DROPS / 186 / 1

Blushing Beauty by DROPS Design

Pulovr s ažurovým vzorem pletený z dvojité příze DROPS Air nebo dvojité příze DROPS Brushed Alpaca Silk. Velikost S - XXXL.

DROPS Design: model č. ai-106
Skupina přízí C + C nebo E
-----------------------------------------------------------
300-350-400-400-450-500 g, barva č. 20, růže
nebo
DROPS BRUSHED ALPACA SILK firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí C)
175-200-225-225-250-375 g, barva č. 06, korálová

Použitou přízi můžete také nahradit některou ze seznamu:
"Náhradní příze (Skupina přízí C)" – viz link níže.

DROPS KRUHOVÁ JEHLICE (80 cm) č.9 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 10 ok a 14 řad lícovým žerzejem dvojitou přízí = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.

DROPS KRUHOVÁ JEHLICE (80 cm) č.8 na lemy – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 11 ok a 15 řad lícovým žerzejem dvojitou přízí = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.
----------------------------------------------------------

Nejste si jistí, kterou zvolit velikost? Třeba by vám pomohla informace, že modelka na obrázku je vysoká asi 170 cm a nosí velikost S nebo M. Pokud chcete plést/háčkovat pulovr, kabátek, šaty nebo podobný kousek, najdete dole pod návodem nákres s jednotlivými mírami v cm.
Komentáře (26)
Pomozte nám sestavit novou kolekci DROPS! Tady vybírejte ty nej modely!

65% alpaka, 28% polyamid, 7% vlna
od 134.00 Kč /50g
DROPS Air mix DROPS Air mix 134.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Air uni colour DROPS Air uni colour 134.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 804Kč. Více zde.

Viz schémata A.1 a A.2. Zvolte si schéma pro požadovanou velikost .
Zobrazeny jsou všechny řady vzoru nahlížené z lícové strany.

TIP - UJÍMÁNÍ (průkrčník):
Pro vytvarování průkrčníku ujímáme vedle 2 krajových ok vroubkovým vzorem. Ujímáme vždy v lícových řadách!
ZA 2 krajovými oky ujmeme přetažením, tj. 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme.
PŘED 2 krajovými oky spleteme 2 oka hladce.

TIP - PŘIDÁVÁNÍ (rukáv):
Přidáváme nahozením vedle 1 krajového oka. V následující řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.
----------------------------------------------------------

PULOVR:
Pleteme v řadách na kruhové jehlici. Přední a zadní díl pleteme zvlášť. Rukávy pleteme v řadách na kruhové jehlici.

ZADNÍ DÍL:
Na kruhovou jehlici č.8 nahodíme 2 vlákny příze Air nebo 2 vlákny příze Brushed Alpaca Silk (= dvojitou přízí) 47-47-53-59-65-71 ok a upleteme 1 rubovou řadu obrace. Pak pleteme 4 řady pružným vzorem 1/2 (= střídáme 1 oko hladce, 2 obrace) s 1 krajovým okem VROUBKOVÝM VZOREM na každé straně – viz výše. Poté převedeme pleteninu na kruhovou jehlici č.9. V následující (lícové) řadě začneme ujímat, takto: upleteme 6-6-6-9-9-9 ok vroubkovým vzorem a SOUČASNĚ nad nimi ujmeme 1-0-1-1-1-1 oko, *vzor A.1 (= 11-11-13-13-15-17 ok), 1 oko vroubkovým vzorem*, *-* upleteme celkem 2x, pak vzor A.1 (= 11-11-13-13-15-17 ok), 6-6-6-9-9-9 ok vroubkovým vzorem a SOUČASNĚ nad nimi ujmeme 1-0-1-1-1-1 oko = 45-47-51-57-63-69 ok. V tomto rozvržení vzoru pokračujeme.
Ve výši 34-35-36-37-38-39 cm (měřeno podél 1 oka vroubkovým vzorem, které leží mezi 2 sekvencemi vzoru A.1) uzavřeme na začátku každé z následujících 2 řad 3 oka = 39-41-45-51-57-63 ok.
Ve výši asi 42-44-46-47-49-51 cm – končíme poslední řadou ze schématu – pleteme namísto vzoru A.1 vzor A.2 (= 11-11-13-13-15-17 ok), a to až do ukončení práce. SOUČASNĚ ve výši 49-51-53-55-57-59 cm upleteme nad prostředními 13-13-15-15-15-15 oky v řadě 2 vroubky, zbylá oka pleteme jako dosud. Po dopletení 2 vroubků uzavřeme v 1. následující lícové řadě prostředních 9-9-11-11-11-11 ok (= průkrčník). Pak odložíme 15-16-17-20-23-26 ok na pravé straně řady (nahlíženo z lícové strany) na pomocnou jehlici.
Nad zbylými 15-16-17-20-23-26 oky pleteme dál v řadách vzor jako dosud, 2 oka na okraji průkrčníku pleteme stále vroubkovým vzorem - SOUČASNĚ v následující lícové řadě ujmeme na okrajích průkrčníku 1 oko - viz TIP – UJÍMÁNÍ = na jehlici máme 14-15-16-19-22-25 ok. Pleteme až do výše 52-54-56-58-60-62 cm. Pak všechna oka volně uzavřeme.
Stejným způsobem dopleteme i druhou náramenici.

