DROPS / 176 / 30

Smitten by DROPS Design

Knitted wrist warmers with leaf pattern in DROPS BabyAlpaca Silk.

DROPS design: Pattern no bs-121
Yarn group A
----------------------------------------------------------
Size: S/M - M/L
Measurements: Circumference: approx. 16-18 cm Length: approx. 16 cm
Materials:
DROPS BABYALPACA SILK from Garnstudio (belongs to yarn group A)
50-50 g colour 1306, powder
.
DROPS DOUBLE POINTED NEEDLES SIZE 3 mm – or size needed to get 24 stitches and 32 rows in stocking stitch = width 10 cm and 10 cm vertically.
----------------------------------------------------------

70% Alpaca, 30% Silk
from 4.10 £ /50g
DROPS BabyAlpaca Silk uni colour DROPS BabyAlpaca Silk uni colour 4.10 £ /50g
You can get the yarn to make this pattern from 4.10£. Read more.

Pattern instructions

NOTE: This pattern is written in British English. All measurements in charts are in cm. For conversion from cm to inches - click here. There are different terms for crocheting in British and American English. If this pattern includes crochet, click for "crochet terms" here. For this pattern in American English, please click here.
GARTER STITCH (worked in the round):
1 ridge = 2 rounds. Knit 1 round and purl 1 round.

PATTERN:
See diagrams A.1, A.2 and A.3. Diagrams show all rows in pattern seen from the right side. NOTE: Choose diagram for correct size.

----------------------------------------------------------

WRIST WARMER:
Worked in the round on double pointed needles. Cast on 48-52 stitches on double pointed needles size 3 mm with BabyAlpaca Silk. Work 2 ridges in GARTER STITCH - see explanation above. Then work according to diagrams A.1, A.2 and A.3 as follows: Work A.1 over 6-8 stitches, A.2 over 37 stitches and A.3 over 5-7 stitches. Continue working according to A.1, A.2 and A.3 vertically (repeat A.1 and A.3 vertically until A.2 has been worked 1 time vertically).

CAST-OFF:
To avoid a tight cast-off edge cast off as follows on next round: Cast off while knitting over knitted stitches and purling over purled stitches and make a yarn over above every yarn over from previous row. Cast off yarn overs as stitches. Fasten off.

Knit another wrist warmer the same way.

Diagram

= knit twisted
= knit
= purl
= knit 2 together
= slip 1 stitch knitwise, knit 1, pass slipped stitch over stitch worked
= between 2 stitches make 1 yarn over
= slip 1 stitch knitwise, knit 2 stitches together, pass slipped stitch over stitches worked together

Tigge 20.09.2018 - 09:45:

Det står att man börjar med fyra varv rätstickning, är inte det alla varv räta och inte räta-aviga som är slätstickning?

DROPS Design 20.09.2018 kl. 10:28:

Hej, jo när du stickar rätstickning runt, måste var annat varv stickas avigt (annars blir det släta maskor) Lycka till :)

Heidi 16.09.2018 - 21:01:

Är garnåtgången 50 eller 100 gram till detta mönster då det står 50-50gr i beskrivningen?

DROPS Design 17.09.2018 kl. 07:37:

Hei Heidi. Det betyr at det trengs 50 g i hver størrelse. Dette er en gjennomgående skrivemåte i alle våre oppskrifter: du velger den størrelsen du vil ha også følger du det tallet i rekken gjennom hele oppskriften - i dette tilfellet er det kun 2 størrelser. God fornøyelse.

Margrethe 02.09.2017 - 22:51:

Enig med Tone Helene Nyland, det ser ut til å være en feil i mønster A2 fra den omg hvor det strikkes to sammen i sidene. Håper det kommer rettelse.

DROPS Design 12.09.2017 kl. 16:00:

Hej Margrethe, hvis du tæller antal udtagninger og det antal masker du strikker sammen, så vil du se at maskeantallet er det samme på hver omgang. Sæt gerne en mærketråd i overgangen. God fornøjelse!

Tone Helene Nyland 08.02.2017 - 12:49:

Hei! Jeg får ikke maskeantallet til å stemme fra den linja jeg skal begynne å felle i sidene. Da blir det en maske for mye i siden, og én for liten inn mot midten der det skal felles 2 masker. Er det meningen at det skal være sånn? Blir ikke mønsteret skjevt da? Mvh Tone

DROPS Design 08.02.2017 kl. 13:38:

Hej Tone. Hvad mener du? Du skal felle maskerne af mens du strikker ret over ret og vrang over vrang. Derudover laver du et kast over hvert kast fra sidste omg, og feller det af ogsaa.

Bernadette Mahe 26.12.2016 - 23:15:

Trop belles ces mitaines,fines et féminines

Post a comment to pattern DROPS 176-30