DROPS / 180 / 29

Autumn Butterfly by DROPS Design

Neulottu aaltokuvioinen huivi. Työ neulotaan DROPS Delight- ja DROPS Kid-Silk -langoista.

Tagit: aaltokuvio, huivit,
DROPS Design: Malli de-176
Lankaryhmä A + A tai C
-----------------------------------------------------------
Mitat: Yläreunan leveys: n. 183 cm. Pituus keskeltä edestä: n. 79 cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS Delight (kuuluu lankaryhmään A):
350 g väriä 05, vihreä/beige
Sekä:
Garnstudion DROPS Kid-Silk (kuuluu lankaryhmään A):
150 g väriä 19, tummanvihreä

Työ voidaan neuloa myös seuraavilla langoilla:
"Lankavaihtoehdot (Lankaryhmä A)". Katso alla oleva linkki.

DROPS PYÖRÖPUIKKO (80 cm) NRO 5,5 tai käsialan mukaan. NEULETIHEYS: 16 silmukkaa ja 20 kerrosta sileää neuletta 2-kertaisella langalla, puikoilla nro 5,5 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.

alkaen 3.60 € /50g
DROPS Delight print DROPS Delight print 3.60 € /50g

Saat tämän mallin langat alkaen 54.90€. Lue lisää.

Lisää 1 silmukka tekemällä 1 langankierto puikolle. Seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan kiertäen oikein, jottei muodostuisi reikää.

MALLINEULE:
Katso ruutupiirrokset A.1-A.3. Piirrokset näyttävät mallineuleen kaikkia kerroksia oikealta puolelta katsottuna.

LYHENNETYT KERROKSET:
Neulo huivin kummankin reunan reunimmaisella mallikerralla + 2 ainaoikeinneulotulla reunasilmukalla lyhennettyjä kerroksia. Neulo seuraavasti (1.kerros = oikea puoli):
Neulo 2 reunasilmukalla ainaoikeaa, neulo piirroksen A.1 1.mallikerran kaikilla silmukoilla sileää neuletta (= 3 silmukkaa piirroksen 1.kerroksella), käännä työ, kiristä lanka, jottei muodostuisi reikää, ja neulo piirroksen A.1 silmukoilla sileää neuletta, neulo 2 reunasilmukalla ainaoikeaa. Käännä työ ja neulo kaikilla silmukoilla mallineuletta, käännä työ, neulo 2 silmukalla ainaoikeaa, neulo piirroksen A.1 1.mallikerran silmukoilla sileää neuletta, käännä työ, kiristä lanka ja neulo takaisin. Toista lyhennetyt kerrokset piirrosten mukaisesti (eli joka 12.kerroksella).
HUOM: Mallineuleen lisäysten vuoksi lyhennettyihin kerroksiin tulee yhä enemmän silmukoita. Kun neulot mallineuletta piirrosten A.3a ja A.3b mukaisesti, neulo kummankin piirroksen silmukoilla + kummankin reunan 2 reunasilmukalla lyhennettyjä kerroksia.
----------------------------------------------------------

HUIVI:
Neulotaan tasona pyöröpuikolla. Neulo ainaoikeaa, kunnes työhön on lisätty tarpeeksi silmukoita mallineuletta varten.

