DROPS Extra / 0-1370

Sea Smoke by DROPS Design

Souprava: čepice, nákrčník a návleky pletené velkým perličkovým vzorem z příze DROPS Big Delight.

DROPS design: model č. db-074
Skupina přízí: C nebo A + A
----------------------------------------------------------
ČEPICE:
Velikost: S/M - M/L - L/XL
Obvod hlavy: asi 54/56 - 56/58 - 58/60 cm
Materiál:
DROPS BIG DELIGHT firmy Garnstudio
100 g pro všechny velikosti, barva č. 16, ostružiny

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a krátká KRUHOVÁ JEHLICE (40 cm) č. 5 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 17 ok x 22 řad lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.
DROPS krátká KRUHOVÁ JEHLICE (40 cm) č. 4,5 – na lem.

NÁKRČNÍK:
Velikost: S/M - M/L - L/XL
Rozměry: Obvod horního okraje: asi 50-55-60 cm Obvod dolního okraje: asi 104-106-108 cm Výška: asi 22-23-24 cm
Materiál:
DROPS BIG DELIGHT firmy Garnstudio
200 g pro všechny velikosti, barva č. 16, ostružiny

DROPS KRUHOVÉ JEHLICE (40 + 80 cm) č. 5 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 17 ok x 22 řad lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.
DROPS krátká KRUHOVÁ JEHLICE (40 cm) č. 4,5 – na lemy.

NÁVLEKY:
Velikost: S/M - M/L
Rozměry: Obvod: asi 17-19 cm Délka: asi 20-22 cm
Materiál:
DROPS BIG DELIGHT firmy Garnstudio
100 g pro obě velikosti, barva č. 16, ostružiny

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č. 5 - nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 17 ok x 22 řad lícovým žerzejem = 10 x 10 cm.
DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE č. 4,5 – na lemy.

SPOTŘEBA NA CELOU SOUPRAVU:
300 g pro všechny velikosti, barva č. 16, ostružiny.

Komentáře (2)

100% vlna
od 181.00 Kč /100g
DROPS Big Delight print DROPS Big Delight print 181.00 Kč /100g
Přízi na tento model můžete mít už za 543Kč. Více zde.
VELKÝ PERLIČKOVÝ VZOR:
1. KRUHOVÁ ŘADA: *1 oko hladce, 1 obrace*, *-* opakujeme.
2. KRUHOVÁ ŘADA: oka pleteme, jak se jeví – hladká hladce, obrácená obrace.
3. KRUHOVÁ ŘADA: *1 oko obrace, 1 hladce*, *-* opakujeme.
4. KRUHOVÁ ŘADA: pleteme, jak se jeví – hladká hladce, obrácená obrace.
1.-4. kruhovou řadu stále opakujeme.

TIP - PŘIDÁVÁNÍ (nákrčník):
Abychom vypočítali, jak často musíme přidávat, vydělíme celkový počet ok v řadě (např. 84 ok) počtem ok, která potřebujeme přidat (např. 24), takže 84:24 = 3,5. V tomto případě tedy přidáváme 1 oko střídavě za každým 3. a 4. okem.
POZN.: Přidáváme nahozením, v následující kruhové řadě pleteme nahození hladce za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky.
----------------------------------------------------------

ČEPICE:
Pleteme v kruhových řadách na krátké kruhové jehlici, podle potřeby převedeme pleteninu na ponožkové jehlice.
Na kruhovou jehlici č.4,5 nahodíme přízí Big Delight 80-84-88 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Pokračujeme pružným vzorem 1/1, tj. střídáme 1 oko hladce, 1 obrace. Ve výši 5 cm převedeme pleteninu na kruhovou jehlici č. 5. Teď pleteme VELKÝM PERLIČKOVÝM VZOREM – viz výše. Ve výši asi 19-20-21 cm – měli bychom mít dopletenou celou sekvenci velkého perličkového vzoru (na výšku) – pleteme následující kruhovou řadu takto: *1 oko hladce, 1 obrace, 2 oka spleteme obrace*, *-* opakujeme v průběhu celé kruhové řady = 60-63-66 ok. Poté pleteme pružným vzorem 1/2, tj. střídáme 1 oko hladce, 2 obrace. Když je čepice vysoká 21-23-25 cm, spleteme každá 2 obrace pletená oka (= dál máme všude jen 1 oko obrace) = 40-42-44 ok. Pokračujeme pružným vzorem 1/1 až do výše 22-24-26 cm. V následující kruhové řadě spleteme každá 2 oka hladce = na jehlicích zbývá 20-21-22 ok. Upleteme 1 kruhovou řadu bez ujímání, pak opět spleteme každá 2 oka hladce. Přízi odstřihneme, protáhneme zbylými oky, stáhneme a zapošijeme. Čepice je vysoká 23-25-27 cm.
----------------------------------------------------------

