DROPS / 178 / 41

Sand Voyage by DROPS Design

Hoed met kantpatroon, gehaakt van boven naar beneden in DROPS Bomull-Lin of DROPS Paris. Maat S - XL.

DROPS design: Patroon l-142
Garengroep C of A + A
----------------------------------------------------------
Maat: S/M - L/XL
Hoofdomtrek: ongeveer 54/56 - 58/60 cm
Materiaal:
DROPS BOMULL-LIN van Garnstudio (behoort tot garengroep C)
150 g voor beide maten in kleur 03, lichtbeige
Of gebruik:
DROPS PARIS van Garnstudio (behoort tot garengroep C)
200 g voor beide maten in kleur 26, donkerbeige

DROPS HAAKNAALD 4.5 mm - of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 16 vasten x 18 toeren = 10 cm in de breedte en 10 cm in de hoogte.

Metaaldraad ongeveer 100 cm – voor de rand
Lint ongeveer 160 cm - voor decoratie
----------------------------------------------------------

vanaf 1.86 € /50g
DROPS Bomull-Lin uni colour DROPS Bomull-Lin uni colour 1.86 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 5.58€ krijgen. Lees meer.

Op iedere toer met vasten vervangt u de eerste vaste met 1 losse. Eindig de toer met 1 halve vaste in de 1e losse op het begin van de toer.
Op iedere toer met dubbele stokjes vervangt u het eerste dubbele stokje met 4 lossen. Eindig de toer met 1 halve vaste in de 4e losse op het begin van de toer.
----------------------------------------------------------

HOED:
Haak 5-5 lossen op haaknaald 4.5 mm met Bomull-Lin of Paris en vorm een ring met 1 halve vaste in de eerste losse.
TOER 1: Haak 6 vasten in de ring – LEES INFORMATIE VOOR HET HAKEN!
TOER 2: Haak 2 vasten in iedere vaste = 12 vasten.
TOER 3: Haak * 2 vasten in de volgende vaste, 1 vaste in de volgende vaste *, herhaal van *-* de hele toer = 18 vasten.
TOER 4: Haak * 2 vasten in de eerste vaste, 1 vaste in elk van de volgende 2 vasten *, herhaal van *-* de hele toer = 24 vasten. DENK OM DE STEKENVERHOUDING!
TOER 5: Haak * 2 vasten in de eerste vasten, 1 vaste in elk van de volgende 3 vasten *, herhaal van *-* de hele toer = 30 vasten. Ga zo verder tot er 78-84 vasten op de toer zijn (haak nog 1 vaste tussen iedere meerdering voor iedere toer en meerder 6 vasten per toer).

BEIDE MATEN:
Ga verder met 1 vaste in iedere vaste tot het werk ongeveer 10-11 cm meet. Haak nu het patroon volgens telpatroon A.1 (= 13-14 herhalingen op de toer van 6 steken) 2 keer in totaal in de hoogte. Het werk meet ongeveer 17-18 cm. Haak dan de rand als volgt:

RAND:
Ga verder met A.1, meerder TEGELIJKERTIJD 36-36 vasten verdeeld over de 3e toer in A.1. Herhaal A.1 met meerderingen op de 3e toer 1 keer = 150-156 steken.
Haak nu de eerste 3 toeren in A.1, haak dan de laatste toer als volgt: Plaats 1 metaaldraad over het uiteinde van de rand. Haak 1 vaste in/om iedere steek om de draad. Dit zorgt ervoor dat de hoed steviger is in de buitenste rand. Hecht af.
Rijg een lint voor decoratie op en neer door de 3e toer met kantpatroon op de hoed.

Telpatroon

= 1 vaste in de steek
= 2 dubbel stokje in de steek
= 1 vaste om losse
= 1 losse
= deze toer is al gehaakt, begin op de volgende toer

Margit Kerzel 01.07.2019 - 22:02:

Hallo, ich bin mir sehr unsicher, welche Drahtstärke ich wählen soll. Bitte geben Sie mir doch eigenen Rat 😊 nicht allzu dick hilft mir leider nicht weiter. Herzlichen Dank

DROPS Design 02.07.2019 kl. 10:42:

Liebe Frau Kerzel, der Stahldraht muss ca 0.80 cm sein - gerne können Sie auch ihn doppeln, damit die Krempe fester wird. Viel Spaß beim häkeln!

