DROPS / 176 / 21

Good Luck by DROPS Design

Szal z wzorem liści z włóczki DROPS BabyAlpaca Silk, przerabiany od góry do dołu.

DROPS design: Model nr bs-119
Grupa włóczek A
----------------------------------------------------------
Wymiary: szerokość na górze ok. 144 cm, wysokość po środku ok. 72 cm
Materiał:
DROPS BABYALPACA SILK od Garnstudio (należy do Grupy włóczek A)
250 g kolor 1306, pudrowy

DRUTY Z ŻYŁKĄ (80 cm) DROPS nr 3,5 – lub odpowiedniego rozmiaru, aby przerabiając dżersejem 23 oczka x 30 rzędy otrzymać próbkę o wymiarach 10 cm na szerokość i 10 cm na wysokość.
----------------------------------------------------------

(Patrz objasnienia...)

Tagi:

rodzaj wzoru: szale, technika: wzór liści,

Patrz schematy A.1-A.7. Schematy przedstawiają wszystkie rzędy motyw, widok na prawej stronie robótki.
----------------------------------------------------------

SZAL:
Na drutach z żyłką nr 3,5 nabrać 3 oczka włóczką BabyAlpaca Silk.
Przerobić 1 rząd na prawor na prawej stronie robótki ponad wszystkimi oczkami. Dalej przerobić kolejny rząd na lewej stronie robótki następująco: przerobić 1-sze oczko 2 razy na prawo, 1 narzut, 1 oczko prawe, 1 narzut i przerobić ostatnie oczko 2 razy na prawo = 7 oczek.

Dalej przerabiać wg schematu A.1 następująco: przerobić 2 oczka ściegiem francuskim – patrz powyżej, A.1 ponad następnym oczkiem, 1 oczko dżersejem (= oczko środkowe, można w to oczko włożyć marker), A.1 ponad następnym oczkiem, kończyć przerabiając 2 oczka ściegiem francuskim.
Dalej przerabiać wg schematu z 2 oczkami ściegiem francuskim z każdej strony i 1 oczko środkowe dżersejem. ZACHOWAĆ TAKIE SAMO NAPRĘŻENIE NICI JAK W PRZYPADKU PRÓBKI! Gdy schemat A.1 zostanie przerobiony 1 raz na wysokość jest 83 oczka (= 41 oczek z każdej strony oczka środkowego).

Przerabiać wg schematów A.2, A.3 i A.4 następująco: 2 oczka ściegiem francuskim, *A.2 ponad 9 następnymi oczkami, A.3 ponad 18 następnymi oczkami, A.4 ponad 12 następnymi oczkami*, 1 oczko dżersejem (= oczko środkowe), powtórzyć od *-* jeszcze 1 raz, zakończyć przerabiając 2 oczka ściegiem francuskim. Gdy schematy A.2 i A.4 zostaną przerobione 1 raz na wysokość jest 119 oczek (= 59 oczek z każdej strony oczka środkowego).

Dalej powtórzyć schematy A.2, A.3 i A.4 na wysokość. Dla każdego motywu na wysokość przerabiamy o 1 schemat A.3 więcej miedzy schematami A.2 i A.4.
Przerobić schematy A.2-A.4 w sumie 10 razy na wysokość = 443 oczka (= 221 oczek z każdej strony oczka środkowego).

Przerabiać wg schematów A.5, A.6 i A.7 następująco: 2 oczka ściegiem francuskim, *A.5 ponad 9 następnymi oczkami, powtórzyć schemat A.6 aż zostaje 12 oczek przed oczkiem środkowym (= 11 razy), A.7 ponad 12 następnymi oczkami*, 1 oczko dżersejem (= oczko środkowe), powtórzyć od *-* jeszcze 1 raz, zakończyć przerabiając 2 oczka ściegiem francuskim. Przerobić schematy 1 raz na wysokość, ostatni rząd jest rzędem na prawej stronie robótki.

ZAMYKANIE / KOŃCZENIE ROBÓTKI:
Aby zamykane oczka nie były zbyt ścisłe, zamykać je w następnym rzędzie następująco (= na lewej stronie robótki): zamknąć oczka na lewo i wykonać 1 narzut za każdym narzutem poprzedniego rzędu. Zamykać narzuty jak oczka. Dł. robótki wzdłuż oczka środkowego wynosi ok. 72 cm.

= zdjąć 1 oczko jak do przerobienia na prawo, 1 oczko prawe, przełożyć oczko zdjęte nad przerobionym oczkiem
= wykonać 1 narzut między 2 oczkami
= zdjąć 1 oczko jak do przerobienia na prawo, przerobić 2 oczka razem na prawo, przełożyć oczko zdjęte ponad 2 oczkami przerobionymi razem

Jeżeli uważasz, że we wzorze znajduje się błąd, prosimy o komentarz lub pytanie w sekcji Komentarze. Zobacz oryginalny model DROPS 176-21.