DROPS / 184 / 30

Fleetwood by DROPS Design

Souprava: pončo s copánkovým a ažurovým vzorem pletené shora dolů a nátepníky s copánky pletené z příze DROPS Big Merino. Velikost S - XXXL.

DROPS Design: model č. mb-038
Skupina přízí C
-----------------------------------------------------------

PONČO:
Velikost: S/M – L/XL – XXL/XXXL
Materiál:
DROPS BIG MERINO firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí C)
650-750-800 g, barva č. 06, pomněnka

Použitou přízi můžete také nahradit některou ze seznamu:
"Náhradní příze (Skupina přízí C)" – viz link níže.

DROPS KRUHOVÁ JEHLICE (60 nebo 80 cm) č.5 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 17 ok a 22 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.

DROPS KRUHOVÁ JEHLICE (60 cm) č.4,5 na lem – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 18 ok a 23 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.

DROPS POMOCNÁ JEHLICE COPÁNKOVÁ – na pletení copánků.
----------------------------------------------------------

DROPS BIG MERINO firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí C)
100 g, barva č. 06, pomněnka

Použitou přízi můžete také nahradit některou ze seznamu:
"Náhradní příze (Skupina přízí C)" – viz link níže.

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č.5 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 17 ok a 22 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č.4,5 na lem - nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 18 ok a 23 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.

DROPS POMOCNÁ JEHLICE COPÁNKOVÁ – na pletení copánků.
----------------------------------------------------------

Komentáře (9)

100% vlna
od 96.00 Kč /50g
DROPS Big Merino mix DROPS Big Merino mix 96.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Big Merino uni colour DROPS Big Merino uni colour 96.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 1248Kč. Více zde.

Viz schémata A.1, A.2 a A.3. Zobrazeny jsou všechny řady vzoru nahlížené z lícové strany.
----------------------------------------------------------

PONČO:
Pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici, shora dolů.
Na kruhovou jehlici č.4,5 nahodíme přízí Big Merino 132-138-144 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pokračujeme pružným vzorem 2/4 (tj. střídáme 2 oka hladce, 4 obrace). Ve výši 18 cm upleteme 1 VROUBEK – viz výše. Pak převedeme pleteninu na kruhovou jehlici č.5. Pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 26-24-22 ok = 106-114-122 ok. Označíme si boční strany: 1. značku vložíme na začátek kruhové řady, 2. za 53.-55.-57. oko. Pleteme: 1-2-3 oka hladce, vzor A.1 (= 10 ok), 1-2-3 oka hladce, vzor A.2 (= 29 ok), 1-2-3 oka hladce, vzor A.3 (= 10 ok), 2-4-6 ok hladce, vzor A.1, 1-2-3 oka hladce, vzor A.2, 1-2-3 oka hladce, vzor A.3, 1-2-3 oka hladce. V tomto rozvržení vzoru pokračujeme a SOUČASNĚ přidáme 1 oko na obou stranách každé sekvence vzoru A.1/A.3 (= přidáme 8 ok). Přidáváme nahozením, v následující kruhové řadě pleteme nahození hladce za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky. Přidávání opakujeme v každé 2. kruhové řadě, celkem 10-14-17x, pak v každé 4. kruhové řadě, celkem 5x a poté ještě v každé 6. kruhové řadě, celkem 5x (tj. celkem přidáme 20-24-27x) = 266-306-338 ok. Podle potřeby převedeme pleteninu na delší kruhovou jehlici. Ve výši 35-39-43 cm (měřeno bez roláku) upleteme na každém boku 6 ok vroubkovým vzorem (= 3 oka na obou stranách každé značky). POZOR! Dbáme na to, aby 1. řada vroubkového vzoru byla řadou, ve které pleteme vzor A.2. Když upleteme 2 vroubky, odložíme prvních 133-153-169 ok na pomocnou jehlici (= zadní díl) a pleteme dál nad posledními 133-153-169 oky na jehlici (= přední díl). Nyní pleteme v řadách. Pokračujeme v pletení vzoru jako dříve, 3 oka na každé straně dílu pleteme VROUBKOVÝM VZOREM – viz výše. Když máme upleteno 16 cm výšky od začátku rozparku, spleteme hladká oka ve vzoru A.1/A.3 po 2 dohromady (= 127-147-163 ok). Pak upleteme 1 vroubek nad všemi oky a SOUČASNĚ v poslední řadě přidáme rovnoměrně 25-29-31 ok = 152-176-194 ok. Pokračujeme lícovou řadou, takto: 3 oka vroubkovým vzorem,*2 oka hladce, 4 obrace*, *-* opakujeme až po posledních 5 ok, 2 oka upleteme hladce, 3 vroubkovým vzorem. Každou 4. řadu (tj. každou 2. lícovou) pleteme hladce nad všemi oky, takže pružný vzor nebude tolik stažený. Když je pružný lem vysoký 4 cm, všechna oka dle vzoru uzavřeme.

