DROPS / 181 / 17

Svalbard by DROPS Design

Sweter rozpinany z żakardem norweskim, ściegiem francuskim i obszyciami ściągaczem. Od S do XXXL. Z włóczki DROPS Air.

DROPS Design: model nr ai-088
Grupa włóczek C lub A + A
----------------------------------------------------------
250-300-300-350-400-400 g kolor 03, perłowy szary
150-200-200-250-250-250 g kolor 01, ecru
50-100-100-100-100-100 g kolor 10, mgła

Może być również wykonany z
„Alternatywnej włóczki (Grupa włóczek C)" – patrz link poniżej.

DRUTY POŃCZOSZNICZE I DRUTY Z ŻYŁKĄ (40 i 80 cm) DROPS nr 5,5 - lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając dżersejem 16 oczek i 20 rzędów otrzymać próbkę o wymiarach 10 cm na szerokość i 10 cm na wysokość.

DRUTY POŃCZOSZNICZE I DRUTY Z ŻYŁKĄ (80 cm) DROPS nr 5 na ściągacze – lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając dżersejem 17 oczek i 22 rzędy otrzymać próbkę o wymiarach 10 cm na szerokość i 10 cm na wysokość.

GUZIKI METALOWE DROPS, okrągłe (stalowe) nr 542: 4 szt. dla każdego rozmiaru.
----------------------------------------------------------

Chcesz użyć innej włóczki? Wypróbuj nasz zamiennik włóczek!
Nie jesteś pewna jaki rozmiar wybrać? Musisz wiedzieć, że modelka na zdjęciu ma ok. 170 cm wzrostu i nosi rozmiar S lub M. Jeżeli wykonujesz sweter, sukienkę czy inne podobne ubranie, na dole strony znajdziesz schemat z wszystkimi miarami (w cm) gotowego produktu.
Komentarze (29)

65% Alpaka, 28% Poliamid, 7% Wełna
od 15.80 zł /50g
DROPS Air mix DROPS Air mix 15.80 zł /50g
włóczkowo
Zamów
DROPS Air uni colour DROPS Air uni colour 15.80 zł /50g
Koszt włóczki na wykonanie tego wzoru to 142.20zł. Więcej informacji.
ZASTOSOWANE TECHNIKI:

Patrz schematy A.1 i A.2. Schematy przedstawiają wszystkie rzędy ściegu fantazyjnego, widok na prawej stronie robótki.
Przerobić: *1 raz schemat A.1 na wysokość, dalej 1 raz schemat A.2 na wysokość*, powtarzać od *-* do końca. Wysokość schematów A.1 + A.2 razem to ok. 43 cm.

ZAMYKANIE OCZEK (dekolt):
Oczka są zamykane na prawej stronie robótki!
Zamykać w odległości 1 oczka ściegiem francuskim od brzegu.
Zamykać za 1 oczkiem brzegowym następująco: zdjąć 1 oczko jak do przerobienia na prawo, 1 oczko prawe, przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem.
Zamykać przed 1 oczkiem brzegowym następująco: zaczynając 2 oczka przed oczkiem brzegowym, przerobić 2 oczka razem na prawo.

ZAMYKANIE/DODAWANIE OCZEK (w regularnych odstępach):
Aby obliczyć gdzie zamykać/dodawać oczka, należy policzyć liczbę oczek w rzędzie (np. 185 oczek) i podzielić ją przez liczbę oczek jaka ma być zamknięta/dodana (np. 38) = 4,9. W tym przykładzie będziemy zamykać oczka przerabiając razem na prawo każde 4-te i 5-te oczko. Aby dodać oczka należy dodawać za ok. każdym 5-tym oczkiem. Aby dodać 1 oczko należy wykonać 1 narzut, w następnym rzędzie przerobić oczko przekręcone w miejscu narzutu, aby uniknąć dziur.

DODAWANIE OCZEK (obszycie przodu):
Dodać 1 oczko na końcu każdej grupy oczek lewych (widok na prawej stronie robótki) nabierając oczko z nitki poprzecznej między 2 oczkami, w przejściu między oczkami lewymi i oczkami prawymi. Przerobić nowe oczko przekręcone na lewo, aby uniknąć dziur.
Następnym razem dodawać na końcu każdej grupy oczek prawych, a nowe oczko jest przerabiane przekręcone na prawo.

