DROPS / 178 / 57

Strawberry Vanilla by DROPS Design

Ylhäältä alas neulottu raidallinen raglanpusero DROPS Brushed Alpaca Silk -langasta. Koot S-XXXL.

DROPS Design: Malli as-074
Lankaryhmä C tai A + A
-----------------------------------------------------------
Koko: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS BRUSHED ALPACA SILK (kuuluu lankaryhmään C):
50-50-75-75-75-75 g väriä 01, luonnonvalkoinen
75-75-100-100-100-125 g väriä 12, hillitty roosa
HUOM: Mikäli neulot yksivärisen puseron, tarvitset 125-125-150-150-175-200 grammaa Brushed Alpaca Silk -lankaa.

DROPS SUKKAPUIKOT JA PYÖRÖPUIKOT (60 ja 80 cm) NRO 5,5 tai käsialan mukaan.
DROPS SUKKAPUIKOT JA PYÖRÖPUIKOT (40 ja 60 tai 80 cm) NRO 4,5 (joustinneuleeseen) tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: 16 silmukkaa ja 20 kerrosta sileää neuletta puikoilla nro 5,5 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.
18 silmukkaa ja 23 kerrosta sileää neuletta puikoilla nro 4,5 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.

alkaen 2.80 € /25g
Saat tämän mallin langat alkaen 14.00€. Lue lisää.

Laske kuinka usein kerroksella lisätään seuraavasti: Laske kerroksen silmukkaluku (esim. 83 silmukkaa) ja jaa tämä luku lisäysten määrän kanssa (esim. 11) = 7,5. Tässä esimerkissä lisätään vuorotellen n. joka 7. ja joka 8.silmukan jälkeen. Lisää 1 silmukka tekemällä 1 langankierto puikolle. Seuraavalla kerroksella langankierto neulotaan kiertäen, jottei muodostuisi reikää.

RAIDOITUS (etu- ja takakappale):
HUOM: Raidoitus aloitetaan pääntien reunuksen 4 ainaoikeinneulotun kerroksen jälkeen.
1.RAITA: Neulo 8-9-9-9-10-10 cm hillityn roosalla langalla.
2.RAITA: Neulo 8-9-9-10-10-10 cm luonnonvalkoisella langalla.
3.RAITA: Neulo 9-9-9-10-10-10 cm hillityn roosalla langalla.
4.RAITA: Neulo 9-9-10-10-10-11 cm luonnonvalkoisella langalla.
5.RAITA: Neulo 9-9-10-10-10-11 cm hillityn roosalla langalla
6.RAITA: Jatka neulomista luonnonvalkoisella langalla lopulliseen mittaan asti.

RAIDOITUS (hihat):
Viimeisen hihojen apulangalle siirrettyjen silmukoiden edeltävän raidan pituus on n. 3-3-4-5-6-8 cm. Jatka raidoitusta seuraavasti:
1.RAITA: Jatka neulomista hillityn roosalla langalla n. 6-6-5-5-4-2 cm:n ajan (= tämän raidan pituus, sisällyttäen kaarrokkeen 3-3-4-5-6-8 cm, on n. 9-9-9-10-10-10 cm).
2.RAITA: Neulo 9-9-10-10-10-10 cm luonnonvalkoisella langalla.
3.RAITA: Neulo hillityn roosalla langalla, kunnes hihan pituus jakokohdasta mitattuna on 25-23-23-21-19-18 cm.

RAGLANLISÄYKSET:
Lisää työhön 8 silmukkaa seuraavasti:
Aloita 1 silmukan päässä merkkilangasta, 1 langankierto, 2 silmukkaa oikein (merkkilanka on näiden silmukoiden keskellä), 1 langankierto. Toista kerroksen muiden merkkien kohdalla. Seuraavalla kerroksella langankierrot neulotaan oikein, jolloin työhön muodostuu reikiä.

