DROPS / 178 / 11

Garden Paradise by DROPS Design

Bolero met gehaakt vierkant, gehaakt van DROPS Big Delight. Maat S-XXXL.

Trefwoorden: bolero, spencer, vierkant,

DROPS design: Patroon db-079
Garengroep C of A en A
----------------------------------------------------------
Maat: S/M - L/XL - XXL - XXXL
Materiaal:
DROPS BIG DELIGHT van Garnstudio (hoort bij garengroep C)
300-300-300-400 gr. kleur 01, rozentuin

DROPS HAAKNAALD 6 mm - of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 12 stokjes bij 7 toeren = 10 cm in de breedte en 10 cm in de hoogte.
En 4 lossenlussen (1 lossenlus = 1 stokje en 3 lossen) = 10 cm in de breedte.
----------------------------------------------------------

Opmerkingen (14)

Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 18.78€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

INFORMATIE VOOR HET HAKEN (voor de rand langs de opening op de bolero):
Vervang aan het begin van elke toer met stokjes het eerste stokje door 3 lossen. Eindig de toer met 1 halve vaste in de 3e losse, haak dan halve vasten het midden van de volgende lossenlus.

PATROON:
Zie telpatronen A.1 tot en met A.2.

TIP VOOR HET MEERDEREN (voor de rand langs de opening op de bolero):
Meerder 4 lossenlussen op de toer door 1 extra lossenlus te haken (= 1 stokje en 3 lossen) om de lossenlus voor en na de lossenlussen met de markeerders.
----------------------------------------------------------

BOLERO:
Haak eerst een vierkant (in de rondte) vanuit middenachter, haak dan heen en weer aan twee kanten om de mouwen te vormen. Eindig met een rand langs de opening van de bolero.

GEHAAKT VIERKANT:
Begin met Big Delight en haaknaald 6 mm en haak in patroon in de rondte volgens telpatroon A.1. DENK OM DE STEKENVERHOUDING! Als A.1 klaar is in de hoogte, herhaal dan de laatste toer. Voor elke nieuwe toer zijn er 4 lossenlussen meer. Meerder TEGELIJKERTIJD elke 6e toer 8 lossenlussen extra - zie sterren in telpatroon (= 8 extra meerderingen elke 6e toer). Ga zo verder tot het werk ongeveer 48-52-52-56 bij 48-52-52-56 cm meet.
Haak nu heen en weer aan elke kant als volgt: haak als hiervoor tot de eerste hoek, haak 1 vaste om lossenlus in hoek. PLAATS HIER EEN MARKEERDER. MEET NU HET WERK VANAF HIER.
Haak vanaf de 2e toer in het telpatroon (= toer gemarkeerd met pijl) als volgt: haak A.2a, haak A.2b tot de volgende hoek, haak A.2c. Als A.2a tot en met A.2c klaar zijn in de hoogte, herhaal dan de laatste 2 toeren in het telpatronen tot het werk 12-12-16-16 cm meet, maar pas zo aan dat u eindigt na de laatste toer in de telpatronen. Knip de draad af.
Haak op dezelfde manier aan de andere kant vanaf het gehaakte vierkant.

Vouw het werk dubbel, met hoek A en B tegen elkaar en met hoek C en D tegen elkaar - zie telpatroon. Haak een korte mouwnaad langs de korte kant van het werk en haak door beide lagen heen als volgt: haak 1 vaste om de buitenste lossenlus in de hoeken A en B. Haak * 2 lossen, sla ongeveer 1 cm over, 1 vaste om beide lagen *, herhaal van *-* 6-6-4-4 cm lang. Knip de draad niet af. Het armsgat meet nu ongeveer 36-40-44-48 cm in omtrek. Haak dan een rand langs het armsgat als volgt:
Haak 3 lossen (= 1 stokje). Haak 3 stokje om elke van de lossenlussen langs het armsgat. Eindig de toer met 1 halve vaste in de 3e losse op de toer. Herhaal aan de andere kant waar hoek C en D bij elkaar komen.

RAND LANGS DE OPENING OP DE BOLERO:
Haak nu een rand langs de hele opening op de bolero als volgt:
TOER 1: zet de draad vast met 1 vaste om de eerste lossenlus na waar hoeken A/B verbonden zijn. Haak 6 lossen (= 1 stokje en 3 lossen) – LEES INFORMATIE VOOR HET HAKEN! Haak *1 stokje om volgende lossenlus, 3 lossen *, herhaal van *-* langs de hele toer. Plaats een markeerder in de lossenlus in hoek waar A/B samenkomen en een markeerder waar C/D samenkomen = 2 markeerders.
TOER 2: haak 1 stokje, *3 lossen, 1 stokje om volgende lossenlus*, herhaal van *-* de hele toer en meerder 1 lossenlus aan elke kant van de lossenlussen met de markeerders – LEES TIP VOOR HET MEERDEREN = 4 lossenlussen gemeerderd.
TOER 3: haak 1 stokje, *3 lossen, 1 stokje om volgende lossenlus*, herhaal van *-* de hele toer.