PŘEDNÍ DÍL:
Nahodíme a pleteme stejně jako zadní díl až do výše 40-42-44-45-47-49 cm. Pak upleteme nad prostředními 11-11-13-13-13-13 oky v řadě 2 vroubky, zbylá oka pleteme jako dosud. Po dopletení 2 vroubků uzavřeme v 1. následující lícové řadě prostředních 7-7-9-9-9-9 ok (= průkrčník). Pak odložíme 16-17-18-21-24-27 ok na pravé straně řady (nahlíženo z lícové strany) na pomocnou jehlici.

NEŽ BUDETE PLÉST DÁL, PŘEČTĚTE SI POZORNĚ CELÝ NÁSLEDUJÍCÍ POPIS:
Nad zbylými 16-17-18-21-24-27 oky pleteme dál v řadách vzor jako dosud, 2 oka na okraji průkrčníku pleteme stále vroubkovým vzorem. Průkrčník dále tvarujeme - v následující lícové řadě začneme ujímat, viz TIP – UJÍMÁNÍ. Toto ujímání opakujeme v každé 2. řadě, celkem 2x = na jehlici máme 14-15-16-19-22-25 ok. SOUČASNĚ dokončíme celou sekvenci vzoru A.1 (na výšku), poté pleteme namísto něj vzor A.2 (= 11-11-13-13-15-17 ok), a to až do ukončení práce.
Pleteme až do výše 52-54-56-58-60-62 cm. Pak všechna oka volně uzavřeme.
Stejným způsobem dopleteme i druhou náramenici.

RUKÁV:
Na kruhovou jehlici č.8 nahodíme 2 vlákny příze Air (= dvojitou přízí) 17-17-20-20-20-23 ok (včetně 1 krajového oka na každé straně) a upleteme 1 rubovou řadu obrace. Pak pleteme 6 řad pružným vzorem 1/2 (= střídáme 1 oko hladce, 2 obrace) s 1 krajovým okem vroubkovým vzorem na každé straně. Poté převedeme pleteninu na kruhovou jehlici č.9. Následující lícovou řadu pleteme takto: 1 krajové oko vroubkovým vzorem, *1 oko hladce, 1x nahodíme*, *-* opakujeme až po poslední 2 oka, 1 oko upleteme hladce a 1 krajové oko vroubkovým vzorem = 31-31-37-37-37-43 ok (v následující řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky). Nyní upleteme 1 rubovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 2-4-0-2-4-0 oka = 33-35-37-39-41-43 ok.
Následující lícovou řadu pleteme takto: 1 krajové oko vroubkovým vzorem, 10-11-11-12-12-12 ok obrace (v rubové řadě pleteme hladce), vzor A.1 (= 11-11-13-13-15-17 ok), 10-11-11-12-12-12 ok obrace ( v rubové řadě pleteme hladce) a 1 krajové oko vroubkovým vzorem. V tomto rozvržení vzoru pokračujeme. Ve výši 14 cm přidáme na každé straně dílu 1 oko – viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ (= přidáme 2 oka). Toto přidávání opakujeme vždy po 16-16-15-14-13-12 cm výšky, celkem 3x = 39-41-43-45-47-49 ok. Pleteme až do výše 51-50-49-47-45-43 cm. Pak všechna oka volně uzavřeme.
Stejným způsobem upleteme i druhý rukáv.

DOKONČENÍ:
Sešijeme náramenice – dbáme na to, aby šev nebyl moc stažený. Sešijeme postranní švy. Vsadíme rukávy a sešijeme rukávové švy.

Komentáře (26)

Napište své postřehy!

Nadine 12.06.2018 - 11:17:

Bonjour Devant la difficulté à travailler seul le fil BRUSHED ALPACA SILK, puis -je l'associer au fil DROPS AIR, c'est-à dire prendre un fil DROPS AIR+un fil BRUSHED ALPACA SILK,pour réaliser ce modèle ?Merci pour votre réponse Cordialement

DROPS Design 12.06.2018 kl. 11:40:

Bonjour Nadine, c'est possible. Ou prenez 2 fils de DROPS Air. Bon tricot!

Nadine 22 14.05.2018 - 09:29:

Bonjour Je ne comprends la diminution que vous indiquez sur le modéle : je tricote 9 mailles point mousse ou 8 mailles ponts mousse. Merci de votre réponse Cordialement

DROPS Design 14.05.2018 kl. 11:20:

Bonjour Nadine, au 1er rang avec l'aiguille 9, vous tricotez 9 mailles en diminuant 1 m = il reste 8 m point mousse. Bon tricot!

