DROPS / 65 / 14

DROPS 65-14 by DROPS Design

DROPS kjole i Safran og Pelliza

150-150-200 gr f.nr 15, lyng
100-150-150 gr f.nr 21, beige
100-100-100 gr f.nr 22, brun
50 - 50 - 50 gr f.nr 23, mørk brun
50 - 50 - 50 gr f.nr 30, turkis
50 - 50 - 50 gr f.nr 28, appelsin
Og brug: DROPS Pelliza fra Garnstudio
50-50-50 gr f.nr 03, søgrøn

DROPS Rundp nr 3.

100% Polyamid
Strikkefasthed: 23 m x 32 p på p 3 med Safran og glatstrik = 10 x 10 cm. Husk pindenr er kun vejledende!

Mønster: Se diagram - M.1, M.2 og M.3. et diagram = 1 rapport.
Strikketips: Alle aflukninger sker på vrangen af arb, dvs den side som vender ud når bærestk strikkes. Luk 1 m efter 1 kantm således: Tag 1 m løs af p, 1 r, træk den løse m over 1 r. Luk 1 m før 1 kantm således: 2 r sammen.

Hæklet-rude: 1 rude måler ca 10,5 x 10,5 cm. Ruderne er hæklede med 4 farver således: Farve 1 = lyng. Farve 2 = turkis/appelsin. Farve 3 = søgrøn Pelliza. Farve 4 = brun.

Rude1: Farve nr 2 = appelsin. Rude2: Farve nr 2 = turkis.
Hækl 6 luftm med farve 1 og nål nr 3 og hækl disse sammen til en ring med 1 kædem.

1. omg: Farve 1: 3 luftm, derefter 2 stangm i ringen, 3 luftm, * 3 stangm, 3 luftm *, gentag fra *-* 3 gange. Slut af med 1 kædem i den 3.luftm fra begyndelsen af omg. Vend arb.
2. omg: Farve 2: 3 luftm, derefter 2 stangm i buen, 3 luftm, 3 stangm i samme bue, * 3 luftm, 3 stangm i næste bue, 3 luftm, 3 stangm i samme bue, * gentag fra *-* 3 gange. Slut af med 3 luftm og derefter 1 kædem i den 3.luftm fra begyndelsen af omg. Vend arb.
3. omg: Farve 3: 3 luftm, 2 stangm i buen, 3 luftm, * 3 stangm i næste bue, 3 luftm, 3 stangm i samme bue, 3 luftm, 3 stangm i næste bue, 3 luftm *, gentag fra *-* 3 gange, 3 stangm i næste bue, 3 luftm, 3 stangm i samme bue, 3 luftm, slut af med 1 kædem i 3.luftm fra begyndelsen af omg. Vend arb.
4. omg: Farve 4: 3 luftm, 2 stangm i første bue, 1 luftm, * 3 stangm i næste bue, 3 luftm, 3 stangm i samme bue, 1 luftm, 3 stangm i næste bue, 1 luftm, 3 stangm i næste bue, 1 luftm *, gentag fra *-* 3 gange, 3 stangm i næste bue, 3 luftm, 3 stangm i samme bue, 1 luftm, 3 stangm i næste bue, 1 luftm. slut af med 1 kædedem i 3.luftm fra begyndelsen af omg. Vend arb.
5. omg: Farve 4 fortsat: 3 luftm, 2 stangm i første bue, 1 luftm, 3 stangm i næste bue, 1 luftm * 3 stangm i næste bue, 3 luftm, 3 stangm i samme bue, 1 luftm, 3 stangm i næste bue, 1 luftm, 3 stangm i næste bue, 1 luftm, 3 stangm i næste bue, 1 luftm *, gentag fra *-* 3 gange, 3 stangm i næste bue, 3 luftm, 3 stangm i samme bue, 1 luftm, 3 stangm i næste bue, 1 luftm. slut af med 1 kædem i 3.luftm fra begyndelsen af omg. Sy trådene.

Kjole: Hækl 5-5-6 stk af Rude1 og 5-5-6 stk af Rude2. Hækl ruderne sammen med brun - se fig.1 -således at Rude1 og Rude2 kommer hver 2. gang. Saml 264-264-312 m op på rundp 3 med brun øverst langs den hæklede kant med ruder (saml ca 26-26-26 m op i hver rude) - strik m op med 1 tråd for at overgangen skal blive så pæn som mulig. Strik M.1 og derefter M.2. Ved pil A i mønsteret tages der 24-12-24 m ind jævnt fordelt på omg =240-252-288 m. Videre tages der 12-12-12 m ind jævnt fordelt ved alle pile B = 192-204-240 m. Efter M.2 måler arb ca 40-40-40 cm. Strik videre med beige og glatstrik. Når arb måler 43-44-45 cm tages der 10-6-10 m ind jævnt fordelt på omg. Gentag indtagningen af 10-6-10 m når arb måler 46-48-50 cm og når arb måler 49-52-55 cm = 162-186-210 m. Når arb måler 57-60-63 cm strikkes M.2 en gang i højden.

Bærestk: Bærestk strikkes fra vrangen således at vrangen kommer på retsiden. Skift til lyng og vend arb således at vrangen kommer ud. Strik 1 omg r samtidig med at der tages 2 m ind = 160-184-208 m. Næste omg strikkes således: * 2 r sm, slå om *, gentag fra *-*. Fortsæt med M.3 over alle m. Når arb måler 69-73-76 cm lukkes der 10-12-14 m af i hver side til ærmegab. For- og rygstk strikkes færdig for sig.
Forstk: = 70-80-90 m. Luk derefter 1 m af til ærmegab på hver 2. p - se Strikketips: 2-3-6 gange = 66-74-78 m. Når arb måler 74-78-82 cm strikkes næste p således (set fra vrangen): * 2 r sm, slå om *, gentag fra *-*. På næste p lukkes alle m af.