KAVENNUSVINKKI:
Kavenna merkkilangan molemmin puolin 1 silmukka näin: Neulo kunnes jäljellä on 4 silmukkaa ennen merkkilankaa, neulo 2 silmukkaa oikein yhteen, neulo 4 silmukkaa oikein (merkkilanka on näiden silmukoiden keskellä), nosta 1 silmukka oikein neulomatta, 1 silmukka oikein, vedä nostettu silmukka neulotun yli.
----------------------------------------------------------

PUSERO:
Neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla keskeltä takaa alkaen, ylhäältä alas. Takakappale on etukappaletta pidempi. Hihat neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla.

KAARROKE:
Luo 83-86-90-94-98-102 silmukkaa lyhyelle pyöröpuikolle nro 4,5 hillityn roosalla langalla. Neulo 4 kerrosta AINAOIKEAA (katso selitys yllä). Lisää SAMALLA kolmannella kerroksella (= oikea kerros) tasavälein 11-12-14-18-20-28 silmukkaa (LUE LISÄYSVINKKI (lisääminen tasavälein)) = 94-98-104-112-118-130 silmukkaa.
Vaihda ainaoikein -neuleen jälkeen pyöröpuikkoon nro 5,5. Kiinnitä 1 merkkilanka kerroksen alkuun ja anna merkkilangan kulkea työn mukana.
Kiinnitä sitten vielä 4 merkkilankaa työhön (neulomatta silmukoita) seuraavasti: Kiinnitä 1.merkkilanka ensimmäisten 17-18-20-22-23-26 silmukan jälkeen (= puolikas takakappale), kiinnitä 2.merkkilanka seuraavien 13 silmukan jälkeen (= oikea hiha), kiinnitä 3.merkkilanka seuraavien 34-36-39-43-46-52 silmukan jälkeen (= etukappale) ja kiinnitä 4.merkkilanka seuraavien 13 silmukan jälkeen (= vasen hiha). Viimeisen merkkilangan jälkeen takakappaleessa on nyt 17-18-19-21-23-26 silmukkaa. Neulo sileää neuletta ja etu- ja takakappaleen RAIDOITUSTA (katso selitys yllä). Tee seuraavalla kerroksella jokaisessa kappaleiden rajakohdassa RAGLANLISÄYKSET (katso selitys yllä). Toista tällaiset lisäykset joka 2.kerros 19-21-22-24-26-28 kertaa = 246-266-280-304-326-354 silmukkaa. TARKISTA NEULETIHEYS!
Seuraava kerros neulotaan näin: Neulo 36-39-42-46-49-54 silmukkaa (= puolikas takakappale), siirrä seuraavat 51-55-57-61-65-69 silmukkaa apulangalle (= hiha), luo apulangan silmukoiden tilalle 8-8-10-10-12-12 silmukkaa, neulo seuraavat 72-78-83-91-98-108 silmukkaa (= etukappale), siirrä seuraavat 51-55-57-61-65-69 silmukkaa apulangalle (= hiha), luo apulangan silmukoiden tilalle 8-8-10-10-12-12 silmukkaa, neulo loput 36-39-41-45-49-54 silmukkaa (= puolikas takakappale).

ETU- JA TAKAKAPPALE:
= 160-172-186-202-220-240 silmukkaa. Kiinnitä 1 merkki tähän. KAIKKI MITAT OTETAAN JATKOSSA TÄSTÄ! Jatka sileää neuletta ja etu- ja takakappaleen raidoitusta suljettuna neuleena.
Kun työn pituus on 26-26-27-27-27-27 cm, lisää tasavälein 16-20-22-22-28-32 silmukkaa = 176-192-208-224-248-272 silmukkaa.
Jaa sitten työ etu- ja takakappaletta varten ja neulo tasoneuletta seuraavasti:
Siirrä takakappaleen silmukat (eli kerroksen ensimmäiset ja viimeiset 44-48-52-56-62-68 silmukkaa) apulangalle = 88-96-104-112-124-136 silmukkaa takakappaleessa.
Vaihda pyöröpuikkoon nro 4,5 ja neulo etukappaleen silmukoilla joustinneuletta luonnonvalkoisella langalla näin: 1 reunasilmukka ainaoikeaa, (2 silmukkaa oikein/2 silmukkaa nurin), toista (-), kunnes jäljellä on 3 silmukkaa, 2 silmukkaa oikein, 1 reunasilmukka ainaoikeaa. Jatka joustinneuletta tähän tapaan. Kun joustinneuleen pituus on 2 cm, päätä silmukat joustinneuletta neuloen.
Puseron pituus etukappaleen olalta alaspäin mitattuna on n. 52-54-56-58-60-62 cm.

