DROPS / 182 / 3

Poetry by DROPS Design

Sættet består af: Strikket hue og hals med hulmønster. Sættet er strikket i DROPS Puna

DROPS Design: Model pu-017
Garngruppe B
-----------------------------------------------------------

HUE:
Størrelse: S/M – M/L
Passer hovedmål: 54/56 – 56/ 58 cm
Materialer:
DROPS PUNA fra Garnstudio (tilhører garngruppe B)
100-100 g farve 14, jeansblå

Arbejdet kan også strikkes med garn fra:
"Alternativ garn (Garngruppe B)" – se link under.

DROPS STRØMPEPINDE OG RUNDPIND (40 cm) nr 4 – eller de pinde du skal bruge for at få 21 masker og 28 pinde glatstrik på 10 cm i bredden og 10 cm i højden.

DROPS RUNDPIND (40 cm) nr 3,5 til rib - eller de pinde du skal bruge for at få 22 masker og 30 pinde glatstrik på 10 cm i bredden og 10 cm i højden.
----------------------------------------------------------

HALS:
Størrelse: One size
Mål: ca 69 x 27 cm
Materialer:
DROPS PUNA fra Garnstudio (tilhører garngruppe B)
150 g farve 14, jeansblå

Arbejdet kan også strikkes med garn fra:
"Alternativ garn (Garngruppe B)" – se link under.

DROPS RUNDPINDE (60 cm) nr 4 – eller de pinde du skal bruge for at få 21 masker og 28 pinde glatstrik på 10 cm i bredden og 10 cm i højden.

DROPS RUNDPINDE (60 cm) nr 3,5 til rib - eller de pinde du skal bruge for at få 22 masker og 30 pinde glatstrik på 10 cm i bredden og 10 cm i højden.
----------------------------------------------------------

DROPS Puna natural DROPS Puna natural 20.95 kr /50g
YarnLiving
Bestil
DROPS Puna natural mix DROPS Puna natural mix 20.95 kr /50g
YarnLiving
Bestil
DROPS Puna uni colour DROPS Puna uni colour 21.95 kr /50g
Garnet til denne opskrift koster fra 104.75kr. Læs mere.
INFORMATION TIL OPSKRIFT:

MØNSTER:
Se diagram A.1 og A.2. Diagrammet viser alle pinde i mønsteret set fra retsiden.

RETSTRIK (strikkes rundt således):
Strik 1 omgang ret og 1 omgang vrang.
----------------------------------------------------------

HUE:
Arbejdet strikkes rundt på rundpind, skift til strømpepinde efterhånden som der tages ind.

Slå 104-110 masker op på rundpind 3,5 med Puna. Strik rib (2 ret/2 vrang) i 4 cm. Skift til rundpind 4 og strik 1 omgang glatstrik, SAMTIDIG tages der 7-7 masker ind jævnt fordelt = 97-103 masker. Fortsæt således: A.1 A (= 4 masker), A.1 B over de næste 90-96 masker (= 15-16 rapporter i bredden), A.1 C (= 3 masker). HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Fortsæt med A.1 til arbejdet måler ca 21-22 cm, afpas efter en hel rapport af A.1 i højden. Strik A.2 over alle masker. Når A.2 er strikket 1 gang er der 65-69 masker på pinden. * Strik alle masker sammen 2 og 2, strik 1 omgang ret *, gentag fra *-* en gang til = 16-17 masker tilbage på pinden. Klip tråden, træk den igennem de resterende masker, træk sammen og hæft godt. Huen måler ca 25-26 cm i højden.
----------------------------------------------------------

HALS:
Arbejdet strikkes rundt på rundpind.

Slå 145 masker op på rundpind 3,5 med Puna. Strik 4 omgange retstrik – se forklaring over. Skift til rundpind 4 og fortsæt således: A.1 A (= 4 masker), A.1 B over de næste 138 masker (= 23 rapporter i bredden), afslut med A.1 C (= 3 masker). HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Fortsæt med A.1 til arbejdet måler ca 23 cm, afpas efter en hel rapport af A.1 i højden. Strik 1 omgang ret hvor der tages 35 masker ud jævnt fordelt = 180 masker. Skift til rundpind 3,5. Strik rib (2 ret/2 vrang) i 4 cm. Luk af med ret over ret og vrang over vrang.

= 2 masker drejet ret sammen
= tag 1 maske løs af pinden, 2 masker ret sammen, løft den løse maske over maskerne som blev strikket sammen

Peyton 29.07.2018 - 21:51:

Are the yarn overs in between A.1 A and B and A.1 B and C included in the A.1 B repetition for the hat?

DROPS Design 31.07.2018 kl. 09:26:

Dear Mrs Peyton, there should be always 2 yarn overs in each B repetition, add a marker after each repetition to make sure you always have: 4 sts in A, 6 sts in each B and 3 sts in C. Happy knitting!

