DROPS / 181 / 27

Swagger by DROPS Design

Poikittain lyhennetyin kerroksin neulottu raglanjakku. Koot S-XXXL. Työ neulotaan DROPS Fabel-langasta.

DROPS Design: Malli fa-386
Lankaryhmä A
-----------------------------------------------------------
Koko: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS Fabel (kuuluu lankaryhmään A):
250-250-300-300-350-350 g väriä 604, ocean view
300-350-350-400-450-500 g väriä 917, merensyvyys

Työ voidaan neuloa myös seuraavilla langoilla:
"Lankavaihtoehdot (Lankaryhmä A)". Katso alla oleva linkki

DROPS SUKKAPUIKOT JA PYÖRÖPUIKKO (60 tai 80 cm) NRO 3 tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: 24 silmukkaa ja 48 kerrosta ainaoikeaa puikoilla nro 3 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.

DROPS KOOKOSPÄHKINÄNAPPI, NRO 515: 5-5-6-6-6-6 kpl.

DROPS Fabel uni colour DROPS Fabel uni colour 2.70 € /50g
Käsityöliike Menita
Tilaa
DROPS Fabel print DROPS Fabel print 3.00 € /50g
Käsityöliike Menita
Tilaa
DROPS Fabel long print DROPS Fabel long print 3.20 € /50g
Saat tämän mallin langat alkaen 29.70€. Lue lisää.

*Neulo 2 kerrosta ainaoikeaa ocean view värisellä langalla, 2 kerrosta ainaoikeaa merensyvyys värisellä langalla*, toista *-*

HIHAN RAIDOITUS:
*Neulo 2 kerrosta ocean view värisellä langalla, 2 kerrosta merensyvyys värisellä langalla*, toista *-*.

LYHENNETYT KERROKSET:
Lyhennettyjen kerrosten koko mallikerta neulotaan merensyvyys värisellä langalla.
Neulo seuraavasti (1.kerros = oikea puoli): Neulo 1 kerros kaikilla silmukoilla.
Neulo ensimmäiset 88 silmukkaa, käännä työ ja neulo takaisin. Neulo ensimmäiset 66 silmukkaa, käännä työ ja neulo takaisin. Neulo ensimmäiset 44 silmukkaa, käännä työ ja neulo takaisin. Neulo ensimmäiset 22 silmukkaa, käännä työ ja neulo takaisin. Neulo 0-2-2-4-4-4 kerrosta kaikilla silmukoilla. Neulo ensimmäiset 44 silmukkaa, käännä työ ja neulo takaisin. Neulo ensimmäiset 66 silmukkaa, käännä työ ja neulo takaisin. Neulo ensimmäiset 88 silmukkaa, käännä työ ja neulo takaisin.
Neulo 3 kerrosta kaikilla silmukoilla (= 18-20-20-22-22-22 kerrosta alareunassa ja 4-6-6-8-8-8 kerrosta yläreunassa).

LISÄYSVINKKI:
Lisää 2 silmukkaa seuraavasti: Aloita 1 silmukan päässä merkkilangasta, tee 1 langankierto, neulo 2 silmukkaa oikein (merkkilanka on näiden silmukoiden keskellä), tee 1 langankierto. Seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan kiertäen oikein, jottei muodostuisi reikää.

RAGLANKAVENNUKSET:
Työstä kavennetaan jokaisella kavennuskerroksella 8 silmukkaa.
Tee kavennukset seuraavasti:
Aloita 3 silmukan päässä merkkilangasta, neulo 2 silmukkaa oikein yhteen, neulo 2 silmukkaa oikein (= merkkilanka on näiden silmukoiden keskellä), nosta 1 silmukka neulomatta, neulo 1 silmukka oikein, vedä nostettu silmukka neulotun silmukan yli.

Mikäli neuletiheys ei täsmää korkeudeltaan ja jos neulotaan liian kireästi, raglankavennuksesta tulee liian lyhyt ja kädentiestä liian pieni. Korjaa tämä neulomalla tasavälein 1 ylimääräinen kerros kavennusten väliin kaventamatta ollenkaan.

