DROPS / 181 / 10

Lofoten Jacket by DROPS Design

trapezu, przerabiany od góry do dołu. Od S do XXXL. Z włóczki DROPS Lima.

DROPS Design: model nr li-086
Grupa włóczek B
-----------------------------------------------------------
Rozmiary: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materiał:
DROPS LIMA od Garnstudio (należy do Grupy włóczek B)
600-700-750-800-900-1000 g kolor 4305, ciemnoniebieski
150-150-150-200-200-200 g kolor 0100, ecru

Może być również wykonany z
„Alternatywnej włóczki (Grupa włóczek B)" – patrz link poniżej.

DRUTY POŃCZOSZNICZE I DRUTY Z ŻYŁKĄ (40 + 80 cm) DROPS nr 4 – lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając dżersejem 21 oczek i 28 rzędów otrzymać próbkę o wymiarach 10 cm na szerokość i 10 cm na wysokość.

DRUTY POŃCZOSZNICZE I DRUTY Z ŻYŁKĄ (80 cm) DROPS nr 3 na ściągacze – lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając dżersejem 23 oczka i 32 rzędy otrzymać próbkę o wymiarach 10 cm na szerokość i 10 cm na wysokość.

GUZIKI METALOWE DROPS, na stopce (srebrne) nr 529: 6-6-6-7-7-7 szt.
----------------------------------------------------------

Komentarze (12)

65% Wełna, 35% Alpaka
od 7.40 zł /50g
DROPS Lima uni colour DROPS Lima uni colour 7.40 zł /50g
włóczkowo
Zamów
DROPS Lima mix DROPS Lima mix 7.90 zł /50g
Koszt włóczki na wykonanie tego wzoru to 111.00zł. Więcej informacji.

ZAMYKANIE/DODAWANIE OCZEK:
Aby obliczyć gdzie zamykać/dodawać oczka, należy wziąć ogólną liczbę oczek (np. 118 oczek), pomniejszoną o oczka obszyć przodów (np. 12 oczek) i pozostałą liczbę oczek podzielić przez liczbę oczek jaka ma być zamknięta/dodana (np. 13) = 8,1.
W tym przykładzie będziemy przerabiać razem na prawo każde 7-me i 8-me oczko, aby zamknąć oczko. Nie zamykać oczek ponad obszyciem przodu.
Aby dodać oczko należy wykonać 1 narzut za ok. każdym 8-mym oczkiem, w następnym rzędzie przerobić oczka przekręcone w miejscu narzutów, aby uniknąć dziur.

PODWYŻSZENIE:
Umieścić 1 marker w oczko środkowe (= środek tyłu). Zaczynając na prawej stronie robótki kolorem ciemnoniebieskim, przerobić 11-11-12-13-13-14 oczek prawych za oczkiem z markerem, obrócić, zacisnąć nitkę i przerobić 22-22-24-26-26-28 oczek lewych. Obrócić, zacisnąć nitkę i przerobić 33-33-36-39-39-42 oczka prawe, obrócić, zacisnąć nitkę i przerobić 44-44-48-52-52-56 oczek lewych. Obrócić, zacisnąć nitkę i przerobić 55-55-60-65-65-70 oczek prawych, obrócić, zacisnąć nitkę i przerabiać na lewo do końca rzędu (przerabiać obszycie przodu na prawo).

WSKAZÓWKA – OBSZYCIA PRZODÓW:
Aby obszycia przodów były w całości kolorem ciemnoniebieskim, podczas gdy przerabiamy żakard na pozostałej części robótki, na obszycie można użyć oddzielnego motka włóczki w kolorze ciemnoniebieskim (używać jednocześnie nitki ze środka i z wierzchu motka na obszycie lewego przodu i prawego przodu). Obszycia przodów są przerabiane tylko tymi nitkami, ale aby uniknąć dziur w miejscu przejść między obszyciem przodu i przodem, należy skrzyżować nitkę obszycia i nitkę swetra za każdym razem (na prawej stronie robótki i na lewej stronie robótki).