Nadine 03.07.2018 - 19:08:

Wie handhabe ich denn „diese Masche überspringen“?

DROPS Design 04.07.2018 kl. 07:19:

Liebe Nadine, im Diagram bedeuten die schwarzen Kästchen, daß es hier keine Masche mehr gibt, bei der vorrigen Reihen wurden Maschen abgenommen (= 1 M in A.2A, 2 M. in jedem A.2B und 1 M in jedem A.2C), so haben Sie jetzt nur noch 3 M in A.2A, 6 M in jedem A.2B und 2 M in A.2C). Viel Spaß beim stricken!

Jorun 12.04.2018 - 19:03:

Dette får jeg ikke til å stemme. Omgang 3 og utover går ikke opp med omgang 1, med mindre man fortsetter med å dele det opp i A, B og C, som beskrevet i første omgang. Men i så fall får jeg jo ikke omgang sju til å stemme. Ser muligens ut som om noen andre har spurt om det samme, men da jeg verken snakker tysk eller fransk, skjønner jeg lite, og ingen oversettertjenester klarer å gi det mening heller.

DROPS Design 18.04.2018 kl. 13:35:

Hei Jorun Det stemmer at du skal fortsette å dele opp A.1 i a, b og c, og strikke som anvist (A.1a, 15-16 rapporter av A.1b, A.1c). På den 7 omgangen strikker du slik: det første kastet og fellingen i overgangen A.1a/A.1b inngår i A.1a, mens kastet på slutten av fellingen blir den første masken i A.1b. Det samme prinsippet gjelder for overgangen mellom rapportene av A.1b, og overgangen mellom A.1b/A.1c. Maskeantallet i de forskellige delene (a,b og c) forblir det samme gjennom hele omgangen. God fornøyelse

Helle 16.02.2018 - 10:43:

Hej. Maskeantallet i huen passer ikke helt til mønstret. I den første række skal der som angivet bruges 103 masker for at starte mønstret, men de efterfølgende rækker skal altså bruge 104 masker. Mønstret kører over 13 masker og det er ikke deleligt med 103 men med 104.

Sarah 04.02.2018 - 10:46:

Hallo, erstmal danke für das Muster - Bei meiner Maschenprobe ist mir aber eine Frage gekommen: Wenn ich es richtig verstehe, werden die ersten 4M in A1 A gestrickt, die letzten 3M in A1 C, und die M dazwischen wiederholen sich nach dem Muster von A1 B. Wie sieht denn dann aber das Muster A1 B in der 7. Reihe aus? Die als Dreieck dargestellte 3-er Maschenkombi geht ja über die Grenzen zwischen A, B und C hinaus? LG Sarah

DROPS Design 05.02.2018 kl. 10:41:

Liebe Sarah, bei der 7. Reihe wird die 2 letzten M in "A"/"B" mit der 1. M in "B"/"C" zusammengestrickt. Gerne können Sie Markierungsfaden zwischen jedem Rapport einsetzen, und immer aufpassen, daß Sie die richtige Maschenanzahl in jedem Rapport haben. Viel Spaß beim stricken!

Nancy 07.01.2018 - 13:59:

I cannot follow the pattern diagram because the key is mostly blank for this and other patterns. Can you fix this?

DROPS Design 08.01.2018 kl. 09:25:

Dear Nancy, you should be able to see diagrams and text to diagram, at the bottom of the pattern. Happy knitting!

Claire 26.12.2017 - 23:39:

Bonsoir, je ne comprends pas bien comment réaliser le diagramme A1 : faut-il continuer comme au premier tour avec 1 A, 15-16 B, 1 C ; ou alterner cette fois régulièrement A, B et C ? Dans le premier cas, je bute sur le motif triangle (surjet double ?) à cheval entre A et B à là 8e ligne. Dans le 2e cas je suis perdue aussi car les 103 mailles totales ne sont pas divisibles par les 13 mailles du diagramme... Bref j'ai dû rater quelque chose ;) Help ! Et merci d'avance :)

DROPS Design 02.01.2018 kl. 08:41:

Bonjour Claire, le diagramme A.1 va se tricoter ainsi tout du long: 1 x A.1A (début du tour), puis on répète A.1B jusqu'à ce qu'il reste 3 m et on termine par A.1C. Au 7ème rang, tricotez les 2 dernières m de A.1A avec la 1ère m de A.1B (= le 1er jeté de A.1B compense la maille tricotée avec A.1A) - vous devez toujours avoir 4 m dans A.1A et 6 m dans A.1B. Tricotez ensuite les 2 dernières m de A.1B avec la 1ère m du A.1B suivant/ de A.1C de la même façon. Bon tricot!

Kommentere opskrift DROPS 182-3