DROPS / 176 / 29

With Me by DROPS Design

Strikket poncho med hullmønster i 2 tråder DROPS Brushed Alpaca Silk, strikket sidelengs. Str S - XXXL

DROPS Design: Modell nr as-070
Garngruppe C + C eller E
----------------------------------------------------------
Størrelse: S/M - L/XL - XXL/ XXXL
Materialer:
DROPS BRUSHED ALPACA SILK fra Garnstudio (tilhører garngruppe C)
100-125-125 g farge 01, natur
100-125-125 g farge 12, støvrosa

DROPS RUNDPINNE (60 cm) NR 6 – eller den pinnen du må bruke for å få 13 masker og 17 pinner med glattstrikk og 2 tråder på 10 cm i bredden og 10 cm i høyden.

DROPS PERLEMORKNAPP, Rund (lys rosa) NR 607: 4 stk i alle størrelser.
----------------------------------------------------------

(Fortsett til oppskrift...)

DROPS BrushedAlpacaSilk: Fargekart / Alternative garn (Garngruppe C)

Stikkord: hullmønster, ponchoer,
Garntype
Deals fra
DROPS BRUSHED ALPACA SILK UNI COLOUR (25g)

Se diagram A.1 og A.2. Diagrammene viser alle pinnene i mønsteret sett fra retten.

----------------------------------------------------------

PONCHO:
Arbeidet strikkes frem og tilbake på rundpinne i 2 deler som sys sammen til slutt.

DEL 1:
Legg opp 64-78-78 masker med 1 tråd i hver farge med Brushed Alpaca Silk på rundpinne 6. Strikk 3 RILLER - se forklaring over. Deretter strikkes det etter diagram A.1 og A.2 slik fra retten: 5 kantmasker i rille, * A.1 over 12 masker, A.2 over 2 masker *, gjenta fra *-* totalt 3-4-4 ganger i bredden, strikk A.1 over 12 masker og avslutt med 5 kantmasker i rille. Fortsett å strikke etter diagrammene A.1 og A.2. Gjenta diagrammene slik i høyden til arbeidet måler ca 68-72-79 cm eller ønsket lengde. Strikk 3 riller og fell av løst. Klipp og fest trådene.

DEL 2:
Legg opp og strikk en del til på samme måte.

MONTERING:
Legg delene mot hverandre med vrangside mot vrangside. Sy delene sammen langs den ene kortsiden, sy i ytterste ledd av masken for å unngå en tykk søm. Sy fast knapper i den ene langsiden og lag åpning til hode slik: Legg kantmaskene fra den ene delens langsiden under kantmaskene fra den andre delens langside. Mål ca 28-30-32 cm fra sømmen i kortsiden og fest den første knappen her, sy den fast gjennom begge lag. Sy fast de andre knappene med jevne mellomrom nedover langs siden, la det være ca 5 cm nederst etter siste knapp.

= ta 1 maske løst av pinnen som om den skulle strikkes rett, 1 rett og løft den løse masken over masken som ble strikket
= mellom 2 masker lages 1 kast om pinnen