Elisabeth 22.04.2018 - 20:51:

Jeg har nøyaktig samme spørsmål som Elin Skålevik la ut 17.04.2018 : "Hei Når jeg feller til hals i str L så starter jeg med 18 m. Feller to ganger mot hals. Har da igjen 16 m Etter å ha fullført A1 så skal A2 strikkes. Dette er 13m. Da får jeg ikke det til å gå opp. Har da bare 3m igjen mot hals og erme. Ermet har to kantm og to mot hals. Er det jeg som gjør feil?"

DROPS Design 04.05.2018 kl. 12:06:

Hei Elisabeth. A.2 skal strikkes over de samme maskene som A.1. Når det legges opp rillekant til hals "tas det" 1 maske fra A.1, og det er derfor kun 12 masker som strikkes i A.2 på skulderen. God fornøyelse

Elin Skålevik 17.04.2018 - 21:45:

Hei Når jeg feller til hals i str L så starter jeg med 18 m. Feller to ganger mot hals. Har da igjen 16 m Etter å ha fullført A1 så skal A2 strikkes. Dette er 13m. Da får jeg ikke det til å gå opp. Har da bare 3m igjen mot hals og erme. Ermet har to kantm og to mot hals. Er det jeg som gjør feil?

Christina 23.03.2018 - 23:38:

Det havde været fint med billeder fra siden og ryg...

Hilde 19.03.2018 - 05:36:

Die Mengenangabe für Drops Air in der deutschen Anleitung ist falsch.

DROPS Design 19.03.2018 kl. 11:30:

Liebe Hilde, Sie sind ja recht, man braucht 300-350-400-400-450-500 g Air - Mengeangabe wird korrigiert. Danke für den Hinweis!

Marita 15.03.2018 - 17:35:

Hei, holder på å strikke bakstykket til denne genseren og har kommet hit i oppskriften: "Når arbeidet måler 34-35-36-37-38-39 cm (mål langs den ene masken i rille mellom 2 rapporter av A.1) felles det av 3 masker på starten av de neste 2 pinnene = 39-41-45-51-57-63 masker." Hvilken felleteknikk skal jeg bruke? Strikke masker sammen eller felle rett av? Og er det de tre første maskene i rillen? Sorry hvis det er dumt spørsmål, men jeg er litt fersk.

DROPS Design 16.03.2018 kl. 07:54:

Hei Marita, Du skal felle rett av og de skal felles på starten av de neste 2 pinnene; så da er det rille-masker, ja. God fornøyelse!

Dawn Crighton 10.03.2018 - 14:05:

I really love this pattern, however I have never knitted with 2 strands. I would prefer a one strand alternative. Can you help please?

DROPS Design 11.03.2018 kl. 16:26:

Dear Dawn, 2 strands of DROPS Air = 1 strand of DROPS Cloud and 2 strands DROPS Brushed Alpaca Silk = 1 strand DROPS Melody.

Kari 08.03.2018 - 12:16:

Hei.Jeg vil strikke "Blushing Beauty". For str. XXL står det jeg trenger 450 g = 9 nøster a 50 g i Drops Air. I Drops Brushed Alpaca Silk for str. XXL 250 g = 10 nøster a 25 g. Er dette riktig oppfattet...? Det skal strikkes med to tråder, Bruker jeg to nøster omgangen, en tråd fra hvert nøste...? Hvorfor er det så stor forskjell på vekten en trenger av disse to garnene..? Hvor finner jeg størrelses tabell...?Mvh. Kari Haraldsen

DROPS Design 08.03.2018 kl. 13:25:

Hei Kari. I oppskriften står det at du skal bruke DROPS Air eller DROPS Brushed Alpaca Silk, 2 tråder Air ELLER 2 tråder Brushed Alpaca Silk. Air nøste kommer som 50 gram og er 150 meter langt, mens et Brushed Alpaca Silk nøste kommer som 25 gram og er 140 meter langt, altså veier Air nøste neste dobbelt så mye som et Brushed Alpaca Silk nøste. Denne genseren (XXL) trenger man 450 gram/9 nøster DROPS Air (9 nøster x 150 meter = 1350 meter). Skal du bruke DROPS Brushed Alpaca Silk, trenger du 250 gram/10 nøster (10 nøster x 140 meter = 1400 meter). Målskisse med cm mål finner du nederst på oppskriften. God Fornøyelse!

Åse 06.03.2018 - 18:48:

Kan genseren strikkes rundt og ikke frem og tilbake?

DROPS Design 08.03.2018 kl. 09:54:

Hei Åse. Vi har dessverre ikke mulighet til å skrive om oppskriften slik at den kan strikkes rundt, men du må gjerne selv tilpasse oppskriften slik at du kan strikke den rundt. God Fornøyelse!

Přidejte komentář k návodu DROPS 186-1