DROPS / 179 / 32

Chill and Frills by DROPS Design

Ainaoikeinneulottu pitsihuivi röyhelöreunuksella. Työ neulotaan 1-kertaisesta DROPS BabyAlpaca Silk- + 1-kertaisesta DROPS Kid Silk -langasta.

DROPS Design: bs-126
Lankaryhmä A + A
-----------------------------------------------------------
Mitat:
Yläreunan leveys n. 188 cm. Korkeus keskeltä n. 56 cm.
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS BABYALPACA SILK (kuuluu lankaryhmään A):
150 g väriä 1101, valkoinen
Sekä:
Garnstudion DROPS KID-SILK (kuuluu lankaryhmään A):
100 g väriä 01, luonnonvalkoinen

Työ voidaan neuloa myös seuraavilla langoilla:
"Lankavaihtoehdot (Lankaryhmä A)". Katso alla oleva linkki.

DROPS PYÖRÖPUIKKO (80 cm) NRO 5 tai käsialan mukaan. NEULETIHEYS: 17 silmukkaa x 33 kerrosta ainaoikeaa puikoilla nro 5 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.

5.55 EUR
3.90 EUR

Katso ruutupiirrokset A.1-A.8. Piirrokset näyttävät mallineuleen kaikkia kerroksia oikealta puolelta katsottuna.
----------------------------------------------------------

HUIVI:
Neulotaan tasona pyöröpuikolla, ylhäältä alas. Kaikki kerrokset neulotaan oikein.
Käytä molempia lankoja yhtaikaa ja luo 5 silmukkaa pyöröpuikolle nro 5. Neulo 2 silmukalla mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti, 1 silmukka AINAOIKEAA (katso selitys yllä) (= keskisilmukka) ja neulo 2 silmukalla mallineuletta piirroksen A.2 mukaisesti. Jatka mallineuletta tähän tapaan. Kun olet neulonut piirrokset A.1 ja A.2 loppuun, työssä on 21 silmukkaa.

Neulo sitten mallineuletta piirrosten A.3-A.6 mukaisesti näin:
Neulo 1 silmukalla mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti, neulo 9 silmukalla mallineuletta piirroksen A.4 mukaisesti, 1 silmukka ainaoikeaa (= keskisilmukka), neulo 9 silmukalla mallineuletta piirroksen A.5 mukaisesti ja neulo 1 silmukalla mallineuletta piirroksen A.6 mukaisesti. Jatka mallineuletta tähän tapaan. Kun olet neulonut piirrokset A.3-A.6 loppuun, työssä on 101 silmukkaa.

Jatka neulomalla mallineuletta piirrosten A.3-A.8 mukaisesti näin:
Neulo 1 silmukalla mallineuletta piirroksen A.3 mukaisesti, toista piirroksen A.7 mallikertaa kunnes keskisilmukkaa edeltää 9 silmukkaa (= 4 mallikertaa kerroksella), neulo 9 silmukalla mallineuletta piirroksen A.4 mukaisesti, 1 silmukka ainaoikeaa (= keskisilmukka), neulo 9 silmukalla mallineuletta piirroksen A.5 mukaisesti, toista piirroksen A.8 mallikertaa kunnes jäljellä on 1 silmukka (= 4 mallikertaa kerroksella) ja neulo 1 silmukalla mallineuletta piirroksen A.6 mukaisesti. Jatka mallineuletta piirrosten mukaisesti tähän tapaan, aina kun aloitat uuden mallikerran, huivin kumpaankin reunaan tulee 4 piirrosten A.7/A.8 mallikertaa enemmän. Jatka neulomista kunnes työn pituus neulomissuuntaan mitattuna on n. 36 cm (työn pituus keskisilmukan kohdalta mitattuna on nyt n. 51 cm) ja olet viimeksi neulonut piirrokseen A.3 nuolella merkityn kerroksen. Neulo kaikilla silmukoilla 3 kerrosta oikein. Neulo nyt röyhelöreunus.

RÖYHELÖREUNUS:
Katkaise BabyAlpaca Silk -lanka ja päättele langanpää. Neulo nyt 2-kertaisella Kid-Silk -langalla 1 kerros oikein oikealta puolelta. Katkaise toinen lanka ja jatka neulomista 1-kertaisella langalla. Neulo seuraava kerros (= nurja puoli) nurin ja tee samalla lisäykset. Lisää neulomalla jokaisen silmukan 2 lankaa erikseen, eli yhdestä 2 langan silmukasta tulee nyt kaksi 1 langan silmukkaa. Seuraava kerros (= oikea puoli) neulotaan näin: *1 silmukka oikein, 1 langankierto*, toista *-* ja neulo lopuksi 1 silmukka oikein. Neulo 1 kerros nurin nurjalta puolelta ja 1 kerros oikein oikealta puolelta. Päätä silmukat oikein silmukoin työn nurjalta puolelta seuraavasti (jotta päätösreunasta tulisi joustava): *Päätä 1 silmukka, tee 1 langankierto puikolle ja päätä langankierto kuten tavallinen silmukka*, toista *-* kunnes olet päättänyt kaikki silmukat. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

Piirros

= oikea silmukka oikealta puolelta, oikea silmukka nurjalta puolelta
= tee 2 silmukan väliin 1 langankierto puikolle, seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan oikein, jolloin työhön muodostuu reikä
= neulo 2 silmukkaa oikein yhteen
= nosta 1 silmukka neulomatta, 1 silmukka oikein, vedä nostettu silmukka neulotun yli
= nosta 1 silmukka neulomatta, neulo 2 silmukkaa oikein yhteen ja vedä nostettu silmukka kavennuksen yli

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 179-32 alkuperäisohjeeseen.