Doris 21.06.2019 - 19:37:

Wie dick sollte der Stahldraht sein, den man einhäkeln soll?

DROPS Design 24.06.2019 kl. 13:59:

Liebe Doris, er muss nicht zu dick sein, damit die nächste Runde nicht so dick aussehen wird. Viel Spaß beim häkeln!

Margaret Gahmun Leung 26.05.2019 - 08:56:

Once I arrive to the 84 single crochets and no longer need to increase, do I need to continue replacing the first sc with a chain stitch? In other words, chain one to increase height, then chain one and sc into the second stitch?

DROPS Design 27.05.2019 kl. 10:46:

Dear Mrs Gahmun Leung, continue in the round with sc as before, ie replace 1st sc with a ch as explained under CROCHET INFO. Happy crocheting!

Ing-Marie 17.05.2019 - 18:45:

Är det 3 eller 4 varv med fasta maskor mellan hålvarven?

DROPS Design 20.05.2019 kl. 08:40:

Hei Ing-Marie. Det er 3 rader med fastmasker mellom hullradene. Diagrammet hekles slik: 1 rad hullmønster, 3 rader fastmasker (diagrmmet er heklet 1 gang i høyden), 1 rad hullmønster, 3 rader fastmasker. Den første raden i diagrammet er allerede heklet og viser kun hvordan det hekles i maskene - se stjernen. God fornøyelse.

Monique 01.05.2019 - 12:52:

Ik snap het opeens denk ik...na de stokjes 1 losse en dan 2 steken overslaan. Dan kom ik op 6 steken inderdaad? Sorry en dank.

Monique 01.05.2019 - 12:23:

Ik snap het patroon niet helemaal.Als ik de 2 dubbele stokjes heb gehaakt in 1 steek, moet ik dan 1 of 2 vasten overslaan voor ik het volgende stokje haak?kunt u het omschrijven aub? Het lijkt 2 maar kom ik dan wel uit en wordt het niet te wijd dan?

DROPS Design 05.05.2019 kl. 19:07:

Dag Monique,

Je slaat dan 2 vasten over, dus er zitten 2 vasten tussen de stokjesgroepen in de eerste toer van A.1

Monique 28.04.2019 - 18:10:

Helaas snap ik niks van wat er bij toer 5 staat tussen de haakjes...astublieft verduidelijken, ik kan niet verder! Dank.

DROPS Design 30.04.2019 kl. 11:12:

Dag Monique,

Nadat je de 5e toer hebt gehaakt, ga je op deze manier verder, dus je haakt nog een aantal toeren op dezelfde manier totdat 78-84 vasten hebt. Op de 5e toer haak je 3 vasten en dan 2 vasten in 1 vaste, op de 6e toer 4 vasten en 2 vasten in 1 vaste, m.a.w, er komt telkens 1 vaste bij tussen de meerderingen.

Monique 28.04.2019 - 17:41:

Wat bedoelt u bij toer 4 met “denk om de stekenverhouding” ? Ik ken dat van breien maar hier snap ik het niet. Dank voor hulp.

DROPS Design 30.04.2019 kl. 11:07:

Dag Monique,

Er wordt mee bedoeld dat je tijdens het haken moet controleren of de stekenverhouding nog klopt.

Jan 23.07.2018 - 23:12:

Can you please tell me what 5-5 chain stitches mean? I have never tried one of your patterns before Thank you

DROPS Design 24.07.2018 kl. 09:08:

Dear Jan, this hat comes in two sizes, the first number applies to first size and the second number applies to larger size. Happy crocheting!

Jutta Kuntze-Echtermann 08.06.2018 - 16:00:

In der Anleitung steht, nachdem ich die 78-84 Maschen erreicht habe, mit fM in jede M weiterhäkeln, bis 10-11 cm erreicht sind. Ab wo sind diese 10 bzw 11 cm zu messen? Ab dem Mittelpunkt oder von da ab, wo keine Zunahmen mehr gemacht werden? Vielen Dank für Ihre Antwort, herzliche Grüße!

DROPS Design 11.06.2018 kl. 08:01:

Liebe Frau Kuntze-Echtermann, es wird von der 1. Runde gemessen, dh bis 10 cm weiter häkeln wie zuvor aber ohne Zunahme = 78 fM. Viel Spaß beim häkeln!

Laat een opmerking achter voor DROPS 178-41