DROPS / 175 / 14

Andromeda by DROPS Design

Strikket cirkeljakke med bladmønster i DROPS Alpaca. Størrelse S - XXXL.

DROPS Design: Model z-779
Garngruppe A
-----------------------------------------------------------
350-350-400 g farve 2917, turkis

DROPS STRØMPEPINDE OG RUNDPINDE (60 eller 80 cm) nr 3 – eller de pinde du skal bruge for at få 24 masker og 48 pinde retstrik på 10 cm i bredden og 10 cm i højden.
----------------------------------------------------------

Kommentarer (52)
DROPS Alpaca DROPS Alpaca
Garnet til denne opskrift koster fra 224kr. Læs mere.
UDTAGNINGSTIPS:
Strik til der er 1 maske tilbage før mærketråden. Slå om, strik 2 masker ret (mærketråden sidder mellem disse 2 masker) slå om. På næste omgang strikkes omslaget drejet så der ikke bliver hul (de nye masker strikkes i glatstrik).

---------------------------------------------------------

CIRKELJAKKE:
Jakken strikkes rundt fra midten af motivet (ryggen), derefter frem og tilbage i hver side. Ærmerne strikkes hver for sig og sys i til sidst.

Slå 7 masker op med Alpaca og fordel dem på 4 strømpepinde nr 3. Der strikkes efter A.1 (= 7 rapporter af A.1 på omgangen). Sæt en mærketråd i begyndelsen af omgangen. Strik til omgangen markeret med pil for ønsket størrelse. Der er nu 273 masker på pinden. Lav ærmegab således: Strik de første 58 masker på pinden (= 1½ rapport), luk de næste 39-46-53 masker af, strik de næste 117-103-89 masker, luk de næste 39-46-53 masker af, strik de sidste 20 masker. På næste omgang slåes der 39-46-53 nye masker op over de aflukkede = 273 masker i alle størrelser. Strik A.1 færdig.

Når A.1 er strikket 1 gang i højden gentages A.1X over A.1. For hver gang A.1X strikkes i højden, er der taget 6 masker ud på hver side af hver rapport, de nye masker strikkes videre som de yderste masker i A.1X. Strik A.1X totalt 2-3-4 gange i højden (der tages 84 masker ud hver gang A.1X strikkes) = 441-525-609 masker.

VENSTRE FORSTYKKE:
Fortsæt således: Sæt de første 63-75-87 masker på en tråd (= 1 rapport), behold de næste 153-187-217 masker på pinden, sæt resten af maskerne på en tråd. Nu strikkes der frem og tilbage over maskerne på pinden. Strik A.2 midt over bladene i A.1X og RETSTRIK mellem bladene som før – se forklaring over. I slutningen af hver pind sættes de 2 sidste masker over på tråden (de strikkes ikke, vend). Fortsæt til der er 41-75-49 masker tilbage på pinden (A.2 er nu strikket 2-2-3 gange i højden). Sæt de sidste 41-75-49 masker på tråden.

HØJRE FORSTYKKE:
Sæt de sidste 153-187-217 masker på omgangen tilbage på pinden, og strik som venstre forstykke over disse masker.

Derefter strikkes alle masker fra trådene ret fra retsiden tilbage ind på rundpind 3. Der samles masker op i hver overgang mellem de 2 masker som blev sat på trådene i hver side således: Hent tråden op mellem 2 masker, drej tråden og sæt løkken på højre pind (dvs der tages 1 maske ud mellem hver overgang så man undgår hul) = 553-637-777 masker. Strik 6 p retstrik over alle masker, og luk løst af.

ÆRMER:
Ærmet strikkes rundt på strømpepinde nedenfra og op, skift til lille rundpind når der er nok masker.
Slå 46-50-56 masker op på strømpepinde 3 med Alpaca. Strik A.3 over alle masker. Når A.3 er strikket 1 gang i højden fortsættes der i glatstrik. Sæt 1 mærketråd på begyndelsen af omgangen = midt under ærmet. Når arbejdet måler 6-10-4 cm tages der 1 maske ud på hver side af mærketråden midt under ærmet – læs UDTAGNINGSTIPS. Tag ud på hver 3.-2.-2.cm totalt 15-21-25 gange = 76-92-106 masker. Når ærmet måler 55-56-56 cm lukkes der af. Strik et ærme til på samme måde.

MONTERING:
Sy ærmerne i.

= lav et omslag mellem 2 masker, på næste omgang strikkes omslaget ret eller vrang, så der bliver hul
= lav et omslag mellem 2 masker, på næste omgang strikkes omslaget drejet ret eller vrang, så der ikke bliver hul
= strik 2 masker ret sammen
= tag 1 maske løs af pinden, strik 1 maske ret, løft den løse maske over den som blev strikket
= tag 1 maske løs af pinden, strik 2 masker ret sammen, løft den løse maske over maskerne som blev strikket sammen.

Kommentarer (52)

Leave your comment!

MariP 11.01.2018 - 20:39:

Ei saa aru, kuidas on võimalik alustada sukavarrastel 7silmusega või mõistan ma skeemi valesti?

DROPS Design 12.01.2018 kl. 13:00:

Tere MariP! Ringil on 7 mustrikordust, muster algab 1 silmusega = 7 silmust ringil. Head kudumist!

