DROPS / 183 / 1

Narvik Jacket by DROPS Design

Sweter rozpinany z zaokrąglonym karczkiem, żakardem norweskim, w kształcie trapezu, przerabiany od góry do dołu. Od S do XXXL. Z włóczki DROPS Karisma.

DROPS Design: model nr u-835
Grupa włóczek B
-----------------------------------------------------------
Rozmiary: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materiał:
DROPS KARISMA od Garnstudio (należy do Grupy włóczek B)
450-450-500-550-600-700 g kolor 44, jasny szary
100-100-150-150-150-150 g kolor 01, ecru
50-50-50-50-50-50 g kolor 48, bordowy

Może być również wykonany z
„Alternatywnej włóczki (Grupa włóczek B)" – patrz link poniżej.

DRUTY POŃCZOSZNICZE I DRUTY Z ŻYŁKĄ (40 + 60 lub 80 cm) DROPS nr 4 – lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając dżersejem 21 oczek i 28 rzędów otrzymać próbkę o wymiarach 10 cm na szerokość i 10 cm na wysokość.

DRUTY POŃCZOSZNICZE I DRUTY Z ŻYŁKĄ (80 cm) DROPS nr 3 na ściągacze - lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając dżersejem 23 oczka i 32 rzędy otrzymać próbkę o wymiarach 10 cm na szerokość i 10 cm na wysokość.

GUZIKI METALOWE DROPS, okrągłe (srebrne) nr 533: 6-6-7-7-8-8 szt.
----------------------------------------------------------

Komentarze (11)

100% Wełna
od 10.60 zł /50g
DROPS Karisma uni colour DROPS Karisma uni colour 10.60 zł /50g
włóczkowo
Zamów
DROPS Karisma mix DROPS Karisma mix 10.60 zł /50g
Koszt włóczki na wykonanie tego wzoru to 127.20zł. Więcej informacji.

DODAWANIE OCZEK-1:
Aby obliczyć gdzie dodawać oczka, należy wziąć ogólną liczbę oczek (np. 107 oczek), pomniejszoną o oczka obszyć przodów (np. 10 oczek) i podzielić ją przez liczbę oczek jak ma być dodana (np. 28) = 3,5.
W tym przykładzie, aby dodać oczko należy wykonać 1 narzut na przemian za każdym 3-cim i 4-tym oczkiem. Nie dodawać oczek ponad obszyciami przodów. W następnym rzędzie przerobić oczka przekręcone w miejscu narzutów, aby uniknąć dziur.

PODWYŻSZENIE (dekolt z tyłu swetra):
Umieścić 1 marker na środku tyłu. Zaczynając na prawej stronie robótki, kolorem bordowym, przerobić 12-13-14-15-16-17 oczek prawych za markerem, obrócić, zacisnąć nitkę i przerobić 24-26-28-30-32-34 oczka lewe. Obrócić, zacisnąć nitkę i przerobić 36-39-42-45-48-51 oczek prawych, obrócić, zacisnąć nitkę i przerobić 48-52-56-60-64-68 oczek lewych. Obrócić, zacisnąć nitkę i przerobić 60-65-70-75-80-85 oczek prawych, obrócić, zacisnąć nitkę i przerabiać na lewo do końca rzędu (obszycie przodu jest przerabiane na prawo).

ŻAKARD:
Patrz schematy A.1 - A.3. Patrz schemat właściwy dla rozmiaru.
Schematy przedstawiają wszystkie rzędy ściegu fantazyjnego, widok na prawej stronie robótki. Żakard jest przerabiany w całości dżersejem.

WSKAZÓWKA-1 (brzeg na guziki):
W rzędach żakardu przerabianych 2 kolorami, przerobić 5 oczek obszycia przodu z każdej strony w kolorze tła motywu.

WSKAZÓWKA -2:
Aby żakard nie był zbyt ścisły nie można zaciskać nitek na lewej stronie robótki. Jeżeli żakard wychodzi za ścisły należy użyć większego rozmiaru drutów podczas jego przerabiania.

DODAWANIE OCZEK-2 (boki tyłu & przodów):
Oczka są dodawane na prawej stronie robótki.
Zaczynając 2 oczka przed nitką markerem, wykonać 1 narzut, przerobić 4 oczka prawe (nitka marker znajduje się na środku tych 4 oczek), wykonać 1 narzut (= zostają dodane 2 oczka). W następnym rzędzie przerobić oczka przekręcone w miejscu narzutów na lewo, aby uniknąć dziur.

