DROPS / 65 / 8

DROPS 65-8 by DROPS Design

RAIDALLINEN PALMIKKO-PUSERO JA LAUKKU

Tällä ohjeella ei vielä ole nimeä. Tee nimiehdotus!

Koko: S-M-L

Neuleen mitat: Vartalo-n ymp.: 104-114-124 cm; pi-tuus: 70-72-74 cm; hihan si-säpituus: 50-48-46 cm.

Tarvikkeet: Garnstudio Den--M-nit-lankaa: 300-350-350 g luonnonvalkoista (52), Mus-kat-lankaa: samat määrät jo-ka kokoon, 150 g vaaleanbei-geä (61), 100 g vaaleanrus-keaa (09), 100 g farkunsinis-tä (36) ja 50 g sekä tumman-sinistä (13), tumman luumun-punaista (38) että tummanruskeaa (22) ja Cotton Frisé lankaa joka kokoon 50 g sekä beigeä (03), ruskeaa (04) et-tä valkoista (10). Pyörö- ja sukkapuikot nro 3 ja 4 tai kä-sialan mukaan.

Lankatiedot: Den-M-nit: 100 % puuvillaa, 50 g = n. 92 m; Muskat: 100 % puuvillaa, 50 g = n. 100 m; Cotton Frise: 85 % puuvillaa + 15 % poly-amidin, 50 g = 145 m.

Lankavaihtoehdot: Garnstu-dio Bomull-Lin (52 % puuvillaa + 47 % pellavaa) tai Karisma Superwash (100 % villaa).

DROPS Denim DROPS Denim
100% puuvillaa
Poistunut
find alternatives
DROPS Cotton Frise DROPS Cotton Frise
85% puuvillaa, 15% polyamidia
Mallineuleet: Ainaoikein-neule suljettuna neuleena: Neulo vuorotellen 1 krs o ja 1 krs n.

Raidallinen sileä neule: Neulo oikealla oikein ja nurjal-la nurin sekä raidat ruutupiir-rosten I, II ja III mukaan.

Palmikkoneule: Neulo ruutupiirros IV mukaan.

Reikäneule: Neulo ruutupiir-ros V mukaan.

Neuletiheys: 21 s ja 28 krs sileää Muskat-langalla puikoil-la nro 4 = 10 x 10 cm.

Taka- ja etukappale: Luo pyöröpuikolle nro 3 tummansinisellä Muskat-langalla 220--240-260 s. Neulo suljettuna neuleena 6 krs sileää, 1 n krs = taitereuna, kaikki mitat ote-taan tästä. Vaihda pyöröpuik-koon nro 4 ja neulo raidallinen sileä neule ensin ruutupiirros I ja sitten II mukaan kunnes työ on 46-47-48 cm. Vaihda luonnonvalkoiseen Den-M-nit-lan-kaan ja neulo palmikkoneulet-ta ruutupiirros IV mukaan. Kun työ on 51-52-54 cm, päätä kummassakin sivussa 6 s kä-denteitä varten, kummassakin sivussa päätetään siis yhden palmikon s. Neulo yläosat erik-seen valmiiksi.

Etukappale: = 104-114--124 s. Jatka neulomalla pal-mikkoneuletta kunnes tämä on 12-13-14 cm. Neulo sitten loput kappaleesta sileää rai-toina ruutupiirros III mukaan. Kun työ on 63-65-67 cm, pää-tä keskimm. 20-22-24 s pääntietä varten ja neulo kum-pikin puoli erikseen. Päätä vie-lä pääntien reunassa joka 2. krs:lla: 3x2 s ja 4x1 s = 32--36-40 s. Kun työ on 70-72--74 cm, päätä kaikki s:t kerral-la.

Takakappale: = 104-114--124 s. Neulo kuten etukappa-le kunnes työ on 69-71-73 cm. Päätä keskimm. 36-38--40 s pääntietä varten ja neu-lo kumpikin puoli erikseen. Päätä vielä pääntien reunassa 2 s seur. krs:n alussa = 32--36-40 s. Päätä olat samalla korkeudella kuin edessä.

