DROPS / 183 / 18

Mont Blanc by DROPS Design

Sweter z reglanem z warkoczami, wysokim kołnierzem i pęknięciami na bokach, przerabiany od góry do dołu. Od S do XXXL. 1 nitką włóczki DROPS Polaris lub 4 nitkami włóczki DROPS Air.

DROPS Design: modelnr po-097
Grupa włóczek F lub E + E lub C + C + C + C
-----------------------------------------------------------
Rozmiary: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materiał:
DROPS POLARIS od Garnstudio (należy do Grupy włóczek F)
1200-1300-1400-1500-1700-1900 g kolor 01, ecru
Lub:
DROPS AIR od Garnstudio (należy do Grupy włóczek C)
600-650-700-750-850-950 g kolor 01, ecru

DRUTY Z ŻYŁKĄ (60 lub 80 cm) DROPS nr 15 - lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając dżersejem (1 nitką Polaris lub 4 nitkami Air) 7 oczek i 8 rzędów otrzymać próbkę o wymiarach 10 cm na szerokość i 10 cm na wysokość.

DRUT DO WARKOCZY DROPS.
----------------------------------------------------------

Komentarze (4)

100% Wełna
od 13.90 zł /100g
DROPS Polaris uni colour DROPS Polaris uni colour 13.90 zł /100g
włóczkowo
Zamów
DROPS Polaris mix DROPS Polaris mix 16.20 zł /100g
Koszt włóczki na wykonanie tego wzoru to 166.80zł. Więcej informacji.
WYKORZYSTYWANE TECHNIKI:

WSKAZÓWKA DO ZMIANY NITKI (gdy przerabiamy włóczką Polaris):
Gdy zmieniamy motek, podzielić końcówki nitek ze starego i nowego motka na długości 15 cm na 2 części – jedną część odciąć. Złożyć 2 nitki razem (15 cm ze starego i 15 cm z nowego motka), tak aby nitka miała zwykłą grubość i dalej przerabiać – dzięki temu miejsce zmiany motka będzie niewidoczne.

MAGIC LOOP (MAGICZNE KOŁO):
Gdy przerabiamy na okrągło na drutach z żyłką, które są zbyt długie względem nabranych oczek, można to zrobić następująco: druty z żyłką muszą być długie i mieć dosyć elastyczną żyłkę. Przesunąć oczka na środek żyłki. Podzielić oczka na środku i wyciągnąć żyłkę między tymi oczkami. Przesunąć oczka na końce drutu z każdej strony, uważać aby nie skręcić robótki. Nitka z motka znajduje się na drucie z tyłu, zaczynamy przerabiać oczka z drutu z przodu. Wysunąć tylny drut (ściągnąć oczka niżej), aby móc przerabiać oczka drutem z przodu. Gdy oczka z drutu z przodu zostaną przerobione, obrócić i przesunąć pozostałe oczka na pusty drut (przerobione oczka z drutu z tyłu zsunąć na dół na żyłkę), przerabiać z drugiej strony w taki sam sposób. Dalej przerabiać tak samo, pamiętając aby zawsze wyciągać drut od strony, gdzie znajduje się nitka z motka.

ŚCIEG FANTAZYJNY:
Patrz schemat A.1. Schemat przedstawia wszystkie rzędy ściegu fantazyjnego, widok na prawej stronie robótki.

ZAMYKANIE OCZEK-1:
Zaczynając 2 oczka przed nitką markerem, przerobić 2 oczka razem na prawo, (nitka marker znajduje się tutaj), zdjąć 1 oczko jak do przerobienia na prawo, 1 oczko prawe, przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem.

