DROPS / 183 / 23

Queen of Hearts by DROPS Design

Souprava: čepice a rukavice – palčáky se srdíčky pletené z příze DROPS Fabel.

DROPS design: model fa-383
Skupina přízí A
----------------------------------------------------------
Na celou soupravu je potřeba asi 100 g příze Fabel v barvě č. 400, černé a 100 g v barvě č. 916, grand canyon.
----------------------------------------------------------

ČEPICE:
Velikost: S/M - M/L
Obvod hlavy: 54/56 - 56/58 cm
Materiál:
DROPS FABEL firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí A)
50-50 g, barva č.400, černá
50-50 g, barva č.916, grand canyon

Použitou přízi můžete také nahradit některou ze seznamu:
"Náhradní příze (Skupina přízí A)" – viz link níže.

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a krátká KRUHOVÁ JEHLICE (40 cm) č.2,5 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 26 ok a 34 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.

DROPS krátká KRUHOVÁ JEHLICE (40 cm) č.2 na lem – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 29 ok a 38 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.
----------------------------------------------------------

RUKAVICE - PALČÁKY:
Velikost: jednotná
Materiál:
DROPS FABEL firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí A)
50 g, barva č.400, černá
50 g, barva č.916, grand canyon

Použitou přízi můžete také nahradit některou ze seznamu:
"Náhradní příze (Skupina přízí A)" – viz link níže.

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č.2,5 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 26 ok a 34 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č.2 na lemy – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 29 ok a 38 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.
----------------------------------------------------------

75% vlna, 25% polyamid
od 70.00 Kč /50g
DROPS Fabel uni colour DROPS Fabel uni colour 70.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Fabel print DROPS Fabel print 75.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Fabel long print DROPS Fabel long print 81.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 280Kč. Více zde.

Návod

STAHOVACÍ SMYČKA, KOUZELNÝ KROUŽEK:
Abychom zabránili vzniku velké dírky uprostřed pleteniny, začínáme touto stahovací smyčkou – je pohyblivá a tak díky ní můžeme velikost dírky upravit:
uchopíme konec příze a obtočíme ji kolem ukazováku levé ruky (zleva doprava), čímž vytvoříme smyčku. Smyčku stáhneme z prstu a podržíme ji palcem a ukazovákem levé ruky. Pak do smyčky vsuneme jehlici, nabereme přízi a protáhneme ji smyčkou (= na jehlici nám vznikne oko), 1x nahodíme (přízi vedeme zezadu dopředu přes jehlici) a nahození protáhneme okem na jehlici, *jehlici vpíchneme do smyčky, nabereme přízi a protáhneme ji smyčkou (= na jehlici nám vznikne oko), 1x nahodíme (přízi vedeme zezadu dopředu přes jehlici) a nahození protáhneme novým okem na jehlici*, *-* opakujeme až do chvíle, kdy máme na jehlici 8 ok. Oka rozdělíme na 4 ponožkové jehlice č.2,5 a pleteme dle popisu v návodu. SOUČASNĚ zatáhneme za konec příze a smyčku stáhneme.

VZOR:
Viz schémata A.1 až A.5 – zobrazeny jsou všechny řady vzoru nahlížené z lícové strany. U schémat A.1 a A.2 si zvolte schéma pro požadovanou velikost.
----------------------------------------------------------

ČEPICE:
Pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici, s ubývajícím počtem ok převedeme pleteninu na ponožkové jehlice.
Na krátkou kruhovou jehlici č.2 nahodíme černou přízí 128-152 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. V následující kruhové řadě začneme plést lem pružným vzorem 2/2, tj. střídáme 2 oka hladce, 2 obrace. Ve výši asi 4 cm převedeme pleteninu na krátkou kruhovou jehlici č.2,5. Pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 8 ok = 120-144 ok. Pleteme vzor A.1 (počet ok ve vzoru je dělitelný 8, ale jelikož by schémata měla navazovat jedno na druhé – nad sebou – musíme začít v různých místech vzoru, podle jednotlivých velikostí). Sekvenci vzoru A.1 pleteme v kruhové řadě celkem 3-6x. Když dokončíme 3 celé sekvence vzoru (na výšku), měří díl asi 17 cm. Pak pleteme namísto vzoru A.1 vzor A.2. Po dokončení celé sekvence vzour (na výšku) zbývá na jehlici 12 ok. Všechna oka spleteme po 2 dohromady = 6 ok. Přízi odstřihneme, několikrát protáhneme zbylými oky, stáhneme a zapošijeme.

----------------------------------------------------------

RUKAVICE - PALČÁKY:
Pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích. Začneme špičkou a postupujeme od prstů přes dlaň ke klínu pro palec. Palec upleteme v kruhových řadách také shora ještě před tím, než začneme tvarovat klín, a oba díly pak spojíme dohromady. Dál pleteme v kruhových řadách.

RUKAVICE - 1. ČÁST:
Začínáme černou přízí a STAHOVACÍ SMYČKOU – viz výše = 8 ok rozdělíme na 4 ponožkové jehlice č.2,5 – POZN.: pokud nechcete začínat stahovací smyčkou, nahoďte černou přízí 8 ok (po dokončení rukavice pak provlečte konec příze oky počáteční, nahozené řady, stáhněte je a přízi zapošijte).
Pleteme v kruhových řadách vzor A.3 pro levou rukavici a vzor A.4 pro pravou rukavici. Když je dokončeno přidávání podle schématu, máme v kruhové řadě 56 ok. Pokračujeme v pletení až ke kruhové řadě označené ve schématu šipkou (díl měří asi 12 od špičky) – v této kruhové řadě uzavřeme 3 oka pro klín pro palec (= černé čtverečky ve schématu). Díl odložíme a upleteme palec.