ZAMYKANIE OCZEK (środek pod rękawami):
Zaczynając 3 oczka przed nitką markerem, przerobić 2 oczka razem na prawo, 2 oczka prawe (nitka marker znajduje się między tymi 2 oczkami), zdjąć 1 oczko jak do przerobienia na prawo, 1 oczko prawe, przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem (= zostają zamknięte 2 oczka).

DZIURKI NA GUZIKI:
Wykonać dziurki na guziki na obszyciu prawego przodu (gdy sweter jest nałożony). 1 dziurka na guzik = na prawej stronie robótki przerabiać aż zostają 3 oczka na lewym drucie, wykonać 1 narzut, przerobić 2 oczka razem na prawo i przerobić ostatnie oczko na prawo. W następnym rzędzie przerobić narzut na prawo, powstanie dziurka.
Pierwszą dziurkę wykonać jak wykończenie dekoltu wynosi ok. 1½-2 cm. Kolejnych 5-5-6-6-7-7 dziurek rozmieścić co ok. 10-10-9-9-8½-8½ cm.
----------------------------------------------------------

SWETER:
Przerabiany od góry do dołu, w tę i z powrotem na drutach z żyłką, zaczynając od środka przodu. Rękawy są przerabiane od góry do dołu, na okrągło, na krótkich drutach z żyłką, wziąć druty pończosznicze, gdy jest za mało oczek na druty z żyłką.

WYKOŃCZENIE DEKOLTU:
Na drutach z żyłką nr 3 nabrać 107-110-116-119-122-128 oczek (w tym 5 oczek obszycia przodu z każdej strony) kolorem bordowym i przerobić 1 rząd na lewo (= na lewej stronie robótki). Przerobić kolejny rząd na prawej stronie robótki następująco: 5 oczek obszycia przodu ściegiem francuskim, *1 oczko prawe, 2 oczka lewe*, powtarzać od *-* aż zostaje 6 oczek, przerobić 1 oczko prawe i zakończyć przerabiając 5 oczek obszycia przodu ściegiem francuskim. Dalej przerabiać ściągaczem tak samo – pamiętać o DZIURKACH NA GUZIKI na obszyciu prawego przodu – patrz powyżej.
Gdy wysokość ściągacza wynosi 3 cm, przerobić 1 rząd na prawo na prawej stronie robótki, równomiernie dodając 28-33-39-40-41-43 oczka – PATRZ DODAWANIE OCZEK-1 = 135-143-155-159-163-171 oczek.
Wykonać teraz karczek jak w opisie poniżej.

