DROPS / 186 / 1

Blushing Beauty by DROPS Design

Pulovr s ažurovým vzorem pletený z dvojité příze DROPS Air nebo dvojité příze DROPS Brushed Alpaca Silk. Velikost S - XXXL.

DROPS Design: model č. ai-106
Skupina přízí C + C nebo E
-----------------------------------------------------------
300-350-400-400-450-500 g, barva č. 20, růže
nebo
DROPS BRUSHED ALPACA SILK firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí C)
175-200-225-225-250-375 g, barva č. 06, korálová

Použitou přízi můžete také nahradit některou ze seznamu:
"Náhradní příze (Skupina přízí C)" – viz link níže.

DROPS KRUHOVÁ JEHLICE (80 cm) č.9 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 10 ok a 14 řad lícovým žerzejem dvojitou přízí = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.

DROPS KRUHOVÁ JEHLICE (80 cm) č.8 na lemy – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 11 ok a 15 řad lícovým žerzejem dvojitou přízí = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.
----------------------------------------------------------

Komentáře (35)

Přízi na tento model můžete mít už za 618Kč. Více zde.

Viz schémata A.1 a A.2. Zvolte si schéma pro požadovanou velikost .
Zobrazeny jsou všechny řady vzoru nahlížené z lícové strany.

TIP - UJÍMÁNÍ (průkrčník):
Pro vytvarování průkrčníku ujímáme vedle 2 krajových ok vroubkovým vzorem. Ujímáme vždy v lícových řadách!
ZA 2 krajovými oky ujmeme přetažením, tj. 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme.
PŘED 2 krajovými oky spleteme 2 oka hladce.

TIP - PŘIDÁVÁNÍ (rukáv):
Přidáváme nahozením vedle 1 krajového oka. V následující řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.
----------------------------------------------------------

PULOVR:
Pleteme v řadách na kruhové jehlici. Přední a zadní díl pleteme zvlášť. Rukávy pleteme v řadách na kruhové jehlici.

ZADNÍ DÍL:
Na kruhovou jehlici č.8 nahodíme 2 vlákny příze Air nebo 2 vlákny příze Brushed Alpaca Silk (= dvojitou přízí) 47-47-53-59-65-71 ok a upleteme 1 rubovou řadu obrace. Pak pleteme 4 řady pružným vzorem 1/2 (= střídáme 1 oko hladce, 2 obrace) s 1 krajovým okem VROUBKOVÝM VZOREM na každé straně – viz výše. Poté převedeme pleteninu na kruhovou jehlici č.9. V následující (lícové) řadě začneme ujímat, takto: upleteme 6-6-6-9-9-9 ok vroubkovým vzorem a SOUČASNĚ nad nimi ujmeme 1-0-1-1-1-1 oko, *vzor A.1 (= 11-11-13-13-15-17 ok), 1 oko vroubkovým vzorem*, *-* upleteme celkem 2x, pak vzor A.1 (= 11-11-13-13-15-17 ok), 6-6-6-9-9-9 ok vroubkovým vzorem a SOUČASNĚ nad nimi ujmeme 1-0-1-1-1-1 oko = 45-47-51-57-63-69 ok. V tomto rozvržení vzoru pokračujeme.
Ve výši 34-35-36-37-38-39 cm (měřeno podél 1 oka vroubkovým vzorem, které leží mezi 2 sekvencemi vzoru A.1) uzavřeme na začátku každé z následujících 2 řad 3 oka = 39-41-45-51-57-63 ok.
Ve výši asi 42-44-46-47-49-51 cm – končíme poslední řadou ze schématu – pleteme namísto vzoru A.1 vzor A.2 (= 11-11-13-13-15-17 ok), a to až do ukončení práce. SOUČASNĚ ve výši 49-51-53-55-57-59 cm upleteme nad prostředními 13-13-15-15-15-15 oky v řadě 2 vroubky, zbylá oka pleteme jako dosud. Po dopletení 2 vroubků uzavřeme v 1. následující lícové řadě prostředních 9-9-11-11-11-11 ok (= průkrčník). Pak odložíme 15-16-17-20-23-26 ok na pravé straně řady (nahlíženo z lícové strany) na pomocnou jehlici.
Nad zbylými 15-16-17-20-23-26 oky pleteme dál v řadách vzor jako dosud, 2 oka na okraji průkrčníku pleteme stále vroubkovým vzorem - SOUČASNĚ v následující lícové řadě ujmeme na okrajích průkrčníku 1 oko - viz TIP – UJÍMÁNÍ = na jehlici máme 14-15-16-19-22-25 ok. Pleteme až do výše 52-54-56-58-60-62 cm. Pak všechna oka volně uzavřeme.
Stejným způsobem dopleteme i druhou náramenici.

