DROPS / 182 / 24

Nanette by DROPS Design

Komplet: czapka i mitenki na drutach, z żakardem norweskim, z włóczki DROPS Lima.

DROPS Design: model nr li-084
Grupa włóczek B
-----------------------------------------------------------
Na cały komplet będziemy potrzebować ok.:
150 g dla obydwu rozmiarów, kolor 9015, szary
50 g dla obydwu rozmiarów, każdego z następujących kolorów:
kolor 0100, ecru
kolor 0619, beż
kolor 2923, ochra
-----------------------------------------------------------

CZAPKA:
Rozmiary: S/M - M/L
Na obwód głowy: ok. 54/56 - 56/58 cm
Materiał:
DROPS LIMA od Garnstudio (należy do Grupy włóczek B)
100 g dla obydwu rozmiarów, kolor 9015, szary
50 g dla obydwu rozmiarów, każdego z następujących kolorów:
kolor 0100, ecru
kolor 0619, beż
kolor 2923, ochra

Może być również wykonana z
„Alternatywnej włóczki (Grupa włóczek B)" – patrz link poniżej.

DRUTY POŃCZOSZNICZE I DRUTY Z ŻYŁKĄ DROPS (40) nr 3,5 – lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając dżersejem 22 oczka i 30 rzędów otrzymać próbkę o wymiarach 10 cm na szerokość i 10 cm na wysokość.

DRUTY Z ŻYŁKĄ (40 cm) DROPS nr 3 na ściągacze - lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając dżersejem 23 oczek i 32 rzędy otrzymać próbkę o wymiarach 10 cm na szerokość i 10 cm na wysokość.
-----------------------------------------------------------

MITENKI:
Rozmiary: S/M - M/L
Obwód: ok. 18-20 cm. Długość: 20-22 cm
Materiał:
DROPS LIMA od Garnstudio (należy do Grupy włóczek B)
50 g dla obydwu rozmiarów, każdego z następujących kolorów:
kolor 9015, szary
kolor 0100, ecru
kolor 0619, beż
kolor 2923, ochra

Mogą być również wykonane z
„Alternatywnej włóczki (Grupa włóczek B)" – patrz link poniżej.

DRUTY POŃCZOSZNICZE DROPS nr 3,5 – lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając dżersejem 22 oczka i 30 rzędów otrzymać próbkę o wymiarach 10 cm na szerokość i 10 cm na wysokość.

DRUTY POŃCZOSZNICZE DROPS nr 3 na ściągacze - lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając dżersejem 23 oczka i 32 rzędy otrzymać próbkę o wymiarach 10 cm na szerokość i 10 cm na wysokość.
----------------------------------------------------------

Czapka: patrz schemat A.1.
Mitenki: patrz schematy A.2 i A.3.
Żakard jest przerabiany w całości dżersejem.

ZAMYKANIE/DODAWANIE OCZEK (w regularnych odstępach):
Aby obliczyć gdzie zamykać/dodawać oczka, należy wziąć ogólną liczbę oczek (np. 112 oczek) i podzielić ją przez liczbę oczek jaka ma być zamknięta/dodana (np. 4) = 28.
W tym przykładzie, aby zamknąć oczko należy przerobić razem na prawo każde 27-me i 28-me oczko. Aby dodać oczko należy wykonać 1 narzut za każdym 28-mym oczkiem. W następnym okrążeniu przerobić oczka przekręcone w miejscu narzutów, aby uniknąć dziur.

ZAMYKANIE OCZEK (czapka):
Zamykać za markerem następująco: przerobić 2 oczka razem na prawo (= zostaje zamknięte 1 oczko).
----------------------------------------------------------

