 cm od průramků převedeme pleteninu na kruhovou jehlici č.3 a upleteme 2 vroubky. Pak pleteninu vrátíme zpět na kruhovou jehlici č.4 a všechna oka hladce uzavřeme. Pulovr měří asi 56-58-60-62-64-66 cm (od ramene).

RUKÁV: 
Odložená oka jednoho rukávu vrátíme z pomocné jehlice zpět na krátkou kruhovou jehlici č.4 a navíc k nim nabereme po 1 oku z každého z 6-6-8-8-10-12 nových ok v podpaží = 68-76-84-88-92-96 ok. Doprostřed nových ok vložíme značku. Pleteme v kruhových řadách lícovým žerzejem zlatou přízí. Ve výši 2 cm od průramku ujmeme na každé straně značky 1 oko viz TIP - UJÍMÁNÍ. Takto ujmeme celkem 9-12-15-15-16-17x – u velikosti S ujímáme v každé 8. kruhové řadě, u velikosti M v každé 5. kruhové řadě, u velikosti L v každé 4. kruhové řadě, u velikosti XL ujímáme střídavě v každé 3. a 4. kruhové řadě, u velikosti XXL v každé 3. kruhové řadě a u velikosti XXXL ujímáme střídavě v každé 2. a 3. kruhové řadě = 50-52-54-58-60-62 ok. Pokračujeme až do výše 26-24-23-21-19-18 cm (od průramku). Pleteninu převedeme na ponožkové jehlice č.3 a upleteme 2 vroubky. Pak pleteninu vrátíme zpět na ponožkové jehlice č.4 a všechna oka hladce uzavřeme.
Stejným způsobem upleteme i druhý rukáv.

Schéma

= hořčicová
= smetanová
= 1x nahodíme mezi 2 oky hořčicovou přízí, v následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky
= řada s přidáváním
= 2 oka spleteme hladce
= 1 oko sejmeme hladce, 1 oko upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme
= 1x nahodíme mezi 2 oky hořčicovou přízí, v následující kruhové řadě pleteme nahození hladce - vznikne ozdobná dírka

Potřebujete poradit s tímto návodem?

Děkujeme, že jste si vybrali návod DROPS Design. Zakládáme si na tom, že dáváme k dispozici návody ověřené a snadno srozumitelné. Všechny návody jsou přeložené z norského originálu a tak si můžete kdykoli srovnat rozměry a počty s původním návodem (DROPS 187-12) .

Komentáře / Otázky (18)

Assa 31.10.2019 - 10:26:

Liebes Drops-Team, ich habe den Pulli in L gestrickt, bin nun bei 364 Maschen angelangt. Jetzt steht dort A3 stricken. Ab einer Länge von 27 cm dann Maschen stilllegen. Ab wo sind die 27cm denn gemessen? Ich komme ab Rand( Strickanfang) auf ca 38 cm. Und wie lange muss man A3 stricken, nur die 4 Reihen? Ich freue mich aud Eure Antwort, LG Assa

DROPS Design 04.11.2019 kl. 14:06:

Liebe Assa, stimmt Ihre Maschenprobe in der Höhe? Nach Hals stricken Sie: A.1 = 10 Reihe + A.2 = 24 Reihe + 32 Reihe mit Raglanzunahmen = 66 Reihen = ca 24 cm. Viel Spaß beim stricken!

Zebra 16.06.2019 - 01:16:

I'm having the same problem as Marije Wolde before me, in that this section has me confused. "When A.2 has been completed there are 208-234-234-260-260-286 stitches on the needle and the piece measures approx. 12-12-12-14-14-14 cm from the cast on edge mid front. [b]Continue with mustard to finished length.[/b]." Does this mean to get to 12 or 14 cm depending on size?

DROPS Design 16.06.2019 kl. 12:52:

Dear Zebra, yes 12 or 14 cm depends on size you are knitting (S - M - L - XL - XXL - XXXL): for size S you should have 208 sts and piece should measure 12 cm, for size M and L you should have 234 sts and piece should measure 12 cm, for size XL you should have 260 sts and piece should measure 14 cm, etc. After that you work only with mustard yarn. Happy knitting!

