DROPS / 182 / 24

Nanette by DROPS Design

Settiin kuuluu: Neulotut kuviolliset myssy ja rannekkeet. Setti neulotaan DROPS Lima-langasta.

DROPS Design: Malli li-084
Lankaryhmä B
-----------------------------------------------------------
Koko settiin tarvitset n.:
kumpaankin kokoon 150 g väriä 9015, harmaa
kumpaankin kokoon 50 g seuraavista väreistä:
väri 0100, luonnonvalkoinen
väri 0619, beige
väri 2923, punamulta
-----------------------------------------------------------

DROPS LIMA (kuuluu lankaryhmään B):
kumpaankin kokoon 100 g väriä 9015, harmaa
kumpaankin kokoon 50 g seuraavista väreistä:
väri 0100, luonnonvalkoinen
väri 0619, beige
väri 2923, punamulta

DROPS PYÖRÖPUIKKO (40 cm) NRO 3 (joustinneuleeseen) tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: 22 silmukkaa ja 30 kerrosta sileää neuletta puikoilla nro 3,5 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.
23 silmukkaa ja 32 kerrosta sileää neuletta puikoilla nro 3 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.
-----------------------------------------------------------

RANNEKKEET:
Koko: S/M - M/L
Ympärys: n. 18-20 cm. Pituus: 20-22 cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS LIMA (kuuluu lankaryhmään B):
kumpaankin kokoon 50 g seuraavista väreistä:
väri 9015, harmaa
väri 0100, luonnonvalkoinen
väri 0619, beige
väri 2923, punamulta

DROPS SUKKAPUIKOT NRO 3 (joustinneuleeseen) tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: 22 silmukkaa ja 30 kerrosta sileää neuletta puikoilla nro 3,5 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.
23 silmukkaa ja 32 kerrosta sileää neuletta puikoilla nro 3 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.

alkaen 1.60 € /50g
DROPS Lima uni colour DROPS Lima uni colour 1.60 € /50g
Käsityöliike Menita
Tilaa
DROPS Lima mix DROPS Lima mix 1.70 € /50g
Saat tämän mallin langat alkaen 9.60€. Lue lisää.
OHJEESEEN LIITTYVÄT TIEDOT:

MALLINEULE:
Myssy: Katso ruutupiirros A.1.
Rannekkeet: Katso ruutupiirrokset A.2 ja A.3.
Koko mallineule neulotaan sileänä neuleena.

KAVENNUS-/LISÄYSVINKKI (kaventaminen/lisääminen tasavälein):
Laske kuinka usein kerroksella kavennetaan/lisätään seuraavasti: Laske kerroksen silmukkaluku (esim. 112 silmukkaa) ja jaa tämä luku kavennusten/lisäysten määrän kanssa (esim. 4) = 28.
Tässä esimerkissä kavennetaan neulomalla joka 27. ja joka 28.silmukka oikein yhteen. Lisäykset tehdään 1 langankierrolla joka 28.silmukan jälkeen. Seuraavalla kerroksella langankierrot neulotaan kiertäen oikein, jottei muodostuisi reikää.

KAVENNUSVINKKI (myssy):
Kavenna merkin jälkeen seuraavasti: Neulo 2 silmukkaa oikein yhteen (= työstä kapeni 1 silmukka).
----------------------------------------------------------