ZADNÍ DÍL:
Odložených 133-153-169 ok vrátíme z pomocné jehlice zpět na jehlici a pleteme stejně jako přední díl.
----------------------------------------------------------

NÁTEPNÍK:
Pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích.
Na ponožkové jehlice č.4,5 nahodíme přízí Big Merino 42 ok a upleteme Na ponožkové jehlice č.4,5 nahodíme přízí Big Merino 42 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pak pleteme pružným vzorem: 2 oka obrace, 2 hladce, 2 obrace, 2 hladce, 2 obrace, *2 hladce, 4 obrace*, *-* opakujeme až po poslední 2 oka, 2 oka hladce. Takto pokračujeme až do výše 4 cm. Pak převedeme pleteninu na ponožkové jehlice č.5 a dál pleteme takto: prvních 10 ok vzorem A.1, zbylých 32 ok pružným vzorem jako dosud. V tomto rozvržení vzoru pokračujeme až do výše 18 cm. Pak pleteninu převedeme na ponožkové jehlice č.4,5 a pleteme pružným vzorem, takto: 2 oka obrace, 2 hladce, 2 obrace, 2 hladce, 2 obrace, *2 oka hladce, 4 obrace*, *-* opakujeme až po poslední 2 oka, 2 oka hladce. Když je pružný lem vysoký 4 cm, všechna oka dle vzoru uzavřeme. Přízi odstřihneme a zapošijeme.

Stejným způsobem upleteme i druhý nátepník.

= 3 oka odložíme na pomocnou jehlici ZA práci, 3 oka hladce, 3 oka z pom.jehlice hladce
= 3 oka odložíme na pomocnou jehlici PŘED práci, 3 oka hladce, 3 oka z pom.jehlice hladce

Komentáře (9)

Napište své postřehy!

Mimi 06.12.2018 - 15:42:

Hi, I did the one ridge and the 24 decreases for size L/XL and I am about to start the first row of A motifs. Do I start increasing with yarn overs at the same time I start that first row (pattern says increase before and after A1 and A3)? Thanks!

DROPS Design 07.12.2018 kl. 08:10:

Dear Mimi, you can start increasing on first row with pattern or on next round. Happy knitting!

Begoña 21.11.2018 - 09:01:

Me encanta el poncho ,eh intento hacerlo pero en la primera vuelta después del cuello se repiten los aumentos de 2-4-6? Inmediatamente si no no cuadra

DROPS Design 15.12.2018 kl. 23:47:

Hola Begoña. Aclara, por favor, de que aumentos estas hablando. Los patrones de Drops están preparados para varias tallas. Cuando hay una secuencia de varios números , como 2-4-6 , tienes que aplicar el número según la talla que trabajas.

Martine Lavoie 12.11.2018 - 18:45:

Que veut dire la Note: Bien veiller à ce que le 1er rang point mousse soit un rang ajouré dans A.2.

Genie Stanton 24.05.2018 - 22:29:

Thanks so much! With my limited eyesight I missed the YO on both sides of the middle P stitch! Great help! THANX AGAIN

Genie Stanton 24.05.2018 - 05:44:

In A.2 row 12 I\\\'m told to knit 2 stitches together 2 times, which leave me w/27 stitches. How do I get 29 stitches for the next row?

DROPS Design 24.05.2018 kl. 10:09:

Dear Mrs Stanton, read diagrams from the bottom corner on the right side from RS and towards the left on every round (from the left towards the right from WS), ie on row 1 in A.2 you dec 2 sts (1 st on each side of middle P st) and make 2 YOs (= 1 YO on each side of the middle P st) so that the number of sts will keep constant, you should always have 29 sts in A.2. Happy knitting!

Elizabeth Edgcumbe 12.01.2018 - 16:29:

Is the pattern carried on the back as well as front of poncho?

DROPS Design 13.01.2018 kl. 21:54:

Dear Elizabeth, yes, there is a pattern at the back of the poncho as well as on the front. Happy Knitting!

Oksana Merklas 20.11.2017 - 22:31:

Please help to understand: NOTE! make sure the first row of garter stitch is on a row where you are working pattern in A.2 Isnt pattern A.2 present in each row since started? Is there particular row of A.2 meant? Thanks!

DROPS Design 21.11.2017 kl. 08:25:

Dear Mrs Merklas, this is meant a row with dec/YO so that this row will be worked from RS and the even numbered rows will be worked from WS. Happy knitting!

Bettina Ross 30.10.2017 - 08:30:

Diagramm A.1 Fehler: Zopf ist in Reihe 6 eingezeichnet. Ich vermute jedoch, beide Zöpfe sollten parallel, also in Reihe 5 gestrickt werden. (Reihe 6 ist zudem eine Rückreihe.)

Bettina Ross 30.10.2017 - 08:28:

Poncho: „106-114-122 Maschen. 1 Markierungsfaden auf beiden Seiten des Ponchos anbringen, d.h. 1 am Rundenbeginn und 1 nach 53-55-57 Maschen.“ Fehler: Es muß heißen „1 nach 53-57-61 Maschen“

Přidejte komentář k návodu DROPS 184-30