WSKAZÓWKA-1:
Aby żakard nie był zbyt ścisły nie można zaciskać nitek na lewej stronie robótki. Jeżeli żakard wychodzi za ścisły należy użyć większego rozmiaru drutów podczas jego przerabiania.

ŚCIEG FANTAZYJNY:
Patrz schematy A.1 - A.6. Patrz schemat właściwy dla rozmiaru. Żakard jest przerabiany w całości dżersejem.

DODAWANIE OCZEK (boki tyłu & przodów):
Oczka są dodawane na prawej stronie robótki!
Zaczynając 2 oczka przed nitką markerem, wykonać 1 narzut, przerobić 4 oczka prawe (nitka marker znajduje się na środku tych 4 oczek), wykonać 1 narzut (= dodane 2 oczka). W następnym rzędzie (na lewej stronie robótki) przerobić oczka przekręcone w miejscu narzutów na lewo, aby uniknąć dziur.

ZAMYKANIE OCZEK (środek pod rękawami):
Zaczynając 2 oczka przed nitką markerem, przerobić 2 oczka razem na prawo, nitka marker, zdjąć 1 oczko jak do przerobienia na prawo, 1 oczko prawe, przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem (= zostają zamknięte 2 oczka).

DZIURKI NA GUZIKI:
Wykonać dziurki na guziki na obszyciu prawego przodu (gdy sweter jest nałożony). Przerabiać na prawej stronie robótki, aż zostaje 4 oczka, wykonać 1 narzut, przerobić 2 oczka razem na prawo i zakończyć przerabiając 2 oczka prawe. W następnym rzędzie przerobić narzut na prawo, powstanie otwór/dziurka.
Pierwszą dziurkę na guzik wykonać gdy wysokość wykończenia dekoltu wynosi 1½-2 cm, kolejnych 5-5-5-6-6-6 dziurek rozmieścić co ok. 10-10-10-9-9-9 cm.
----------------------------------------------------------

SWETER:
Przerabiany od góry do dołu, w tę i z powrotem na drutach z żyłką, zaczynając od środka przodu. Rękawy są przerabiane od góry do dołu na okrągło na krótkich drutach z żyłką, zacząć przerabiać na drutach pończoszniczych, gdy jest za mało oczek na druty z żyłką.

WYKOŃCZENIE DEKOLTU:
Na drutach z żyłką nr 3 nabrać 118-122-130-138-142-150 oczek (w tym 6 oczek obszycia przodu z każdej strony) kolorem ciemnoniebieskim. Przerobić 1 rząd na lewo (= na lewej stronie robótki). Przerobić kolejny rząd na prawej stronie robótki następująco: 6 oczek obszycia przodu ściegiem francuskim – patrz powyżej, *2 oczka prawe, 2 oczka lewe*, powtórzyć od *-* aż zostaje 8 oczek, 2 oczka prawe i zakończyć przerabiając 6 oczek obszycia przodu ściegiem francuskim. Dalej przerabiać ściągaczem tak samo – pamiętać o dziurkach na guziki na obszyciu prawego przodu – patrz powyżej.
Gdy wysokość ściągacza wynosi 2-2-2-3-3-3 cm, przerobić 1 rząd na prawo na prawej stronie robótki, równomiernie zamykając 13-13-17-17-17-17 oczek – PATRZ ZAMYKANIE /DODAWANIE OCZEK = 105-109-113-121-125-133 oczka.
Wykonać teraz karczek jak w opisie poniżej.