Ota apulangalla odottavat silmukat takaisin pyöröpuikolle nro 5,5 ja neulo sileää neuletta, lukuun ottamatta 1 ainaoikeinneulottua reunasilmukkaa kummassakin reunassa, kunnes työn pituus on 32-32-33-33-33-33 cm. Vaihda pyöröpuikkoon nro 4,5 ja neulo joustinneuletta kuten edessä.
Puseron pituus takakappaleen olalta alaspäin mitattuna on n. 58-60-62-64-66-68 cm.

HIHAT:
Jatka neulomalla hihojen RAIDOITUSTA (katso selitys yllä). Ota toisen sivun apulangalla odottavat 51-55-57-61-65-69 silmukkaa takaisin sukkapuikoille nro 5,5, poimi lisäksi jokaisesta keskelle hihan alle luodusta 8-8-10-10-12-12 silmukasta 1 silmukka ja kiinnitä 1 merkkilanka keskelle hihan alle (= 4-4-5-5-6-6 poimittua silmukkaa merkkilangan molemmin puolin) = 59-63-67-71-77-81 silmukkaa.
Jatka sileää neuletta. Kun työn pituus jakokohdasta mitattuna on 4 cm, kavenna keskellä hihan alla 2 silmukkaa (LUE KAVENNUSVINKKI). Toista tällaiset kavennukset joka 6.-5.-6.-5.-5.-5.kerros yhteensä 7-7-6-6-6-6 kertaa = 45-49-55-59-65-69 silmukkaa. Neulo kunnes hihan pituus jakokohdasta mitattuna on 25-23-23-21-19-18 cm. Neulo 1 kerros ja säädä silmukkaluku 48-52-56-60-64-68 silmukkaan. Vaihda sukkapuikkoihin nro 4,5 ja luonnonvalkoiseen lankaan. Neulo joustinneuletta (2 silmukkaa oikein/2 silmukkaa nurin). Kun joustinneuleen pituus on 2 cm, päätä silmukat joustinneuletta neuloen. Neulo toinen hiha samoin.

Piirros

Kommentit (4)

Monica Lien Kjønsø 27.06.2018 - 15:59:

Stemmer det at man skal strikke til arbeidet er 27 cm langt før man deler? Blir ikke genseren veldig kort da? Eller er det 27 cm. fra ermehullet?

DROPS Design 29.06.2018 kl. 06:25:

Hei Monica, Bolen er målt fra merket som er satt etter bærestykket, (så fra armhullene som du sier) og 27 cm er etter delingen ikke før. God fornøyelse!

Mercédès 29.05.2018 - 10:56:

Bonjour, j'ai bien l'habitude d'imprimer les explications de vos modèles. Mais malheureusement pour celui-ci, seulement la première page est imprimable. Pouvez-vous rectifier ce défaut. Merci

DROPS Design 29.05.2018 kl. 11:28:

Bonjour Mercédès, nous venons d'effectuer une impression test et avons pu imprimer toutes les pages. Pensez à bien vérifier les paramètres de votre imprimantes et ceux de l'impression pour bien imprimer toutes les pages. Bon tricot!

Sabine William 19.09.2017 - 18:52:

Super Anleitung, Stricken macht Spaß und ist auch für Anfänger leicht zu bewältigen. Leider ist am Ende ein “Umklappen“ des Abschlussrandes recht ärgerlich, andererseits ist mir für dieses Problem auch keine Lösung eingefallen.

Greta Olaussen 06.06.2017 - 13:48:

Feil i oppskrifta "når arbeide måler 26 cm del" Enten er cm feil, eller så mangler det noe her(?)

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 178-57