DROPS / 179 / 1

Namdalen by DROPS Design

Souprava: pulovr s kruhovým sedlem pletený shora dolů a čepice s plastickým vzorem pletené z příze DROPS Puna. Velikost: S - XXXL.

Souprava: pulovr s kruhovým sedlem pletený shora dolů a čepice s plastickým vzorem pletené z příze DROPS Puna. Velikost: S - XXXL.

DROPS design: model č. pu-014
Skupina přízí B
----------------------------------------------------------
Na celou soupravu bude spotřeba asi 500-550-600-650-700-750 g příze DROPS Puna.
----------------------------------------------------------

DROPS PUNA firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí B)
400-450-500-550-600-650 g, barva č. 10, starorůžová

Použitou přízi můžete také nahradit některou ze seznamu:
"Náhradní příze (Skupina přízí B)" – viz link níže.

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÉ JEHLICE (40, 60 a 80 cm) č.4 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 21 ok a 28 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÉ JEHLICE (40 a 80 cm) č.3,5 na lemy – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 22 ok a 30 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.
----------------------------------------------------------

ČEPICE:
Velikost: S/M – L/XL
Obvod hlavy: 54/56 - 58/60 cm
Materiál:
DROPS PUNA firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí B)
100 g pro všechny velikosti, barva č. 10, starorůžová

Použitou přízi můžete také nahradit některou ze seznamu:
"Náhradní příze (Skupina přízí B)" – viz link níže.

DROPS JEHLICE a krátká KRUHOVÁ JEHLICE (40 cm) č.4 - nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 21 ok a 28 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.

od 86.00 Kč /50g
DROPS Puna natural DROPS Puna natural 86.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Puna natural mix DROPS Puna natural mix 86.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Puna uni colour DROPS Puna uni colour 100.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 688Kč. Více zde.

Pulovr: Viz schémata A.1 a A.2.
Čepice: Viz schémata A.3 a A.4.
Zobrazeny jsou všechny řady vzoru nahlížené z lícové strany.

TIP - PŘIDÁVÁNÍ:
Abychom vypočítali, jak často musíme přidávat, vydělíme celkový počet ok v kruhové řadě (např. 240 ok) počtem ok, která potřebujeme přidat (např. 8), takže 240 : 8 = 30.
V tomto případě tedy přidáme za každým 30. okem (přidáváme nahozením, v následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky).

RAGLÁNOVÉ ZKOSENÍ:
Přidáváme 1 oko na každé straně značky, takto: pleteme po poslední 2 oka před značkou, 1x nahodíme, 4 oka upleteme hladce (značka leží uprostřed těchto 4 ok), 1x nahodíme. Stejně postupujeme u každé značky v kruhové řadě (= v kruhové řadě přidáme 8 ok). V následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.

TIP – UJÍMÁNÍ (podpaží):
Začínáme 3 oka před značkou: 2 oka spleteme hladce, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1 oko sejmeme hladce, 1 oko upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme (= ujmuli jsme 2 oka).
----------------------------------------------------------

PULOVR:
Pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici, shora dolů. Kruhová řada začíná uprostřed zadního průkrčníku. Rukávy pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích/krátké kruhové jehlici.