Käytä molempia lankoja yhtaikaa ja luo 7 silmukkaa pyöröpuikolle nro 5,5. Neulo 1 kerros oikein.
Jatka neulomalla seuraavasti:
1.KERROS: Neulo 2 silmukkaa oikein, 1 langankierto, 1 silmukka oikein, 1 langankierto, 1 silmukka oikein, 1 langankierto, 1 silmukka oikein, 1 langankierto, 2 silmukkaa oikein = 11 silmukkaa.
2.KERROS: Neulo silmukat oikein. HUOM: Langankierrot neulotaan kiertäen oikein, jottei muodostuisi reikää.
3.KERROS: Neulo 2 silmukkaa oikein, kiinnitä 1.merkki työhön, 1 langankierto, 2 silmukkaa oikein, kiinnitä 2.merkki työhön, 1 langankierto, 3 silmukkaa oikein, 1 langankierto, kiinnitä 3.merkki työhön, 2 silmukkaa oikein, 1 langankierto, kiinnitä 4.merkki työhön, 2 silmukkaa oikein = 15 silmukkaa.
4.KERROS: Neulo silmukat oikein.
Jatka neulomalla AINAOIKEAA (katso selitys yllä) ja tee nyt lisäykset seuraavasti: Lisää 1. ja 2.merkin jälkeen, ja ennen 3. ja 4.merkkiä (LUE LISÄYSVINKKI)! Toista tällaiset lisäykset jokaisella oikean puolen kerroksella (eli joka 2.kerros) yhteensä 3 kertaa = 27 silmukkaa. TARKISTA NEULETIHEYS! Lisää seuraavalla oikean puolen kerroksella 1 silmukka = 28 silmukkaa. Neulo takaisin.
Neulo sitten MALLINEULETTA (katso selitys yllä) seuraavasti: Neulo 2 reunasilmukalla ainaoikeaa, A.1 (= 8 kpl 3 silmukan mallikertaa 1.kerroksella), 2 reunasilmukkaa ainaoikeaa. Jatka mallineuletta tähän tapaan. Neulo joka 12.kerroksella kummassakin reunassa LYHENNETYT KERROKSET (katso selitys yllä). Kun olet neulonut piirroksen A.1 loppuun, työssä on 236 silmukkaa.
Jatka neulomalla piirroksen A.1 jokaisen mallikerran silmukoilla mallineuletta piirroksen A.2 mukaisesti. Kun olet neulonut piirroksen A.2 loppuun, työssä on 428 silmukkaa.
Neulo nyt seuraavasti: 2 ainaoikeinneulottua reunasilmukkaa, *A.3a (= 26 silmukkaa), A.3b (= 27 silmukkaa)*, toista *-* kunnes jäljellä on 2 silmukkaa (= 8 kertaa), 2 reunasilmukkaa ainaoikeaa. Jatka mallineuletta tähän tapaan. Kun olet neulonut piirrokset A.3a ja A.3b loppuun, työssä on 668 silmukkaa. Neulo 2 kerrosta ainaoikeaa. Päätä silmukat. Käytä tarvittaessa paksumpaa puikkoa silmukoiden päättämiseen, tai tee joka 4.silmukan jälkeen 1 langankierto samalla kun päätät silmukat (langankierto päätetään kuten muut silmukat), jotta päätösreunasta tulisi tarpeeksi joustava. Katkaise lanka ja päättele langanpäät. Työn pituus huivin keskeltä mitattuna on n. 79 cm.

PINGOTUS:
Laita huivi haaleaan veteen ja odota, kunnes se on läpimärkä. Purista varovasti vesi pois (älä väännä). Laita sitten huivi pyyheliinan sisään ja rullaa pyyheliinaa. Purista lisää vettä pois, kunnes huivi on vain hieman kostea. Aseta neule mittoihinsa sopivalle alustalle ja kiinnitä nuppineuloin. Anna kuivua. Toista tämä menettelytapa jokaisen pesun jälkeen.

Tähän ohjeeseen on tehty korjaus. .

Päivitetty nettiin: 01.09.2017
Korjaus Delight-langan värinumeroon, oikea väri on nro 05.

= tee 2 silmukan väliin 1 langankierto. Seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan nurin, jolloin työhön muodostuu reikä
= neulo tällä kerroksella LYHENNETTYJÄ KERROKSIA (katso selitys ohjeesta)!

Tarvitsetko opastusta ohjeeseen?

Kiitos, kun valitsit DROPS Design -ohjeen. Panostamme siihen, että ohjeemme ovat virheettömiä ja helppoja ymmärtää. Kaikki ohjeet käännetään norjasta ja voit aina tarkistaa mitat ja luvut alkuperäisestä ohjeesta (DROPS 180-29) .

Kommentit / Kysymykset (13)

Andrea Kulas 13.02.2018 - 15:29:

Ich wollte mal Nachfragen ob die verkürzten Reihen nur über den 1. Rapport jeder 12. Reihe oder über jeden Rapport gestrickt werden.

DROPS Design 13.02.2018 kl. 16:58:

Liebe Frau Kulas, die verkürzten Reihen werden über in jeder 12. Reihe gestrickt: über den 1. A.2 (+ 2 M kraus rechts) auf beiden Seiten (= 1. bei der Hinreihe und 1. bei der Rückreihe). Viel Spaß beim stricken!

