DROPS / 178 / 42

Sunny Smiles by DROPS Design

Virkattu pitsihattu DROPS Paris-langasta.

DROPS Design: Malli w-636
Lankaryhmä C tai A + A
-----------------------------------------------------------
Koko: Yksi koko
Pään ympärys: n. 54/58 cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS PARIS (kuuluu lankaryhmään C):
150 g väriä 16, valkoinen
Sekä:
Garnstudion DROPS BOMULL-LIN (kuuluu lankaryhmään C):
50 g väriä 03, vaalea beige

DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 3,5 tai käsialan mukaan.
VIRKKUUTIHEYS: 18 pylvästä ja 10,5 kerrosta koukulla nro 3,5 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.

Katso piirrokset A.1-A.4.

VIRKKAUSINFO:
Jokaisen pylväskerroksen ensimmäinen pylväs korvataan 3 ketjusilmukalla. Kerroksen lopuksi virkataan 1 piilosilmukka kerroksen 3.ketjusilmukkaan.
----------------------------------------------------------

HATTU:
Virkataan suljettuna virkkauksena ylhäältä alas. Virkkaa 4 ketjusilmukkaa koukulla nro 3,5 ja Paris-langalla ja sulje ketjusilmukat renkaaksi 1 piilosilmukalla ensimmäiseen ketjusilmukkaan. LUE VIRKKAUSINFO! Virkkaa *A.1, A.2*, toista *-* yhteensä 6 kertaa kerroksella. Jatka mallivirkkausta tähän tapaan. TARKISTA VIRKKUUTIHEYS! Kun olet virkannut piirrokset A.1 ja A.2 loppuun, työssä on 90 pylvästä. Virkkaa sitten piirroksen A.3 1.kerros. Toista tätä kerrosta, kunnes työn korkeus on 16 cm. Virkkaa sitten piirroksen A.3 viimeinen kerros.

LIERI:
Muista VIRKKAUSINFO! Toista piirroksen A.4 mallikertaa yhteensä 10 kertaa kerroksella. Jatka mallivirkkausta tähän tapaan. Kun olet virkannut piirroksen A.4 loppuun, työssä on 160 pylvästä. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

KIERRETTY NYÖRI:
Leikkaa 2 kpl n. 4 metrin pituista Bomull-Lin -lankaa. Kierrä langat tiukasti yhteen, aseta nyöri kaksinkerroin ja anna sen kiertyä uudestaan yhteen. Tee nyörin kumpaankin päähän solmu. Pujota nyöri viimeiseen reikäkerrokseen ja tee solmu.

Piirros

= Virkkaa 4 ketjusilmukkaa ja sulje ketjusilmukat renkaaksi 1 piilosilmukalla ensimmäiseen ketjusilmukkaan (katso ympyrän musta pilkku, kerros alkaa ja loppuu tässä)
= 1 ketjusilmukka
= 1 pylväs silmukkaan
= 1 pylväs ketjusilmukan/ketjusilmukkakaaren ympäri
= 1 piilosilmukka
= Kerros on jo virkattu, aloita seuraavalta kerrokselta!
= Virkkaa seuraavat 2 pylvästä yhteen näin: Virkkaa 1 pylväs, mutta jätä viimeinen langankierto ja läpiveto vielä tekemättä (= 2 silmukkaa koukulla), virkkaa sitten seuraava pylväs ja vedä lanka viimeisellä läpivedolla kaikkien koukulla olevien 3 silmukan läpi (= työstä kapeni 1 pylväs)

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 178-42 alkuperäisohjeeseen.