DROPS Extra / 0-1386

Breakfast Flavours by DROPS Design

Gehaakte onderzetters. Het werk wordt gehaakt in DROPS Paris.

DROPS design: Patroon w-669
Garengroep C of A + A
----------------------------------------------------------
Een onderzetter weegt ongeveer 15 g.
----------------------------------------------------------
Afmetingen: ongeveer 12 cm in diameter.
Materiaal:
DROPS PARIS van garnstudio (behoort tot garengroep C)
50 g kleur 02, lichtturkoois
50 g kleur 16, wit
50 g kleur nr 100, light wash
50 g kleur 30, grijsblauw
50 g kleur 41, mosterdgeel
50 g kleur 07, heidekruid
50 g kleur nr 33, roze
50 g kleur 39, pistachio
50 g kleur 27, perzik
50 g kleur 01, abrikoos
50 g kleur 35, vanillegeel
50 g kleur nr 14, geel
50 g kleur 20, lichtroze
50 g kleur 38, koraal

Het werk kan tevens gehaakt worden met garen van:
“Alternatief garen (garengroep C)” - zie link hieronder.

DROPS HAAKNAALD 4 mm – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 18 stokjes = breedte 10 cm.
----------------------------------------------------------

(Ga verder naar het patroon...)

Trefwoorden: cirkel, keuken,

KLEURCOMBINATIE:
De onderzetters zijn als volgt genummerd: Onderzetter 1 is rechts naast het kopje, trek dan een lijn van links naar rechts

ONDERZETTER 1:
OPZETTEN + TOEREN 1 tot 7: Lichtturkoois

ONDERZETTER 2:
OPZETTEN + TOEREN 1 tot 2: Wit
TOER 3: Light wash
TOER 4: Grijsblauw
TOER 5: Wit
TOER 6: Light wash
TOER 7: Grijsblauw

ONDERZETTER 3:
OPZETTEN + TOEREN 1 tot 2: Mosterdgeel
TOER 3: Heidekruid
TOER 4: Roze
TOER 5: Grijsblauw
TOER 6: Pistachio
TOER 7: Perzik

ONDERZETTER 4:
OPZETTEN + TOEREN 1 tot 2: Abrikoos
TOER 3: Vanillegeel
TOER 4: Mosterdgeel
TOER 5: Heidekruid
TOER 6: Perzik
TOER 7: Geel

ONDERZETTER 5:
OPZETTEN + TOEREN 1 tot 2: Heidekruid
TOEREN 3-4: Coral
TOEREN 5-6: Abrikoos
TOER 7: Lichtroze

WISSELEN VAN KLEUR:
Om een mooie overgang te krijgen bij het wisselen van kleur, haak de laatste halve vaste op de toer met de nieuwe kleur als volgt: Voeg de haaknaald in de eerste losse van het begin van de toer, maak een omslag met de nieuwe kleur en haal deze door de steek op haaknaald.
----------------------------------------------------------

ONDERZETTER:
Het werk wordt in de rondte gehaakt vanuit het midden naar buiten toe.

Begin op haaknaald 4 mm en haak in patroon in de rondte volgens telpatroon A.1 - lees KLEURCOMBINATIE en WISSELEN VAN KLEUR hierboven. DENK OM DE STEKENVERHOUDING! De ONDERZETTER meet ongeveer 12 cm in diameter. Hecht af.

= 3 lossen
= vaste om lossenring/lossenlus
= vaste in steek
= 2 vasten in dezelfde steek
= stokje in steek
= haak 2 stokjes in de volgende steek maar wacht met de laatste omslag en doorhaling op beide stokjes, maak een omslag en haal door alle 3 lussen op de haaknaald
= 2 stokjes in dezelfde steek
= 5 lossen, vorm een ring met 1 halve vaste in de eerste losse - zie punt op de cirkel, de toer begint en eindigt hier

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS Extra 0-1386.