KARCZEK:
Dalej przerabiać na drutach z żyłką nr 4 i przerobić 1 rząd na lewo na lewej stronie robótki, ale przerabiać 6 oczek obszycia przodu z każdej strony na prawo. Aby uzyskać estetyczne wykończenie przy dekolcie można teraz wykonać PODWYŻSZENIE na dekolt tyłu – patrz powyżej.
Po wykonaniu podwyższenia przerobić kolejny rząd na prawej stronie robótki następująco: 6 oczek obszycia przodu ściegiem francuskim, schemat A.1A aż zostaje 7 oczek (= 23-24-25-27-28-30 motywów po 4 oczka), A.1B (= 1 oczko) i zakończyć przerabiając 6 oczek obszycia przodu ściegiem francuskim. Dalej przerabiać tak samo i dodawać oczka zgodnie ze schematem. Patrz WSKAZÓWKA – OBSZYCIA PRZODÓW, WSKAZÓWKA-1 oraz ZACHOWAĆ TAKIE SAMO NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI!
Gdy schemat A.1 zostanie przerobiony 1 raz na wysokość jest 174-181-188-202-209-223 oczka.
Przerobić kolejny rząd na prawej stronie robótki następująco: 6 oczek brzegowych ściegiem francuskim, schemat A.2A aż zostaje 7 oczek, w tym samym czasie równomiernie dodając 31-36-47-51-56-60 oczek (patrz strzałka-1 w schemacie A.2A), A.2B (= 1 oczko) i zakończyć przerabiając 6 oczek obszycia przodu ściegiem francuskim = 205-217-235-253-265-283 oczka. Dalej przerabiać tak samo. W rzędzie oznaczonym strzałką-2 w schemacie A.2A, równomiernie dodać 28-36-38-40-48-50 oczek = 233-253-273-293-313-333 oczka.
Gdy schemat A.2 zostanie przerobiony 1 raz na wysokość, przerobić kolejny rząd na prawej stronie robótki następująco: 6 oczek obszycia przodu ściegiem francuskim, schemat A.3A aż zostaje 7 oczek (= 11-12-13-14-15-16 motywów po 20 oczek), A.3B (= 1 oczko) i zakończyć przerabiając 6 oczek obszycia przodu ściegiem francuskim. Dalej przerabiać tak samo i dodawać oczka zgodnie ze schematem. Po dodaniu ostatnich oczek w schemacie A.3A jest 288-313-338-363-388-413 oczek. W rzędzie oznaczonym strzałką-3 w schemacie A.3A, równomiernie dodać 1-8-11-10-9-8 oczek = 289-321-349-373-397-421 oczek.
Gdy schemat A.3 zostanie przerobiony, przerobić kolejny rząd na prawej stronie robótki następująco: 6 oczek obszycia przodu ściegiem francuskim, A.4A aż zostaje 7 oczek (patrz schemat właściwy dla rozmiaru = 69-77-84-90-96-102 motywy po 4 oczka), A.4B (= 1 oczko) i zakończyć przerabiając 6 oczek obszycia przodu ściegiem francuskim. W rzędzie oznaczonym strzałką-4 w schemacie A.4A, równomiernie dodać 10-8-14-8-12-16 oczek = 299-329-363-381-409-437 oczek.
Gdy schemat A.4 zostanie przerobiony 1 raz na wysokość, długość robótki wynosi ok. 25-25-26-27-29-31 cm od rzędu nabierania oczek.
Przerobić kolejny rząd na prawej stronie robótki kolorem ciemnoniebieskim następująco: 49-53-57-61-66-71 oczek prawych (= przód), umieścić 58-64-74-74-78-82 następne oczka na nitce na rękaw, nabrać 8-8-10-10-12-14 oczek (= pod rękawem), 85-95-101-111-121-131 oczek prawych (= tył), umieścić 58-64-74-74-78-82 następne oczka na nitce na rękaw, nabrać 8-8-10-10-12-14 oczek (= pod rękawem) i przerobić 49-53-57-61-66-71 pozostałych oczek na prawo (= przód).
Kończyć tył/przody i rękawy oddzielnie. OD TEGO MOMENTU MIERZYĆ STĄD!