ZAMYKANIE OCZEK-2:
UWAGA: aby oczka były zamykane na przemian, raz z lewego, a raz z prawego boku, należy postępować następująco:
W rozmiarach S, M i L zamykać na przemian na początku i na końcu rzędu z zamykaniem oczek.
W rozmiarach XL, XXL i XXXL zamknąć na początku każdego rzędu z zamykaniem oczek.
Zamykać na prawej stronie robótki następująco: przerobić 2 oczka razem na prawo.
Zamykać na lewej stronie robótki następująco: przerobić 2 oczka razem na lewo.

REGLAN:
Dodawać na reglan z każdej strony nitek markerów (= jest dodawane 8 oczek).
Dodawać zaczynając 1 oczko przed nitką markerem następująco: wykonać 1 narzut, przerobić 2 oczka prawe (nitka marker znajduje się między tymi oczkami), wykonać 1 narzut. W następnym okrążeniu przerobić oczka przekręcone w miejscu narzutów na prawo, aby uniknąć dziur.

DODAWANIE OCZEK (tył & przód):
Aby dodać 1 oczko należy wykonać 1 narzut. W następnym okrążeniu przerobić oczko przekręcone w miejscu narzutu na prawo, aby uniknąć dziur.

ŚCIEG FRANCUSKI (w tę i z powrotem):
1 ściągacz francuski = przerobić 2 rzędy na prawo.
----------------------------------------------------------

SWETER:
Przerabiany od góry do dołu, na okrągło na drutach z żyłką. Rękawy są przerabiane w tę i z powrotem na drutach z żyłką. Patrz WSKAZÓWKA DO ZMIANY NITKI (podczas przerabiania włóczką Polaris)!

KARCZEK:
Na drutach z żyłką nr 15 nabrać 40-40-44-44-48-52 oczka 1 nitką włóczki Polaris lub 4 nitkami włóczki Air. Przerabiać ściągaczem (2 oczka prawe / 2 oczka lewe) przez 9 cm. Umieścić 4 nitki markery bez przerabiania oczek następująco: 1-sza nitka marker na początku okrążenia, 2-ga nitka marker za 14-14-16-16-18-20 oczkami (= tył), 3-cia nitka marker za 6 oczkami (= rękaw), 4-ta nitka marker za 14-14-16-16-18-20 oczkami (= przód), zostaje teraz 6 oczek przed pierwszym markerem (= rękaw). Przerobić 1 okrążenie na prawo zamykając 1 oczko z każdej strony każdej nitki markera – PATRZ ZAMYKANIE OCZEK-1 = 32-32-36-36-40-44 oczka. UWAGA: w naszej gamie produktów nie posiadamy drutów z żyłką nr 15 krótszych niż 60 cm. Po zamknięciu oczek, robótka ma mniejszy obwód niż 60 cm w rozmiarach S - XXL. Dlatego zobacz MAGIC LOOP (MAGICZNE KOŁO) – patrz powyżej, i dalej przerabiać w ten sposób, aż będzie wystarczająca liczba oczek, aby użyć drutów z żyłką 60 lub 80 cm. ZACHOWAĆ TAKIE SAMO NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI!
Przerabiać kolejne okrążenie następująco: *1-1-2-2-3-4 oczka prawe, schemat A.1 (= 10 oczek w pierwszym okrążeniu), 1-1-2-2-3-4 oczka prawe, (nitka marker jest tutaj), 4 oczka prawe*, przerobić od *-* jeszcze 1 raz. W następnym okrążeniu zacząć dodawanie oczek na reglan - patrz powyżej. Dodawać tak samo 8-10-10-11-12-14 razy co 2 okrążenia = 100-116-120-128-140-160 oczek (w tym 4 dodane oczka z 1-szego okrążenia schematu A.1).
W rozmiarach M, L, XXL i XXXL dodawanie oczek na reglan jest zakończone. W rozmiarach S i XL przerobić jeszcze 1 okrążenie dodając 1 oczko na przodzie i na tyle w taki sam sposób (nie dodawać oczek ponad rękawami) = są dodane 4 oczka.
Jest teraz 104-116-120-132-140-160 oczek. Długość robótki od ściągacza wynosi ok. 21-25-25-29-30-35 cm. Dalej przerabiać jak wcześniej bez dodawania oczek jeszcze przez 3-0-2-1-0-0 okrążenia. Długość robótki od ściągacza wynosi ok. 25-25-28-30-30-35 cm.
Przerabiać kolejne okrążenie następująco: 32-34-36-40-42-48 oczek (= tył), umieścić 20-24-24-26-28-32 następne oczka na nitce (= rękaw), nabrać 4-4-4-4-6-6 oczek pod rękawem, przerobić 32-34-36-40-42-48 oczek (= przód), umieścić 20-24-24-26-28-32 następne oczka na nitce (= rękaw), nabrać 4-4-4-4-6-6 oczek pod rękawem. Umieścić nitkę marker. OD TEGO MOMENTU MIERZYĆ STĄD!