Johanna 01.11.2017 - 10:13:

Hallo, ich stricke gerade das Rückenteil und bin etwas irritiert: nachdem ich bis zur Markierung meiner Größe gestrickt habe, arbeite ich die Armausschnitte und stricke gleichzeitig das Muster A.1 fertig? und wie stricke ich dann noch einmal 1X? Ich habe am Ende von A.1 doch schon mehr Maschen auf der Nadel als ich zu Beginn von 1X brauche...

DROPS Design 01.11.2017 kl. 11:47:

Liebe Johanna, die Maschen für die Armauschnitte werden auf eine Runde mit rechte Maschen (und 2 M re zs/Umschlag) abgekettet, bei der nächsten Runden, schlagen Sie die neue Maschen für die Armausschnitte, dann stricken Sie A.1 bis zur Ende. Dann A.1X stricken, aber in jeden der ersten 6 Runden werden Sie je 2 Maschen in jedem Rapport haben (wegen Umschläge mitte in dem Blatt. Viel Spaß beim stricken!

Sylvie 28.09.2017 - 00:59:

Bonsoir, Lorsque le travail en rond est terminé pour faire le devant gauche doit-on travailler en rangs raccourcis ou bien cela n'est pas nécessaire? Merci de votre réponse

DROPS Design 28.09.2017 kl. 10:25:

Bonjour Sylvie, quand on tricote le devant gauche on doit effectivement tricoter des rangs raccourcis: on laisse 2 m à la fin de chaque rang de chaque côté sans les tricoter jusqu'à ce qu'il reste 47-75-49 m sur l'aiguille. Bon tricot!

Benedetta 21.09.2017 - 16:12:

Scusate,mi sono spiegata male.ho finito il lavoro e devo attaccare le maniche ma non riesco a capire quale è la parte superiore e la parte inferiore del cardigan.Spero di essere stata un po più chiara! Grazie mille

DROPS Design 21.09.2017 kl. 16:23:

Buongiorno Benedetta. Se ha seguito lo stesso ordine delle istruzioni, la parte del davanti che ha lavorato per prima dovrebbe essere il davanti sinistro. Potrebbe anche aiutarla confrontare il dietro con la fotografia per la corretta posizione del motivo. Inoltre la parte più lunga, dagli scalfi al bordo, è la parte inferiore. Buon lavoro!

Benedetta 20.09.2017 - 23:05:

Buonasera,volevo sapere se la cucitura che si forma deve poi andare verso il collo o verso il basso? Grazie

DROPS Design 21.09.2017 kl. 14:40:

Buongiorno Benedetta. Molto probabilmente non ci è chiara la domanda. Riesce, per cortesia, a chiarirci a quale cucitura fa riferimento? Grazie. Buon lavoro!

Iris 09.09.2017 - 18:01:

Hallo! Das war mal eine richtige Herausforderung. Ich hab sie geschafft und die Jacke sieht schon ohne Ärmel klasse aus. Ich hab BabyMerino verwendet. In der gleichen Nadelstärke war das kein Problem.

Benedetta 04.09.2017 - 22:55:

Buonasera,non riesco a capire come "riprendere le maglie tra le 2 e 2maglie che sono state messe sul fermamaglie a ogni lato ". Esiste in video? Grazie mille per il Vs aiuto

DROPS Design 05.09.2017 kl. 08:34:

Buongiorno Benedetta. Le maglie sono state trasferite sul ferma maglie due per volta. Quando lavora le maglie dal ferma maglie, prima di ognuno di questi gruppi di 2 maglie, riprende il filo tra le maglie del giro precedente e lo mette ritorto sul ferro destro. Buon lavoro!

Benedetta 29.08.2017 - 22:40:

Buonasera,sono sul davanti del lavoro e ad ogni fine ferro ho lasciato 2 m in sospeso.Vorrei chiedervi se è giusto che ad un certo punto viene eliminata prima una foglia ed in seguito anche l'altra. Grazie anche x le vostre risposte precedenti!

DROPS Design 29.08.2017 kl. 23:40:

Buonasera Benedetta. Sì, le foglie si eliminano per via della riduzione del numero delle maglie. Buon lavoro!

Benedetta 28.08.2017 - 21:41:

Buonasera, non capisco il grafico A2 .ad esempio se io lavoro il giro 2 (rov del lavoro) la m centrale devo lavorarla a diritto ma sul diritto del lavoro risulterà a rovescio.Spero mi possiate aiutare! Grazie

DROPS Design 28.08.2017 kl. 21:59:

Buonasera Benedetta. I diagrammi mostrano il motivo sul diritto del lavoro. Quando lavora il diagramma A.2 la maglia centrale sui ferri pari viene lavorata a rovescio. Quindi risulta una maglia rasata. Buon lavoro!

Benedetta 25.08.2017 - 21:40:

Buonasera,sono al davanti sinistro e non capisco se devo trasferire le ultime 2 m sia sul diritto che sul rovescio del lavoro. Grazie mille!

DROPS Design 25.08.2017 kl. 22:02:

Buonasera Benedetta, le ultime 2 maglie su ogni ferro vanno messe in sospeso, su un fermamaglie o su un filo di scarto. Buon lavoro!

Kommentere opskrift DROPS 175-14