TYŁ & PRZODY:
= 199-217-235-253-277-301 oczek.
ROZMIARY S, M, L, XL i XXL:
Przerobić 1-szy rząd na lewej stronie robótki następująco: 6 oczek obszycia przodu ściegiem francuskim, A.5B (= 1 oczko), A.5A aż zostaje 6 oczek (= 31-34-37-40-44 motywy po 6 oczek – UWAGA: schemat jest czytany od lewej do prawej na lewej stronie robótki), kończyć przerabiając 6 oczek obszycia przodu ściegiem francuskim. Dalej przerabiać tak samo. W rzędzie oznaczonym strzałką-5 w schemacie A.5A, równomiernie dodać 6-4-2-0-0 oczek = 205-221-237-253-277 oczek.
Po przerobieniu schematu A.5, przerobić kolejny rząd na prawej stronie robótki następująco: 6 oczek obszycia przodu ściegiem francuskim, A.6A aż zostaje 7 oczek (= 24-26-28-30-33 motywy po 8 oczek), A.6B (= 1 oczko) i zakończyć przerabiając 6 oczek obszycia przodu ściegiem francuskim. Dalej przerabiać tak samo, aż schemat A.6 zostanie przerobiony 1 raz. Dalej przerabiać jak w opisie poniżej w sekcji WSZYSTKIE ROZMIARY.
ROZMIAR XXXL = 301 oczek. Przerobić 1-szy rząd na lewej stronie robótki następująco: 6 oczek obszycia przodu ściegiem francuskim, schemat A.6B (= 1 oczko), A.6A aż zostaje 6 oczek (= 36 motywów po 8 oczek – UWAGA: schemat jest czytany od lewej do prawej na lewej stronie robótki) i zakończyć przerabiając 6 oczek obszycia przodu ściegiem francuskim. UWAGA: w tym rozmiarze nie przerabiamy schematu A.5, gdyż ten motyw został już wykonany w schemacie A.4. Dalej przerabiać tak samo, aż schemat A.6 zostanie przerobiony 1 raz.

WSZYSTKIE ROZMIARY:
Jest 205-221-237-253-277-301 oczek, a długość robótki wynosi ok. 8-8-6-6-4-3 cm od podziału robótki na rękawy. Umieścić 1 nitkę marker w 54-58-62-66-72-78me oczko z każdej strony (= 97-105-113-121-133-145 oczek między nitkami markerami na tył).
Dalej przerabiać dżersejem, kolorem ciemnoniebieskim, z 6 oczkami obszycia przodu ściegiem francuskim z każdej strony.
W TYM SAMYM CZASIE w 1-szym rzędzie na prawej stronie robótki, dodać 1 oczko z każdej strony 2 nitek markerów – PATRZ DODAWANIE OCZEK (= zostają dodane 4 oczka). Dodawać tak samo w sumie 4-4-4-6-6-6 razy z każdej strony co 5-5-6-4-5-5 cm = 221-237-253-277-301-325 oczek. Gdy dł. robótki od jej podziału wynosi 27-29-30-31-31-31 cm, przerobić 1 rząd na lewo na lewej stronie robótki, równomiernie dodając 49-57-65-65-73-81 oczek (przerobić obszycia przodów ściegiem francuskim i nie dodawać oczek ponad tymi oczkami) = 270-294-318-342-374-406 oczek.
Dalej przerabiać na drutach z żyłką nr 3 ściągaczem na prawej stronie robótki następująco: 6 oczek obszycia przodu ściegiem francuskim, *2 oczka prawe, 2 oczka lewe*, powtórzyć od *-* aż zostaje 8 oczek, kończyć przerabiając 2 oczka prawe i 6 oczek obszycia przodu ściegiem francuskim. Dalej przerabiać ściągaczem tak samo, ale po przerobieniu 2 cm, dodać 1 oczko lewe we wszystkich grupach 2 oczek lewych (widok na prawej stronie robótki) (= ściągacz 2 oczka prawe/3 oczka lewe) wykonując 1 narzut w miejscu każdego przejścia między 2 oczkami prawymi a 2 oczkami lewymi = 334-364-394-424-464-504 oczka. Dalej przerabiać aż wysokość ściągacza wynosi 8 cm (w 1-szym rzędzie, przerobić oczka przekręcone w miejscu narzutów, aby uniknąć dziur). Wziąć z powrotem druty z żyłką nr 4 i zamykać oczka tak jak schodzą z drutu. Całkowita długość swetra od ramienia wynosi ok. 60-62-64-66-68-70 cm.

