DROPS / 175 / 9

Spring Valley Jumper by DROPS Design

Pulovr s vlnkovým vzorem a vyplétaným kruhovým sedlem pletený z příze DROPS Flora. Velikost S - XXXL.

DROPS Design: model č. fl-002
Skupina přízí A
-----------------------------------------------------------
Velikost: S - M - L - XL - XXL - XXXL
Materiál:
DROPS FLORA firmy Garnstudio (spadá do skupiny přízí A)
250-300-300-350-400-400 g, barva č. 16, pistáciová
50-50-50-50-50-50 g, barva č. 01, smetanová
50-50-50-50-50-50 g, barva č. 19, korálová
50-50-50-50-50-50 g, barva č. 17, žlutá
50-50-50-50-50-50 g, barva č. 12, tyrkysová

DROPS PONOŽKOVÉ JEHLICE a KRUHOVÉ JEHLICE (40 + 60 nebo 80 cm) č. 3 – nebo velikosti potřebné k upletení zkušebního vzorku o rozměrech 24 ok a 32 řad lícovým žerzejem na 10 cm šířky a 10 cm výšky.

Komentáře (20)

65% vlna, 35% alpaka
od 46.00 Kč /50g
DROPS Flora uni colour DROPS Flora uni colour 46.00 Kč /50g
Ganella
Objednat
DROPS Flora mix DROPS Flora mix 48.00 Kč /50g
Přízi na tento model můžete mít už za 414Kč. Více zde.
VZOR:
Viz schémata A.1 až A.4. Celý vzor A.4 pleteme lícovým žerzejem – zvolte si schéma pro požadovanou velikost.

TIP UJÍMÁNÍ-1:
Začínáme 3 oka před značkou na boku: 2 oka spleteme hladce, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1 oko sejmeme hladce, 1 upleteme hladce a sejmuté přes ně přetáhneme.
Při ujímání na bocích pleteme oka, která nezapadají do vzoru A.3, lícovým žerzejem.

TIP UJÍMÁNÍ-2:
Abychom vypočítali, jak často musíme ujímat, vydělíme celkový počet ok v kruhové řadě (např.396 ok) počtem ok, která potřebujeme ujmout (např. 42), takže 396:42 = 9,4. V tomto případě tedy splétáme hladce dohromady každé 8. a 9. oko.

TIP - PŘIDÁVÁNÍ:
Přidávání v podpaží: přidáváme nahozením. Pleteme až po poslední 1 oko před značkou, 1x nahodíme, 2 oka upleteme hladce (značka leží mezi nimi), 1x nahodíme. V následující kruhové řadě pleteme nahození za zadní nit, aby se v pletenině netvořily dírky (přidaná oka pleteme lícovým žerzejem).

VROUBKOVÝ VZOR:
Pleteme střídavě 1 kruhovou řadu hladce, 1 obrace. 1 vroubek = 2 kruhové řady.

ZVÝŠENÍ zadního průkrčníku:
Přízi odstřihneme a napojíme uprostřed zadního průkrčníku – toto místo (= střed zadního průkrčníku) si označíme. Upleteme hladce prvních 7-7-7-8-8-8 ok, práci otočíme, přízi utáhneme a pleteme 14-14-14-16-16-16 ok, práci otočíme, přízi utáhneme a upleteme 21-21-21-24-24-24 ok, práci otočíme, přízi utáhneme a upleteme 28-28-28-32-32-32 ok. Takto pleteme v řadách – po každém otočení práce upleteme o 7-7-7-8-8-8 ok více, až do chvíle, kdy máme upletených prostředních 63-63-63-72-72-72 ok, pak dopleteme zbytek řady zpět ke značce.
----------------------------------------------------------

PULOVR:
Pleteme v kruhových řadách na kruhové jehlici zdola nahoru.