DZIURKI NA GUZIKI:
Wykonać dziurki na guziki na obszyciu prawego przodu (gdy sweter jest nałożony).
Zamykać na prawej stronie robótki w grupach oczek lewych. 1 DZIURKA NA GUZIK = 2 oczka razem na lewo, 1 narzut. W następnym rzędzie (= na lewej stronie robótki) przerobić narzut na prawo (powstanie otwór/dziurka).
Górna dziurka powinna znajdować się w odległości ok. 18-19-20-21-22-23 cm od ramienia, 3 kolejne co dwie grupy oczek lewych (liczyć od górnej dziurki, aby wiedzieć gdzie powinna znaleźć się dolna dziurka).
----------------------------------------------------------

TYŁ & PRZODY:
Przerabiane w tę i z powrotem na drutach z żyłką, zaczynając od środka przodu.
Obszycia przodów i kołnierz są przerabiane na końcu, nabierając oczka wzdłuż przodów.

Na drutach z żyłką nr 5 nabrać 185-197-215-245-257-287 oczek kolorem perłowy szary. Przerobić 1 rząd na lewo na lewej stronie robótki. Dalej przerobić kolejny rząd na prawej stronie robótki następująco: 1 oczko brzegowe ściegiem francuskim – patrz powyżej, *3 oczka prawe, 3 oczka lewe*, przerabiać od *-* aż zostają 4 oczka, zakończyć przerabiając 3 oczka prawe i 1 oczko brzegowe ściegiem francuskim. Dalej przerabiać ściągaczem tak samo, ale za każdym 5-tym rzędem przerobić 1 rząd na lewo na lewej stronie robótki z 1 oczkiem brzegowym ściegiem francuskim z każdej strony (dzięki temu ściągacz nie ściągnie zbyt robótki). Gdy wysokość ściągacza wynosi 15 cm, przerobić 1 rząd na prawo na prawej stronie robótki, równomiernie zamykając 38-38-44-50-50-56 oczek – PATRZ ZAMYKANIE / DODAWANIE OCZEK (w regularnych odstępach) = 147-159-171-195-207-231 oczek. Wziąć teraz druty z żyłką nr 5,5. Przerobić 1 rząd na lewo na lewej stronie robótki z 1 oczkiem brzegowym ściegiem francuskim z każdej strony. Przerobić kolejny rząd następująco: na prawej stronie robótki: 1 oczko brzegowe ściegiem francuskim, przerabiać ŚCIEGIEM FANTAZYJNYM wg schematu A.1 – patrz powyżej, aż zostaje 2 oczka, kończyć przerabiając pierwsze oczko schematu A.1 i 1 oczko brzegowe ściegiem francuskim. Dalej przerabiać tak samo, aż długość robótki wynosi 50-51-52-53-54-55 cm (po przerobieniu schematu A.1, przerabiać schemat A.2 w taki sam sposób).
ZACHOWAĆ TAKIE SAMO NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI!
Przerobić kolejny rząd następująco: przerobić 32-35-37-42-44-50 oczek (= przód), zamknąć 4-4-6-6-8-8 oczek na podkrój rękawa, przerobić 75-81-85-99-103-115 oczek (= tył), zamknąć 4-4-6-6-8-8 oczek na podkrój rękawa i przerobić 32-35-37-42-44-50 ostatnich oczek (= przód). Kończyć przody i tył oddzielnie.

TYŁ:
= 75-81-85-99-103-115 oczek. Dalej przerabiać w tę i z powrotem jak wcześniej i zamykać na podkroje rękawów na początku każdego rzędu z każdej strony: 0-0-0-2-2-4 razy 2 oczka i 1-2-2-4-4-5 razy 1 oczko = 73-77-81-83-87-89 oczek. Dalej przerabiać ściegiem fantazyjnym z 1 oczkiem brzegowym ściegiem francuskim z każdej strony. Gdy dł. robótki wynosi 68-70-72-74-76-78 cm, zamknąć 13-13-13-15-15-15 oczek środkowych na dekolt i kończyć każde ramię osobno. Dalej przerabiać ściegiem fantazyjnym i zamknąć 1 oczko w następnym rzędzie od strony dekoltu = zostaje 29-31-33-33-35-36 oczek na ramię. Dalej przerabiać aż dł. robótki wyniesie 70-72-74-76-78-80 cm. Zakończyć. Powtórzyć to samo na drugie ramię.