Na kruhovou jehlici č.3,5 nahodíme přízí Puna 114-120-126-132-138-144 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pokračujeme VZOREM A.1 – viz výše (= 38-40-42-44-46-48 sekvencí vzoru po 3 okách v 1. kruhové řadě). Když upleteme 6 kruhových řad vzoru (včetně kruhové řady označené ve schématu šipkou), převedeme pleteninu na kruhovou jehlici č. 4. Upleteme celou sekvenci vzoru A.1 (na výšku). V kruhové řadě teď máme 228-240-252-264-276-288 ok a díl měří 10 cm (od počáteční nahozené řady). Upleteme 2 kruhové řady lícovým žerzejem a SOUČASNĚ přidáme v poslední kruhové řadě rovnoměrně 2-8-16-24-20-34 ok – viz TIP - PŘIDÁVÁNÍ výše = 230-248-268-288-296-322 ok. Upleteme 2 vroubky VROUBKOVÝM VZOREM – viz výše. Pak vložíme do pleteniny 4 značky – oka nepleteme, jen mezi ně rozmístíme značky: 1. značku vložíme za 34.-36.-39.-43.-46.-51. oko, 2. značku za dalších 47-52-56-58-56-59 ok, 3. značku vložíme za následujících 68-72-78-86-92-102 ok a 4. značku za dalších 47-52-56-58-56-59 ok. V kruhové řadě zbývá 34-36-39-43-46-51 ok. Pleteme lícovým žerzejem a v následující kruhové řadě začneme přidávat pro RAGLÁNOVÉ ZKOSENÍ – viz výše. Takto přidáváme v každé 4. kruhové řadě, celkem 6-8-9-10-12-13x = 278-312-340-368-392-426 ok. Pokračujeme lícovým žerzejem už bez přidávání až do výše 23-25-27-29-31-33 cm od počáteční, nahozené řady.
Následující kruhovou řadu pleteme takto: upleteme prvních 40-44-48-53-58-64 ok (= polovina zadního dílu), následujících 59-68-74-78-80-85 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 8-8-10-10-12-12 nových ok (= podpaží), upleteme 80-88-96-106-116-128 ok (= přední díl), dalších 59-68-74-78-80-85 ok odložíme na pomocnou jehlici (= rukáv), nahodíme 8-8-10-10-12-12 nových ok (= podpaží) a upleteme zbylých 40-44-48-53-58-64 ok (= polovina zadního dílu).

TRUP:
= 176-192-212-232-256-280 ok. Doprostřed nových ok v podpaží na každé straně vložíme značku (= na obou stranách každé značky leží 4-4-5-5-6-6 nových ok). NYNÍ MĚŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA!
Pleteme v kruhových řadách lícovým žerzejem. Ve výši 3 cm upleteme uprostřed podpaží na každé straně dílu vzor A.2 (= 6 ok) – na každé straně obou značek máme 3 oka vzoru. Pokaždé, když dokončíme celou sekvenci vzoru A.2 (na výšku), máme v kruhové řadě o 4 oka více. Nová oka pleteme lícovým žerzejem. Takto pokračujeme až do chvíle, kdy dokončíme celkem 11 sekvencí vzoru A.2 (na výšku) = 220-236-256-276-300-324 ok. Díl měří asi 27 cm. Pleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ přidáme rovnoměrně 20-22-23-24-27-30 ok = 240-258-279-300-327-354 ok. Upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pak pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č.3,5. Teď pleteme lem pružným vzorem 1/2, tj. střídáme 1 oko hladce, 2 obrace. Když je lem vysoký 4 cm, převedeme pleteninu zpět na jehlici č.4 a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pak všechna oka volně uzavřeme. Abychom neměli uzavřený okraj příliš stažený, použijeme na uzavření ok silnější jehlice nebo během uzavírání za každým zhruba 4. okem 1x nahodíme – nahození hned uzavřeme jako běžné oko.
Pulovr měří asi 54-56-58-60-62-64 cm (od ramene).

RUKÁV:
Rukávy pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích/ krátké kruhové jehlici.
Odložených 59-68-74-78-80-85 ok jednoho rukávu vrátíme z pomocné jehlice zpět na ponožkové jehlice č.4 a navíc k nim nabereme po 1 oku z každého z 8-8-10-10-12-12 nových ok v podpaží = 67-76-84-88-92-97 ok. Doprostřed nově nahozených ok v podpaží vložíme značku (= střed vnitřní strany rukávu, podpaží). NYNÍ MĚŘÍME DÍL OD TOHOTO MÍSTA!
Pleteme v kruhových řadách lícovým žerzejem. Ve výši 3 cm ujmeme uprostřed podpaží 2 oka – viz TIP - UJÍMÁNÍ. Takto ujmeme v každé 8.-6.-5.-4.-4.-3. kruhové řadě, celkem 11-14-16-18-19-20x = 45-48-52-52-54-57 ok. Upleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ ujmeme 0-0-1-1-0-0 oko = 45-48-51-51-54-57 ok. Pokračujeme lícovým žerzejem až do výše 35-33-32-30-28-27 cm. Pak pleteninu převedeme na ponožkové jehlice č.3,5 a pleteme pružným vzorem 1/2. Když je pružný lem vysoký 4 cm, převedeme pleteninu zpět na kruhovou jehlici č.4 a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pak všechna oka hladce uzavřeme. Abychom neměli uzavřený okraj příliš stažený, použijeme na uzavření ok silnější jehlice nebo během uzavírání za každým zhruba 4. okem 1x nahodíme – nahození hned uzavřeme jako běžné oko.
Rukáv měří asi 39-37-36-34-32-31 cm.
Stejným způsobem upleteme i druhý rukáv.