Herhaal 2e en 3e toer tot de rand ongeveer 14 cm meet. Hecht af.

Telpatroon

= haak 6 lossen en vorm een ring met 1 halve vaste in de 1e losse
= 1 losse
= toer begint met 3 lossen en eindigt met 1 halve vaste in 3e losse
= 1 stokje in steek
= 1 stokje om lossenlus
= meerder hier 1 stokje en 3 lossen om de lossenlus op elke 6e toer - zie uitleg in patroon
= haakrichting
= begin op deze toer in het telpatroon (= 2e toer)
= laatste toer begint hier
= zo wordt het kledingstuk gedragen

Opmerkingen (14)

Plaats uw opmerking!

Cévalte Emilie 21.05.2018 - 10:15:

Bonjour, j'ai réalisé ce modèle et j'en suis très satisfaite. J'ai trouvé les explications et les diagrammes très clairs. Merci pour ce joli modèle!

Tracy 24.03.2018 - 10:15:

I don't understand this pattern either.the pictures and text ver confusing . Do I turn the sq into a rectangle by crochet g each end for sleeve then fold and st corners together? Can't figure out where I stitch the 6vm sleeve seam?

Melody 28.09.2017 - 05:35:

This pattern--Garden Paradise--is almost impossible to follow and figure out. My daughter wants this for her birthday, but I may lose my mind trying to make it. I have been crocheting for 55 years, I've followed hundreds of patterns. None compare to this one!!! If only you had a video that helps this make sense.

DROPS Design 28.09.2017 kl. 10:30:

Dear Melody, should you need any assistance, you are welcome to ask your question here, or for any individual help, remember your DROPS store will help you, even per mail or telephone. Happy knitting!

Gerda 19.08.2017 - 08:39:

Waarom kan i de patronen niet printen dat kon voorheen wel

DROPS Design 20.08.2017 kl. 21:43:

Hoi Gerda, Als je op de knop 'Afdrukken' klikt, moet je helemaal bovenin nog op de link 'Het patroon afdrukken' klikken en dan kun je het afdrukken. Het kan ook zijn dat je browser pop-ups blokkeert, in dat geval krijg je een melding bovenin je browser, waarbij je de blokkering op kunt heffen.

Sureen 02.08.2017 - 16:55:

Hallo - Is there a video to explain diagrams A.2a, A.2b & A.2c please?

DROPS Design 02.08.2017 kl. 22:33:

Dear Sureen, at the moment there is no video to this particular pattern, but there are new videos uploaded daily so, please check bak at a later time. Do not forget. you can always ask for personal help in the store you bought your DROPS yarn from. Happy Crafting!

Emeline 28.07.2017 - 14:38:

Bonjour, comment faire pour changer de fil quand on a finit une pelote au cours du crochet?

DROPS Design 28.07.2017 kl. 15:35:

Bonjour Emeline, la plupart des ces techniques en vidéo en vidéo s'appliquent également au crochet. Vous pouvez également utiliser cette technique avec une nouvelle pelote au lieu d'une couleur différente et celle-ci pour crocheter autour des fils (fin et début de pelote). Bon crochet!

HEIDER MARIE ROSE 09.07.2017 - 16:27:

Comment acheter un catalogue ????

DROPS Design 10.07.2017 kl. 09:45:

Bonjour Mme Heider, ce modèle ne figure pas dans un catalogue imprimé et est seulement disponible gratuitement sur notre site. Vous trouverez nos anciens catalogues auprès de nos revendeurs DROPS. N'hésitez pas à les contacter directement si besoin pour plus d'infos. Bon crochet!

Heidi Cecilie Brandshaug Løken 04.05.2017 - 22:14:

Starter 1. omgang med stavmaskene rundt ringen? Stemmer det at ruten ser litt bulkete ut i begynnelsen? Takk.

DROPS Design 08.05.2017 kl. 15:33:

Normalt bliver den ret jævn i starten... prøv en gang til :)

Yvonne 30.04.2017 - 21:41:

Have these corrections been made to pattern instructions?

DROPS Design 02.05.2017 kl. 11:18:

Dear Yvonne, there are no correction to this pattern. Happy crocheting!

Gurli 21.04.2017 - 17:01:

Første gang jeg hækler efter diagram. Men i diagrammet, siger ikke to af tegnene det samme? Tegn 3 og tegn fire (Oval og kors)? I hvertfald i den danske opskrift...? = Omgangen begynder med 3 luftmasker og afsluttes med 1 kædemaske i 3.luftmaske

DROPS Design 24.04.2017 kl. 12:52:

Hei Gurli. Her var det lagt til feil tekst på den danske siden, - 3.diagramikon. Det er nå lagt til det riktige. Takk for tilbakemeldigen på at noe var feil.

Laat een opmerking achter voor DROPS 178-11