NAPINLÄPI:
Tee napinlävet oikeassa etureunassa. 1 NAPINLÄPI = neulo reunan kolmas ja neljäs silmukka oikein yhteen ja tee 1 langankierto puikolle. Seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan oikein = reikä.
Tee napinlävet kun työn pituus on:
S: 9 ja 18 cm
M: 10 ja 20 cm
L: 7, 15 ja 22 cm
XL: 8, 16 ja 24 cm
XXL: 9, 17 ja 26 cm
XXXL:10, 19 ja 28 cm
---------------------------------------------------------

JAKKU:
Neulotaan kahteen suuntaan. Neulo aluksi alaosa poikittain, keskeltä edestä alkaen, poimi sitten silmukat yläreunasta ja neulo jakun yläosa.

ALAOSA:
Luo joka kokoon 110 silmukkaa puikoille nro 3 ocean view värisellä langalla. Neulo RAIDOITUSTA (katso selitys yllä). Neulo 8 kerrosta AINAOIKEAA (katso selitys yllä). Tee sitten seuraavalla kerroksella (= oikea puoli) napinlävet näin: Neulo 3 silmukkaa, *neulo 2 silmukkaa oikein yhteen, 1 langankierto, neulo 24 silmukkaa*, toista *-* yhteensä 2 kertaa, neulo 2 silmukkaa oikein yhteen, 1 langankierto, neulo kerros loppuun. Seuraavalla kerroksella langankierrot neulotaan oikein, työhön tulee muodostua reikiä. Jatka neulomista, kunnes työssä on yhteensä 18 kerrosta ainaoikeaa. Vaihda merensyvyys väriseen lankaan ja neulo LYHENNETTYJÄ KERROKSIA (katso selitys yllä). *Neulo 22-22-26-26-30-34 kerrosta ainaoikeaa raidoittaen (ensimmäinen ja viimeinen raita neulotaan ocean view värisellä langalla). Vaihda merensyvyys väriseen lankaan ja neulo LYHENNETTYJÄ KERROKSIA*, toista *-* kunnes työssä on yhteensä 17 mallikertaa lyhennettyjä kerroksia. TARKISTA NEULETIHEYS! Työn pituus on nyt 82-92-104-110-122-134 cm. Mikäli työ on tätä lyhyempi, neulo tarvittaessa 1 ylimääräinen mallikerta ainaoikeaa ja lyhennettyjä kerroksia (lopeta neulominen lyhennettyjen kerrosten jälkeen). Neulo lopuksi kaikilla silmukoilla 18 kerrosta ainaoikeaa raidoittaen (ensimmäinen ja viimeinen raita neulotaan ocean view värisellä langalla). Päätä silmukat.

YLÄOSA:
Neulo loput jakusta alhaalta ylös. Poimi työn oikealta puolelta jakun yläreunan ainaoikein -neuleen jokaisesta raidasta 1 silmukka, pyöröpuikolle nro 3 ocean view värisellä langalla. Neulo seuraava kerros (= nurja puoli) oikein ja säädä silmukkaluku 228-245-277-294-326-358 silmukkaan. Jatka neulomalla ainaoikeaa raidoittaen. KAIKKI MITAT OTETAAN JATKOSSA TÄSTÄ! Neulo 2 cm ainaoikeaa. Neulo sitten seuraava kerros (= oikea puoli) näin: Neulo ensimmäiset 56-61-68-72-79-86 silmukkaa (= etukappale), päätä seuraavat 10-10-12-12-14-16 silmukkaa, neulo seuraavat 96-103-117-126-140-154 silmukkaa (= takakappale), päätä seuraavat 10-10-12-12-14-16 silmukkaa ja neulo loput 56-61-68-72-79-86 silmukkaa (= etukappale).

Jätä työ odottamaan ja neulo hihat.

HIHAT:

KALVOSIN:
Luo 20 silmukkaa pyöröpuikolle nro 3 ocean view värisellä langalla. Neulo tasona raidoitusta ja ainaoikeaa, kunnes työssä on 100-104-108-112-120-124 kerrosta ainaoikeaa. Päätä silmukat. Ompele luomisreuna ja päätösreuna yhteen.

Poimi kalvosimen toisen reunan ainaoikein -neuleen jokaisesta raidasta 1 silmukka = 50-52-54-56-60-62 silmukkaa. KAIKKI MITAT OTETAAN JATKOSSA TÄSTÄ! Neulo sileää neuletta ja RAIDOITUSTA (katso selitys yllä). Kiinnitä 1 merkkilanka kerroksen alkuun = keskellä hihan alla. Kun työn pituus on 4 cm, lisää merkkilangan molemmin puolin 1 silmukka (LUE LISÄYSVINKKI). Toista tällaiset lisäykset 2½-1½-1½-1-1-1 cm välein yhteensä 13-17-21-22-23-25 kertaa = 76-86-96-100-106-112 silmukkaa. Kun hihan pituus on 38-36-35-34-32-31 cm, päätä keskeltä hihan alta 10-10-12-12-14-16 silmukkaa (= päätä merkkilangan molemmin puolin 5-5-6-6-7-8 silmukkaa) = 66-76-84-88-92-96 silmukkaa. Jätä työ odottamaan ja neulo toinen hiha samoin.

