DROPS Extra / 0-1375

Gummy Bunny by DROPS Design

Kannellinen pääsiäiskori 2-kertaisesta DROPS Paris-langasta.

DROPS Design: Malli w-660
Lankaryhmä C + C tai E
-----------------------------------------------------------
KANNELLINEN KORI:
Mitat: Korkeus: n. 9 cm. Ympärys (korin aukko): n. 25 cm. Ympärys (korin levein kohta): n. 37 cm.
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS PARIS (kuuluu lankaryhmään C):
100 g väriä 01, aprikoosi
50 g väriä 38, koralli
50 g väriä17, luonnonvalkoinen
Harmaata jäännöslankaa (kuonoon ja silmiin).

DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 5,5 tai käsialan mukaan.
DROPS VIRKKUUKOUKKU NRO 3,5 tai käsialan mukaan.
VIRKKUUTIHEYS: 13 kiinteää silmukkaa ja 13 kerrosta 2-kertaisella langalla, koukulla nro 5,5 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.
18 pylvästä ja 10,5 kerrosta 1-kertaisella langalla, koukulla nro 3,5 = 10 cm leveyssuunnassa ja 10 cm korkeussuunnassa.

Saat tämän mallin langat alkaen 5.40€. Lue lisää.
MALLIVIRKKAUS:
Katso piirrokset A.1 ja A.2.

LANKAVINKKI:
Ota 1 lanka sekä kerän sisältä että ulkoa. Kun vaihdat uuteen lankakerään, älä vaihda molempia lankoja yhtaikaa, koska tällöin lankojen päätöskohdasta tulee liian paksu.

VIRKKAUSINFO:
Suljettu virkkaus:
Jokaisen kerroksen aluksi virkataan 1 ketjusilmukka (ketjusilmukka ei korvaa ensimmäistä kiinteää silmukkaa). Kerroksen lopuksi virkataan 1 piilosilmukka ensimmäiseen kiinteään silmukkaan.
Tasovirkkaus:
Jokaisen kerroksen aluksi virkataan 1 ketjusilmukka (ketjusilmukka ei korvaa ensimmäistä kiinteää silmukkaa).

VIRKKAA 2 KIINTEÄÄ SILMUKKAA YHTEEN:
*Vie koukku seuraavaan silmukkaan, ota lanka koukulle*, toista *-* vielä kerran, tee 1 langankierto koukulle ja vedä lanka kaikkien koukulla olevien 3 silmukan läpi (= työstä kapeni 1 kiinteä silmukka).

RAPUVIRKKAUS:
Virkataan kuten kiinteä silmukka, mutta takaperin. Eli virkkaa kiinteitä silmukoita vasemmalta oikealle. Rapuvirkkauskerroksen aluksi virkataan 1 ketjusilmukka (ketjusilmukka ei korvaa ensimmäistä kiinteää silmukkaa) ja kerroksen lopuksi virkataan 1 piilosilmukka ensimmäiseen ketjusilmukkaan.
----------------------------------------------------------

KANNELLINEN KORI:
Kori virkataan suljettuna virkkauksena alhaalta ylös. LUE LANKAVINKKI! Kansi virkataan suljettuna virkkauksena ylhäältä alas.

POHJA:
Virkkaa 3 ketjusilmukkaa koukulla nro 5,5 ja 2-kertaisella aprikoosin värisellä langalla ja sulje ketjusilmukat renkaaksi 1 piilosilmukalla ensimmäiseen ketjusilmukkaan. Virkkaa mallivirkkausta suljettuna virkkauksena piirroksen A.1 mukaisesti = 6 mallikertaa kerroksella. Muista VIRKKAUSINFO! Kun olet virkannut piirroksen A.1 loppuun, työssä on 48 kiinteää silmukkaa.
Virkkaa sitten mallivirkkausta suljettuna virkkauksena piirroksen A.2 mukaisesti = 4 mallikertaa kerroksella. Kun olet virkannut piirroksen A.2 loppuun, työssä on 32 kiinteää silmukkaa. Virkkaa nyt 1 kerros RAPUVIRKKAUSTA (katso selitys yllä). Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

HÄNTÄ:
Tee luonnonvalkoisesta jäännöslangasta 1 tupsu, jonka halkaisija on n. 6 cm. Kiinnitä tupsu pohjan alaosaan.

KANSI:
Virkataan suljettuna virkkauksena ylhäältä alas.
Virkkaa 3 ketjusilmukkaa koukulla nro 5,5 ja 2-kertaisella aprikoosin värisellä langalla ja sulje ketjusilmukat renkaaksi 1 piilosilmukalla ensimmäiseen ketjusilmukkaan. Virkkaa mallivirkkausta suljettuna virkkauksena piirroksen A.1 mukaisesti = 6 mallikertaa kerroksella. Kun olet virkannut piirroksen A.1 7.kerroksen ja työssä on 42 kiinteää silmukkaa, jatka virkkaamalla seuraavasti:
1.KERROS: Virkkaa 1 kiinteä silmukka jokaisen silmukan takareunaan.
2.KERROS: Virkkaa 1 kerros rapuvirkkausta.
Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