KARCZEK:
Patrz WSKAZÓWKA-1 i WSKAZÓWKA-2!
Wziąć teraz druty z żyłką nr 4 i przerobić 1 rząd na lewo na lewej stronie robótki, z 5 oczkami prawymi z każdej strony na brzegi/obszycia. Aby uzyskać bardziej estetyczny kształt na górze swetra, można teraz wykonać PODWYŻSZENIE na dekolt tyłu – patrz powyżej. Po wykonaniu podwyższenia, przerobić kolejny rząd na prawej stronie robótki następująco: 5 oczek obszycia przodu ściegiem francuskim, schemat A.1A aż zostaje 6 oczek (= 31-33-36-37-38-40 motywów po 4 oczka), A.1B (= 1 oczko) i zakończyć przerabiając 5 oczek obszycia przodu ściegiem francuskim.
Dalej przerabiać tak samo, a w tym samym czasie dodawać oczka w rzędach oznaczonych strzałką w schemacie A.1A, jak w opisie poniżej – PATRZ DODAWANIE OCZEK-1 (zawsze dodawać na prawej stronie robótki) i ZACHOWAĆ TAKIE SAMO NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI!
W rzędzie oznaczonym strzałką-1 równomiernie dodać 28-32-36-36-36-40 oczek = 163-175-191-195-199-211 oczek.
W rzędzie oznaczonym strzałką-2 równomiernie dodać 24-28-36-32-36-36 oczek = 187-203-227-227-235-247 oczek.
W rzędzie oznaczonym strzałką-3 równomiernie dodać 24-24-28-28-32-36 oczek = 211-227-255-255-267-283 oczka.
W rzędzie oznaczonym strzałką-4 równomiernie dodać 24-24-28-28-32-32 oczka = 235-251-283-283-299-315 oczek.
Gdy schemat A.1 zostanie przerobiony 1 raz na wysokość, przerobić kolejny rząd na prawej stronie robótki następująco: 5 oczek obszycia przodu ściegiem francuskim, schemat A.2A aż zostaje 6 oczek (= 14-15-17-17-18-19 motywów po 16 oczek), A.2B (= 1 oczko) i zakończyć przerabiając 5 oczek obszycia przodu ściegiem francuskim. Dalej przerabiać tak samo i dodawać oczka zgodnie ze schematem. Po dodaniu ostatnich oczek w schemacie A.2A, jest 291-311-351-385-407-429 oczek. Dalej przerabiać schemat A.2 i w tym samym czasie równomiernie dodać 2-6-2-4-0-2 oczka w rzędzie oznaczonym strzałką-5 w schemacie A.2A = 293-317-353-389-407-431 oczek.
Gdy schemat A.2 zostanie przerobiony 1 raz na wysokość, przerobić kolejny rząd na prawej stronie robótki następująco: 5 oczek obszycia przodu ściegiem francuskim, A.3A aż zostaje 6 oczek (= 47-51-57-63-66-70 motywów po 6 oczek), A.3B (= 1 oczko) i zakończyć przerabiając 5 oczek obszycia przodu ściegiem francuskim. Dalej przerabiać tak samo. W TYM SAMYM CZASIE w rzędzie oznaczonym strzałką-6 w schemacie A.3A równomiernie dodać 5-13-5-1-3-3 oczek = 298-330-358-390-410-434 oczka. Gdy schemat A.3 zostanie przerobiony, długość robótki od rzędu nabierania oczek wynosi ok. 23-23-23-27-27-27 cm, mierząc po środku przodu.
Dalej przerabiać dżersejem kolorem jasny szary, z 5 oczkami obszycia przodu ściegiem francuskim z każdej strony, aż długość robótki wynosi 23-25-27-29-31-33 cm mierząc od rzędu nabierania oczek, po środku przodu (jeżeli próbka jest zgodna na wysokość, ta długość zostanie osiągnięta w rozmiarze S po przerobieniu schematu A.3).
Przerobić kolejny rząd na prawej stronie robótki następująco: 47-51-55-61-65-70 oczek prawych (= przód), umieścić 60-68-74-78-80-82 następne oczka na nitce na rękaw, nabrać 8-8-10-10-12-14 oczek (= bok pod rękawem), przerobić 84-92-100-112-120-130 oczek prawych (= tył), umieścić 60-68-74-78-80-82 następne oczka na nitce na rękaw, nabrać 8-8-10-10-12-14 oczek (= bok pod rękawem) i przerobić na prawo 47-51-55-61-65-70 ostatnich oczek (= przód). Kończyć tył & przody i rękawy oddzielnie. OD TEGO MOMENTU MIERZYĆ STĄD!

TYŁ & PRZODY:
= 194-210-230-254-274-298 oczek. Umieścić po 1 markerze w odl. 51-55-60-66-71-77 oczek z każdej strony = 92-100-110-122-132-144 oczka między nitkami markerami na tył. Dalej przerabiać dżersejem, kolorem jasny szary, z 5 oczkami obszycia przodu ściegiem francuskim z każdej strony. Gdy dł. robótki od jej podziału wynosi 2 cm, dodać 1 oczko z każdej strony 2 nitek markerów – PATRZ DODAWANIE OCZEK-2 (= zostały dodane 4 oczka). Dodawać tak samo w sumie 10 razy z każdej strony co 8 rzędów (co ok. 3 cm) = 234-250-270-294-314-338 oczek. Gdy dł. robótki od jej podziału wynosi 30 cm, przerobić 1 rząd na lewo na lewej stronie robótki, równomiernie dodając 47-49-53-59-63-69 oczek – PATRZ DODAWANIE OCZEK-1 = 281-299-323-353-377-407 oczek.
Dalej przerabiać na drutach z żyłką nr 3 i przerobić kolejny rząd na prawej stronie robótki następująco: 5 oczek obszycia przodu ściegiem francuskim, *1 oczko prawe, 2 oczka lewe*, powtarzać od *-* aż zostaje 6 oczek, przerobić 1 oczko prawe i zakończyć przerabiając 5 oczek obszycia przodu ściegiem francuskim. Dalej przerabiać ściągaczem tak samo przez 3 cm. Zamknąć oczka tak jak schodzą z drutu: ściegiem francuskim ponad ściegiem francuskim, na prawo ponad oczkami prawymi, a na lewo ponad oczkami lewymi, ale aby zamykane oczka nie ściągały robótki można wykonać 1 narzut za każdym 6-tym oczkiem podczas zamykania (zamykać narzuty jak zwykłe oczka). Całkowita długość swetra od ramienia wynosi ok. 56-58-60-62-64-66 cm.