PRAWY PRZÓD:
= 32-35-37-42-44-50 oczek. Dalej przerabiać ściegiem fantazyjnym i zamykać na podkrój rękawa na początku każdego rzędu z boku, jak na tyle. W TYM SAMYM CZASIE gdy dł. robótki wynosi 52-53-54-55-56-57 cm, zamknąć 1 oczko na dekolt – PATRZ ZAMYKANIE OCZEK. Powtórzyć zamykanie oczek w rozmiarach S + M + L, gdy dł. robótki wynosi 62-63-64 cm (nie zamykać w innych rozmiarach).Gdy oczka na podkrój rękawa i dekolt są zamknięte jest 29-31-33-33-35-36 oczek na ramię. Dalej przerabiać aż dł. robótki wyniesie 70-72-74-76-78-80 cm. Zakończyć.

LEWY PRZÓD:
Przerabiać jak prawy przód, tylko w odwrotnym układzie.

RĘKAWY:
Przerabiane na okrągło na drutach pończoszniczych. Zacząć przerabiać na krótkich drutach z żyłką, gdy jest za dużo oczek na druty pończosznicze. Na drutach pończoszniczych nr 5 nabrać 36-36-36-48-48-48 oczek kolorem perłowy szary. Przerobić 1 okrążenie na prawo. Dalej przerabiać ściągaczem (= 3 oczka prawe / 3 oczka lewe) przez 5 cm. Umieścić 1 nitkę marker na początku okrążenia (= środek pod rękawem) i przesuwać ją w miarę postępu robótki. Wziąć teraz druty pończosznicze nr 5,5 i przerabiać ŚCIEGIEM FANTAZYJNYM wg schematu A.1 – patrz powyżej. Gdy dł. robótki wynosi 6-6-6-8-8-9 cm, dodać 2 oczka na środku pod rękawem (dodawać przerabiając 2 razy 1-sze i ostatnie oczko w okrążeniu – UWAGA: dodawane oczka są przerabiane ściegiem fantazyjnym w miarę postępu robótki). Dodawać tak samo co 3½-3-2½-3-2½-2 cm w sumie 12-13-15-11-13-14 razy = 60-62-66-70-74-76 oczek. Gdy dł. robótki wynosi 46-45-45-42-41-39 cm (UWAGA: krócej dla większych rozmiarów, gdyż główka rękawa jest dłuższa, a ramiona szersze) zamknąć 4-4-6-6-8-8 oczek na środku pod rękawem (tj. zamknąć 2-2-3-3-4-4 oczka z każdej strony nitki markera). Dalej przerabiać główkę/zaokrąglenie na górze rękawa w tę i z powrotem na drutach z żyłką. Przerabiać ściegiem fantazyjnym i zamykać na zaokrąglenie rękawa na początku każdego rzędu z każdej strony następująco: 1-1-2-2-2-2 razy 3 oczka, 1 raz 2 oczka i 1-1-1-3-3-6 razy 1 oczko. Dalej przerabiać zamykając 2 oczka na początku każdego rzędu z każdej strony, aż długość robótki wynosi 50 cm we wszystkich rozmiarach. Zamknąć 3 oczka na początku 2 kolejnych rzędów, a następnie luźno zakończyć. Drugi rękaw wykonać tak samo.

WYKOŃCZENIE:
Zszyć ramiona.

OBSZYCIE PRAWEGO PRZODU & WYKOŃCZENIE DEKOLTU:
Zaczynając na prawej stronie robótki, na dole prawego przodu, nabrać ok. 122 - 140 oczek wzdłuż przodu, aż do środka dekoltu z tyłu na drutach z żyłką nr 5 kolorem perłowy szary (nabierać w odległości 1 oczka ściegiem francuskim od brzegu). Przerobić 1 rząd na prawo na lewej stronie robótki, równomiernie dodając oczka, aby dopasować ich liczbę do 149-155-161-167-173-179 oczek. Przerobić 1 rząd na prawo na prawej stronie robótki. Przerobić kolejny rząd następująco: na lewej stronie robótki (zaczynając na środku tyłu): 2 oczka brzegowe ściegiem francuskim, *3 oczka prawe, 3 oczka lewe*, przerabiać od *-* aż zostają 3 oczka i zakończyć przerabiając 3 oczka brzegowe ściegiem francuskim (na prawej stronie robótki, będziemy mieli 3 oczka ściegiem francuskim i 3 oczka prawe na dole przodu oraz 3 oczka lewe i 2 oczka brzegowe ściegiem francuskim na środku tyłu).
Gdy wysokość brzegu wynosi 2 cm, umieścić 1 marker za 38-38-38-44-44-50 oczkami, licząc od środka tyłu. W następnym rzędzie na prawej stronie robótki dodać 1 oczko w każdej grupie oczek lewych ponad tymi 38-38-38-44-44-50 oczkami (= dodane zostaje 6-6-6-7-7-8 oczek) - PATRZ DODAWANIE OCZEK (dzięki temu kołnierz będzie ładnie się układał). Gdy wysokość brzegu wynosi 4 cm, dodawać oczka w taki sam sposób w każdej grupie oczek prawych (= zostaje dodanych 6-6-6-7-7-8 oczek). Powtórzyć dodawanie oczek w każdej grupie oczek lewych, gdy wysokość brzegu wynosi 6-6-6-7-7-7 cm i w każdej grupie oczek prawych, gdy wysokość brzegu wynosi 8-8-8-9-9-9 cm. W TYM SAMYM CZASIE gdy wysokość brzegu wynosi 7-7-7-9-9-9 cm, wykonać 4 DZIURKI NA GUZIKI – patrz powyżej. Po dodaniu wszystkich oczek jest 173-179-185-195-201-211 oczek. Gdy wysokość brzegu wynosi 9-9-9-11-11-11 cm zamknąć oczka tak jak schodzą z drutu: ściegiem francuskim ponad ściegiem francuskim, na prawo ponad oczkami prawymi i na lewo ponad oczkami lewymi.