KAARROKE:
Ota kaikki silmukat samalle pyöröpuikolle, hihat kädenteitä varten päätettyjen silmukoiden tilalle = 340-377-421-446-482-518 silmukkaa. Kiinnitä 1 merkkilanka jokaiseen kappaleiden rajakohtaan = 4 merkkilankaa. LUE NAPINLÄPI! Jatka ainaoikein -neuletta ja raidoitusta. Tee SAMALLA jokaisen merkkilangan molemmin puolin raglankavennukset (LUE RAGLANKAVENNUKSET). Toista raglankavennukset joka 4.kerros yhteensä 19-20-21-23-24-26 kertaa ja sitten joka 2.kerros 6-9-12-12-14-16 kertaa. Kun kaikki raglankavennukset on tehty, työssä on 140-145-157-166-178-182 silmukkaa. Neulo 1 kerros oikein oikealta puolelta ja neulo SAMALLA hihan yläosan silmukat pareittain yhteen, kavenna lisäksi kerroksella tasavälein 8-7-15-18-26-26 silmukkaa = 116-120-124-132-136-144 silmukkaa. Neulo 4 kerrosta ainaoikeaa, lisää ainaoikein -neuleen viimeisellä kerroksella tasavälein 20 silmukkaa = 136-140-144-152-156-164 silmukkaa. Neulo 8-8-8-9-9-9 cm ainaoikeaa raidoittaen. Päätä silmukat.

VIIMEISTELY:
Ompele kainalosaumat ja kiinnitä napit vasempaan etukappaleeseen.

Kiitos, kun valitsit DROPS Design -ohjeen. Panostamme siihen, että ohjeemme ovat virheettömiä ja helppoja ymmärtää. Kaikki ohjeet käännetään norjasta ja voit aina tarkistaa mitat ja luvut alkuperäisestä ohjeesta (DROPS 181-27) .

Kommentit / Kysymykset (33)

Lone Møller 08.09.2019 - 20:42:

Hej jeg spørger om det samme som Elisabeth Bergensen. Når nederdelen måler 134 cm. eks. vis, skala måle på den kant oppe hvor man skal samle masker op ganske rigtig som du skriver fra opslagning til aflukning. Eller er det midt på nederdelen eller nederst på nederdelen? Logisk nok er den øverste kant kortere end den nederste kant. jeg synes ikke at jegkan se det ud fra måleskemaet. mvh Lone

DROPS Design 12.09.2019 kl. 15:50:

Hej Lone, du skal måle arbejdet rundt i livet, altså på den korteste del. God fornøjelse!

Elisabeth Bergersen 08.08.2019 - 13:11:

Hei! Når jeg har steikket alle rapportene i nederdelen; skal det måles øverst mot oversiden, eller nederst?

DROPS Design 09.08.2019 kl. 09:55:

Hei Elizabeth, Du måler fra oppleggskanten og til siste rad strikket. God fornøyelse!

Bereit Gerlach 05.08.2019 - 00:24:

Bei Abnahme der Rundpasse ergeben sich nur 4 Maschen Abnahme nach Ihrer Anleitung. Sie beschreiben jedoch 8 Maschen Abnahme. Es sind doch aber nur jeweils 2 Maschen vor und nach den Markierungsfäden zusammenzustricken bzw. Überzogen zusammen zu stricken.Das sind nach meinen Berechnungen 4 Maschen und nicht wie beschrieben 8 Maschen in jeder 4. Reihe. Bitte um Ihre Hilfe. Vielen Dank.

DROPS Design 07.08.2019 kl. 10:40:

Liebe Frau Gerlach, es werden 8 Maschen für den Raglan abgenommen: stricken Sie bis 3 M vor dem Markierer übrig sind, dann 2 M re zusammen (= 1 Abnahme), 2 M re stricken (1 M vor + 1 M nach dem Markierer), und dann 1 Masche abheben, 1 Masche rechts, die abgehobene Masche über die gestrickte ziehen (= 1 Abnahme) = 2 Abnahmen bei jedem Markierungsfaden x 4 Markierungsfäden = 8 Abnahmen. Viel Spaß beim stricken!