PALEC:
Začínáme černou přízí a STAHOVACÍ SMYČKOU = 8 ok rozdělíme na 4 ponožkové jehlice č.2,5. Pleteme v kruhových řadách podle schématu A.5. Když je dokončeno přidávání podle schématu, máme v kruhové řadě 20 ok. V poslední kruhové řadě schématu uzavřeme pro klín 3 oka (= černé čtverečky ve schématu) = zbývá 17 ok palce.

RUKAVICE - 2. ČÁST:
Palec teď spojíme s rukavicí – oba díly převedeme na společné jehlice, palec umístíme tam, kde jsou uzavřená oka pro klín. Pokračujeme v kruhových řadách vzorem A.3/A.4 jako dříve, černé čtverečky ve schématech přeskočíme – namísto nich pleteme vzor A.6 (= klín pro palec). Hvězdička ve schématu A.6 musí být zarovnaná s hvězdičkou ve schématu A.5, aby vzor správně navazoval. Po dokončení celé sekvence vzoru A.6 (na výšku) máme v kruhové řadě 56 ok. Pokračujeme vzorem A.3/A.4. Po dokončení celé sekvence vzorů převedeme pleteninu na ponožkové jehlice č.2 upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pak upleteme 5 kruhových řad pružným vzorem 2/2 a poté všechna oka dle vzoru uzavřeme.
Sešijeme otvor pro palec. Přízi odstřihneme a zapošijeme.

Schéma

= černá
= grand canyon
= 1x nahodíme mezi 2 oky; v následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky
= 2 oka spleteme hladce černou
= 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce černou a sejmuté přes ně přetáhneme
= 1 oko sejmeme hladce, 2 oka spleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme
= oko uzavřené ve vzoru A.3, A.4 a A.5; čtvereček přeskočíme

Ingamay Granberg 14.03.2019 - 14:12:

Ska man verkligen sticka vanten uppå ned och hur kan man börja jag fattar noll

DROPS Design 25.03.2019 kl. 11:49:

Hei Ingamay. Ja, denne votten strikkes rundt, fra tuppen og ned til håndleddet. Du begynner med å legge opp 8 masker med sort og magisk sirkel (om du ikke vil strikke magisk sirkel kan du legge opp vanlig og snurpe igjen hullet senere). Videre følger du diagram A.3 - diagrammet leses på vanlig måte (nedenfra og opp, fra høyre mot venstre). Du strikker altså 1 omgang slik: 1 maske grand canyon, 1 kast, 1 sort, 1 kast, 1 grand canyon, 1 sort, 1 grand canyon, 1 kast, 1 sort, 1 kast, 1 grand canyon. God fornøyelse.

Pirjo Ylikarjula 09.02.2019 - 08:20:

Min mössa blev så liten. Största storleken passar inta vuxen.Vad ska man ändra på?

Line 09.12.2018 - 01:03:

Der må altså være et eller andet helt glat med maskeantallet, som Malin og Rebecka også nævner. Min hue kommer i hvert fald kun til at passe et barn! Men altså 120m/26m*10cm giver jo heller ikke 56 cm som står som hovedmål.

DROPS Design 10.12.2018 kl. 10:03:

Hej Line, vælg den største størrelse, så skal vi se på den mindste størrelse en gang til :)

Line 05.12.2018 - 23:45:

I diagrammet er angivet, hvad jeg antager er en udtagning, men hvordan skal denne strikkes, for det står ikke nævnt i symbolforklaringen.

DROPS Design 06.12.2018 kl. 08:21:

Hei Line. Her manglet symbolforklaringen for kastene som strikkes annenhver omgang (de hvite ovalene). Denne er nå blitt lagt til, og du lager altså 1 kast mellom 2 masker. På neste omgang strikkes kastet vridd rett for å unngå hull. Takk for beskjed og god fornøyelse

Anne Blundell 28.08.2018 - 15:18:

Thanks so much for taking the time to answer my quaestion, much appreciated.

Anne Blundell 25.08.2018 - 14:07:

Can the hat pattern be adapted to knit straight on two needles? Since I find this much easier than a cisrcular needle

DROPS Design 27.08.2018 kl. 18:52:

Hello Anne. Yes, you can work with straight needles. Just cast on 2 sts more, one each side for the edges. You then follow the instructions as given. The diagram is worked in stocking st. Happy knitting!

Rebecka 28.01.2018 - 19:34:

Jag har precis som Malin stickat en halv vante med fabel på angivna stickor. När jag skickat de första fem raderna med hjärtan så är vanten bara 10 cm istället för 12 och alldeles för smal för en vuxen. Något måste vara fel i mönstret. Har stickat flera olika vantar och sockar efter era mönster men aldrig med det här resultatet.

Malin Bolmhagen 07.01.2018 - 09:04:

Jag har köpt samma garn och samma storlek på stickorna som i beskrivningen. Jag följde mönster för mössa S/M som passade till ett barn 4/5 år och vanten blev oxå i barnstorlek!

Přidejte komentář k návodu DROPS 183-23