Ryg: = 70-80-90 m. Strikkes færdig som forstk.

Montering: Vend arb således at retsiden kommer ud. Hækl fastm med lyng på nål nr 3 rundt hele kjolen øverst.

Strop: Der hækles 2 stropper yderste på hver side af forstk med 1 cm mellemrum. 1 strop hækles således: 1 række: 4 stangm (første stangm erstattes af 3 luftm). Gentag 1.række opover til stroppen måler ca 20-22-24 cm - tilpas stroppelængden ved at prøve kjolen på. Hækl stropperne fast på rygstk med fastm.

Snoet snor: Klip 6 tråde på 250 cm i følgene farver: 2 tråde lyng, 1 tråd brun, 1 tråd beige, 1 tråd turkis og 1 tråd appelsin. Få hjælp af en ven til at holde i den ene ende af alle trådene. Sno trådene sammen til de gør modstand. Læg tråden dobblet og den vil tvinde sig. Bind en knude i hver ende og træd tråden i hulkanten under bærestk.

Denne opskrift er blevet rettet. .

Bærestykke: linie 5: Næste omgang strikkes således: * 2 r sammen, slå om *

= mørk brun
= lyng
= appelsin
= turkis
= søgrøn Pelliza
= r (M.3)
= 2 r sammen, 1 omslag
= 1 omslag, tag 1 m løs af p, 1 r, træk den løse m over 1 r
= 1 omslag, tag 1 m løs af p, 2 r sammen, træk den løse m over 2 r sammen, 1 omslag
= 4 luftm
= 1 fastm i venstre rude, 1 luftm, 1 fastm i højre rude.

Kommentarer (11)

Skriv din kommentar her!

Anne 12.04.2017 - 18:44:

Hallo, Wird alles hin und Rückfahrt gestrickt oder in der Runde? Leider kann ich das aus der Anleitung nicht ableiten

DROPS Design 18.04.2017 kl. 08:23:

Liebe Anne, das Kleid wird bis Armlöcher in der Runde gestrickt, dann wird jedes Teil hin- und zurück gestrickt. Viel Spaß beim stricken!

Anne 12.04.2017 - 18:43:

Hallo, Wird alles hin und Rückfahrt gestrickt oder in der Runde? Leider kann ich das aus der Anleitung nicht ableiten

Nataliya 09.08.2016 - 21:57:

Når jeg går over på å strikke forst. og bakst. hver for seg, det bli vel frem og tilbake? Hva er med mønsteret da, som i oppskriften er for rundt striking?

DROPS Design 24.08.2016 kl. 12:48:

Hej Nataliya. Mönstret er ogsaa til at strikke frem og tilbage.

Kristin 02.12.2013 - 20:39:

Tack för snabbt svar, nu kan jag sticka vidare! :0)

Kristin 01.12.2013 - 21:38:

Hej! Ä det meningen att man ska öka så kraftigt vid starten av överdelen? 2rm och ett omslag blir ju 33%ökning. Det ska inte vara 2rm TILLSAMMANS 1omslag? Med vänlig hälsning, Kristin

DROPS Design 02.12.2013 kl. 12:13:

Jo det skall stå * 2 rm tills, omslag *

Audrey 02.03.2013 - 14:30:

Bonjour, j'ai appris a faire mes carré granny au crochet avec seulement 1 maille entre les bride et 2 maille au coin.... mes carré sont plus gros que les 10,5 cm que vous suggéré avec votre modele, est-ce la raison???

DROPS Design 04.03.2013 kl. 08:54:

Bonjour Audrey, vous pouvez essayer avec un crochet plus petit ou en supprimant des ml si vous le souhaitez, l'idéal étant d'obtenir 1 carré = 10.5 x de côté. Bon crochet !

An 26.07.2012 - 14:33:

Drops pelliza ik denk dat deze niet meer verkocht word? tot welke garengroep behoort deze?

DROPS Design 26.07.2012 kl. 15:35:

Nee, klopt. Maar klik op de link voor Kleurenoverzicht voor Pelliza en je krijgt een lijst van alternatieven.

Gerdessus Michèle 06.06.2012 - 13:51: www.mimisxm.canalblo ...

Bonjour, Pour le haut de la robe, le point fantaisie M3 est expliqué comme si on tricotait toujours sur le même côté de l'ouvrage, tout en mailles endroit ! mais quand on sépare le devant du dos au moment des emmanchures, on tricote en allers retours endroit envers, et les explications du point ne sont pas données sur l'envers ! pas facile pour les jetés si on n'a pas l'habitude de faire des points ajourés ! mais le modèle est super joli ! merci ! et le coton Drops de très belle qualité !

DROPS Design 06.06.2012 kl. 14:49:

Bonjour Michele,Pour tricoter le haut de la robe, on tourne l'ouvrage envers sur l'extérieur, ainsi on tricote sur l'envers (= à l'endroit). Sauf indication contraire clairement stipulée, 1 case = 1 m x 1 rang. Quand on divise l'ouvrage, dans M3, les m tricotées ens vont se tricoter toujours à l'end (sur l'envers) et les rangs suivants à l'env (sur l'endroit).

Lotha 11.12.2009 - 21:01:

Fantastic dress, very creative and unique. Prachtig jeugdig zomerjurkje!

Neha 20.05.2009 - 20:31:

Excellent design

Kommentere opskrift DROPS 65-14