DROPS / 178 / 41

Sand Voyage by DROPS Design

Hoed met kantpatroon, gehaakt van boven naar beneden in DROPS Bomull-Lin of DROPS Paris. Maat S - XL.

DROPS design: Patroon l-142
Garengroep C of A + A
----------------------------------------------------------
Maat: S/M - L/XL
Hoofdomtrek: ongeveer 54/56 - 58/60 cm
Materiaal:
DROPS BOMULL-LIN van Garnstudio (behoort tot garengroep C)
150 g voor beide maten in kleur 03, lichtbeige
Of gebruik:
DROPS PARIS van Garnstudio (behoort tot garengroep C)
200 g voor beide maten in kleur 26, donkerbeige

DROPS HAAKNAALD 4.5 mm - of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 16 vasten x 18 toeren = 10 cm in de breedte en 10 cm in de hoogte.

Metaaldraad ongeveer 100 cm – voor de rand
Lint ongeveer 160 cm - voor decoratie
----------------------------------------------------------

vanaf 2.79 € /50g
DROPS Bomull-Lin uni colour DROPS Bomull-Lin uni colour 2.79 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 8.37€ krijgen. Lees meer.

Op iedere toer met vasten vervangt u de eerste vaste met 1 losse. Eindig de toer met 1 halve vaste in de 1e losse op het begin van de toer.
Op iedere toer met dubbele stokjes vervangt u het eerste dubbele stokje met 4 lossen. Eindig de toer met 1 halve vaste in de 4e losse op het begin van de toer.
----------------------------------------------------------

HOED:
Haak 5-5 lossen op haaknaald 4.5 mm met Bomull-Lin of Paris en vorm een ring met 1 halve vaste in de eerste losse.
TOER 1: Haak 6 vasten in de ring – LEES INFORMATIE VOOR HET HAKEN!
TOER 2: Haak 2 vasten in iedere vaste = 12 vasten.
TOER 3: Haak * 2 vasten in de volgende vaste, 1 vaste in de volgende vaste *, herhaal van *-* de hele toer = 18 vasten.
TOER 4: Haak * 2 vasten in de eerste vaste, 1 vaste in elk van de volgende 2 vasten *, herhaal van *-* de hele toer = 24 vasten. DENK OM DE STEKENVERHOUDING!
TOER 5: Haak * 2 vasten in de eerste vasten, 1 vaste in elk van de volgende 3 vasten *, herhaal van *-* de hele toer = 30 vasten. Ga zo verder tot er 78-84 vasten op de toer zijn (haak nog 1 vaste tussen iedere meerdering voor iedere toer en meerder 6 vasten per toer).

BEIDE MATEN:
Ga verder met 1 vaste in iedere vaste tot het werk ongeveer 10-11 cm meet. Haak nu het patroon volgens telpatroon A.1 (= 13-14 herhalingen op de toer van 6 steken) 2 keer in totaal in de hoogte. Het werk meet ongeveer 17-18 cm. Haak dan de rand als volgt:

RAND:
Ga verder met A.1, meerder TEGELIJKERTIJD 36-36 vasten verdeeld over de 3e toer in A.1. Herhaal A.1 met meerderingen op de 3e toer 1 keer = 150-156 steken.
Haak nu de eerste 3 toeren in A.1, haak dan de laatste toer als volgt: Plaats 1 metaaldraad over het uiteinde van de rand. Haak 1 vaste in/om iedere steek om de draad. Dit zorgt ervoor dat de hoed steviger is in de buitenste rand. Hecht af.
Rijg een lint voor decoratie op en neer door de 3e toer met kantpatroon op de hoed.

Telpatroon

= 1 vaste in de steek
= 2 dubbel stokje in de steek
= 1 vaste om losse
= 1 losse
= deze toer is al gehaakt, begin op de volgende toer

Jan 23.07.2018 - 23:12:

Can you please tell me what 5-5 chain stitches mean? I have never tried one of your patterns before Thank you

DROPS Design 24.07.2018 kl. 09:08:

Dear Jan, this hat comes in two sizes, the first number applies to first size and the second number applies to larger size. Happy crocheting!

Jutta Kuntze-Echtermann 08.06.2018 - 16:00:

In der Anleitung steht, nachdem ich die 78-84 Maschen erreicht habe, mit fM in jede M weiterhäkeln, bis 10-11 cm erreicht sind. Ab wo sind diese 10 bzw 11 cm zu messen? Ab dem Mittelpunkt oder von da ab, wo keine Zunahmen mehr gemacht werden? Vielen Dank für Ihre Antwort, herzliche Grüße!

DROPS Design 11.06.2018 kl. 08:01:

Liebe Frau Kuntze-Echtermann, es wird von der 1. Runde gemessen, dh bis 10 cm weiter häkeln wie zuvor aber ohne Zunahme = 78 fM. Viel Spaß beim häkeln!

Lisa 29.05.2018 - 18:51:

In der Materialliste steht, man benötigt Bomull-Lin SOWIE Paris. Wird mit doppeltem Faden gearbeitet? Das ergibt sich leider aus der Anleitung nicht.

DROPS Design 30.05.2018 kl. 08:31:

Liebe Lisa, der Hut wird nur mit einem Faden gehäkelt und zwar mit entweder Bomull-Lin oder mit Paris (Anleitung wird angepasst). Viel Spaß beim häkeln!

Martina 10.05.2018 - 17:44:

Buona sera sarebbe possibile avere il video tutorial del cappello da sole sand voyage per favore?

Susanne Schöne 21.03.2018 - 08:11:

Hei. Jeg har heklet en sånn hat . Hvordan får jeg den stiv? Takk og hilsen ☺

DROPS Design 21.03.2018 kl. 12:11:

Hei Susanne. Om du har fulgt heklefastheten skal hatten være ganske stiv, men husk hekle en 1 ståltråd langs kanten på bremmen. Hekle 1 fastmaske i/om hver maske rundt ståltråden. Dette gjøres for at hatten skal bli stivere i ytterkant. God Fornøyelse!

Valérie 04.02.2018 - 17:18:

Bonjour, Où puis je trouver du fil métallique pour le modèle 178/41? Merci

DROPS Design 04.02.2018 kl. 19:47:

Bonjour, vous pouvez trouver du fil metallique dans des magasins de bricolage.

Laura 31.05.2017 - 21:17:

Buongiorno, il filo metallico usato per la tesa è Glitter? Oppure che filo metallico intendete? Grazie

DROPS Design 31.05.2017 kl. 23:03:

Buonasera. È filo di acciaio o simile. Serve per rendere rigido il bordo del cappello , in modo che rimanga sostenuto e che non cada sul viso. Buon lavoro!

Laat een opmerking achter voor DROPS 178-41