DROPS Extra / 0-1377

Chilled Eggs by DROPS Design

Eggevarmer til påske, strikket frem og tilbake i DROPS Paris

DROPS Design: Modell w-659
Garngruppe C eller A + A
-----------------------------------------------------------
Mål:
Omkrets nederst: 16 cm. Høyde uten pongpong: 7 cm.
Materialer:
DROPS PARIS fra Garnstudio (tilhører garngruppe C)
50 g farge 14, sterk gul
50 g farge 35, vaniljegul
50 g farge 41, sennep
En eggevarmer veier ca 15 g.

DROPS PINNER NR 3,5 – eller de pinnene du må bruke for å få 20 masker og 27 pinner glattstrikk på 10 cm i bredden og 10 cm i høyden.
----------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

Stikkord:

tema: dekorasjon, kjøkken, påske, spis og drikk,

----------------------------------------------------------

EGGEVARMER:
Eggevarmeren strikkes frem og tilbake på pinne, deretter sys den sammen i siden.

Legg opp 37 masker på pinne 3,5 med sterk gul. Strikk 4 pinner glattstrikk (1.pinne = retten) = rullekant.
Strikk vrangbord slik: 1 kantmaske RILLE – se forklaring over, 1 rett, 3 vrang, * 2 rett, 3 vrang *, gjenta fra *-* til det er 2 masker igjen på pinnen, 1 rett, 1 kant-maske rille. Fortsett vrangborden frem og tilbake slik til det er strikket 8 pinner vrangbord. HUSK PÅ STRIKKEFASTHETEN!
Nå felles det slik:
1.PINNE (retten): 1 kantmaske rille, 1 rett, 2 vrang sammen, 1 vrang, * 2 rett, 2 vrang sammen, 1 vrang *, gjenta fra *-* til det er 2 masker igjen på pinnen, 1 rett, 1 kant-maske rille = 30 masker.
2.PINNE OG DE RESTERENDE PINNENE FRA VRANGEN: Strikk rett over rett og vrang over vrang med 1 kantmaske rille i hver side.
3.PINNE: 1 kantmaske rille, 1 rett, 2 vrang sammen, * 2 rett, 2 vrang sammen *, gjenta fra *-* til det er 2 masker igjen på pinnen, 1 rett, 1 kant-maske rille = 23 masker.
5.PINNE: 1 kantmaske rille, * 1 rett, 2 rett sammen *, gjenta fra *-* til det er 1 maske igjen på pinnen, 1 kant-maske rille = 16 masker.
7.PINNE: 1 kantmaske rille, strikk 2 og 2 masker rett sammen til det er 1 maske igjen på pinnen, 1 kant-maske rille = 9 masker.
Klipp tråden men la det stå igjen ca 25 cm til monteringen.
Tre trådenden gjennom de resterende maskene og snurp sammen. Sy sømmen nedover eggevarmeren innenfor 1 kantmaske i rille i hver side slik at det blir en pen søm. Fest tråden.

PONGPONG:
Lag 1 pongpong på ca 4 cm i diameter med sterk gul. Fest den i toppen av eggevarmeren.

Lag en eggevarmer til på samme måte i vaniljegul og sennep.