DROPS Extra / 0-1385

Breakfast Slices by DROPS Design

Gehaakte onderzetters met lemon, watermeloen en kiwi. Het werk wordt gehaakt in DROPS Paris.

DROPS design: Patroon w-668
Garengroep C of A + A
----------------------------------------------------------
Een onderzetter weegt ongeveer 15 g.
----------------------------------------------------------

LEMON:
Afmetingen: ongeveer 11 cm in diameter.
Materiaal:
DROPS PARIS van garnstudio (behoort tot garengroep C)
50 g kleur 16, wit
50 g kleur 35, vanillegeel
50 g kleur nr 14, geel

Het werk kan tevens gehaakt worden met garen van:
“Alternatief garen (garengroep C)” - zie link hieronder.

DROPS HAAKNAALD 4 mm – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 18 stokjes = breedte 10 cm.
----------------------------------------------------------

WATERMELOEN:
Afmetingen: ongeveer 11 cm in diameter.
Materiaal:
DROPS PARIS van garnstudio (behoort tot garengroep C)
50 g kleur 38, koraal
50 g kleur 11, opaalgroen
50 g kleur 17, naturel
Een restant zwart garen voor de pitten.

Het werk kan tevens gehaakt worden met garen van:
“Alternatief garen (garengroep C)” - zie link hieronder.

DROPS HAAKNAALD 4 mm – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 18 stokjes = breedte 10 cm.
----------------------------------------------------------

KIWI:
Afmetingen: ongeveer 11 cm in diameter.
Materiaal:
DROPS PARIS van garnstudio (behoort tot garengroep C)
50 g kleur 39, disagio
50 g kleur 25, mosgroen
50 g kleur 44, bruin
50 g kleur 17, naturel

Het werk kan tevens gehaakt worden met garen van:
“Alternatief garen (garengroep C)” - zie link hieronder.

DROPS HAAKNAALD 4 mm – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 18 stokjes = breedte 10 cm.
----------------------------------------------------------

(Ga verder naar het patroon...)

Trefwoorden: cirkel, keuken,

KLEUREN:
LEMON:
OPZETTEN + TOER 1: Wit
TOEREN 2-5: Vanillegeel
TOER 6: Wit
TOER 7: Geel

WATERMELON:
OPZETTEN + TOEREN 1 tot 5: Koraal
TOER 6: Naturel
TOER 7: Opaalgroen

KIWI:
OPZETTEN + TOER 1: Naturel
TOER 2: Bruin
TOEREN 3-6: Pistachio
TOER 7: Mosgroen
----------------------------------------------------------

LEMON:
Het werk wordt in de rondte gehaakt vanuit het midden naar buiten toe. Daarna worden de lange witte strepen er oop geborduurd.

Haak 4 lossen op haaknaald 4 mm met wit en vorm een ring met 1 halve vaste in de eerste losse. Haak dan in patroon in de rondte volgens telpatroon A.1b 2 keer in totaal op de toer - telpatroon A.1a laat zien hoe de toeren beginnen en eindigen en wordt als aanvulling op A.1b gehaakt - lees KLEUREN hierboven. DENK OM DE STEKENVERHOUDING! Als telpatroon A.1a en A.1b in zijn geheel zijn gehaakt, meet de lemon ongeveer 11 cm in diameter. Hecht af.
Borduur strepen met wit als volgt: Maak deze steken in een half stokje op de eerste toer, om een half stokje op de 5e toer en naar beneden door hetzelfde halve stokje, * naai in ongeveer afwisselend iedere en iedere andere halve stokje op de eerste toer, sla 7 halve stokjes over op de 5e toer, naai om het volgende halve stokje en naar beneden door hetzelfde halve stokje *, herhaal van *-* tot er 6 lange strepen zijn gemaakt, hecht af.

----------------------------------------------------------

WATERMELON:
Het werk wordt in de rondte gehaakt vanuit het midden naar buiten toe. Daarna worden de pitten er op geborduurd.

Haak 4 lossen op haaknaald 4 mm met koraal en vorm een ring met 1 halve vaste in de eerste losse. Haak dan in patroon in de rondte volgens telpatroon A.1b 2 keer in totaal op de toer - telpatroon A.1a laat zien hoe de toeren beginnen en eindigen en wordt als aanvulling op A.1b gehaakt - lees KLEUREN hierboven. DENK OM DE STEKENVERHOUDING! Als telpatroon A.1a en A.1b in zijn geheel zijn gehaakt, meet de watermeloen ongeveer 11 cm in diameter. Hecht af.
Borduur 5 pitten met lossen en een restant zwart, borduur deze verdeeld op de 2e toer, dus op een toer met vasten.

----------------------------------------------------------

KIWI:
Het werk wordt in de rondte gehaakt vanuit het midden naar buiten toe. Daarna worden de bruine steken er op geborduurd.

Haak 4 lossen op haaknaald 4 mm met naturel en vorm 1 ring met 1 halve vaste in de eerste losse. Haak dan in patroon in de rondte volgens telpatroon A.1b 2 keer in totaal op de toer - telpatroon A.1a laat zien hoe toeren beginnen en eindigen en wordt als aanvulling op A.1b gehaakt - lees KLEUREN hierboven. DENK OM DE STEKENVERHOUDING! Als telpatroon A.1a en A.1b in zijn geheel zijn gehaakt, meet de kiwi ongeveer 11 cm in diameter. Hecht af.
Borduur 10 steken met bruin - maak deze steken op de 3e toer met 3 halve stokjes tussen iedere steek. Hecht af.

= 2 vasten in dezelfde steek
= half stokje om lossenring
= half stokje in de steek
= 2 halve stokjes in dezelfde steek
= 4 lossen, vorm een ring met 1 halve vaste in de eerste losse - zie punt op de cirkel, de toer begint en eindigt hier

Denkt u een fout te hebben gevonden in het patroon? Laat dan een opmerking of vraag achter in ons Opmerkingen gedeelte bovenaan het patroon. Ga naar het origineel patroon DROPS Extra 0-1385.