DROPS Extra / 0-1375

Gummy Bunny by DROPS Design

Mandje met deksel voor Pasen, gehaakt in 2 draden DROPS Paris.

DROPS Design: Patroon nr. w-660
Garengroep C + C of E
-----------------------------------------------------------
MANDJE MET DEKSEL:
Afmetingen: Hoogte: ongeveer 9 cm. Omtrek (opening op de bovenkant van het mandje): ongeveer 25 cm. Omtrek (op wijdste punt van het mandje): ongeveer 37 cm.
Materiaal:
DROPS PARIS van Garnstudio (behoort tot garengroep C)
100 g kleur 01, abrikoos
50 g kleur 38, koraal
50 g kleur 17, naturel
Een klein restant van grijs – voor de snuit en de ogen

DROPS HAAKNAALD 5.5 MM – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 13 vasten en 13 toeren met 2 draden is 10 cm in de breedte en 10 cm in de hoogte.

DROPS HAAKNAALD 3.5 MM – of de maat die u nodig heeft voor een stekenverhouding van 18 stokjes en 10.5 toeren in de hoogte met 1 draad.
----------------------------------------------------------

Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 4.40€ krijgen. Lees meer.

TIP VOOR DUBBELE DRAAD:
Gebruik de draad van zowel de binnenkant als de buitenkant van de bol. Als u over gaat op een nieuwe bol, is het een goed idee om niet beide draden tegelijkertijd te wisselen – zodat de aanhechtdraden niet te dik zijn.

INFORMATIE VOOR HET HAKEN:
Elke toer begin met 1 losse (de losse vervangt niet de eerste vaste). Eindig de toer met 1 halve vaste in de eerste vaste.
Elk toer begint met 1 losse (de losse vervangt niet de eerste vaste).

HAAK 2 VASTEN SAMEN:
* Steek de haaknaald in de volgende steek, neem de draad op*, herhaal van *-* een keer, maak een omslag en haal de omslag door alle 3 lussen op de haaknaald (= 1 vaste geminderd).

KREEFTSTEKEN:
Worden gehaakt zoals vasten, maar dan andersom. Dat wil zeggen, u haakt een vaste van links naar rechts. De toer met kreeftsteek begint met 1 losse (de losse vervangt niet de eerste vaste) en stopt met 1 halve vaste in de eerste losse.
----------------------------------------------------------

MANDJE MET DEKSEL:
Het mandje wordt in de rondte gehaakt, van onder naar boven. LEES TIP VOOR DUBBELE DRAAD! Het deksel wordt in de rondte gehaakt, van boven naar beneden.

ONDERKANT:
Haak 3 lossen met haaknaald 5.5 mm en 2 draden abrikoos en vorm deze tot een ring met 1 halve vaste in de eerste losse. Haak A.1 in totaal 6 keer in de rondte – Onthoud INFORMATIE VOOR HET HAKEN! Als A.1 in de hoogte is gehaakt, zijn er 48 vasten op de laatste toer.
Haak dan A.2 in totaal 4 keer in de rondte. Als A.2 gehaakt is in de hoogte, zijn er 32 vasten op de laatste toer. Haak nu 1 toer met KREEFTSTEKEN – zie uitleg hierboven. Knip en hecht de draad af.

STAART:
Maak een pompon van ongeveer 6 cm in diameter met een restant van naturel. Naai deze op de onderkant van het mandje.

DEKSEL:
Het deksel wordt in de rondte gehaakt, van boven naar beneden.
Haak 3 lossen met haaknaald 5.5 mm en 2 draden abrikoos en vorm deze tot een ring met 1 halve vaste in de eerste losse. Haak A.1 in totaal 6 keer in de rondte. Als toer 7 in A.1 gehaakt is in de hoogte, zijn er 42 vasten op de toer, haak dan verder als volgt:
TOER 1: Haak 1 vaste in de achterste lus van elke steek.
TOER 2: Haak 1 toer met kreeftsteken.
Knip en hecht de draad af.

