DROPS / 175 / 23

Folk Dance by DROPS Design

Hæklet taske med flerfarvet mønster i DROPS Cotton Light

Tags: flerfarvet, tasker,

DROPS Design: Model cl-077
Garngruppe B
-----------------------------------------------------------
Mål:
Højde: 21 cm
Bredde: 20 cm

Materialer:
DROPS COTTON LIGHT fra Garnstudio (tilhører garngruppe B)
50 g farve 28, gul
50 g farve 30, mørk grå
50 g farve 02, hvid
50 g farve 21, lys beige

DROPS HÆKLENÅL nr 3 – eller den nål du skal bruge for at få 22 fastmasker og 22 rækker på 10 cm i bredden og 10 cm i højden.
----------------------------------------------------------

DROPS Cotton Light uni colour DROPS Cotton Light uni colour 12.00 kr /50g
Bestil
Pinde & Hæklenåle
Garnet til denne opskrift koster fra 48kr. Læs mere.
UDTAGNINGSTIPS:
Der tages 1 maske ud på hver side af mærketråden således:
Start 2 fastmasker før mærketråden, hækl 2 fastmasker i næste fastmaske, hækl 2 fastmasker, mærketråden sidder mellem disse fastmasker og hækl 2 fastmasker i næste fastmaske.

MØNSTER:
Se diagram A.1 og A.2. Diagrammerne viser farverne i mønsteret. 1 rude = 1 fastmaske.

FARVEMØNSTER (hækles rundt således):
Når der skiftes farve hækles der således: Begynd på sidste fastmaske med første farve, men vent med sidste gennemtræk, skift til næste farve og hækl sidste gennemtræk, derefter hækles næste fastmaske. Når der hækles med to farver lægges tråden i den farve der ikke hækles med over maskerne fra forrige omgang og der hækles rundt om tråden så den bliver skjult og altid er der hvor den skal bruges.

HÆKLEINFO:
Første fastmaske på omgangen erstattes af 1 luftmaske, afslut omgangen med 1 kædemaske i første luftmaske.
----------------------------------------------------------

TASKE:
Arbejdet hækles rundt med fastmasker. Først hækles bunden med udtagninger. Så hækles A.1 og A.2 opover uden udtagninger. Øverst hækles der en hulrække til snore.

Hækl 35 luftmasker på nål 3 med lys beige.
1. OMGANG:
Hækl fastmasker ned langs den ene side af lm-rækken således: spring over første luftmaske, hækl 2 fastmasker i næste luftmaske, derefter hækles der 1 fastmaske i hver af de næste 32 luftmasker, i den sidste luftmaske hækles der 2 fastmasker, sæt 1 mærketråd = midt i siden. Vend og hækl videre fra den anden side af luftmaskerækken. Hækl 2 fastmasker i første luftmaske, derefter hækles der 1 fastmaske i hver af de næste 32 luftmasker og afslut med 2 fastmasker i den første luftmaske som der blev hæklet i på begyndelsen af omgangen og 1 kædemaske i den første fastmaske på omgangen. Sæt 1 mærketråd = midt i siden. Der er nu 72 fastmasker på omgangen.
2.-6. OMGANG:
LÆS HÆKLEINFO! Hækl 1 fastmaske i hver fastmaske fra forrige omgang, samtidig tages der 4 fastmasker ud på hver omgang – læs UDTAGNINGSTIPS. Hækl 5 omgange på denne måde = 92 fastmasker.

Fortsæt med at hækle rundt med fastmasker, men uden udtagninger, og der hækles efter A.1 (= 23 rapporter i bredden). læs FARVEMØNSTER! På sidste omgang i A.1 tages der 2 fastmasker ind jævnt fordelt = 90 fastmasker. Hækl videre med A.2 (= 3 rapporter i bredden). På omgangen med pil hækles der hulrække således: Hækl 1 fastmaske i hver af de 2 første fastmasker, * hækl 2 luftmasker, spring over de 2 næste fastmasker, 1 fastmaske i hver af de 2 næste fastmasker*, gentag fra *-* omgangen rundt. På næste omgang hækles der 1 fastmaske i hver fastmaske og 2 fastmasker om hver luftmaske bue. Hækl A.2 færdig. Klip og hæft trådene.

SNOR:
Der hækles 3 snore, 1 hvid, 1 lys beige og 1 gul således: Hækl 1 række med luftmasker til snoren måler 130 cm. Bind tråden fast med en knude på indersiden i hver side af tasken, i omgangen med hul.

Diagram

= hvid

Eva Calderón Moreno 02.09.2018 - 11:39:

Hola, el primer punto bajo de cada vuelta se sustituye por uno de cadeneta, este punto cuenta para el diagrama?. gracias.