RĘKAWY:
Wziąć z powrotem 58-64-74-74-78-82 oczka z nitki/drutu pomocniczego z jednej strony robótki na krótkie druty z żyłką nr 4 i dodatkowo nabrać 1 oczko w każde z 8-8-10-10-12-14 oczek nabranych pod rękawem = 66-72-84-84-90-96 oczek. Umieścić 1 nitkę marker na środku tych 8-8-10-10-12-14 oczek i zacząć okrążenie od nitki markera (= na środku pod rękawem).
PRZED DALSZĄ PRACĄ NAD ROBÓTKĄ UWAŻNIE PRZECZYTAĆ DALSZĄ CZĘŚĆ OPISU!
ROZMIARY S, M, L, XL i XXL:
Przerabiać schemat A.5A na okrągło (= 11-12-14-14-15 motywów po 6 oczek). Gdy schemat A.5A zostanie przerobiony 1 raz na wysokość, przerobić schemat A.6A, jednak schemat A.6A nie wypada równo na środku pod rękawem we wszystkich rozmiarach. Gdy zaczynamy schemat A.6A, jest zamkniętych 1-1-2-2-0 oczka na środku pod rękawem jak w opisie poniżej w sekcji WSZYSTKIE ROZMIARY = 64-70-80-80-90 oczek. Inaczej mówiąc, w rozmiarach S, L i XL zacząć schemat A.6A od 1-szego oczka schematu i przerobić 8-10-10 motywów po 8 oczek. W rozmiarze M, zacząć schemat A.6A od 2-giego oczka schematu, a w rozmiarze XXL zacząć schemat A.6A od 8-mego oczka schematu.
ROZMIAR XXXL: przerabiać schemat A.6A na okrągło (= 12 motywów po 8 oczek – UWAGA: w tym rozmiarze nie przerabiamy schematu A.5A, ponieważ ten motyw był przerabiany w schemacie A.4A).

WSZYSTKIE ROZMIARY:
Gdy schematy A.5A i A.6A są zakończone, kończyć dżersejem kolorem ciemnoniebieskim. W TYM SAMYM CZASIE gdy dł. robótki wynosi 2-2-2-2-3-3 cm od podziału pod rękawem, zamknąć 2 oczka na środku pod rękawem – PATRZ ZAMYKANIE OCZEK. Zamykać tak samo w sumie 11-13-18-18-19-21 razy co 2½-2-1½-1½-1-1 cm = 44-46-48-48-52-54 oczka.
Dalej przerabiać, aż długość rękawa wynosi 32-32-32-32-31-29 cm od podziału robótki (krócej dla większych rozmiarów, gdyż karczek jest dłuższy). Przerobić 1 okrążenie na prawo, równomiernie dodając 12-10-12-12-12-14 oczek = 56-56-60-60-64-68 oczek. Wziąć teraz druty pończosznicze nr 3 i przerabiać ściągaczem (= 2 oczka prawe / 2 oczka lewe) przez 8 cm. Zamknąć oczka tak jak schodzą z drutu, ale aby brzeg nie był zbyt ścisły, wykonać 1 narzut za każdym 8-mym oczkiem podczas zamykania oczek (zamykać narzuty jak zwykłe oczka). Długość rękawa od podziału robótki wynosi ok. 40-40-40-40-39-37 cm. Drugi rękaw wykonać tak samo.

WYKOŃCZENIE:
Przyszyć guziki.

Schemat

= ciemnoniebieski
= ecru
= wykonać 1 narzut między 2 oczkami w kolorze tła żakardu, w następnym rzędzie przerobić oczka przekręcone w miejscu narzutów, aby uniknąć dziur
= rząd z dodawaniem oczek

Komentarze (12)

Leave your comment!

