Cherry Cuddler by DROPS Design

Bluse med raglan og snoninger, strikket ovenfra og ned til børn. Størrelse 2 - 12 år. Arbejdet er strikket i DROPS Merino Extra Fine

DROPS Design: Model me-032-bn
Garngruppe B
-----------------------------------------------------------
300-300-300-350-350-350 g farve 32, mørk rose

DROPS STRØMPEPINDE OG RUNDPINDE (60 eller 80 cm) nr 3,5 til rib - eller de pinde du skal bruge for at få 22 masker og 30 pinde glatstrik på 10 cm i bredden og 10 cm i højden.
---------------------------------------------------------

Garnet til denne opskrift koster fra 132kr. Læs mere.

Tag ud til raglan på hver side af A.1 i hver overgang mellem ryg & forstykke og ærmer.

TAG 1 MASKE UD FØR A.1 på hver 2.omgang:
Strik frem til A.1:
Slå om, strik A.1. Omslaget strikkes ret på næste omgang så der bliver hul. De nye masker strikkes i glatstrik.
Gentag disse 2 omgange.

TAG 1 MASKE UD EFTER A.1 på hver 2.omgang:
Strik A.1, slå om. Omslaget strikkes ret på næste omgang så der bliver hul. De nye masker strikkes i glatstrik.
Gentag disse 2 omgange.

TAG 1 MASKE UD FØR A.1 på hver 4.omgang:
1. OMGANG: Strik frem til A.1. Slå om, strik A.1.
2. OMGANG: Strik omslaget ret, der skal blive hul.
3. OMGANG: Strik frem til 2 masker før A.1. Strik 2 masker ret sammen, slå om, strik A.1.
4. OMGANG: Strik omslaget ret, der skal blive hul.
Gentag disse 4 omgange.

TAG 1 MASKE UD EFTER A.1 på hver 4.omgang:
1. OMGANG: Strik A.1, slå om.
2. OMGANG: Strik omslaget ret, der skal blive hul.
3. OMGANG: Strik A.1, slå om, tag 1 maske løs af pinden, strik 1 maske ret, løft den løse maske over masken som blev strikket.
4. OMGANG: Strik omslaget ret, der skal blive hul.
Gentag disse 4 omgange.

INDTAGNINGSTIPS (gælder ærmerne):
Tag 1 maske ind på hver side af mærketråden således: Strik til der er 2 masker tilbage før mærketråden, strik 2 ret sammen, (mærketråd), tag 1 maske løs af pinden som om den skulle strikkes ret, strik 1 ret, løft den løse maske over masken som blev strikket (= 2 masker taget ind).
----------------------------------------------------------

BLUSE:
Blusen strikkes rundt på rundpind fra midt bagpå. Der strikkes ovenfra og ned. Ærmerne strikkes rundt på strømpepinde/lille rundpind ovenfra og ned.

BÆRESTYKKE:
Slå 72-76-80-80-84-84 masker op på lille rundpind 4 med Merino Extra Fine. Strik 4 omgange retstrik – se forklaring over. Fortsæt således – fra midt bagpå: Strik 9-10-11-11-12-12 masker glatstrik (= halv bagstykke), A.1 (= 5 masker), 8 masker glatstrik (= ærme), A.1, 18-20-22-22-24-24 masker glatstrik (= forstykke), A.1, 8 masker glatstrik (= ærme), A.1, 9-10-11-11-12-12 masker glatstrik (= halv bagstykke). HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Fortsæt dette mønster, SAMTIDIG starter udtagningerne til RAGLAN – se forklaring over. OBS! Der tages ud forskelligt på ryg & forstykke og ærmer:

TAG UD SÅLEDES PÅ FORSTYKKET/BAGSTYKKET:
Tag 2 masker ud på bagstykket og 2 masker på forstykket (= 1 maske før/efter A.1): Tag ud på hver 2.omgang 20-21-22-24-24-26 gange.

TAG UD SÅLEDES PÅ ÆRMERNE:
Tag 2 masker ud på hvert ærme (= 1 maske efter/før A.1): Tag ud på hver 2.omgang 10-11-12-12-12-12 gange, derefter tages der ud på hver 4.omgang 5-5-5-6-6-7 gange (totalt 15-16-17-18-18-19 gange).