PŘEDNÍ DÍL:
Nahodíme a pleteme stejně jako zadní díl až do výše 40-42-44-45-47-49 cm. Pak upleteme nad prostředními 11-11-13-13-13-13 oky v řadě 2 vroubky, zbylá oka pleteme jako dosud. Po dopletení 2 vroubků uzavřeme v 1. následující lícové řadě prostředních 7-7-9-9-9-9 ok (= průkrčník). Pak odložíme 16-17-18-21-24-27 ok na pravé straně řady (nahlíženo z lícové strany) na pomocnou jehlici.

NEŽ BUDETE PLÉST DÁL, PŘEČTĚTE SI POZORNĚ CELÝ NÁSLEDUJÍCÍ POPIS:
Nad zbylými 16-17-18-21-24-27 oky pleteme dál v řadách vzor jako dosud, 2 oka na okraji průkrčníku pleteme stále vroubkovým vzorem. Průkrčník dále tvarujeme - v následující lícové řadě začneme ujímat, viz TIP – UJÍMÁNÍ. Toto ujímání opakujeme v každé 2. řadě, celkem 2x = na jehlici máme 14-15-16-19-22-25 ok. SOUČASNĚ dokončíme celou sekvenci vzoru A.1 (na výšku), poté pleteme namísto něj vzor A.2 (= 11-11-13-13-15-17 ok), a to až do ukončení práce.
Pleteme až do výše 52-54-56-58-60-62 cm. Pak všechna oka volně uzavřeme.
Stejným způsobem dopleteme i druhou náramenici.

RUKÁV:
Na kruhovou jehlici č.8 nahodíme 2 vlákny příze Air (= dvojitou přízí) 17-17-20-20-20-23 ok (včetně 1 krajového oka na každé straně) a upleteme 1 rubovou řadu obrace. Pak pleteme 6 řad pružným vzorem 1/2 (= střídáme 1 oko hladce, 2 obrace) s 1 krajovým okem vroubkovým vzorem na každé straně. Poté převedeme pleteninu na kruhovou jehlici č.9. Následující lícovou řadu pleteme takto: 1 krajové oko vroubkovým vzorem, *1 oko hladce, 1x nahodíme*, *-* opakujeme až po poslední 2 oka, 1 oko upleteme hladce a 1 krajové oko vroubkovým vzorem = 31-31-37-37-37-43 ok (v následující řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky). Nyní upleteme 1 rubovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 2-4-0-2-4-0 oka = 33-35-37-39-41-43 ok.
Následující lícovou řadu pleteme takto: 1 krajové oko vroubkovým vzorem, 10-11-11-12-12-12 ok obrace (v rubové řadě pleteme hladce), vzor A.1 (= 11-11-13-13-15-17 ok), 10-11-11-12-12-12 ok obrace ( v rubové řadě pleteme hladce) a 1 krajové oko vroubkovým vzorem. V tomto rozvržení vzoru pokračujeme. Ve výši 14 cm přidáme na každé straně dílu 1 oko – viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ (= přidáme 2 oka). Toto přidávání opakujeme vždy po 16-16-15-14-13-12 cm výšky, celkem 3x = 39-41-43-45-47-49 ok. Pleteme až do výše 51-50-49-47-45-43 cm. Pak všechna oka volně uzavřeme.
Stejným způsobem upleteme i druhý rukáv.

DOKONČENÍ:
Sešijeme náramenice – dbáme na to, aby šev nebyl moc stažený. Sešijeme postranní švy. Vsadíme rukávy a sešijeme rukávové švy.

Komentáře (35)

Napište své postřehy!

Evelyne 31.10.2018 - 17:09:

Je voudrais faire ce modèle avec un seul fil car je n'aime pas les pull épais. Comment adapter le modèle?

DROPS Design 01.11.2018 kl. 13:56:

Bonjour Evelyne, vous pouvez tricoter ce pull avec 2 fils Air (= groupe C) ou 1 fil du groupe E (voir alternatives - mais sur la base du même échantillon, soit 10 m x 14 rangs = 10 x 10 cm en jersey. Nous ne sommes malheureusement pas en mesure de pouvoir ajuster ce modèle pour une autre tension, il vous faudra recalculer en fonction de votre échantillon si besoin, ou bien rechercher parmi les modèles correspondant à la tension souhaitée à l'aide de notre moteur de recherches. Bon tricot!

Mette Kragh 30.10.2018 - 13:01:

Når jeg strikker blusen i Drops Brushed Alpha sink, skal jeg vel kun bruge én tråd?