OREN:
De oren worden heen en weer gehaakt en worden daarna op de deksel genaaid.
Haak 4 lossen met haaknaald 5.5 mm en 2 draden koraal.
TOER 1: Haak 1 vaste in de 2e losse van de haaknaald, haak 1 vaste in elk van de volgende 2 lossen = 3 vasten.
TOER 2: Haak 1 vaste in elk van de 3 vasten.
TOER 3: Haak 2 vasten in de eerste vaste, 1 vaste in de volgende steek, 2 vasten in de volgende steek = 5 vasten.
TOEREN 4.-10: Haak 1 vaste in elke vaste.
TOER 11: HAAK 2 VASTEN SAMEN – zie uitleg hierboven, haak 1 vaste, haak 2 vasten samen = 3 vasten.
TOER 12: * Steek de haaknaald door de eerste steek en haal de draad door *, herhaal van *-* in elk van de volgende 2 steken (= 4 lussen op de haaknaald), maak een omslag en haal de draad door alle lussen op de haaknaald.
Knip en hecht de draden af.
Haak een rand van vasten om het oor als volgt: Hecht de draad aan met 1 vaste in de eerste losse aan het begin van het oor. Haak 1 vaste in de buitenste lus van de buitenste steek in elk van de eerste 11 toeren, haak 1 losse, haak (1 vaste, 1 losse, 1 vaste) in de 3 buitenste samengehaakte steken op het oor, haak 1 losse en ga verder over de rand met 1 vaste in elk van de 11 toeren. Knip de draad af, maar laat ongeveer 20 cm over voor de afwerking.
Haak een andere oor op dezelfde manier.
Naai de oren in de toer welke gehaakt is in de achterste lus van de steken op de deksel. Naai met 1 draad in een steek zodat de naad niet te dik wordt. Knip en hecht de draad af.

OGEN EN SNUIT:
De ogen worden gehaakt in de rondte met 1 draad.
Haak 3 lossen met haaknaald 3.5 mm en een restant van grijs en vorm deze tot een ring met 1 halve vaste in de eerste losse.
TOER 1: Haak 6 vasten om de lossenring.
TOER 2: Ga verder met naturel en haak 2 lossen, haak 1 stokje in de eerste vaste, haak 2 stokjes in elk van de volgende 2 vasten, haak 1 half stokje in de volgende vaste. Knip de draad af maar laat ongeveer 20 cm over voor afwerking.
Haak een ander oog op dezelfde manier.
Naai de ogen aan het mandje door een paar steken op en over de rand van de ogen te naaien.
Maak een snuit op het mandje door een paar steken met een restant van grijs te naaien in een dubbele draad. Knip en hecht de draad af.

GEDRAAID KOORD:
Knip 2 draden naturel van 1 meter. Draai deze samen tot het begint te krullen, vouw het koord dubbel en draai opnieuw samen. Maak een knoop in ieder einde zodat het koord gedraaid blijft.
Rijg beide einden van het koord door het midden van het deksel zodat er een lus op het deksel komt. Strik de einden van het koord samen aan de binnenkant van de deksel.

Telpatroon

= Haak 3 lossen en vorm deze tot een ring met een halve vaste in de eerste losse. Het zwarte punt op de cirkel is het begin van de toer.
= 1 vaste om de lossenring
= 1 vaste in de steek
= Haak 2 vasten samen als volgt: * Steek de haaknaald in de volgende steek, neem de draad op *, herhaal van *-* 1 keer, maak een omslag en haal de omslag door alle 3 lussen op de haaknaald (= 1 vaste geminderd).
= De toer is al gehaakt - begin op de volgende toer!

Opmerkingen (0)

Er zijn geen opmerkingen op dit patroon. Voeg uw opmerking toe!

Laat een opmerking achter voor DROPS Extra 0-1375