RĘKAWY:
Wziąć z powrotem 60-68-74-78-80-82 oczka z jednej strony robótki (z nitki) na krótkie druty z żyłką nr 4 i nabrać 1 oczko w każde z 8-8-10-10-12-14 oczek nabranych pod rękawem = 68-76-84-88-92-96 oczek. Umieścić 1 nitkę marker na środku tych 8-8-10-10-12-14 oczek (= środek pod rękawem). Przerabiać na okrągło, dżersejem kolorem jasny szary. Gdy dł. robótki od jej podziału wynosi 3-2-2-3-2-2 cm, zamknąć 2 oczka na środku pod rękawem – PATRZ ZAMYKANIE OCZEK. Zamykać tak samo w sumie 12-15-18-19-20-21 razy co 3-2½-2-1½-1½-1½ cm = 44-46-48-50-52-54 oczka. Gdy dł. rękawa od podziału robótki wynosi 40-39-37-36-35-33 cm (krócej dla większych rozmiarów, gdyż karczek jest dłuższy), przerobić 1 okrążenie na prawo, równomiernie dodając 7-8-6-7-8-6 oczek = 51-54-54-57-60-60 oczek. Dalej przerabiać na drutach pończoszniczych nr 3 ściągaczem (= 1 oczko prawe /2 oczka lewe) przez 3 cm. Zamknąć oczka tak jak schodzą z drutu, ale aby zamykane oczka nie ściągały robótki można wykonać 1 narzut za każdym 6-tym oczkiem podczas zamykania (zamykać narzuty jak zwykłe oczka). Dł. rękawa od podziału robótki wynosi ok. 43-42-40-39-38-36 cm. Drugi rękaw wykonać tak samo.

WYKOŃCZENIE:
Przyszyć guziki na obszyciu lewego przodu.

Ten wzór został skorygowany. .

Aktualizacja on-line: 16.02.2018
TYŁ & PRZODY: = 194-210-230-254-274-298 oczek. Umieścić po 1 markerze w odl. 51-55-60-66-71-77 oczek z każdej strony = 92-100-110-122-132-144 oczka między nitkami markerami na tył.

Schemat

= bordowy
= jasny szary
= ecru
= wykonać 1 narzut między 2 oczkami, w następnym rzędzie przerobić oczko przekręcone w miejscu narzutu na lewo, aby uniknąć dziur
= rząd z dodawaniem oczek

Komentarze (11)

Leave your comment!

Wille 11.01.2019 - 22:55:

Er staat een fout in het telpatroon van A2A voor XL, XXL en XXXl: in de 25e toer vanaf beneden: de 3e steek van rechts moet de kleur naturel hebben, en niet lichtgrijs, zoals nu aangegeven. Jammer, nu moet ik een stuk uithalen, want het valt op.

Wille 04.12.2018 - 18:38:

Op 19.11.2018 kreeg ik van jullie als antwoord dat als je met de meerderingen begint na de rode boord, je met lichtgrijs begint. Maar: in de beschrijving staat dat je meteen daarna met de pas begint, waarbij een VERHOGING wordt gebreid met donkerrood! Dat betekent dus nog zo'n 6 naalden met rood. Nu ben ik in de war...moet er niet staan dat de verhoging met lichtgrijs is?

DROPS Design 05.12.2018 kl. 12:46:

Dag Wille,

Je hebt gelijk, de verhoging moet volgens mij inderdaad met lichtgrijs gebreid worden; ik zal het even doorgeven aan de ontwerpafdeling ter controle.

Wille 16.11.2018 - 11:36:

Wanneer begin je, na de rode boord van 3 cm, met de lichtgrijze wol? meteen daarna, dus de 1 naald recht?

