DROPS / 181 / 23

Winter Tide by DROPS Design

Sættet består af: Sjal strikket på skrå i retstrik med takker i den ene side, pandebånd med retstrik og rib. Sættet er strikket i DROPS Fabel

DROPS Design: Model fa-385
Garngruppe A
-----------------------------------------------------------
Til hele sættet går der ca 250-250-250 g farve 677, grøn/turkis DROPS Fabel
-----------------------------------------------------------
SJAL:
Mål: Højde målt midt på: ca 57 cm. Længde målt øverst ca: 170 cm.
Materialer:
DROPS FABEL fra Garnstudio (tilhører garngruppe A)
200 g farve 677, grøn/turkis

Arbejdet kan også strikkes med garn fra:
"Alternativ garn (Garngruppe A)" – se link under.

DROPS RUNDPIND (80 cm) nr 4,5 – eller de pinde du skal bruge for at få 20 masker og 39 pinde retstrik på 10 cm i bredden og 10 cm i højden.

PANDEBÅND:
Størrelse: S - M - L
Passer hovedmål: ca 54 - 56 - 58 cm
Materialer:
DROPS FABEL fra Garnstudio (tilhører garngruppe A)
50-50-50 g farve 677, grøn/turkis

Arbejdet kan også strikkes med garn fra:
"Alternativ garn (Garngruppe A)" – se link under.

DROPS PINDE nr 2,5 – eller de pinde du skal bruge for at få 26 masker og 51 pinde retstrik på 10 cm i bredden og 10 cm i højden.
----------------------------------------------------------

DROPS Fabel DROPS Fabel
Garnet til denne opskrift koster fra 110kr. Læs mere.

Se diagram A.1, A.2 og A.3. Diagrammerne viser alle pinde i mønsteret set fra retsiden.

FARVE OG KANT TIPS (gælder pandebånd):
Pandebåndet strikkes med 1 tråd skiftevis fra ydersiden og 1 tråd fra indersiden af nøglet for at fordele striberne mere (evt del nøglet i 2 nøgler). Trådskift sker i samme side hele tiden, for at trådskiftet ikke skal stramme i kanten strikkes den yderste maske i denne side med begge tråde (= dobbelt tråd).

UDTAGNINGSTIPS (gælder pandebånd):
Tag ud ved at slå om pinden, på næste pind strikkes omslagen drejet ret for at undgå hul (= strik i bagerste maske-bue). Alle nye masker strikkes videre i retstrik.

INDTAGNINGSTIPS (gælder pandebånd):
Tag ind ved at strikke 2 masker ret sammen.
----------------------------------------------------------

SJAL:
Arbejdet strikkes frem og tilbage på rundpind. Hele sjalet strikkes i RETSTRIK - se forklaring over.
Slå 5 masker op på rundpind 4,5 med Fabel og strik 1 pind ret fra vrangen. Derefter strikkes der efter diagram således fra retsiden: Strik A.1 over 3 masker, sæt en markør på pinden efter A.1 som følger med arbejdet og strik A.2 over 2 masker. OBS! Det er vigtig at bruge en markør i arbejdet for at skille diagrammerne. Der tages ud og ind i diagram A.1 og i diagram A.2 tages der masker ud som lukkes af på sidste pind i diagrammet. Når diagrammerne er strikket 1 gang i højden er der taget 8 masker ud i A.1 = 13 masker på pinden.

Nu fortsættes der således: Strik A.3 over 11 masker, husk at lade markøren følge med i arbejdet og strik A.2 over 2 masker. Når diagrammerne er strikket 1 gang i højden er der taget 8 masker ud i A.3 = 21 masker på pinden.

Videre skal der tages ud og ind på samme måde som i A.3, men nu er der flere masker mellem udtagningerne og indtagningerne. Det vil sige der strikkes således: Strik 3 masker som vist i starten af A.3, strik retstrik som før frem til der er 2 masker tilbage før markøren og strik de sidste 2 masker som vist i slutningen af A.3 og strik A.2 over maskerne efter markøren. Fortsæt at strikke på denne måde, A.3 øger med 8 masker for hver gang diagrammet er strikket i højden. De nye masker i midten af A.3 strikkes i retstrik.

Fortsæt med at strikke således til der er 213 masker på pinden, stop før sidste pind af diagram A.2 (på den 25.tak eller strik til ønsket mål, men sørg for at du har garn nok til aflukningen). Nu lukkes der af således for at få en elastisk kant: * luk 2 masker af, slå om og luk omslaget løst af *, gentag fra *-* pinden ud, klip og hæft trådene.