CZAPKA:
Przerabiana na okrągło na drutach z żyłką, od dołu do góry. Zacząć przerabiać na drutach pończoszniczych, gdy jest za mało oczek na druty z żyłką.
Na drutach z żyłką nr 3 nabrać 112-116 oczek kolorem szarym i przerobić 1 okrążenie na prawo. Dalej przerabiać ściągaczem (= 2 oczka prawe / 2 oczka lewe) przez 4 cm. Przerobić 1 okrążenie na prawo, równomiernie zamykając 4 oczka - PATRZ ZAMYKANIE/DODAWANIE OCZEK = 108-112 oczek. Wziąć teraz druty z żyłką nr 3,5 i przerabiać schemat A.1 na okrągło (= 27-28 motywów po 4 oczka). ZACHOWAĆ TAKIE SAMO NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI! Gdy schemat A.1 zostanie przerobiony 1 raz na wysokość, dalej przerabiać dżersejem kolorem szarym.
Gdy dł. robótki wynosi 15-17 cm, przerobić 1 okrążenie równomiernie zamykając 0-4 oczka = 108-108 oczek. Umieścić teraz 6 markerów co 18-18 oczek. W następnym okrążeniu zamknąć 1 oczko za każdym markerem - PATRZ ZAMYKANIE OCZEK (= zostaje zamkniętych 6 oczek). Zamykać tak samo w sumie 12-12 razy co 2 okrążenia = zostaje 36 oczek w obydwu okrążeniach. W następnym okrążeniu przerobić każde 2 kolejne oczka razem na prawo = 18 oczek. Powtórzyć ostatnie okrążenie = 9 oczek. Odciąć nitkę, przeciągnąć ją przez pozostałe oczka, zacisnąć i zakończyć. Wysokość czapki wynosi ok. 24-26 cm.

----------------------------------------------------------

PRAWA MITENKA:
Przerabiana na okrągło na drutach pończoszniczych.
Na drutach pończoszniczych nr 3 nabrać 48-52 oczka kolorem szarym i przerobić 1 okrążenie na prawo. Dalej przerabiać ściągaczem (= 2 oczka prawe / 2 oczka lewe) przez 10 cm. Przerobić 1 okrążenie na prawo, równomiernie zamykając 8-8 oczek - PATRZ ZAMYKANIE/DODAWANIE OCZEK = 40-44 oczka. Dalej przerabiać na drutach pończoszniczych nr 3,5 i przerobić w sumie 10-11 razy 1-sze okrążenie schematu A.2 (= 4 oczka) na szerokość. W następnym okrążeniu schematu A.2 zacząć dodawanie oczek na klinek kciuka i dodawać oczka z każdej strony 1-szego oczka w okrążeniu, zgodnie ze schematem A.3. ZACHOWAĆ TAKIE SAMO NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI! Po przerobieniu schematu A.3, umieścić na drucie pomocniczym/nitce 13 oczek kciuka i nabrać 1 oczko ponad oczkami na drucie pomocniczym/nitce = 40-44 oczka. Dalej przerabiać na okrągło, aż schemat A.2 zostanie zakończony. Dalej przerobić 2-7 okrążeń na prawo kolorem szarym. Dalej przerabiać na drutach pończoszniczych nr 3 i przerobić 1 okrążenie, równomiernie dodając 4 oczka w obydwu rozmiarach = 44-48 oczek. Dalej przerabiać ściągaczem (= 2 oczka prawe / 2 oczka lewe) przez 1½ cm. Zamknąć oczka tak jak schodzą z drutu. Długość mitenki wynosi ok. 20-22 cm.

KCIUK:
Wziąć z powrotem 13 oczek kciuka na druty pończosznicze nr 3 i nabrać, kolorem szarym, 3 oczka w brzeg ponad kciukiem = 16 oczek. Przerabiać ściągaczem (= 2 oczka prawe / 2 oczka lewe) przez 1½ cm. Zamknąć oczka tak jak schodzą z drutu.

LEWA MITENKA:
Przerabiana jak prawa mitenka, ale w odwrotnym układzie. Dodawać oczka na kciuk z każdej strony ostatniego oczka w okrążeniu, zamiast 1-szego oczka.

Schemat

= szary
= ecru
= beż
= ochra
= wykonać 1 narzut między 2 oczkami, w następnym okrążeniu przerobić oczko przekręcone w miejscu narzutu, aby uniknąć dziur
= pokazuje 1-sze oczko w okrążeniu (= 1-sze oczko schematu A.2)

Jeżeli uważasz, że we wzorze znajduje się błąd, prosimy o komentarz lub pytanie w sekcji Komentarze. Zobacz oryginalny model DROPS 182-24.