MYSSY:
Neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla, alhaalta ylös. Vaihda työhön sukkapuikot, kun pyöröpuikko käy liian pitkäksi.
Luo 112-116 silmukkaa pyöröpuikolle nro 3 harmaalla langalla. Neulo 1 kerros oikein. Neulo sitten 4 cm joustinneuletta (= 2 silmukkaa oikein / 2 silmukkaa nurin). Neulo 1 kerros oikein ja kavenna tasavälein 4 silmukkaa (lue KAVENNUS-/LISÄYSVINKKI) = 108-112 silmukkaa. Vaihda pyöröpuikkoon nro 3,5 ja neulo mallineuletta suljettuna neuleena piirroksen A.1 mukaisesti (= 27-28 kpl 4 silmukan mallikertaa). TARKISTA NEULETIHEYS! Kun olet neulonut piirroksen A.1 loppuun, jatka sileää neuletta harmaalla langalla.
Kun työn korkeus on 15-17 cm, neulo 1 kerros ja kavenna tasavälein 0-4 silmukkaa = 108-108 silmukkaa. Kiinnitä nyt 6 merkkiä työhön aina 18-18 silmukan välein. Kavenna seuraavalla kerroksella jokaisen merkin jälkeen 1 silmukka (lue KAVENNUSVINKKI = työstä kapeni 6 silmukkaa). Toista tällaiset kavennukset joka 2.kerros yhteensä 12-12 kertaa = 36 silmukkaa jäljellä työssä. Neulo seuraavalla kerroksella kaikki silmukat pareittain oikein yhteen = 18 silmukkaa. Neulo silmukat uudestaan pareittain oikein yhteen = 9 silmukkaa. Katkaise lanka ja vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi, kiristä lanka ja päättele langanpäät hyvin. Myssyn korkeus on n. 24-26 cm.
----------------------------------------------------------

OIKEA RANNEKE:
Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla.
Luo 48-52 silmukkaa sukkapuikoille nro 3 harmaalla langalla. Neulo 1 kerros oikein. Neulo sitten 10 cm joustinneuletta (= 2 silmukkaa oikein / 2 silmukkaa nurin). Neulo 1 kerros oikein ja kavenna tasavälein 8-8 silmukkaa (lue KAVENNUS-/LISÄYSVINKKI) = 40-44 silmukkaa. Vaihda sukkapuikkoihin nro 3,5 ja neulo piirroksen A.2 (= 4 silmukkaa) ensimmäinen kerros = yhteensä 10-11 mallikertaa kerroksella. Aloita piirroksen A.2 seuraavalla kerroksella peukalokiilan lisäykset, eli tee lisäykset kerroksen ensimmäisen silmukan molemmin puolin piirroksen A.3 mukaisesti. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun olet neulonut piirroksen A.3 loppuun, siirrä peukalokiilan 13 silmukkaa apulangalle ja luo apulangan silmukoiden tilalle 1 silmukka = 40-44 silmukkaa. Jatka suljettua neuletta, kunnes olet neulonut piirroksen A.2 loppuun. Neulo sitten 2-7 kerrosta oikein harmaalla langalla. Vaihda sukkapuikkoihin nro 3, neulo 1 kerros ja lisää tasavälein kummassakin koossa 4 silmukkaa = 44-48 silmukkaa. Neulo vielä 1½ cm joustinneuletta (= 2 silmukkaa oikein / 2 silmukkaa nurin). Päätä silmukat joustinneuletta neuloen. Rannekkeen pituus on n. 20-22 cm.

PEUKALO:
Ota apulangalla odottavat 13 silmukkaa takaisin sukkapuikoille nro 3, poimi lisäksi peukalokiilan takareunasta harmaalla langalla 3 silmukkaa = 16 silmukkaa. Neulo 1½ cm joustinneuletta (= 2 silmukkaa oikein / 2 silmukkaa nurin). Päätä silmukat joustinneuletta neuloen.

VASEN RANNEKE:
Neulo oikean rannekkeen peilikuvaksi, eli tee nyt peukalokiilan lisäykset ensimmäisen silmukan sijaan kerroksen viimeisen silmukan molemmin puolin.

Piirros

= harmaa
= luonnonvalkoinen
= beige
= punamulta
= tee 2 silmukan väliin 1 langankierto puikolle, seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan kiertäen, jottei muodostuisi reikää
= näyttää kerroksen ensimmäistä silmukkaa (= piirroksen A.2 ensimmäinen silmukka)

Kommentit (0)

Tähän ohjeeseen ei löydy kommentteja. Näppäile kommentti!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 182-24