----------------------------------------------------------

PANDEBÅND:
Arbejdet strikkes frem og tilbage på pinden, og sys sammen midt bagpå bagefter.
Slå 30-34-38 masker op på pinde 2,5 med Fabel. Strik således (fra retsiden):

1.PIND: Strik 2 masker RETSTRIK - se forkl over, * 2 ret, 2 vrang *, gentag fra *-* til der er 4 masker tilbage, strik 2 masker ret og 2 masker retstrik. Vend arbejdet.
2.PIND: Strik 2 masker retstrik, * 2 masker vrang, 2 masker ret * gentag fra *-* til der er 4 masker tilbage, strik 2 masker vrang og 2 masker retstrik. Vend arbejdet.
LÆS FARVER OG KANT TIPS.
3.PIND: Strik 1 maske retstrik (med begge tråde), 1 maske RETSTRIK - se forklaring over, * 2 ret, 2 vrang *, gentag fra *-* til der er 4 masker tilbage, strik 2 masker ret og 2 masker retstrik. Vend arbejdet.
4.PIND: Strik 2 masker retstrik, * 2 masker vrang, 2 masker ret * gentag fra *-* til der er 4 masker tilbage, strik 2 masker vrang, 1 maske retstrik og 1 maske retstrik (med begge tråde). Vend arbejdet.

Gentag 3.-4.PIND til arbejdet måler 7-8-9 cm, nu tages der 1 maske ud på ydersiden af rib-partiet i hver side - SE UDTAGNINGSTIPS. Gentag udtagningen på hver 10.p totalt 6 gange = 42-46-50 masker. Der er nu 8 masker retstrik i hver side. Strik retstrik og rib som før til arbejdet måler 27-30-31 cm. Nu tages der 1 maske ind på ydersiden af rib-partiet i hver side - SE INDTAGNINGSTIPS! Gentag indtagningen på hver 10.p totalt 6 gange = 30-34-38 masker. Strik retstrik og rib som før til arb måler 48-52-54 cm, luk af med ret over ret og vrang over vrang. Klip tråden, sy aflukning- og opslåningskanten sammen med små sting.

= lav et omslag mellem 2 masker, omslaget strikke drejet ret på næste pind for at undgå hul
= maske som lukkes af med ret fra vrangen

Acompanhante Sp 21.02.2018 - 12:32: http://www.namoradin ...

Concordo com sua desfecho. As vezes é difícil para quem está no início, mas zero que a experiência não ajuda.

Garotas De Programa Goiania 17.02.2018 - 15:43: http://www.ninfasgyn ...

Nosso país tem bastante plumitivo bom e também você é um deles. Agradeço a web por me conceder a possibilidade de saber seu sítio da Internet e ser capaz retornar.

Bach 07.02.2018 - 21:46:

Der mangler tegn i mønster beskrivelsen. Der er kun blanke feldter.

Dm Stuart 03.01.2018 - 00:58:

Hi I understand from my local Drops superstore that you are not doing printed pattern books for the seasonal collections. Is that true and, if so, why? Thanks and happy new year.

DROPS Design 03.01.2018 kl. 14:09:

Dear Mrs Stuart, the request for the seasonnal collections was not enough to print catalogues, while patterns can be always printed for free from our website. But you can get nice collections brochures from your DROPS Store. Happy knitting!

Crissi38 11.10.2017 - 09:42:

Ich verstehe nicht, wie ich die Muster verbinde. Hatte bereits mehrere Versuche aber die Farben verlaufen immer um die Ecke, weil ich die Zunahmen in der Mitte mache. Was mache ich falsch?

DROPS Design 11.10.2017 kl. 13:40:

Liebe Crissi38, Sie stricken A.1 vor dem Markierer und A.2 nach dem Markierer (von der Vorderseite gesehen). Wenn A.1/A.2 1x in der Höhe gestrickt sind, stricken Sie A.3 vor dem Markierer und A.2 nach dem Markierer. Wenn A.3 1x in der Höhe gestrickt ist, stricken Sie wie zuvor, und im A.3 die 3 ersten Maschen wie im A.3 (= Zunahmen) und die 2 letzten Maschen (= Abnahmen) wie im A.3 und die Maschen inzwischen stricken Sie kraus rechts - immer mit A.2 nach dem Markierer. Viel Spaß beim stricken!

Mulheres De Goiania 06.10.2017 - 03:39: http://www.acompanha ...

Você usa de forma simplória e direta e também também de vocábulo que para bastante bem no seu artigo. Não conhecia seu sítio ainda, porém irei voltar de novo.

Cristiane Diaz Garota De Programa 05.10.2017 - 03:39: http://gatasprive.co ...

Você escreve bastante muito e espero que avance por bastante tempo porque conheci seu site atualmente mesmo. Até mais.

Vinnie Von Mehren 14.07.2017 - 10:58:

Jeg kan ikke finde opskriften!!!!

Cecilia 11.07.2017 - 19:46:

Mi piace!!!!... è possibile sapere quantità e colore del filato necessario???

Deb Molitz 30.06.2017 - 19:33:

Wonderful pattern for your yarn. Hope you publish it!

Kommentere opskrift DROPS 181-23