OBSZYCIE LEWEGO PRZODU & WYKOŃCZENIE DEKOLTU:
Zaczynając na prawej stronie robótki, od środka dekoltu z tyłu, nabrać oczka jak na obszycie prawego przodu. Przerabiamy jak obszycie prawego przodu i wykończenie dekoltu, tylko w odwrotnym układzie, tzn. że 1-szy rząd ściągacza jest przerabiany na lewej stronie robótki następująco (= zaczynając od dolnej części przodu): 3 oczka brzegowe ściegiem francuskim, *3 oczka lewe, 3 oczka prawe*, przerabiać od *-* aż zostaje 2 oczka i zakończyć przerabiając 2 oczka brzegowe ściegiem francuskim. Nie wykonywać dziurek na guziki na obszyciu lewego przodu.

WYKOŃCZENIE:
Wszyć rękawy. Zszyć kołnierz na środku tyłu – zszywać wkłuwając igłę w skrajne pętelki oczek. Po wyłożeniu kołnierza mamy 4 oczka ściegiem francuskim na środku tyłu i 3 oczka prawe z każdej strony tych oczek. Umieścić obszycie prawego przodu ponad obszyciem lewego przodu i rozmieścić położenie guzików. Przyszyć guziki na obszyciu lewego przodu.

Schemat

= 1 oczko prawe na prawej stronie robótki, oczko lewe na lewej stronie robótki kolorem perłowy szary
= 1 oczko lewe na prawej stronie robótki, oczko prawe na lewej stronie robótki kolorem perłowy szary
= 1 oczko prawe na prawej stronie robótki, oczko lewe na lewej stronie robótki kolorem ecru
= 1 oczko prawe na prawej stronie robótki, oczko lewe na lewej stronie robótki kolorem mgła
= 1 narzut między 2 oczkami kolorem ecru
= zdjąć 1 oczko jak do przerobienia na prawo, 1 oczko prawe kolorem ecru, przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem
= zdjąć 1 oczko jak do przerobienia na prawo, przerobić 2 oczka razem na prawo kolorem ecru, przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem
= w tym rzędzie przerobić 2 pierwsze oczka schematów A.1/A.2 zamiast pierwszego oczka schematów A.1/A.2 i 1 oczko brzegowe ściegiem francuskim na końcu rzędu (rząd 41 schematu A.1 i rzędy 29 i 51 schematu A.2)

Komentarze (29)

Leave your comment!

Rosa 10.07.2018 - 22:20:

Hola, error en diagrama en el símbolo estrella, debería ser: Estrella=derecho por el lado derecho, revés por el lado revés en color neblina.

Ulrike 20.05.2018 - 13:29:

Wie viel Gramm Wolle benötigt man, wenn man die Jacke in einer Farbe ohne Muster stricken möchte?

DROPS Design 22.05.2018 kl. 08:42:

Liebe Ulrike, die Garnmenge in jeder Farbe für Ihre Größe können Sie zusammenrechnen, sicher brauchen Sie etwas weniger, Ihr DROPS Laden wird Ihnen damit gerne helfen. Viel Spaß beim stricken!