TYŁ & PRZÓD:
= 72-76-80-88-96-108 oczek. Dalej przerabiać dżersejem ze schematem A.1 jak wcześniej. Umieścić 1 nitkę marker z każdej strony, na środku nowych nabranych oczek (= 2-2-2-2-3-3 nowe oczka z każdej strony nitek markerów) i 36-38-40-44-48-54 oczka między nitkami markerami na przód i na tył.
Gdy dł. robótki wynosi 5 cm, dodać 1 oczko przed każdą nitką markerem – PATRZ DODAWANIE OCZEK = 74-78-82-90-98-110 oczek.
Gdy dł. robótki wynosi 10 cm, dodać 1 oczko za każdą nitką markerem = 76-80-84-92-100-112 oczek.
Teraz przerabiać w zależności od rozmiaru następująco:

ROZMIARY S, L, XL i XXL:
Dalej przerabiać na okrągło ściegiem fantazyjnym i dżersejem, aż długość robótki wynosi 17-18-18-20 cm.

ROZMIARY M i XXXL:
Dalej przerabiać na okrągło dżersejem i ściegiem fantazyjnym, aż długość robótki wynosi 19-17 cm, a w tym samym czasie dodawać oczka następująco:
Gdy dł. robótki wynosi 14 cm, dodać 1 oczko przed każdą nitką markerem.
Gdy dł. robótki wynosi 16 cm, dodać 1 oczko za każdą nitką markerem.

WSZYSTKIE ROZMIARY:
Jest teraz 76-84-84-92-100-116 oczek. Gdy dł. robótki wynosi 17-19-18-18-20-17 cm, umieścić 38-42-42-46-50-58 oczek tyłu na nitce. Dalej przerabiać ściągaczem w tę i z powrotem ponad 38-42-42-46-50-58 oczkami przodu, zaczynając na prawej stronie robótki, następująco: 2 oczka ściegiem francuskim – patrz powyżej, *2 oczka prawe, 2 oczka lewe*, przerabiać od *-* aż zostają 4 oczka, 2 oczka prawe i zakończyć przerabiając 2 oczka ściegiem francuskim.
Dalej przerabiać tak samo, aż wysokość ściągacza wynosi 6 cm, a całkowita długość robótki od ramienia wynosi 52-54-56-58-60-62 cm. Luźno zamknąć oczka tak jak schodzą z drutu. Wziąć z powrotem oczka tyłu z nitki i przerabiać dżersejem ze schematem A.1 jak wcześniej i 2 oczkami brzegowymi ściegiem francuskim z każdej strony przez 6 cm. Dalej przerabiać ściągaczem w tę i z powrotem jak przód, aż wysokość ściągacza wynosi 6 cm. Długość pęknięcia na bokach wynosi 6 cm z przodu i 12 cm z tyłu. Całkowita długość robótki od ramienia wynosi ok. 58-60-62-64-66-68 cm.

