DROPS / 178 / 62

Almer by DROPS Design

Gebreide omslagdoek met ribbelsteek en kantpatroon in DROPS Cotton Merino, van boven naar beneden gebreid.

DROPS Design: cm-057
Garengroep B
----------------------------------------------------------
Afmetingen: Breedte op bovenkant: ongeveer 194 cm hoogte in het midden: ongeveer 52 cm
Materiaal:
DROPS COTTON MERINO van Garnstudio (behoort tot garengroep B)
550 g kleur 01, naturel

DROPS RONDBREINAALD (80 cm) MAAT 4 mm – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 21 steken x 42 naalden in ribbelsteek = 10 cm in de breedte en 10 cm in de hoogte.
----------------------------------------------------------

50% Wol, 50% Katoen
vanaf 3.40 € /50g
DROPS Cotton Merino uni colour DROPS Cotton Merino uni colour 3.40 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 39.60€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

OMSLAGDOEK:
Wordt heen en weer gebreid op de rondbreinaald zodat alle steken goed op de naald passen. Zet 5 steken op rondbreinaald 4 mm met Cotton Merino. Brei telpatroon A.1, LET OP: Het hele werk wordt gebreid in RIBBELSTEEK - zie uitleg hierboven. Als het telpatroon een keer in de hoogte is gebreid, zijn er 23 steken op de naald.

Brei in telpatronen A.2, A.3 en A.4 als volgt: Brei A.2 over 1 steek, herhaal A.3 tot er 2 steken over zijn op de naald (= 4 keer) en brei A.4 over 2 steken. Als de telpatronen een keer in de hoogte zijn gebreid, zijn er 83 steken op de naald. Omdat het aantal steken in A.3 toenemen, voegt u markeerdraden in het midden van iedere herhaling van A.3 zodat u makkelijker kunt zien waar de meerderingen in A.3 gebreid moeten worden – neem de markeerdraden gaandeweg mee tijdens het breien.

Ga verder zoals te zien is in A.x (dus meerder in de kanten zoals hiervoor en meerder/brei kantpatroon aan elke kant van de markeerdraden in A.3) tot A.x 11 in de hoogte is gebreid nadat A.2, A.3 en A.4 de eerste keer is gebreid = 12 keer in totaal. Er zijn nu 347 steken op de naald.

Brei telpatronen A.5, A.6 en A.7 als volgt:
Brei A.5 over 11 steken, herhaal A.6 tot er 12 steken over zijn op de naald (= 9 keer) en brei A.7 over 12 steken. LET OP: Meerder op de eerste naald een paar steken met omslagen die gedraaid worden gebreid op de volgende naald aan de verkeerde kant. Brei op de volgende naald aan de goede kant als volgt: Brei A.5 over 13 steken, herhaal A.6 tot er 14 steken over zijn (= 10 keer) en brei A.7 over 14 steken. Als de telpatronen A.5, A.6 en A.7 een keer in de hoogte zijn gebreid, zijn er 443 steken op de naald.

Brei telpatronen A.8, A.9 en A.10 als volgt:
Brei A.8 over 10 steken, herhaal A.9 tot er 13 steken over blijven op de naald (= 10 keer) en brei A.10 over 13 steken. Als de telpatronen A.8, A.9 en A.10 een keer in de hoogte zijn gebreid, zijn er 493 steken op de naald.

AFKANTEN:
Om een strakke rand te voorkomen, hecht als volgt af op de volgende naald aan de goede kant: Hecht recht af en maak een omslag na iedere omslag van de vorige naald in het telpatroon. Hecht de omslagen af zoals u de steken afhecht.

Dit patroon is gecorrigeerd. .

Correctie: Patroon is aangepast met juiste telpatroonnummers in patroon en telpatronen
Gewijzigd online: 24.05.2017

Telpatroon

= recht aan de goede kant, recht aan de verkeerde kant
= maak een omslag tussen 2 steken
= maak 1 omslag tussen 2 steken, brei de omslag gedraaid recht op de volgende naald om een gaatje te voorkomen
= 2 recht samen
= 1 steek recht afhalen, 1 recht, haal de afgehaalde steek over de gebreide steek
= 1 steek recht afhalen, 2 recht samen, haal de afgehaalde steek over de samengebreide steken

Opmerkingen (4)

Kelsey Kriegel 23.01.2018 - 09:29:

After A.x has been repeated 11 times, the pattern says I should have 347 stitches. I'm coming up way short after doing so. I'm currently at 321. I've done the pattern as written so what could I be missing my stitches? Thanks.

DROPS Design 23.01.2018 kl. 13:37:

Dear Mrs Kriegel, you increase a total of 24 sts each time you are working A.1 to A.4= +8 sts in A.1, + 2 sts in each of the 4 A.3 = 8 sts and + 8 sts in A.4, ie 24 sts increased x 11 repeats = 264 sts increased + 83 sts after first repeat in height = 347 sts. Happy knitting!

Zaza 01.09.2017 - 09:01:

Bonjour, Merci beaucoup et bonne journée Cordialement zaza

Zaza 31.08.2017 - 16:26:

Bonjour, Pour les Diagrammes A8, A9 et A 1O. Je fais le premier rang de A 8 sur 10 premieres mailles, A9 répété sur les mailles suivantes, et A 10 sur les 13 mailles restantes. Au rang 2 de A 10 je devrai avoir 13 mailles et j'en ai 14 ; et au rang 2 de A 8, je devrai avoir 11 mailles et j'en ai 12. D'ou vient l'erreur s'il vous plait ?? Cordialement zaza

DROPS Design 01.09.2017 kl. 08:25:

Bonjour Zaza, c'est bien ainsi, vous devez avoir 12 m dans A.8 au 2ème rang et 13 m dans A.10 au 2ème rang: Le jeté au début de A.9 (au 1er rang) appartient à A.8 et non à A.9 et le 1er jeté de A.10 appartient à A.9 - déplacez vos marqueurs en vérifiant le nombre de mailles dans chaque diagramme avant de continuer le rang 2 pour mieux vous y retrouver. Bon tricot!

Amaia 14.08.2017 - 22:29:

En el patrón en español cuando hay que trabajar los patrones A2, A3 y A4 se indica que hay que tejer los patrones A1, A2 y A3, y desde este punto en adelante los patrones no cuadran. En la siguiente fase (A5,A6 y A7) en un principio indica que se deben realizar 9 repeticiones de A6 (aubque indica de A5) y luego habla de 10 repeticiones.

Laat een opmerking achter voor DROPS 178-62