Amina 24.10.2018 - 19:42:

Can I have the pattern of Lofoten Jacket for men ,Please? :)

DROPS Design 25.10.2018 kl. 08:18:

Dear Amina, we are unfortunately not able to adjust every pattern to every request, but you can take inspiration from the Lofoten Jumper for men to adjust the pattern. For any further individual assistance you are welcome to request help from your DROPS store, even per mail or telephone. Happy knitting!

Birgitte Tenstrand 14.10.2018 - 21:00:

Skal man strikke de 12 masker, der skal slås op i hver side af bagstykket med i bagstykket? Hvis man skal det, hvordan kan de så også blive stikket med i ærmerne?

DROPS Design 29.10.2018 kl. 15:40:

Hej Birgitte, start ved halskanten og slå op ifølge den størrelse du følger. Nu er det bare at følge opskriften. De 12 masker som bliver slået op under ærmerne bliver forklaret tydeligt igen når du kommer ned til ærmerne. God fornøjelse!

Birgitte Tenstrand 09.09.2018 - 15:12:

Jeg er i tvivl om hvilken størrelse jeg skal strikke i når jeg måler 110 cm rundt om barmen (brystet) Mvh Birgitte Tenstrand

DROPS Design 10.09.2018 kl. 12:58:

Hei Birgitte. Størrelse XL måler 57 cm over brystet (=114 cm rundt). Det er vanligvis en målskisse av plagget nederst på siden. Men akkurat for øyeblikket har vi tekniske probelmer med siden våre, som gjør at bilder og diagrammer ikke lastes ordentlig. Vi jobber med å fikse dette og siden vil være tilbake til normalt snarlig. Du kan da se på målskissen for å se alle målene til plagget. Beklager denne forsinkelsen, og god fornøyelse.

Karin Reuting 10.01.2018 - 11:25:

Hallo drops team wie fasse ich die 10 unter den arm angeschlagenen maschen auf?

DROPS Design 10.01.2018 kl. 13:39:

Liebe Frau Reuting, dieses Video zeigt, wie man die Maschen an einer Anschlagskante (z.B. die unter den Ärmeln angeschlagenen Maschen) auffasst. Viel Spaß beim stricken!

Quentin Sandra 02.01.2018 - 11:16:

Ich glaube die Beschreibung des Halsbundes ist ein Fehler unterlaufen. Dort steht kraus rechts stricken aber ich sehe auf dem Bild das dort bundmuster gestrickt ist.

DROPS Design 04.01.2018 kl. 15:07:

Liebe Frau Quentin, der Hals wird im Rippenmuster 2 M re/2 M li gestrickt, mit 6 Maschen kraus rechts am Anfang und am Ende der Reihe (also wie im Foto gezeigt). Viel Spaß beim stricken!

Quentin Sandra 11.11.2017 - 10:14:

Ob man die Jacke auch rundstricken könnte und am ende aufschneiden?

DROPS Design 13.11.2017 kl. 09:24:

Liebe Frau Quentin, wenn Sie die Technnik der Steek Maschen gut beherrschen, können Sie auch wahrscheinlich so stricken. Viel Spaß beim stricken!

Judy 25.07.2017 - 18:59:

Beautiful sweater. I am waiting for the sweater to be published so I can make it. Sorry I can't think of an appropriate name but love the pattern.

Laila Haraldseid 06.07.2017 - 09:57:

Hei! Denne var helt nydelig! Når vil oppskriften bli tilgjengelig? Skulle gjerne strikket denne i gave til min svigermor som fyller 60 år i august :)

OLIVON 01.07.2017 - 16:46:

Jacquard tout en finesse. Belle association de blanc et bleu. Magnifique !

Gabriele 03.06.2017 - 15:31:

Wirklich sehr,sehr schöne Jacke - das Muster in dieser Farbkombination sieht einach nur toll aus!

Dodaj komentarz do modelu DROPS 181-10