RĘKAWY:
Przerabiane w tę i z powrotem na drutach z żyłką, zszywane na końcu. Wziąć z powrotem 20-24-24-26-28-32 oczka z drutu pomocniczego/nitki na druty z żyłką nr 15 i nabrać 2-2-2-2-3-3 oczka z każdej strony = 24-28-28-30-34-38 oczek. Przerabiać dżersejem w tę i z powrotem. Gdy dł. robótki wynosi 4-4-2-4-4-2 cm, zamknąć 1 oczko po prawej stronie robótki – PATRZ ZAMYKANIE OCZEK-2. Zamykać w sumie 8-12-12-14-14-18 razy co 2-2-2-1-1-1 rzędy na przemian, raz po prawej, a raz po lewej stronie robótki (= 4-6-6-7-7-9 razy z każdej strony) = 16-16-16-16-20-20 oczek. Gdy dł. robótki wynosi 33-34-31-30-29-24 cm, przerabiać ściągaczem (2 oczka prawe, 2 oczka lewe) przez 6 cm. Luźno zamknąć oczka tak jak schodzą z drutu. Drugi rękaw wykonać tak samo.

WYKOŃCZENIE:
Zszyć rękawy wkłuwając igłę w skrajne pętelki oczek, aby szwy nie były zbyt grube. Zszyć otwory pod rękawami.

= wykonać 1 narzut między 2 oczkami. W następnym okrążeniu przerobić oczko przekręcone w miejscu narzutu na prawo, aby uniknąć dziur
= umieścić 4 oczka na drucie pomocniczym przed robótką, przerobić 4 oczka prawe, 4 oczka z drutu pomocniczego przerobić na prawo
= gdy schemat zostanie przerobiony 1 raz na wysokość, powtarzać go dalej na wysokość, zaczynając od okrążenia oznaczonego strzałką

Komentarze (4)

Etienne Wouters Nickmans 05.02.2019 - 19:41:

Ik wil deze trui graag breien met breinaalden en niet met rondbreinaalden. Is daar ook een uitleg voor voorzien?

DROPS Design 08.02.2019 kl. 16:46:

Dag Etienne,

Veel truien zijn inderdaad ook geschikt om met rechte naalden te breien. Hier is een les over geschreven; zie hier. Deze trui wordt wel van boven naar beneden gebreid, dus dan zou je steken op moeten zetten na de halsboord, de raglanlijnen op het einde aan elkaar moeten naaien met maassteken en op het einde steken voor de halsboord op moeten nemen om de halsboord te breien.

Linda 29.01.2019 - 14:52:

Quand vous décrivez la taille des aiguilles à tricoter, est-ce en grandeurs métriques ou américaines. Ex: vous conseillez des 15 Est-ce 15 américain ou 10 metric?

DROPS Design 29.01.2019 kl. 16:39:

Bonjour Linda, la taille des aiguilles dans les modèles français est en système métrique , pour connaître l'équivalence en système US, changez la langue du modèle pour US-English - retrouvez également les équivalences ici. Bon tricot!

Anja 23.11.2017 - 21:05:

Ein wunderschönes Modell und endlich mal wieder eins aus Drops Polaris - da gibt es ja leider nicht so viel. Ich bin nur irritiert über die Preisangabe oben rechts: 102,00 € kostet es doch nie und nimmer, dieses Modell nachzustricken, nichtmal in der größten Größe, oder? Ist eigentlich geplant, die Farbpalette von Drops Polaris mal zu erweitern?

DROPS Design 24.11.2017 kl. 08:41:

Liebe Anja, Danke für den Hinweis, Garnmenge wurde korrigiert, jetzt sehen Sie den richtigen Preis. Viel Spaß beim stricken!

Lorella 22.11.2017 - 18:35:

Ho appena notato che una signora vende su un noto sito prodotti realizzati con i vostri modelli. cioè ha messo tutte le foto originali dei vostri modelli.

Dodaj komentarz do modelu DROPS 183-18