DROPS Design 02.09.2018 kl. 18:27:

Hola Eva. Mira la INFORMACIÓN PARA LA REALIZACIÓN DEL TRABAJO, al inicio de la vuelta el 1er punto bajo se sustituye por 1 punto de cadeneta y es el primer punto del diagrama.

Cristina 31.08.2017 - 00:12:

Gracias!!!

Cristina 29.08.2017 - 10:40:

Buenas. No consigo saber cómo colocar los cordones. Tengo hechos los ojales y los cordones, pero no consigo colocarlos en el bolso y no he encontrado ningún video explicativo. me podríais ayudar? Por cierto queda muy chulo el dibujo!! Gracias

DROPS Design 29.08.2017 kl. 18:14:

Hola Cristina. Los 3 cordones (= 1 de cada color) se insertan de fuera hacia dentro en la fila de los ojales en un lado lateral, después, se hace un nudo en el extremo interior de los cordones (Atención: el nudo queda dentro de la bolsa). Repetir en el otro lado.

Perinelli Vanessa 30.07.2017 - 14:09:

Bonjour, je suis entrain de commencer ce magnifique model et je pense qu'il y a une petite erreur dans le première ligne. il est inscrit : "crocheter 2 mailles en l'air dans la maille en l'air suivante" et je pense que c'est "crocheter 2 mailles serrées dans le maille en l'air suivante" bref rien de grave puisque l'on comprend facilement que ce sont des mailles serrées. merci pour tous ces merveilleux models

DROPS Design 31.07.2017 kl. 11:02:

Bonjour Mme Perinelli, merci pour votre retour, la correction a été faite. Bon crochet!

Rebekka 07.07.2017 - 12:11:

Entschuldigung, irgendwie hab ich das in der Anleitung überlesen/nicht gefunden. 😄

Rebekka K. 07.07.2017 - 08:58:

Hallo, Wie mache ich die Lochrunde am Ende? Immer eine Luftmasche an der Lochstelle oder gibt es da noch andere Möglichkeiten? Besten Dank

DROPS Design 07.07.2017 kl. 09:38:

Liebe Rebekka, bei der vorletzten Runde häkelt man eine Lochreihe wie beschrieben: : je 1 feste Masche in die 2 ersten festen Maschen, * 2 Luftmaschen, die 2 nächsten festen Maschen überspringen, je 1 feste Masche in die nächsten 2 festen Maschen*, von *-* bis Rundenende wiederholen. Dann 1 Runde mit feste Maschen häkeln (1 feste Masche in jede feste Masche und 2 feste Maschen um jeden 2-Luftmaschenbogen häkeln). Viel Spaß beim häkeln!

Anna 22.05.2017 - 08:07:

Good morning! Is it possible to send me in diagram the increase tip for the bottom of the bag? Only round 2 and then I will figure it out as it is impossible to understand it in words. Thank you in advance

DROPS Design 22.05.2017 kl. 09:49:

Dear Anna, the video below shows how to work on each side of the chain band, then inc for the bac as explained in the pattern. Happy crocheting!

Marie-noelle Eyssartier 26.04.2017 - 17:29:

Donc du tour 2 au tour 6 il faut faire la même chose pour obtenir 92 ms dans l'attente de vous remercie de votre aide et de votre compréhension

DROPS Design 27.04.2017 kl. 08:52:

Bonjour Mme Eyssartier, tout à fait, vous allez augmenter 4 ms par tour en faisant 2 ms dans la m avant le marqueur et 2 ms dans la m après le marqueur (de chaque côté), et obtenir ainsi 92 ms à la fin du tour 6. Bon crochet!

Marie-noelle Eyssartier 26.04.2017 - 08:22:

Bonjour il n'y a pas de vidéo qui montre comment crochet des mailles serrées en ovale je n'arrive pas a faire le fond du sac il y a une erreur dans le tour 1 il faut crocheter en l'air dans la maille en l'air suivante

DROPS Design 26.04.2017 kl. 09:55:

Bonjour Mme Eyssartier, la vidéo ci-dessous montre comment crocheter des 2 côtés de la chaînette pour faire le fond du sac. Le tour 1 est juste ainsi: sur 35 ml: on saute la 1ère ml, 1 ms dans la 1ère ml, 32 ms, 2 ms dans la dernière ms (= 36 ms sur 34 ml), puis au retour: 2 ms dans la 1ère ml, 32 ms, 2 ms dans la dernière = 36 ms sur 34 ml = 72 ms. Bon crochet!

Mafalda Silva 26.02.2017 - 12:38:

Alguma dificuldade com o desenho. Não tem um desenho mais completo? Este não bate certo

DROPS Design 03.03.2017 kl. 12:16:

Não, este é o desenho usado em todas as línguas. Pode sempre tentar fazer o seu próprio desenho numa folha de papel quadriculado. Bom croché!

Kommentere opskrift DROPS 175-23