Hihat: Luo sukkapuikoille nro 3 Den-M-nit-langalla 51-54--54 s, neulo suljettuna neulee-na 2 krs ainaoikeinneuletta ja sitten reikäneuletta ruutupiir-ros V mukaan. Kun työ on 8 cm, vaihda sukkapuikkoihin nro 4 ja neulo sileää raitoina, ensin ruutupiirros II ja sitten III loppuun asti. Merkitse hihan alla krs:n ensimm. ja viim. s ja lisää näitten s:iden mol. puo-lin joka 8.-7.-7. krs 14-15-15 x 1 s = 79-84-84 s. Kun hihan pituus on 50-48-46 cm, jaa työ merkittyjen s:iden välistä ja neulo loput tasona. Kun hihan pituus on 51-50-48 cm, pää-tä kaikki s:t kerralla.

Viimeistely: Ompele olkasau-mat.

Pääntien reunus: Poimi suk-kapuikoille nro 4 Den-M-nit--langalla n. 90-100 s. Neulo suljettuna neuleena 3 cm si-leää ja päätä, reunus rullautuu ulospäin. Ompele hihat paikoilleen, pää-tösreuna kädentien pysty-suoraan reunaan ja hihojen yläreunan lyhyet, avoimet sivut kädenteitä varten päätettyihin s:ihin.

LAUKKU

Tarvikkeet: Garnstudio Saf-ran Mouliné-lankaa 200 g bei-gemeleerattua (44). Pyörö-puikko nro 4,5. Virkkuukouk-ku .nro 4.

Lankatiedot: 75 % puuvillaa + 25 % akryylia, 50 g = n. 160 m.

Lankavaihtoehdot: Gamstu-dio Safran (100 % puuvillaa), Camelia (100 % villaa) tai Sil-ke-Tweed (52 % silkkiä + 48 % karitsanvillaa).

Mallineuleet: Ainaoikein-neule suljettuna neuleena: Neulo vuorotellen 1 krs o ja 1 krs n.

Reikäneule: Neulo ruutupiir-roksen mukaan.

Neuletiheys: 16 s ja 23 krs reikäneuletta kaksinkertaisel-la langalla puikoilla nro 4,5 = 10 x 10 cm.

Työohje: Laukku neulotaan suljettuna neuleena ja virka-taan yhteen pohjassa. Luo 96 s kaksinkertaisella langalla, neulo 2 krs ainaoikeinneulet-ta ja sitten reikäneuletta ruu-tupiirroksen mukaan. Kun työ on 32 cm (neulo viimeiset ruu-dut valmiiksi), neulo 2 krs ai-naoikeinneuletta ja päätä.

Viimeistely: Virkkaa kiinteillä s:illa ja kaksinkertaisella lan-galla reunat yhteen pohjassa. Virkkaa myös yläreunaan 1 krs ks.

Olkahihna: Virkkaa kaksin-kertaisella langalla 3 kpl 10 cm pitkää kjs-ketjua. Letitä nyörit yhteen ja kiinnitä hihna laukun sisäpuolelle.

Piirros

= t.sininen M
= t.ruskea M
= farkunsin. M
= v.beige M
= vaaleanruskea M (pusero), oikea s (laukku)
= tumma luumunpunainen Muskat
= t.sininen C F
= beige C F
= ruskea C F
= luonnonvalk. Den-M-Nit
= 1 langankierto, nosta 1 s neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli
= siirrä 3 s apupuikolle työn taakse, neulo 3 o ja sitten s:t apupuikolta o
= 1 langankierto ,nosta 1 s neulomatta, neulo 2 s oikein yhteen, vedä nostettu s kavennuksen yli, 1 langankierto

Kommentit (1)

Sue 05.01.2017 - 11:34:

Hello, I love the bag that goes with this jumper, however I can't find the instructions for making the bag in Safran? Can you help?

DROPS Design 05.01.2017 kl. 13:05:

Dear Sue, the pattern for the bag is now available after the sweater, at the bottom of the page. Happy knitting!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 65-8