Little Mate by DROPS Design

Dětské pruhované tílko – vesta pletené z příze DROPS BabyMerino. Velikost 0 - 6 let.

Tagy: pruhy, topy,

DROPS Design: model č. bm-008-bn
Skupina přízí A
----------------------------------------------------------
Velikost: 1/3 - 6/9 - 12/18 měsíců (2 - 3/4 - 5/6 let)
Velikost v cm: 56/62 - 68/74 - 80/86 (92 - 98/104 - 110/116)
Materiál:
DROPS BABY MERINO firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí A)
po 50 g pro všechny velikosti od každé z následujících barev:
barva č. 02, smetanová
barva č. 43, světlá šedozelená

DROPS KRUHOVÁ JEHLICE (40 nebo 60 cm) č. 3 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 24 ok a 32 řad lícovým žerzejem = 10 cm na šířku a 10 cm na výšku.

DROPS KRUHOVÁ JEHLICE (40 nebo 60 cm) č. 2,5 – na vroubkové lemy.

DROPS PERLEŤOVÝ KNOFLÍK Vypouklý (bílý) č. 521: 3 ks pro všechny velikosti.

Komentáře (1)

100% vlna
od 88.00 Kč /50g
DROPS Baby Merino uni colour DROPS Baby Merino uni colour 88.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Baby Merino mix DROPS Baby Merino mix 88.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 176Kč. Více zde.
VROUBKOVÝ VZOR:
V kruhových řadách: pleteme střídavě 1 kruhovou řadu hladce, 1 obrace. 1 vroubek = 2 kruhové řady.
V řadách: pleteme stále hladce, lícové i rubové řady. 1 vroubek = 2 řady hladce.

SLED PRUHŮ:
Viz schéma A.1. Pruhy pleteme lícovým žerzejem.

TIP - UJÍMÁNÍ (průramky):
Ujímáme vždy v lícových řadách! Ujmeme 1 oko vedle 4 krajních vroubkových ok na každé straně.
ZA 4 krajními oky vroubkovým vzorem ujímáme přetažením, tj. 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme (= ujmeme 1 oko).
PŘED 4 krajními oky vroubkovým vzorem splétáme 2 oka hladce (= ujmeme 1 oko).

KNOFLÍKOVÉ DÍRKY:
Knoflíkové dírky vyplétáme v levé léze na zadním dílu (na pleteninu se díváme, jako by bylo tílko oblečené). 1 dírka = z lícové strany upleteme 1 oko hladce, 2 oka spleteme hladce a 1x nahodíme, pak upleteme poslední oko légy. V následující řadě pleteme nahození hladce – v pletenině se vytvoří dírka.
Knoflíkové dírky vyplétáme v těchto rozestupech:
1/3 měsíce: 20, 22 a 24 cm.
6/9 měsíců: 22, 24 a 26 cm.
12/18 měsíců: 24, 26 a 28 cm.
2 roky: 25, 28 a 31 cm.
3/4 roky: 28, 31 a 34 cm.
5/6 let: 32, 35 a 38 cm.
----------------------------------------------------------

TÍLKO:
Pleteme na kruhové jehlici nejprve v kruhových řadách až po průramky, pak dokončíme přední a zadní díl odděleně v řadách.

TRUP:
Na kruhovou jehlici č.2,5 trochu volně nahodíme světlou šedozelenou přízí 100-108-120 (128-140-148) ok a upleteme v kruhových řadách 3 VROUBKY – viz výše. Pak pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č. 3 a pleteme v kruhových řadách lícovým žerzejem. Ve výši 7-8-9 (10-12-14) cm začneme střídat barvy dle SLEDU PRUHŮ – viz výše. Sekvenci vzoru A.1 opakujeme (na výšku). Ve výši asi 15- 16-17 (19-21-24) cm pleteme smetanovou barvou a touto barvou už tílko dokončíme. SOUČASNĚ si v 1. kruhové řadě po dokončení pruhů označíme začátek kruhové řady a druhou značku vložíme za 50.-54.-60. (64.-70.-74.) oko (= boky – značky v průběhu práce snímáme vždy do aktuálně pletené řady). Ve výši 16-17-18 (20-22-25) cm upleteme 2 vroubky nad prostředními 14 oky na každém boku (tj. nad 7 oky na obou stranách obou značek) – ostatní oka v řadě pleteme jako dříve. Po dokončení 2 vroubků na bocích pleteme následující kruhovou řadu takto: uzavřeme 3 oka (= průramek), upleteme 44-48-54 (58-64-68) ok (= přední díl), uzavřeme 6 ok (= průramek), upleteme 44-48-54 (58-64-68) ok (= zadní díl) a uzavřeme poslední 3 oka (= průramek). Přízi odstřihneme. Přední a zadní díl teď dokončíme odděleně.