Efter alle udtagninger er der 212-224-236-248-252-264 masker på omgangen. Fortsæt mønsteret som før til arbejdet måler 15-16-16-18-18-19 cm fra midt bagpå. Næste omgang strikkes således: Strik de første 31-33-35-37-38-40 masker (= halv bagstykke), sæt de næste 44-46-48-50-50-52 masker på en tråd til ærme, slå 6-6-6-6-8-8 nye masker op (= i siden under ærmet), strik de næste 62-66-70-74-76-80 masker (= forstykke), sæt de næste 44-46-48-50-50-52 masker på en tråd til ærme, slå 6-6-6-6-8-8 nye masker op (= i siden under ærmet), strik de sidste 31-33-35-37-38-40 masker op (= halv bagstykke). Ryg & forstykke og ærmer strikkes færdig hver for sig. ARBEJDET MÅLES VIDERE HERFRA!

RYG & FORSTYKKE:
= 136-144-152-160-168-176 masker. Fortsæt rundt i glatstrik over alle masker. Når arbejdet måler 14-17-21-23-27-30 cm fra delingen strikkes der 1 omgang ret hvor der tages 28-28-32-32-36-36 masker ud jævnt fordelt = 164-172-184-192-204-212 masker. Skift til rundpind 3,5. Strik rib (= 2 ret / 2 vrang) i 4 cm. Luk af med ret over ret og vrang over vrang. Blusen måler ca 36-40-44-48-52-56 cm fra skulderen og ned.

ÆRME:
Sæt maskerne fra tråden i den ene side af arbejdet på lille rundpind/strømpepinde 4, strik i tillæg 1 maske op i hver af de 6-6-6-6-8-8 nye maskerne under ærmet = 50-52-54-56-58-60 masker. Sæt 1 mærketråd midt under ærmet. Strik glatstrik rundt. Når arbejdet måler 3 cm tages der 1 maske ind på hver side af mærketråden – læs INDTAGNINGSTIPS. Tag ind således på hver 2.-3.-3.-3.½.-3½.-4.cm totalt 7-7-8-8-9-9 gange = 36-38-38-40-40-42 masker. Fortsæt i glatstrik til ærmet måler 19-24-28-31-36-40 cm. Strik 1 omgang ret hvor der tages 8-6-6-8-8-10 masker ud jævnt fordelt = 44-44-44-48-48-52 masker. Skift til rundpind 3,5. Strik rib (= 2 ret / 2 vrang) i 4 cm. Luk af med ret over ret og vrang over vrang. Ærmet måler ca 23-28-32-35-40-44 cm fra delingen. Strik det andet ærme på samme måde.

= tag 1 maske løs af pinden som om den skulle strikkes ret, strik 2 masker ret, løft den løse maske over maskerne som blev strikket

Gina 27.08.2018 - 01:18:

Alla fine del lavoro dice di aumentare 28 maglie e poi lavorare a coste credo che debbano essere diminuite 28 maglie così anche anche nelle maniche non 6 aumenti ma 6 diminuzioni prima del bordo a coste grazie

Irène 29.04.2018 - 17:39:

Bonjour et merci beaucoup pour vos réponses ! La torsade est facile et rend très bien.J'ai un petit doute sur "Quand toutes les augmentations sont faites, on a 212-224-236-248-252-264 mailles. Continuer comme avant...", on continue les torsades ? et quand on ajoute les mailles qui iront sous les aisselles, on tricote ces 6 ou 8 mailles en jersey et on continue les torsades jusqu'au bas du pull ? Merci par avance et bravo pour tous ces modèles !

DROPS Design 30.04.2018 kl. 10:59:

Bonjour Irène, après les augmentations du raglan, continuez comme avant en jersey avec les petites torsades mais n'augmentez plus pour le raglan jusqu'à la hauteur indiquée pour la taille. Quand on a séparé les manches du dos et du devant, on tricote en jersey sur toutes les mailles autrement dit, les 6-8 m montées sous les aisselles se tricotent également en jersey (= il n'y a pas de torsade sur les côtés du pull). Bon tricot!

Irène 29.04.2018 - 14:01:

Bonjour et merci beaucoup pour vos réponses ! La torsade est facile et rend très bien.J'ai un petit doute sur "Quand toutes les augmentations sont faites, on a 212-224-236-248-252-264 mailles. Continuer comme avant...", on continue les torsades ? et quand on ajoute les mailles qui iront sous les aisselles, on tricote ces 6 ou 8 mailles en jersey et on continue les torsades jusqu'au bas du pull ? Merci par avance et bravo pour tous ces modèles !