KORVAT:
Virkataan tasona ja kiinnitetään kanteen.
Virkkaa 4 ketjusilmukkaa koukulla nro 5,5 ja 2-kertaisella korallin värisellä langalla.
1.KERROS: Virkkaa 1 kiinteä silmukka 2.ketjusilmukkan koukusta laskien, virkkaa 1 kiinteä silmukka kumpaankin 2 seuraavaan ketjusilmukkaan = 3 kiinteää silmukkaa.
2.KERROS: Virkkaa 1 kiinteä silmukka jokaiseen 3 kiinteään silmukkaan.
3.KERROS: Virkkaa 2 kiinteää silmukkaa ensimmäiseen kiinteään silmukkaan, 1 kiinteä silmukka seuraavaan silmukkaan, 2 kiinteää silmukkaa seuraavaan silmukkaan = 5 kiinteää silmukkaa.
4.-10.KERROS: Virkkaa 1 kiinteä silmukka jokaiseen kiinteään silmukkaan.
11.KERROS: VIRKKAA 2 KIINTEÄÄ SILMUKKAA YHTEEN (katso selitys yllä), virkkaa 1 kiinteä silmukka, virkkaa 2 kiinteää silmukkaa yhteen = 3 kiinteää silmukkaa.
12.KERROS: *Vie koukku ensimmäiseen silmukkaan ja vedä lanka silmukan läpi*, toista *-* kummassakin 2 seuraavassa silmukassa (= 4 silmukkaa koukulla), ota lanka koukulle ja vedä lanka kaikkien koukulla olevien silmukoiden läpi.
Katkaise lanka ja päättele langanpäät.
Virkkaa reunus kiintein silmukoin korvan ympäri näin: Virkkaa aluksi 1 kiinteä silmukka korvan ensimmäiseksi virkattuun ketjusilmukkaan. Virkkaa 1 kiinteä silmukka (uloimmista silmukanreunoista) jokaiseen 11 ensimmäiseen kerrokseen, virkkaa 1 ketjusilmukka, virkkaa (1 kiinteä silmukka, 1 ketjusilmukka, 1 kiinteä silmukka) korvan ulkoreunan 3 yhteen virkattuun silmukkaan, virkkaa 1 ketjusilmukka ja virkkaa sitten 1 kiinteä silmukka reunan jokaiseen 11 kerrokseen. Katkaise lanka, jätä työhön n. 20 cm:n pituinen lanka viimeistelyyn.
Virkkaa toinen korva samoin.
Kiinnitä korvat siihen kannen kerrokseen, jossa virkattiin silmukoiden takareunaan. Ompele silmukat pareittain yhteen 1-kertaisella langalla, jottei saumasta tulisi paksu. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

SILMÄT JA KUONO:
Silmät virkataan suljettuna virkkauksena 1-kertaisella langalla.
Virkkaa 3 ketjusilmukkaa koukulla nro 3,5 ja harmaalla jäännöslangalla ja sulje ketjusilmukat renkaaksi 1 piilosilmukalla 1.ketjusilmukkaan.
1.KERROS: Virkkaa 6 kiinteää silmukkaa ketjusilmukkarenkaaseen.
2.KERROS: Vaihda luonnonvalkoiseen lankaan ja virkkaa 2 ketjusilmukkaa, virkkaa 1 pylväs ensimmäiseen kiinteään silmukkaan, virkkaa 2 pylvästä kumpaankin 2 seuraavaan kiinteään silmukkaan, virkkaa 1 puolipylväs seuraavaan kiinteään silmukkaan. Katkaise lanka, jätä työhön n. 20 cm:n pituinen lanka viimeistelyyn.
Virkkaa toinen silmä samoin.
Kiinnitä silmät koriin ompelemalla muutama pisto silmien reunoihin.
Tee kuono ompelemalla koriin muutama pisto 2-kertaisella harmaalla jäännöslangalla. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

KIERRETTY NYÖRI:
Leikkaa 2 kpl n. 1 metrin pituista luonnonvalkoista lankaa. Kierrä langat tiukasti yhteen, aseta nyöri kaksinkerroin ja anna sen kiertyä uudestaan yhteen. Tee nyörin kumpaankin päähän solmu, jottei nyöri avaudu.
Pujota nyörin molemmat päät kannen keskikohdan läpi siten, että kanteen muodostuu silmukka. Solmi nyörin päät yhteen kannen sisäpuolelle.

Piirros

= Virkkaa 3 ketjusilmukkaa ja sulje ketjusilmukat renkaaksi 1 piilosilmukalla 1.ketjusilmukkaan. Ympyrän musta pilkku on kerroksen vaihtumiskohta.
= 1 kiinteä silmukka ketjusilmukkarenkaan ympäri
= 1 kiinteä silmukka silmukkaan
= Virkkaa 2 kiinteää silmukkaa yhteen näin: *Vie koukku seuraavaan silmukkaan, ota lanka koukulle*, toista *-* vielä kerran, ota lanka koukulle ja vedä lanka kaikkien koukulla olevien 3 silmukan läpi (= työstä kapeni 1 kiinteä silmukka).
= Kerros on jo virkattu, aloita seuraavalta kerrokselta!

Kommentit (0)

Tähän ohjeeseen ei löydy kommentteja. Näppäile kommentti!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS Extra 0-1375