DROPS / 178 / 11

Garden Paradise by DROPS Design

Skulderstykke med hæklet rude i DROPS Big Delight. Størrelse S-XXXL

DROPS Design: Model db-079
Garngruppe C eller A + A
----------------------------------------------------------
300-300-300-400 g farve 01, rosenhave

DROPS HÆKLENÅL nr 6 – eller den nål du skal bruge for at få 12 stangmasker og 7 rækker på 10 cm i bredden og 10 cm i højden.
Og 4 luftmaskebuer (1 luftmaskebue = 1 stangmaske + 3 luftmasker) på 10 cm i bredden.
----------------------------------------------------------

fra 35.95 kr /100g
DROPS Big Delight print DROPS Big Delight print 35.95 kr /100g
Garnet til denne opskrift koster fra 168kr. Læs mere.
HÆKLEINFO (gælder kant rundt om åbningen på skulderstykket):
På begyndelsen af hver omgang med stangmasker erstattes første stangmasker med 3 luftmasker. Omgangen afsluttes med 1 kædemaske i 3.luftmaske, hækl derefter kædemasker frem til midten af næste luftmaskebue.

MØNSTER:
Se diagram A.1 til A.2.

UDTAGNINGSTIPS (gælder kanten rundt om åbningen på skulderstykket):
Tag 4 luftmaskebuer ud på omgangen ved at hækle 1 ekstra luftmaskebue (= 1 stangmaske + 3 luftmasker) om luftmaskebuen før og efter luftmaskebuerne med mærke i.
----------------------------------------------------------

SKULDERSTYKKE:
Der hækles først en firkant (hækles rundt) fra midt bagpå, så hækles der videre frem og tilbage i to af siderne for at lave ærmer. Til sidst hækles der en kant rundt om åbningen på skulderstykke.

HÆKLET RUDE:
Start med Big Delight på nål 6 og hækl mønster rundt efter diagram A.1. HUSK PÅ HÆKLEFASTHEDEN! Når A.1 er hæklet færdig i højden gentages sidste omgang. For hver ny omgang bliver der 4 luftmaskebuer mere. SAMTIDIG på hver 6.omgang tages der 8 ekstra luftmaskebuer ud – se stjernerne i diagrammet (= 8 ekstra udtagninger på hver 6.omgang). Fortsæt således til ruden måler ca 48-52-52-56 x 48-52-52-56 cm.
Hækl frem og tilbage i hver side således: Hækl som før frem til det første hjørne og hækl 1 fastmaske om luftmaskebuen i hjørnet. SÆT ET MÆRKE HER. ARBEJDET MÅLES VIDERE HERFRA!
Hækl fra 2.række i diagrammerne (= række markeret med pil) således: Hækl A.2a, hækl A.2b frem til næste hjørne, hækl A.2c. Når A.2a til A.2c er hæklet færdig i højden, gentages de 2 sidste rækker i diagrammerne til arbejdet måler 12-12-16-16 cm, men sørg for at der afsluttes efter sidste række i diagrammerne. Klip tråden.
Hækl på samme måde i modsat side af den hæklede rude.

Buk arbejdet på langs så hjørne A og B mødes og hjørne C og D mødes – se måleskitsen. Hækl en kort ærmesøm langs kortsiden af arbejdet og gennem begge lag således: Hækl 1 fastmaske om den yderste luftmaskebue i hjørne A og B. Hækl * 2 luftmasker, spring over ca 1 cm, 1 fastmaske om begge lag *, gentag fra *-* i 6-6-4-4 cm. Klip ikke tråden. Ærmegabet er nu ca 36-40-44-48 cm i omkreds. Hækl derefter en kant rundt om ærmegabet således:
Hækl 3 luftmasker (= 1 stangmaske). Hækl 3 stangmasker om hver af luftmaskebuerne rundt om ærmegabet. Afslut omgangen med 1 kædemaske i 3.luftmaske på omgangen. Gentag i den anden side hvor hjørne C og D mødes.

KANT RUNDT OM ÅBNINGEN PÅ SKULDERSTYKKET:
Nu hækles der en kant rundt om hele åbningen på skulderstykket således:
1.OMGANG: Sæt tråden fast med 1 fastmaske om første luftmaskebue efter sammenhæklingen af hjørne A/B. Hækl 6 luftmasker (= 1 stangmaske + 3 luftmasker) – læs HÆKLEINFO. Hækl * 1 stangmaske om næste luftmaskebue, 3 luftmasker *, gentag fra *-* rundt om hele omgangen. Sæt et mærke i luftmaskebuen ved sammenhæklingen af hjørne A/B og et mærke ved sammenhæklingen af C/D = 2 mærker.
2.OMGANG: Hækl 1 stangmaske, * 3 luftmasker, 1 stangmaske om næste luftmaskebue *, gentag fra *-* omgangen rundt og tag 1 luftmaskebue ud på hver side af luftmaskebuerne med mærke – læs UDTAGNINGSTIPS = 4 luftmaskebuer taget ud.
3.OMGANG: Hækl 1 stangmaske, * 3 luftmasker, 1 stangmaske om næste luftmaskebue *, gentag fra *-* omgangen rundt.