TRUP:
Na kruhovou jehlici č.3 nahodíme pistáciovou přízí 357-399-441-462-504-546 ok a pleteme vzor A.1 (= v kruhové řadě máme 17-19-21-22-24-26 sekvencí vzoru). Po dokončení předposlední kruhové řady vzoru A.1 máme na jehlici 238-266-294-308-336-364 ok, v poslední kruhové řadě vzoru A.1 upravíme celkový počet ok na výsledných 240-270-288-312-342-372 ok. Pak pleteme nad všemi oky vzor A.2 (= v kruhové řadě máme 40-45-48-52-57-62 sekvencí vzoru). Do pleteniny vložíme 2 značky – jednou značkou označíme začátek kruhové řady, druhou umístíme za 120.-135.-144.-156.-171.-186. oko (= boky). Ve výši 8 cm ujmeme 1 oko na obou stranách obou značek (= ujmeme celkem 4 oka) – viz TIP UJÍMÁNÍ-1. Takto ujímáme vždy po 3 cm výšky, celkem 8-9-9-9-9-9x = 208-234-252-276-306-336 ok. Ve výši 34-34-35-35-35-35 cm uzavřeme na každé straně 10-10-12-12-14-16 ok (= 5-5-6-6-7-8 ok na obou stranách obou značek) = 188-214-228-252-278-304 ok. Pleteninu teď odložíme a upleteme rukávy.

RUKÁV:
Pleteme v kruhových řadách na ponožkových jehlicích, podle potřeby převedeme pleteninu na krátkou kruhovou jehlici.
Na ponožkové jehlice č.3 nahodíme pistáciovou přízí 50-52-56-58-60-64 ok a pleteme vzorem A.3 nad všemi oky. Po dokončení 1 celé sekvence vzoru A.3 (na výšku) pleteme lícovým žerzejem. Označíme si začátek kruhové řady = střed vnitřní strany rukávu, podpaží. Ve výši 6-6-6-6-8-8 cm přidáme na každé straně značky v podpaží 1 oko – viz TIP PŘIDÁVÁNÍ. Takto přidáváme vždy po 3-2-1,5-1,5-1-1 cm výšky, celkem 13-17-20-21-23-23x = 76-86-96-100-106-110 ok. Ve výši 44-43-43-42-40-39 cm uzavřeme uprostřed podpaží 10-10-12-12-14-16 ok (= 5-5-6-6-7-8 ok na každé straně značky) = 66-76-84-88-92-94 ok. Díl odložíme a stejným způsobem upleteme i druhý rukáv.

SEDLO:
Rukávy a trup převedeme na společnou kruhovou jehlici č.3 – rukávy přiložíme k trupu v místech uzavřených pro průramky – a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 2-0-0-4-6-4 oka = 318-366-396-424-456-488 ok. Nad všemi oky pleteme vzor A.4 (= v kruhové řadě máme 53-61-66-53-57-61 sekvencí vzoru A.4). V tomto rozvržení vzorů pokračujeme. SOUČASNĚ ujmeme v každé kruhové řadě označené šipkou rovnoměrně 36-42-42-40-40-48 ok – viz TIP UJÍMÁNÍ-2. Po dokončení celé sekvence vzoru A.4 (na výšku) máme na jehlici 102-114-144-144-176-152 ok. Upleteme 1 kruhovou řadu hladce a SOUČASNĚ ujmeme rovnoměrně 6-14-40-36-64-36 ok = 96-100-104-108-112-116 ok.
Aby svetr u krku lépe seděl, můžeme pomocí zkrácených řad mírně vytvarovat zadní průkrčník – upleteme proto smetanovou přízí ZVÝŠENÍ zadního průkrčníku – viz výše. Končíme 2 VROUBKY smetanovou přízí – viz výše – a poté všechna oka uzavřeme.
Svetr měří asi 56-58-60-62-64-66 cm (od ramene).

= hladce pistáciovou
= obrace pistáciovou
= tyrkysová
= korálová
= žlutá

Bitte Gimming 14.06.2018 - 09:24:

Hei! Vedr lengden på ermene. I oppskrifen står det: "Når ermet måler 44-43-43-42-40-39 cm felles det av osv." Jeg strikker i str M, og da skal lengden være 43 cm. Stemmer det at ermene i de små størrelsene skal være lengre enn i de større? Mvh Bitte

DROPS Design 18.06.2018 kl. 14:10:

Hei Bitte. Ja det stemmer, de større størrelsene har videre ermkuppel/skulderparti og derfor strikkes de ikke like lange som de mindre størrelsene. God fornøyelse.

Rose 31.05.2018 - 14:26:

Kunt u misschien een aangepaste versie van het patroon plaatsen? Ik ben geen ervaren breister dus durf niet zelf de maat te nemen en het aantal steken uit te rekenen. Ik zou niet weten hoe, eerlijk gezegd! Ik draag confectiemaat S/M, dus een omvang van ongeveer 90 cm gemeten over de billen.