Josiane LLEGOU 04.04.2019 - 20:23:

Bonsoir :j'ai monté 110m avec aiguilles 3 mais je n'ai que 45cm au lieu de 48 :dois je tricoter avec des aiguilles 3/5 ::SVP

DROPS Design 05.04.2019 kl. 18:33:

Bonjour Mme Josiane Llegou! La taille des aiguilles indiquée dans les explications n'est qu'une proposition. L'important est de bien avoir la bonne tension/le bon échantillon. Comme la tension est quelque chose de très personnel, il vous faudra ajuster la taille des aiguilles pour que VOTRE tension soit bien la même que dans le modèle - vous devrez peut-être utiliser une aiguille d'1 voir 2 tailles au-dessus ou au-dessous pour obtenir le bon échantillon. C'est pourquoi nous recommandons de tricoter des échantillons. Bon tricot!

Sabine Müller 23.09.2018 - 00:32:

Werden die armen nach der manchette hin und zurück gerstrickt oder in runden Wie meinen Sie glatt rechts Hin rechts Stricken und rück Reihe links Bei Streifen Ärmel steht Nichts beschrieben

DROPS Design 24.09.2018 kl. 09:12:

Liebe Frau Müller, die Ärmel werden glatt rechts in der Runde gestrickt, dh alle Runde rechts stricken und gleichzeitig die Streifen folgen. Viel Spaß beim stricken!

Sonja 13.08.2018 - 12:08:

Ik ben er niet helemaal uit wat betreft jullie maten. Bedoelen jullie met borstomtrek over de borsten gemeten, breedste gedeelte? Het blijft wat vaag, en om het breiwerk uit te halen is nou ook niet het leukste.Al mijn vesten zijn oversized, maar dit vest moet passen.

DROPS Design 14.08.2018 kl. 10:17:

Dag Sonja, Ja, de borstomtrek (of bovenwijdte) is altijd gemeten over het breedste punt, dus over de buste en de schoudermaten. (De taille is gemeten over het smalste punt en de heup weer over het breedste punt). De afmetingen die op de tekening onder een patroon staan aangegeven zijn niet de omtrek, maar de breedte (dus de helft van de omtrek). In deze link vind je ook informatie over de maattekeningen

Maj-Britt Björnsson 10.03.2018 - 11:03:

Ska ärmarna stickas i slätstickning??? Det ser ut som rätstickning på bilden. Mvh Maj-Britt

DROPS Design 13.03.2018 kl. 16:16:

Hej Maj-Britt, manchetten strikkes i retstrik/riller og resten i glatstrik/slätstickning. God fornøjelse!

Edith Van Rossum 06.03.2018 - 11:06:

Na het breien van de manchetten, volgt de tekst: Neem 1 steek op in elke ribbel vanaf een kant van de manchet = 50-52-54-56-60-62 steken. HET WERK WORDT NU VANAF HIER GEMETEN! Brei tricotsteek en strepen Wordt hier bedoeld "ribbelsteken"????

DROPS Design 09.03.2018 kl. 16:37:

Hallo Edith, Het staat inderdaad niet duidelijk aangegeven. Er wordt ribbelsteek mee bedoeld en omdat je in de rondte breit, betekent dat *1 naald recht, 1 naald averecht*. Herhaal van *-*.

Gisela Meyer 19.02.2018 - 13:33:

Und die Streifen auch Kraus rechts oder glatt rechts oder wie entstehen die tollen Falten im unteren Teil

DROPS Design 19.02.2018 kl. 15:41:

Liebe Frau Meyer, die Streifen beim unteren und oberen Teil werden kraus rechts gestrickt. Die Streifen bei den Ärmeln werden glatt rechts gestrickt. Viel Spaß beim stricken!

Gisela Meyer 18.02.2018 - 12:12:

Wie wird die jacke gestrickt nur kraus rechts wie sind die verkürzten reihen gestrickt glatt oder kraus

DROPS Design 19.02.2018 kl. 09:58:

Liebe Frau Meyer, die Jacke wird kraus rechts gestrickt, also das untere Teil mit verkürzten Reihen sowie das obere Teil, Ärmel werden nach den Manschette glatt rechts gestrickt und dann Passe wird krausrechts gestrickt. Viel Spaß beim stricken!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 181-27