Marije Wolde 01.06.2019 - 00:35:

Nadat a2 is voltooid is het de bedoeling dat de breier door breit tot de gewenste lengte, wat bedoelen ze hiermee? totdat ze 14 cm hebben behaald? dit is de eerste keer dat ik van boven naar beneden brei en dit stuk snap ik niet.

Dea 28.05.2019 - 15:28:

Buongiorno, per la manica taglia M c'è scritto di fare le diminuzioni ogni 5 ferri, quindi lavaorare 4 ferri e poi l 5 diminuire? Grazie

DROPS Design 28.05.2019 kl. 15:46:

Buongiorno Dea, si esatto, lavora 4 giri e sul quinto diminuisce. Buon lavoro!

Dea 05.05.2019 - 10:10:

Buongiorno, nella spiegazione dello sprone c'è un refuso " ALLO STESSO TEMPO sul 1° giro aumemntare per il RAGLAN ..." Ciao.

DROPS Design 05.05.2019 kl. 10:31:

Buongiorno Dea. Abbiamo corretto il testo. Grazie e buon lavoro!

Katrin Hülsenbusch 04.05.2019 - 09:08:

Bitte korrigieren sie die Skizze A2 für die Größen XL, XXL UND XXXL. Ich hatte entsprechend dem Diagramm eine Zunahme in der 3. REIHE gemacht, leider die Gesamtzahl der Maschen nicht nachgerechnet. Muss nun ribbeln... na ja noch nicht so schlimm. Aber vl. irritiert das noch andere? Danke für ihre schönen kostenlosen Anleitungen.

DROPS Design 06.05.2019 kl. 15:35:

Liebe Frau Hülsenbusch, danke für den Hinweis, A.2 sollte über 19 Maschen gestrickt werden, auch wenn das Diagram nur 18 zeigt, neue Diagramme kommen so schnell wie möglich. Viel Spaß beim stricken!

Mc 02.05.2019 - 10:23:

Comment faire pour avoir un alignement parfait, sur les rangs plastron tricotés en rond ? Merci

DROPS Design 02.05.2019 kl. 12:02:

Bonjour Mc, tricotez le diagramme A.2 approprié à la taille en augmentant bien comme le montre le diagramme, les motifs de l'empiècement tomberont bien tout le tour. Bon tricot!

Jiřina Kempná 23.04.2019 - 12:19:

Dobrý den, prosím o radu. Pulover mám upletený až po spodní okraj trupu. Dodržela jsem vše podle návodu, přízi i sílu jehlic, ale spodní okraj se 2 vroubky se roluje. Nemohu přijít na to, čím to je a mám obavy, že i po namočení se bude rolovat. Rukávy jsou vpořádku. Děkuji za odpověď.

Anne S Engevik 03.02.2019 - 14:59:

Hvordan få til øking av masker og samtidig få mønsteret til å passe?

DROPS Design 08.02.2019 kl. 09:54:

Hei Anne. Alle økninger er tegnet inn i diagrammet (sort oval), så om du følger dette vil mønsteret passe. Som du ser er det lagt til 1 maske i diagrammet på omgangen etter en økning. Feks i diagram A.2, omg 3 i S-L og omgang 5 i XL-XXXL strikkes det slik: 1 maske sennep, 1 kast, 2 masker sennep, 4 masker natur osv. Omgangen etter (4 eller 6 omgang) strikkes slik: 3 masker sennep (kastet = 2. masken), 6 masker natur osv. Strikk hver omgang akkurat slik den vises i diagrammet så blir dette riktig. God fornøyelse

A. Kruse 10.12.2018 - 12:12:

Ein schöner Pullover... aber der untere Rand rollt sich auf. Was kann man tun?

DROPS Design 10.12.2018 kl. 12:32:

Liebe Frau Kruse, Sie können den Pullover mit Stecknadeln auf einer geeigneten Unterlage spannen, anfeuchten (z.B. mit einer Sprühflasche für Blumen) und trocknen lassen, danach entfernen Sie die Stecknadeln, dann sollte sich der Rand nicht mehr rollen. Viel Spaß beim stricken!

Přidejte komentář k návodu DROPS 187-12

Golden Heart

strikkebilla, Norway