DROPS Design 31.05.2018 kl. 15:13:

Dag Rose, Helaas is het voor ons niet mogelijk om patronen naar persoonlijke wens aan te passen. Je kunt wel altijd hulp vragen bij de winkel waar je het garen hebt gekocht en wellicht heb je wat aan de artikelen onder het kopje Tips&Hulp.

Rose 27.05.2018 - 09:31:

Hoe kan ik het patroon aanpassen zodat de onderkant van de trui niet wijd uitloopt, maar gewoon recht? Ik houd niet zo van wijde modellen. Ideaal vind ik een beetje getailleerd, dus smaller in de taille, maar aan de onderkant wel aangesloten. Een recht model is ook goed, maar niet wijd uitlopend. Dan wordt het een beetje een jurkje :-)

Maike 07.05.2017 - 15:13:

Gibt es eine bestimmte Regel zur Abnahme von Maschen bei gleichzeitigem Erhalt (bzw. rudimentären) Fortsetzen des Mustersatzes - insbesondere beim Stricken in Runden? Stricke ich z.B. immer die letzen 5/4/3... oder die ersten 5/4/3... Maschen des MS um ein gleichmäßiges Muster über die gesamte Passe beizubehalten? Schon jetzt vielen herzlichen Dank!

DROPS Design 08.05.2017 kl. 10:59:

Liebe Maike, hier können sie lesen, wie man gleichmäßig abnehmen wird. Viel Spaß beim stricken!

Katrin Zolchow 07.05.2017 - 07:32:

Sehr geehrteschön Team, Die Erhöhung im Nacken kann gestrickt werden. Was ist, wenn ich diese nicht stricke? Sitzt dann der hinteren Bereich tiefer, zieht er sich sehr herunter? Wenn ich die Erhöhung stricke verschwindet dann die schöne runde Passform?

DROPS Design 08.05.2017 kl. 10:44:

Liebe Frau Zolchow, die Erhöhung wird dann mehr Reihen hinten am Rückenteil geben, so wird die Halsauschnitt weniger hoch beim Vorderteil und höher beim Rücktenteil. Dieses Video zeigt with man eine Erhöhung strikt. Viel Spaß beim stricken!

Ida 06.05.2017 - 12:00:

Undrar hur man ska göra när man stickar fram- och bakstycke och har kommit fram till delen där man ska sticka A.2 samtidigt som man ska minska 2 maskor i varje sida var 3:e cm. Det innebär ju att antalet maskor minskar och hålen (omslagen) i A.2 hamnar inte på rätt ställe. Hur gör man? Tacksam för svar!

DROPS Design 08.05.2017 kl. 15:15:

Hej Ida, jo du skall se till at hålmönstret (2m r tillsm, 1 omslag) fortsätter så du får hålen över varandra, det vill säga att när du har minskat 2 m, har du inga m kvar till yttersta hålet mot sidan, så du stickar slätst. fram till nästa hål i diagrammet och fortsätter enligt diagrammet. Lycka till!

Mona Kristengård 24.04.2017 - 17:39:

Hvor på strikketøyet begynner man på mønsteret? Etter første ermet?

DROPS Design 26.04.2017 kl. 09:29:

Hei Mona. Du strikker ermene inn på samme rundpinne som bolen der det er felt av masker til ermhull og på første omgang bolen og ermene strikker sammen felles det 2-0-0-4-6-4 masker jevnt fordelt = 318-366-396-424-456-488 masker. Når du har satt på begge ermene, starter du på diagram A.4 over alle maskene. God Fornøyelse!

Jenny Forsberg 12.04.2017 - 21:38:

Hur är storlekarna?

DROPS Design 13.04.2017 kl. 13:38:

Hej! Du ser måtten på måttskissen nederst i mönstret.

Thomas 29.03.2017 - 10:26:

Hei, Hva er de egentlige målene på ermene? Trenger riktig lengde fra s-xxxl. Mvh Thomas Garnius.no AS

DROPS Design 29.03.2017 kl. 10:38:

Hej Thomas, Når ermet måler 44-43-43-42-40-39 cm felles det av 10-10-12-12-14-16 masker midt under ermet og her starter det runde bærestykke som måler 18-20-21-23-25-27 cm ifølge måleskitsen. God fornøjelse!

Elaine Bird 24.03.2017 - 16:52:

Can you tell me the size equivalents in inches or cms for S-M-L etc Cheers

DROPS Design 24.03.2017 kl. 17:20:

See answer above :)

Přidejte komentář k návodu DROPS 175-9