Claudia 19.03.2018 - 05:08:

Hola estoy confundida, me pueden explicar es que no entendí cómo se trabajan las filas con la flecha? A qué se refieren con tejer los primer dos puntos con A1/A2 y además el punto de orillo. De antemano gracias por su respuesta. Saludos cordiales

DROPS Design 08.04.2018 kl. 18:39:

Hola Claudia, debido a que en las filas marcadas con las flechas los primeros 2 puntos se trabajan de la siguiente manera: lazada, deslizar 1 punto como de derecho, 1 derecho, pasar el punto deslizado sobre el punto trabajado; y para que el patrón quede simétrico, los últimos 2 puntos se trabajan igual: 1 lazada, deslizar 1 punto como de derecho, 1 derecho, pasar el punto deslizado sobre el punto trabajado.

Donatella 14.03.2018 - 16:24:

Buongiorno, non riesco ad interpretare il significato del simbolo con la freccia nei diagrammi A1 e A2 relativamente alle righe 41, 29, 51.Cosa significa lavorare le prime due maglie al posto della prima maglia? Le righe alle quali si riferisce la freccia iniziano con un gettato! Grazie e cordiali saluti

DROPS Design 15.03.2018 kl. 08:23:

Buongiorno Donatella. Deve lavorare le prime due maglie a diritto; quindi non lavora la prima maglia gettata e non deve passare 1 maglia a diritto e poi accavallarla. Buon lavoro!

Nancy 08.02.2018 - 07:42:

Moet je na de meerderingen in de sjaalkraag toch doorbreien in boordsteek ( 3 rechts - 3 averechts) Dan loopt het patroon toch niet meer door?

DROPS Design 11.02.2018 kl. 21:31:

Hoi Nancy, In de sjaalkraag meerder je in de averechte delen en de gemeerderde steken brei je dan averecht, zodat het boordsteekpatroon in tact blijft. Dat betekent dus dat je over een deel van de sjaalkraag 3 recht, 4 averecht breit.

Nancy 23.01.2018 - 16:40:

Minder je voor het achterpand aan het begin en einde van dezelfde naald of alleen aan het begin van iedere naald?

DROPS Design 26.01.2018 kl. 19:15:

Hoi Nancy, Je mindert voor de armsgaten alleen aan het begin van elke naald aan elke kant, dus niet aan het begin en het einde.

Marie Boyte 15.01.2018 - 00:17:

Bonjour,J'aimerais faire la veste 181/17 .La laine proposée est Drops Air de la catégorie C.J'aimerais faire ce modèle mais avec la laine A+A comme proposé en alternative.Mais je ne sais pas comment calculer la quantité à acheter.Pouvez vous m'aider svp? Merci beaucoup pour votre MERVEILLEUX site,je l'adore Marie

DROPS Design 15.01.2018 kl. 10:10:

Bonjour Mme Boyte et merci. Vous trouverez ici comment calculer la quantité nécessaires dans les laines alternatives choisies. Bon tricot!

Margo 04.12.2017 - 23:01:

When knitting the increases in the collar do I just increase the amount of stitches in each rib section?

DROPS Design 05.12.2017 kl. 08:39:

Dear Margo, you increase for right band collar in the 6-6-6-7-7-8 P sections, then in the k sections after marker, continue rib as before before marker (over the 38-38-38-44-44-50 sts before marker). Happy knitting!

Sonja Demerlier 30.11.2017 - 06:22:

Beste het ondertussen van begin oktober dat ik de wol besteld heb bij yarnplaza, volgens yarnplaza weten ze niet wanneer jullie kunnen leveren. Ik moet geen ander kleur bestellen want heb al 1 kleur ontvangen. De er veel vraag is naar de wol begreep ik wel maar dat zo lang duurt is toch niet normaal. Hopelijk komt er een oplossing

DROPS Design 10.12.2017 kl. 20:47:

Hallo Sonja, Dat is erg vervelend dat het garen nog niet binnen is en dat je daardoor erg lang moet wachten. Het is inderdaad helaas niet bekend wanneer het garen geleverd kan worden. Yarnplaza kan je hiervan op de hoogte houden.

Sonja Demerlier 27.11.2017 - 06:03:

Beste het is ondertussen van begin oktober da ik de wol bestel hebt, en dewol is nog altijd niet geleverd. Volgens yarnplaza weten ze niet wanneer jullie kunnen leveren. Ik moet geen alternatieve wol bestellen want ik heb al een kleur ontvangen het naturel kleur

Dodaj komentarz do modelu DROPS 181-17