----------------------------------------------------------

ČEPICE:
Pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích, shora dolů. Podle potřeby převedeme pleteninu s přibývajícím počtem ok na krátkou kruhovou jehlici.

Na ponožkové jehlice č.4 nahodíme přízí Puna 11-12 ok. POZOR! Ponecháme si počáteční konec příze dlouhý asi 30 cm – na stažení vrcholku čepice po dokončení.
1. KRUHOVÁ ŘADA: všechna oka hladce.
2. KRUHOVÁ ŘADA: 1-1 oko hladce, *1 oko hladce, 1x nahodíme*, *-* opakujeme = 21-23 ok.
3. KRUHOVÁ ŘADA: všechna oka hladce, nahození pleteme hladce za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.
Pokračujeme VZOREM – viz výše, takto:
Vzor A.3 (= 1 oko v 1. kruhové řadě) – sekvenci vzoru opakujeme v kruhové řadě celkem 21-23x. Po dokončení celé sekvence vzoru A.3 (na výšku) máme v kruhové řadě 126-138 ok. Pak pleteme namísto vzoru A.3 vzor A.4 (= 6 ok). Po dokončení 5 celých sekvencí vzoru A.4 (na výšku) měří díl asi 26 cm.
Poté pleteme pružný lem 1/1, tj. střídáme 1 oko hladce, 1 obrace. Když je čepice vysoká 28-28 cm, všechna oka dle vzoru uzavřeme.
Vrcholkem čepice protáhneme konec příze, stáhneme a zapošijeme.

= jehlici vpíchneme mezi 4. a 5. oko, nabereme a protáhneme přízi (= 1 nové oko), 1 oko upleteme hladce, 2 obrace a 1 hladce
= nové oko z předchozí kruhové řady spleteme s následujícícm okem hladce dohromady (= ujmeme 1 oko)
= 1x nahodíme mezi 2 oky; v následující kruhové řadě pleteme nahození obrace za zadní nit
= na začátku této kruhové řady (= 19. a 31. kruhová řada vzoru A.1 a 7. kruhová řada vzoru A.4) nejprve upleteme 1 oko (není zobrazeno ve schématu), pak opakujeme 6 ok ze schématu. Následující kruhovou řadu (= 20. a 32. kruhová řada vzoru A.1 a 8. kruhová řada vzoru A.4) pleteme takto: vynecháme první hladké oko ze schématu a upleteme zbylých 6 ok, pak už opakujeme všech 7 ok až do konce kruhové řady (tj. poslední upletené oko v kruhové řadě je oko obrace). Ostatní kruhové řady pleteme dle schématu.
= 1x nahodíme mezi 2 oky; v následující kruhové řadě pleteme nahození hladce - vzniknou dírky
= 2 oka spleteme hladce
= 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme
= po dokončení této kruhové řady převedeme pleteninu na kruhovou jehlici č.4

Potřebujete poradit s tímto návodem?

Děkujeme, že jste si vybrali návod DROPS Design. Zakládáme si na tom, že dáváme k dispozici návody ověřené a snadno srozumitelné. Všechny návody jsou přeložené z norského originálu a tak si můžete kdykoli srovnat rozměry a počty s původním návodem (DROPS 179-1) .

Komentáře / Otázky (38)

IvyLeaguer 22.07.2019 - 16:21:

I have a question on the reason for knitting diagram A.2. for body (waist down). It looks like knitting A.2. creates holes (in addition to increasing the number of stitches) -- why do we do that? Why do we want holes? Is this for decoration?

DROPS Design 22.07.2019 kl. 16:41:

Dear IvyLeaguer, yes, this pattern is mostly for decoration - the row of holes creates the "side" and helps opical shaping. If you dont want to make it, just make stocking st instead. Happy knitting!

IvyLeaguer 07.06.2019 - 06:22:

Under the Increase Tip, it states: "Increase 1 stitch by making a yarn over. On next round work yarn overs twisted to avoid holes." How do we "work yarn overs twisted" in the next round, when we are working in the round?

DROPS Design 07.06.2019 kl. 07:02:

Dear Ivy, please see our video how to knit A.1 HERE. Happy knitting!