Dorte Cohrt 20.04.2018 - 19:52:

Har spurgt på et problem vedr en opskrift og får ingen feedback, det syntes jeg ikke er i orden. I skriver at i vil give hurtige svar, jeg har købt garn og har problemer med opskriften men kan ikke komme videre.....

Irène 19.04.2018 - 13:48:

Oups, j'ai oublié de changer le pays... Je crois que j'ai trouvé en regardant le diagramme de la jupe Sunny hug ; le schéma correspondant à "glisser une maille, tricoter une maille, passer la maille glissée sur la maille tricotée" n'est pas le même que celui de Cherry Cuddler, donc ici, il doit falloir passer la maille glissée sur les deux mailles tricotées !

DROPS Design 19.04.2018 kl. 15:54:

Bonjour Irène, effectivement, le pluriel va être ajouté pour corriger la légende. Merci, bon tricot!

Irène 19.04.2018 - 13:24:

Bonjour, je n'ai pas trop l'habitude des diagrammes, je crois comprendre que tous les rangs sont représentés, mais la ligne " glisser 1 maille à l'endroit, tricoter 2 mailles endroit, passer la maille glissée par-dessus la maille tricotée " me chiffonne un peu... Faut-il passer la maille glissée par dessus les deux mailles tricotées ou doit-on tricoter une seule maille après la maille glissée ?

DROPS Design 19.04.2018 kl. 15:51:

Bonjour Irène, on doit glisser 1 maille à l'endroit, tricoter les 2 mailles suivantes et passer la maille glissée par-dessus les 2 mailles tricotées - la vidéo ci-dessous montre comment faire ce type de torsade ajourée. Bon tricot!

Dorte Cohrt 17.04.2018 - 16:15:

Mønster A.1 er der en sort firkant = ingen maske, spring over denne rude ? Hvad menes der med det? Vh Dorte

DROPS Design 25.04.2018 kl. 14:05:

Hei Dorte Beklager sent svar. Den sorte ruten skal du bare hoppe over, den er der for at mønsteret ikke skal forskyves og at de vrange maskene på starten og slutten av A.1 blir på samme sted oppover. Fordi det ble felt en maske på omgangen før mangler det en maske på denne omgangen. Økningen skjer rett etter den sorte ruten, og gjør at masketallet blir slik det var før felling. God fornøyelse

Selena Güntensperger 30.03.2018 - 10:35:

Liebes Drops Team , ich bin nun mit den Zunahmen an der Passe fertig ( allerdings nicht ganz nach Anleitung ) . Wie muss ich bitte die Maschen der Raglanlinie für Ärmel und Körper aufteilen beim Stilllegen ? \\r\\nVielen Dank schon mal und liebe Grüße Selena

Wendy 23.01.2018 - 21:22:

Ahaaaaa! Van onder naar boven lezen, ipv van boven naar onder. Nu snap ik het! Nu gaat het lukken, bedankt!!

DROPS Design 26.01.2018 kl. 19:17:

Och, had ik gelijk even moeten zeggen, gelukkig kun je nu verder :) Veel breiplezier!

Wendy 21.01.2018 - 12:02:

Hoi! Ja volgens mij ook 🙂. Mijn probleem is dat ik dat zwarte vlakje in telpatroon A1 niet begrijp. Ik heb daar gewoon een steek zitten en ik weet dus niet wat ik daarmee moet. In eerdere uitleg schreef u, dat er daar geen steek zit, omdat er in de toer ervoor 1 steek geminderd was. Vandaar mijn vraag. Ik zie inderdaad nergens in het patroon minderingen staan, dus blijf ik met een extra steek in de derde toer in A1 zitten ( het zwarte vlak).

DROPS Design 23.01.2018 kl. 09:40:

Hoi Wendy, A.1 brei je als volgt: In de eerste naald: 1 averecht, 1 steek recht afhalen, 2 recht, haal de afgehaalde steek over de gebreide steken, 1 averecht. In de tweede naald: 1 averecht, 1 recht, 1 omslag, 1 recht, 1 averecht. Derde en vierde naald: 1 averecht, 3 recht, 1 averecht. Door het te doen zie je vanzelf wat er bedoeld wordt met het zwarte vlakje.

Kommentere opskrift DROPS Children 30-14