DROPS / 182 / 27

Fresh Autumn by DROPS Design

Komplet składa się z: czapki i komina na drutach, ze ściegiem ażurowym i ściągaczem, przerabianego od góry do dołu. Z włóczki DROPS Eskimo.

DROPS Design: model nr ee-618
Grupa włóczek E lub C + C
----------------------------------------------------------
Na cały komplet będziemy potrzebować ok. 250 g włóczki DROPS Eskimo.
----------------------------------------------------------

CZAPKA:
Rozmiar: uniwersalny
Na obwód głowy: 54/56 cm.
Materiał:
DROPS ESKIMO od Garnstudio (należy do Grupy włóczek E)
100 g kolor 09, stary róż

Może być również wykonany z
"Alternatywnej włóczki (Grupa włóczek E)" – patrz link poniżej.

DRUTY POŃCZOSZNICZE I DRUTY Z ŻYŁKĄ (40 cm) DROPS nr 7 – lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając dżersejem 12 oczek i 16 rzędów otrzymać próbkę o wymiarach 10 cm na szerokość i 10 cm na wysokość.
----------------------------------------------------------

KOMIN:
Wymiary: obwód na górze 65 cm, obwód na dole 87 cm. Wysokość 30 cm.
DROPS ESKIMO od Garnstudio (należy do Grupy włóczek E)
200 g kolor 09, stary róż

Może być również wykonany z
"Alternatywnej włóczki (Grupa włóczek E)" – patrz link poniżej.

DRUTY Z ŻYŁKĄ (60 cm) DROPS nr 8 - lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając dżersejem 11 oczek i 15 rzędów otrzymać próbkę o wymiarach 10 cm na szerokość i 10 cm na wysokość.
----------------------------------------------------------

9.80 PLN
9.79 PLN
10.60 PLN
10.59 PLN

Czapka: patrz schemat A.1.
Komin: patrz schemat A.2.
----------------------------------------------------------

CZAPKA:
Przerabiana na okrągło, od góry do dołu, na drutach pończoszniczych, zacząć przerabiać na drutach z żyłką, gdy jest za dużo oczek na druty pończosznicze.

Na drutach pończoszniczych nr 7 nabrać 10 oczek włóczką Eskimo. UWAGA: zostawić ok. 20 cm nitki na ściągnięcie oczek na górze czapki na końcu.
Przerabiać wg schematu A.1 (= 5 motywów po 2 oczka w pierwszym okrążeniu). ZACHOWAĆ TAKIE SAMO NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI! Gdy schemat zostanie przerobiony 1 raz na wysokość, jest 70 oczek, a długość robótki wynosi 25 cm. Zamknąć oczka tak jak schodzą z drutu. Odciąć i wrobić nitki. Przeciągnąć nitkę z początku robótki przez oczka z rzędu nabierania oczek, zacisnąć i zakończyć.

----------------------------------------------------------

KOMIN:
Komin jest przerabiany na okrągło, od góry do dołu.
Na drutach z żyłką nr 8 nabrać 84 oczka włóczką Eskimo. Przerabiać ściągaczem (1 oczko prawe /1 oczko lewe) przez 3 cm. Dalej przerobić 1 okrążenie dżersejem, równomiernie zamykając 12 oczek = 72 oczka. Dalej przerabiać dżersejem, aż długość robótki wynosi 7 cm. ZACHOWAĆ TAKIE SAMO NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI! Dalej przerabiać wg schematu A.2 (= 8 motywów po 9 oczek w 1-szym okrążeniu). Gdy schemat A.2 zostanie przerobiony 1 raz na wysokość, jest 112 oczek, a wysokość komina wynosi ok. 30 cm. Zamknąć oczka tak jak schodzą z drutu. Odciąć i wrobić nitki.

= 1 narzut między 2 oczkami. W następnym okrążeniu przerobić narzuty na prawo, powstaną otwory/dziurki
= 1 narzut między 2 oczkami. W następnym okrążeniu przerobić narzuty przekręcone na lewo, aby uniknąć dziur.
= 1 narzut między 2 oczkami. W następnym okrążeniu przerobić oczka przekręcone w miejscu narzutów na prawo, aby uniknąć dziur
= zdjąć 1 oczko, przerobić 2 oczka razem na prawo, przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem

Jeżeli uważasz, że we wzorze znajduje się błąd, prosimy o komentarz lub pytanie w sekcji Komentarze. Zobacz oryginalny model DROPS 182-27.