PŘEDNÍ DÍL:
= 44-48-54 (58-64-68) ok.Pleteme v řadách lícovým žerzejem se 4 krajními oky vroubkovým vzorem na každé straně (první řada je rubová). Když upleteme 3 řady (tj. končíme rubovou řadou), začneme v následující lícové řadě tvarovat na obou stranách průramky – viz TIP - UJÍMÁNÍ (= ujmeme 2 oka). Toto ujímání opakujeme v každé 4. řadě (tj. v každé 2. lícové řadě), celkem 4x na každé straně = 36-40-46 (50-56-60) ok. Pokračujeme lícovým žerzejem se 4 krajními oky vroubkovým vzorem na každé straně, a to až do výše 23-24-26 (28-30-33) cm. Nyní odložíme prostředních 14-16-16 (16-18-20) ok na pomocnou jehlici (= průkrčník) a obě náramenice dokončíme odděleně. Průkrčník ještě dále tvarujeme – uzavřeme na obou jeho okrajích (vždy na začátku řady) 1x 2 oka (platí pro všechny velikosti) a 2-2-2 (3-3-4)x 1 oko = zbývá 7-8-11 (12-14-14) ok každé náramenice. Pokračujeme až do chvíle, kdy nám zbývá uplést 1 řadu, aby díl měřil 26-28-30 (33-36-40) cm (končíme lícovou řadou). Upleteme 1 rubovou řadu hladce a v následující lícové řadě všechna oka hladce uzavřeme.

ZADNÍ DÍL:
= 44-48-54 (58-64-68) ok. Za prvních 22-24-27 (29-32-34) ok vložíme značku (= střed zadního dílu). Pleteme stejně jako přední díl, stejně tak i tvarujeme průramky. SOUČASNĚ ve výši 18-20-22 (23-26-30) cm odložíme oka pravé poloviny zadního dílu (nahlíženo z lícové strany) na pomocnou jehlici.

LEVÝ ZADNÍ DÍL (na pleteninu se díváme, jako by bylo tílko oblečené):
pleteme v řadách lícovým žerzejem jako dosud se 4 krajními oky vroubkovým vzorem na okraji průramku a navíc nahodíme na konci 1. řady (= rubová) na okraji uprostřed zad 2 nová oka. Pokračujeme lícovým žerzejem, dál pleteme 4 krajní oka na okraji průramku vroubkovým vzorem a také 4 krajní oka uprostřed zad pleteme vroubkovým vzorem (= léga) – pamatujeme na ujímání průramku a vyplétání KNOFLÍKOVÝCH DÍREK v léze – viz výše.
Když dokončíme poslední knoflíkovou dírku, upleteme 1 řadu a poté v další řadě uzavřeme prvních 11-12-12 (13-14-16) ok od středu zadního dílu (= průkrčník). V následující řadě uzavřeme na okraji průkrčníku ještě 2 oka = zbývá 7-8-11 (12-14-14) ok náramenice. Pleteme až do chvíle, kdy nám zbývá uplést 1 řadu, aby díl měřil 26-28-30 (33-36-40) cm – výška musí odpovídat přednímu dílu. Upleteme 1 rubovou řadu hladce a v následující lícové řadě všechna oka hladce uzavřeme.

PRAVÝ ZADNÍ DÍL:
Odložených 22-24-27 (29-32-34) ok vrátíme z pomocné jehlice zpět na kruhovou jehlici č. 3 a navíc nahodíme na konci 1. lícové řady (uprostřed zad) 2 nová oka = na jehlici máme 24-26-29 (31-34-36) ok. Pleteme stejně jako levý zadní díl, jen zrcadlově převrácený – ujímáme na protilehlé straně a nevyplétáme knoflíkové dírky.

DOKONČENÍ:
Sešijeme náramenice.

LEM PRŮKRČNÍKU:
Z lícové strany nabereme z okraje průkrčníku kruhovou jehlicí č.2,5 smetanovou přízí asi 60-66-66 (74-82-90) ok (včetně odložených ok z pomocné jehlice) – začínáme uprostřed zadního dílu. Upleteme 1 rubovou, 1 lícovou a ještě 1 rubovou řadu hladce. Poté všechna oka volně hladce z lícové strany uzavřeme.

DOKONČENÍ:
Na pravou légu na zádech přišijeme knoflíky.

Schéma

Komentáře (1)

Christine Giordano 09.06.2017 - 21:49:

Bonjour, J'aime bien ce petit modèle mais pour l'été j'aimerai le faire en coton plutôt qu'en laine qui me parait chaude, que me conseillez vous? Je vous remercie de votre réponse.

DROPS Design 12.06.2017 kl. 09:00:

Bonjour Mme Giordano, vous trouverez ici la liste des qualités alternatives possibles et leur composition, retrouvez plus d'infos sur les alternatives et équivalences ici. Bon tricot!

Přidejte komentář k návodu DROPS Children 28-3