DROPS Design 30.10.2018 kl. 15:58:

Hei Mette, For å få riktige strikkefasthet må du bruke 2 tråder av garn som hører til gruppe C eller en tråd av garn som hører til gruppe E. Drops Brushed Alpaca Silk er gruppe C så du må derfor bruke 2 tråder. God fornøyelse!

Marianne 27.10.2018 - 22:49:

Jeg strikker trøjen i str L og Jeg bliver lidt i tvivl når der i opskriften under afsnittet om bagstykket står i slutningen af det første afsnit at jeg "skal fortsætte mønstret således" jeg skal vel ikke fortsætte med at tage en maske ind i hver side men nu i stedet strikke 5 retmasker 3*mønster og afslutte med 5 retmasker. Det jeg spørg om er om jeg ikke skal fortsætte med at have 51 masker?

DROPS Design 05.11.2018 kl. 08:48:

Hei Marianne. Ja, det var en litt uheldig formulering. Du skal fortsette med mønsteret som forklart, men du skal felle masker kun den første gangen. God fornøyelse.

Eva Hansen 27.09.2018 - 15:26:

Hei! Jeg lurer på hva som menes med " 2 kantmasker i rille mot hals "

DROPS Design 28.09.2018 kl. 15:09:

Hej Eva, de 2 yderste masker mod halsen strikkes i rille/ret på hver pind, du kan også se det på billedet. God fornøjelse!

Ann-Mari Rasmuson 21.08.2018 - 08:46:

I want to knit this jumper in a uk size 12 for my granddaughter. Is that size M?

DROPS Design 21.08.2018 kl. 08:59:

Dear Mrs Ann-Mari. You can check measurements for each size in the diagram at the bottom of the pattern. Measurements are given in cm. Happy knitting!

Malin 04.08.2018 - 11:28:

Etter å ha strikket vrangborden på ermet så står det at man skal strikke «1kantmaske, *1 r, 1 kast* og at kastene på neste omgang skal strikkes vridd, MEN det står ingen ting om omgangen skal strikkes rett eller vrang. Hvordan skal det strikkes her?

DROPS Design 17.08.2018 kl. 13:15:

Hei Malin. Du skal strikke neste omgang rett fra vrangen (vrang fra retten), alle kastene strikkes vridd, og det økes 2-4-0-2-4-0 masker jevnt fordelt. Videre strikkes det vrang (sett fra retten) og mønster etter A.1 som forklart i oppskriften. God fornøyelse.

Marita 02.08.2018 - 21:04:

Hei! Skal plagget være på retten eller vrangen når det sys sammen?

DROPS Design 17.08.2018 kl. 13:09:

Hei Marita. Du kan sy sammen fra rettsiden. Her er en video som viser hvordan man gjør dette. God fornøyelse.

Nadine22 15.07.2018 - 11:23:

Bonjour Je reviens vers vous concernant ce modèle car je ne comprends pas du tout ce que je dois faire concernant les diminutions du devant aprés avoir rabattues les 13 mailles centrales. Merci de me venir en aide Bien cordialement

DROPS Design 16.07.2018 kl. 08:51:

Bonjour Nadine22, on ne rabat pas les 13 m centrales pour l'encolure devant ou dos, on tricote au point mousse sur les 13 m centrales (taille S et M) du dos et on rabat les 9 m centrales pour l'encolure dos - et on tricote au point mousse sur les 13 m centrales (4 grandes tailles) pour l'encolure devant et on rabat les 9 m centrales pour l'encolure. Quand ces mailles sont rabattues, placez les mailles de l'épaule gauche en attente et tricotez l'épaule droite comme indiqué, puis coupez le fil et tricotez l'épaule gauche comme pour l'épaule droite mais en sens inverse. Bon tricot!

Grażyna 05.07.2018 - 14:47:

Dzień dobry. Dlaczego tak niewiele jest wzorów z tradycyjnym wszywanym rękawem z główką. Nie czuję się najlepiej w sweterkach raglanowych. Pozdrawiam

DROPS Design 05.07.2018 kl. 19:41:

Witaj Grażyno! Takich wzorów jest więcej w starszych katalogach. Jeżeli znajdziesz coś interesującego wśród nich, napisz a przetłumaczymy. Pozdrawiamy

Nadine 12.06.2018 - 11:17:

Bonjour Devant la difficulté à travailler seul le fil BRUSHED ALPACA SILK, puis -je l'associer au fil DROPS AIR, c'est-à dire prendre un fil DROPS AIR+un fil BRUSHED ALPACA SILK,pour réaliser ce modèle ?Merci pour votre réponse Cordialement

DROPS Design 12.06.2018 kl. 11:40:

Bonjour Nadine, c'est possible. Ou prenez 2 fils de DROPS Air. Bon tricot!

Přidejte komentář k návodu DROPS 186-1