DROPS Design 19.11.2018 kl. 08:23:

Dag Wille,

Op het moment dat je met de naald recht begint en de meerderingen begin je ook met lichtgrijs.

Maga 08.11.2018 - 16:15:

Guten Tag, vielen Dank für ihren Tipp. Da mir dies schon einmal passiert ist, wollte ich fragen ob es sein kann dass ich zu locker abkettet habe? vielen Dank

DROPS Design 09.11.2018 kl. 07:52:

Liebe Maga, es kann sein, aber spannen/blockieren wird in allen Fällen immer eine gute Idee, damit alle Maschen schöner Ausbild bekommen ( besonders mit Farbenmuster oder Löchermuster). Viel Spaß beim stricken!

Maga 07.11.2018 - 21:33:

Hallo, bei meiner Jacke rollt / klappt sich das Bündchen immer wieder nach oben. Dies ist mir bereits bei einer einer Jacke passiert. Was mache ich falsch? Habt ihr einen Ratschlag/Tipp für mich? Vielen Dank.

DROPS Design 08.11.2018 kl. 09:07:

Liebe Maga, Sie können die Jacke mit Stecknadeln auf einer geeigneten Unterlage spannen, anfeuchten (z.B. mit einer Sprühflasche für Blumen) und trocknen lassen, danach entfernen Sie die Stecknadeln, dann sollte sich der Rand nicht mehr rollen. Viel Spaß beim fertigstellen!

Lena 02.07.2018 - 16:50:

Could you tell me what the final bust measurement would be for this sweater in a size XXXL??? Thinking of making this for my daughter. Thank you

DROPS Design 02.07.2018 kl. 16:52:

Dear Lena the bust size for XXXL is 138 cm. Look at the sketch at the bottom of the page. Happy knitting!

Estelle Ejdeholm 30.04.2018 - 13:24:

Hej! Jag skulle gärna vilja presentera några stickbeskrivningar i magasinet Hus & Hem. (Se bifogade bilder) Är det OK och hur får jag tag på beskrivningarna och högupplösta pressbilder? Stort tack på förhand, Vänligen Estelle Ejdeholm Publisher & Editor-in-Chief Segmentschef Livsstil Inredning - Mode - Antikt Egmont Publishing AB Mobil: 076-545 24 92

DROPS Design 30.04.2018 kl. 15:58:

Hej Estelle, ja absolut, vi skriver til dig på onsdag :)

Nadette 04.02.2018 - 00:01:

Bonjour, j'ai un doute en lisant vos explications pour le dos et devant. En taille S, dos-devant : 194 mailles. 47 mailles devant + 84 mailles dos + 47 mailles devant = 178 mailles. Pour obtenir les 194 mailles, il faut donc ajouter les 2 x 8 mailles montées sous les manches et les marqueurs de coté sont à placer à (47 + 4) mailles de chaque coté. Merci de me le confirmer.

DROPS Design 05.02.2018 kl. 09:36:

Bonjour Nadette, tout à fait, ces 2 x 8 m montées sous les manches sont les mailles des côtés (sous les emmanchures) et appartiennent ainsi au dos et aux devants = 194 m. Bon tricot!

Lena Lindström 20.01.2018 - 14:31:

Det verkar vara ett fel i mönstret när man ska börja sticka efter att man tagit av för ärmarna. maskantalet ska i storlek xxl vara 298 m. "Sätt 70 maskor in från varje sida = 130 maskor mellan markörerna på bakstycket" Matematiken går inte ihop då. 70+70+130=270 och inte 298 som det står. De maskor som lagts upp under ärmhålet verkar vara bortglömda.

Michelle Forbes 28.10.2017 - 12:30:

Hello. After browsing your needle connection I notice that an 80cm cable is the longest that you have in circular needles. Have you any plans to extend the the size range to include 100 120, 150 cm cables? Could you also confirm that individual needle tips for the interchangeable sets are only available in wood? Finally are the cables available in the sets and not individually?

DROPS Design 30.10.2017 kl. 10:48:

Dear Mrs Forbes, our longest needle (fixed circular) are 80 cm - the sets include 4 connecting cables in 60, 80 (x2) and 100 cm with caps and keys - see more here and there - for further informations do not hesitate to contact your DROPS store. Happy knittting!

Dodaj komentarz do modelu DROPS 183-1