NÁKRČNÍK:
Pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici, shora dolů.
Na kruhovou jehlici č.4,5 nahodíme přízí Big Delight 105-115-125 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Následující kruhovou řadu pleteme takto: *1 oko hladce, 1 obrace, 1 hladce, 2 obrace*, *-* opakujeme v průběhu celé kruhové řady. Takto pokračujeme do výše 3 cm. V další kruhové řadě spleteme každá 2 obrace pletená oka (= dál máme všude jen 1 oko obrace) = 84-92-100 ok. Pokračujeme pružným vzorem 1/1 až do výše 4 cm. Pleteninu převedeme na kruhovou jehlici č. 5 a pleteme VELKÝM PERLIČKOVÝM VZOREM – viz výše. Ve výši 8 cm (končíme 2. nebo 4. kruhovou řadou velkého perličkového vzoru) upleteme 4 kruhové řady hladce a SOUČASNĚ přidáme v předposlední kruhové řadě rovnoměrně 46-44-42 ok – viz TIP – PŘIDÁVÁNÍ = 130-136-142 ok. Upleteme 4 cm výšky velkým perličkovým vzorem, pak pleteme 4 kruhové řady hladce a SOUČASNĚ přidáme v předposlední kruhové řadě rovnoměrně 46-44-42 ok = 176-180-184 ok. Pak pleteme dalších 4-5-6 cm výšky velkým perličkovým vzorem. Nyní upleteme 3 kruhové řady pružným vzorem 1/1 (dbáme na to, aby vzor navazoval na perličkový vzor) a poté všechna oka VOLNĚ uzavřeme (dbáme na to, aby okraj zůstal volný, nestažený). Nákrčník je vysoký asi 22-23-24 cm.
----------------------------------------------------------

NÁVLEK:
Pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích.
Na ponožkové jehlice č. 4,5 nahodíme přízí Big Delight 35-40 ok a upleteme 1 kruhovou řadu hladce. Následující kruhovou řadu pleteme takto: *1 oko hladce, 1 obrace, 1 hladce, 2 obrace*, *-* opakujeme v průběhu celé kruhové řady. Takto pleteme pružným vzorem do výše 3 cm. V následující kruhové řadě spleteme každá 2 obrace pletená oka (= dál máme všude jen 1 oko obrace) = 28-32 ok. Pokračujeme pružným vzorem 1/1 až do výše 4 cm. Pak pleteninu převedeme na ponožkové jehlice č. 5 a pleteme VELKÝM PERLIČKOVÝM VZOREM – viz výše. Ve výši asi 16-18 cm (končíme po dopletení celé sekvence velkého perličkového vzoru) převedeme pleteninu na ponožkové jehlice č. 4,5. Pleteme pružným vzorem v kruhových řadách. Když upleteme 1 cm výšky, rozpleteme každé 2. oko obrace na 2 = 35-40 ok. Pokračujeme pružným vzorem do výše 20-22 cm, pak všechna oka dle vzoru uzavřeme.
Stejným způsobem upleteme i druhý návlek.

Kathy 25.02.2018 - 01:58:

Beautiful pattern and colors cant wait to make the set

Margaret 30.06.2017 - 11:04:

Hello! I am knitting this pattern in size M/L. I am about to work the first increase - 92 stitches on my needle. Please can I clarify the INCREASE TIP instructions. Do I increase 11 stitches over four rounds? So, first round = 92 divided by 44 or 92 divided by 11? Second round = 103 divided by 44 or 103 divided by 33? And so on. I hope you can understand my reasoning. Many thanks Margaret

DROPS Design 30.06.2017 kl. 11:29:

Dear Margaret, you will divide 92 by 44 to get how to inc to 136 sts then 136 by 44 to get how to inc to 180 sts. read more about dec/inc evenly here. Happy knitting!

Přidejte komentář k návodu DROPS Extra 0-1370