Maja Kristensen 03.01.2018 - 18:40:

Skal jeg kun strikke forkortede pinde i yderste venstre rapport + yderste højre rapport? Skal jeg ikke strikke forkortede pinde i alle rapporter på hver 12. Pind? På forhånd tak. Maja

DROPS Design 22.01.2018 kl. 16:23:

Hej Maja, du strikker kun forkortede pinde i de yderste rapporter. God fornøjelse!

Joan 13.11.2017 - 01:28:

Suggest adding stitch markers between sections. Also a statement of approximately how many yards would be needed for this project would be helpful.Love, Love this pattern!!

DROPS Design 13.11.2017 kl. 11:20:

Dear Joan, you can calculate amount of yarn required from material required and yardage for each ball - see under tab "Materials" and shadecard to yarn used in this pattern. Happy knitting!

Susanne Damgaard 24.09.2017 - 19:02:

Hej! Tak for tidligere svar. Jeg har nu printet opskriften ud, men der mangler et diagram i det printede. Det drejer sig om diagrammet med 41 masker øverst. Med venlig hilsen Susanne.

DROPS Design 27.09.2017 kl. 08:34:

Hei Susanne. Vi kan ikke se at det er noe feil med utskriften. Den siste siden vi printer er ang. Merino Mania. Har du klikket på ditt printer ikon eller "Skriv ud: Opskriften" til høyre/under bildet? Du må bruke "Skriv ud: Opskriften" på siden. Evnt. må du sjekke dine innstillinger. God Fornøyelse!

Susanne Damgaard 09.09.2017 - 21:18:

Hej! Sjalet både lyder og ser bredt ud. I opskriften står der "bredde øverst: 183 cm". Er det ikke muligt, at nøjes med at strikke indtil man synes sjalet har en passende bredde? Men det vil i så fald, vel også påvirke længden på sjalet? Mvh Susanne Damgaard

DROPS Design 13.09.2017 kl. 14:01:

Hej Susanne, Ja men selvfølgelig kan du det :) Det er jo udtagningerne i diagrammet som gør bredden og her kan du jo vælge at hoppe over nogle af dem. Vi kan dog ikke hjælpe dig med at beregne hvilke, men det giver sig helt sikkert når du sidder med dit strikketøj. Du kan markere alle overgange imellem diagrammerne, så bliver det lettere at holde styr på. God fornøjelse!

Sabrina 30.08.2017 - 17:13:

Hallo, auf dem Bild hat das Tuch Anteile von einem Roséwein und/oder einem Pinkton. Die empfohlene Farbnummern Drops delight 08 hat aber laut Farbkarte keinen solchen. Das Dunkelgrün auch nicht Das scheint nicht die richtige Wolle oder Farbnummer zu sein. Also welche ist die wirklich richtige oder sind es vielleicht zwei verschiedene Drops delight Farbtöne? Danke vorab..

DROPS Design 01.09.2017 kl. 15:10:

Liebe Sabrina, die richtige Farbe Delight ist Farbe Nr 05 - Anleitung wird gleich korrigiert. Danke für den Hinweis. Viel Spaß beim stricken!

Anna Step 26.08.2017 - 19:54:

Dear Drops team! Thank y ou for a pretty shawl pattern! I`m just wondering about the colours sequence... Perhaps you could some info into the pattern. Cheers!

DROPS Design 27.08.2017 kl. 08:35:

Hello Anna. The shawl is worked in kid silk and delight. Delight is a self striping type of yarn: colour changes within each skein. It looks as if you were using different colours, but it's the skein itself that changes colour. Here you can find the colour shade card for drops delight. Happy knitting!

Pauliina Lilja 28.07.2017 - 11:19:

Ohjeessa on käytetty sävyä 05. EI sävyä 08. Best regards Drops Retailer

Carmen 03.07.2017 - 18:40:

Schön harmonisch. Werde ich nacharbeiten. Es erinnert mich an einen Nachtfalter

Carmen 03.07.2017 - 18:38:

Schön harmonisch. Werde ich nacharbeiten

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 180-29