Gentag 2.og3.omgang til kanten måler ca 14 cm. Klip og hæft tråden.

Diagram

= hækl 6 luftmasker og sæt dem sammen til en ring med 1 kædemaske i 1.luftmaske
= 1 luftmaske
= Omgangen begynder med 3 luftmasker og afsluttes med 1 kædemaske i 3.luftmaske
= 1 stav i masken
= 1 stangmaske om luftmaskebuen
= Her tages der 1 stangmaske + 3 luftmasker ud om luftmaskebuen på hver 6.omgang - se forklaring i opskriften
= Hækleretning
= Start på denne omgang i diagrammet (= 2.omgang)
= Her starter sidste omgang
= Således bruges tøjet

Kommentarer (14)

Skriv din kommentar her!

Cévalte Emilie 21.05.2018 - 10:15:

Bonjour, j'ai réalisé ce modèle et j'en suis très satisfaite. J'ai trouvé les explications et les diagrammes très clairs. Merci pour ce joli modèle!

Tracy 24.03.2018 - 10:15:

I don't understand this pattern either.the pictures and text ver confusing . Do I turn the sq into a rectangle by crochet g each end for sleeve then fold and st corners together? Can't figure out where I stitch the 6vm sleeve seam?

Melody 28.09.2017 - 05:35:

This pattern--Garden Paradise--is almost impossible to follow and figure out. My daughter wants this for her birthday, but I may lose my mind trying to make it. I have been crocheting for 55 years, I've followed hundreds of patterns. None compare to this one!!! If only you had a video that helps this make sense.

DROPS Design 28.09.2017 kl. 10:30:

Dear Melody, should you need any assistance, you are welcome to ask your question here, or for any individual help, remember your DROPS store will help you, even per mail or telephone. Happy knitting!

Gerda 19.08.2017 - 08:39:

Waarom kan i de patronen niet printen dat kon voorheen wel

DROPS Design 20.08.2017 kl. 21:43:

Hoi Gerda, Als je op de knop 'Afdrukken' klikt, moet je helemaal bovenin nog op de link 'Het patroon afdrukken' klikken en dan kun je het afdrukken. Het kan ook zijn dat je browser pop-ups blokkeert, in dat geval krijg je een melding bovenin je browser, waarbij je de blokkering op kunt heffen.

Sureen 02.08.2017 - 16:55:

Hallo - Is there a video to explain diagrams A.2a, A.2b & A.2c please?

DROPS Design 02.08.2017 kl. 22:33:

Dear Sureen, at the moment there is no video to this particular pattern, but there are new videos uploaded daily so, please check bak at a later time. Do not forget. you can always ask for personal help in the store you bought your DROPS yarn from. Happy Crafting!

Emeline 28.07.2017 - 14:38:

Bonjour, comment faire pour changer de fil quand on a finit une pelote au cours du crochet?

DROPS Design 28.07.2017 kl. 15:35:

Bonjour Emeline, la plupart des ces techniques en vidéo en vidéo s'appliquent également au crochet. Vous pouvez également utiliser cette technique avec une nouvelle pelote au lieu d'une couleur différente et celle-ci pour crocheter autour des fils (fin et début de pelote). Bon crochet!

HEIDER MARIE ROSE 09.07.2017 - 16:27:

Comment acheter un catalogue ????

DROPS Design 10.07.2017 kl. 09:45:

Bonjour Mme Heider, ce modèle ne figure pas dans un catalogue imprimé et est seulement disponible gratuitement sur notre site. Vous trouverez nos anciens catalogues auprès de nos revendeurs DROPS. N'hésitez pas à les contacter directement si besoin pour plus d'infos. Bon crochet!

Heidi Cecilie Brandshaug Løken 04.05.2017 - 22:14:

Starter 1. omgang med stavmaskene rundt ringen? Stemmer det at ruten ser litt bulkete ut i begynnelsen? Takk.

DROPS Design 08.05.2017 kl. 15:33:

Normalt bliver den ret jævn i starten... prøv en gang til :)

Yvonne 30.04.2017 - 21:41:

Have these corrections been made to pattern instructions?

DROPS Design 02.05.2017 kl. 11:18:

Dear Yvonne, there are no correction to this pattern. Happy crocheting!

Gurli 21.04.2017 - 17:01:

Første gang jeg hækler efter diagram. Men i diagrammet, siger ikke to af tegnene det samme? Tegn 3 og tegn fire (Oval og kors)? I hvertfald i den danske opskrift...? = Omgangen begynder med 3 luftmasker og afsluttes med 1 kædemaske i 3.luftmaske

DROPS Design 24.04.2017 kl. 12:52:

Hei Gurli. Her var det lagt til feil tekst på den danske siden, - 3.diagramikon. Det er nå lagt til det riktige. Takk for tilbakemeldigen på at noe var feil.

Kommentere opskrift DROPS 178-11