Ines Lang 24.01.2019 - 08:11:

Hallo Garnstudio. Wie strickt man A.2? Vielen Dank für ihre Hilfe. Ines

DROPS Design 24.01.2019 kl. 10:21:

Liebe Frau Lang, A.2 wird unter jedem Ärmel gestrickt, dh die 3 ersten M in A.2 sind vor der Markierung an der Seite gestrickt und die 3 letzten M in A.2 sind nach der Markierung gestrickt, so stricken Sie immer weiter, dh wenn A.2 1 x in der Höhe gestrickt wurde, stricken Sie A.2 von der 1. Reihe über die 6 M unter den Ärmeln wie zuvor. Viel Spaß beim stricken!

Susanne O 19.12.2018 - 20:55:

Jeg kan ikke se nogen grund til A2 mønsteret. Hvorfor disse huller under ærmerne ?

Christine Tomalla-Schmidt 02.12.2018 - 09:38:

Ich würde mir gerne das Modell im Raglan von oben mit Drops love you Nr. 9 stricken. Dabei möchte ich das Muster flächendeckend am ganzen Pullover stricken. Leider weiß ich nicht wie ich das machen soll, da das Muster immer versetzt ist und es zwischen den Raglanlinien nicht richtig stimmt. Ich kann da auch keinen halben Mustersatz ansetzen.

DROPS Design 03.12.2018 kl. 09:30:

Liebe Frau Tomalla-Schmidt, leider können wir nicht jeder Anleitung nach jeder individuellen Anfrage anpassen, nehmen Sie bitte Kontakt mit Ihrem DROPS Laden auf - auch telefonisch oder per E-Mail. Viel Spaß beim stricken!

Margrete Loland 31.08.2018 - 22:54:

Jeg forstår ikke helt møster A2. Hvordan kan en omgang med dette mønsteret gi 4 nye masker? Det økes med 6 (med kast) masker og reduseres med 4 (før og etter to av kastene). Jeg klarer ikke å få dette til å bli annet enn to økte masker. Fint om dere kan forklare meg. Har ikke funnet noen instruksjonsfilm som viser dette.

DROPS Design 01.09.2018 kl. 12:12:

Hei Margrete, Du strikker A.2 midt under hvert erme, med 2 masker økt hver gang A.2 er strikket i høyden x 2. Dermed blir det totalt 4 masker økt hver gang A.2 er strikket 1 gang i høyden. Håper dette hjelper og god fornøyelse!

Diana K 21.05.2018 - 02:57:

Hello, I’m quite a beginner so probably I’m doing something wrong BUT The a2 diagram comes out really weird. The left side appears very different from the right side 3 stitches. The yarn over is before and after the first/last stitch (middle marker), right? It would be nice though to have a photo of this detail on the sweater.

DROPS Design 22.05.2018 kl. 08:57:

Dear Diana K., on each side of jumper you will work A.2 like this: 3 sts in A.2, marker, 3 sts in A.2, the marker on the side should be in the middle of A.2 so that you will have on row 1 and 3: slip 1 as if to K, K1, psso, YO, K1, marker, K1, YO, K2 tog. When you repeat A.2 in height, work first row the same way, ie always start 3 sts before marker. Happy knitting!

Carole 19.05.2018 - 01:15:

Bonjour je voudrais ce pull mon 1er et je ne sais pas de quelle cote je dois lire les diagrammes et est-ce la même chose pour tout vos modèle merci

DROPS Design 22.05.2018 kl. 08:22:

Bonjour Carole, sauf indication contraire dans un modèle, les diagrammes se lisent toujours en commençant en bas à droite et de droite à gauche tous les tours (de gauche à droite quand on tricote sur l'envers, mais ce pull se tricote entièrement en rond, donc toujours sur l'endroit). Cette vidéo montre comment tricoter A.1. Bon tricot!

Vivi Busch-Christensen 14.05.2018 - 22:05:

Synes denne modellen er så fin. Jeg strikker den i bomull til meg selv og er spent på resultatet :-)

Vivi Busch-Christensen 14.05.2018 - 22:03:

Hei jeg forstår ikke hvordan det kan bli økning 4 masker i A2. På hver pinne hvor det felles en maske og lages et kast, så blir summen da null ? kjemoefint om dere kan forklare for meg. Vennlig hilsen Vivi Busch-Christensen

Přidejte komentář k návodu DROPS 179-1