DROPS / 174 / 18

Marshall by DROPS Design

De set bevat: gehaakte muts en sjaal voor heren met dubbele stokjes en vasten van DROPS Air.

Trefwoorden: mutsen, set, sjaal,

DROPS design: Model nr. ai-047
Garengroep C of A en A
----------------------------------------------------------
MUTS:
Maat: S/M – L/XL
Hoofdomtrek: 57/59 – 59/62 cm
Materiaal:
DROPS AIR van Garnstudio
50-100 gr, kleur nr. 04, medium grijs

DROPS HAAKNLD 4,5 mm – of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 16 dstk x 6 toeren = 10 x 10 cm.

SJAAL:
Maten:
Breedte: 27 cm
Lengte: 180 cm
Materiaal:
DROPS AIR van Garnstudio
200 gr. kleur nr. 04, medium grijs

DROPS HAAKNLD 5 mm – of de maat die u nodig hebt voor een stekenverhouding van 14 dstk x 5,5 toeren = 10 x 10 cm.
----------------------------------------------------------

Opmerkingen (10)

65% alpaca, 28% polyamide, 7% Wool
vanaf 5.04 € /50g
DROPS Air mix DROPS Air mix 5.04 € /50g
Wolplein.nl
Bestel
DROPS Air uni colour DROPS Air uni colour 5.04 € /50g
Het garen om dit patroon van te maken kunt u vanaf 25.20€ krijgen. Lees meer.

Instructies voor het patroon

INFORMATIE VOOR HET HAKEN (muts):
Vervang de eerste v aan het begin van elke v-toer door 1 l. Eindig de toer met 1 hv in 1e l aan het begin van de toer.
Vervang het eerste dstk aan begin van elke dstk-toer door 4 l. Eindig de toer met 1 hv in 4e l aan het begin van de toer.

INFORMATIE VOOR HET HAKEN (sjaal):
Vervang de eerste v aan het begin van elke v-toer door 1 l.
Vervang het eerste dstk aan het begin van elke dstk-toer door 4 l.

PATROON (voor de sjaal):
TOER 1: haak 1 dstk in achterste lus van elke v.
TOER 2: haak 1 v in achterste lus van elk dstk.
Herhaal toer 1 en 2.
----------------------------------------------------------

MUTS:
Het werk is wordt van boven naar beneden gehaakt.

Haak 4 l met Air op haaknld 4,5 mm en vorm een ring met 1 hv in eerste l.
BEIDE MATEN:
TOER 1: haak 6 v in l-ring – LEES INFORMATIE VOOR HET HAKEN (muts)!
Haak dan alle st in achterste lus van st zodat een streeppatroon ontstaat.
TOER 2: haak 2 v in elke v = 12 v.
TOER 3: * 1 v in volgende v, 2 v in volgende v *, herhaal van *-* = 18 v.
TOER 4: * 1 v in de volgende 2 v, 2 v in volgende v *, herhaal van *-* = 24 v.
TOER 5: * 1 v in de volgende 3 v, 2 v in volgende v *, herhaal van *-* = 30 v.
TOER 6: * 1 v in de volgende 4 v, 2 v in volgende v *, herhaal van *-* = 36 v. DENK OM DE STEKENVERHOUDING!

Ga verder met de ene toer dstk en meerderingen en de andere toer v als volgt:
TOER 7: * 1 dstk in de volgende 2 v, 2 dstk in volgende v *, herhaal van *-* = 48 dstk.
TOER 8 EN DE OVERGEBLEVEN EVEN TOEREN: haak 1 v in elk dstk.
TOER 9: * 1 dstk in de volgende 3 v, 2 dstk in volgende v *, herhaal van *-* = 60 dstk.
TOER 11: * 1 dstk in de volgende 4 v, 2 dstk in volgende v *, herhaal van *-* = 72 dstk.
TOER 13: * 1 dstk in de volgende 5 v, 2 dstk in volgende v *, herhaal van *-* = 84 dstk.
Het meerderen voor maat S/M is nu klaar. Ga als volgt verder voor maat L/XL:
TOER 14: haak 1 v in elk dstk.
TOER 15: haak 1 dstk in elke v en meerder TEGELIJKERTIJD 4 dstk gelijkmatig verdeeld = 88 dstk.

BEIDE MATEN:
Ga nu verder in de rondte in hetzelfde patroon als hiervoor zonder te meerderen. Dus haak om de toer dstk en v. Haak tot een hoogte van 24-26 cm, haak dan een rand met 1 v in elke v tot het werk 26-28 cm meet in totaal. Hecht af.

SJAAL:
Wordt heen en weer gehaakt.
Haak 44 l (incl. 1 l om mee te keren) met haaknld 5 mm en Air. Keer en haak 1 v in 2e l vanaf haak (= 2 v) - LEES INFORMATIE VOOR HET HAKEN (sjaal), * sla 1 l over, haak 1 v in elke van de volgende 6 l *, herhaal van *-* nog 5 keer = 38 v. Keer het werk en ga verder heen en weer in PATROON - zie uitleg boven. DENK OM DE STEKENVERHOUDING! Ga zo verder tot het werk 180 cm meet, pas zo aan dat de laatste toer een 2e toer is in het patroon (= v). Hecht af.

Leire 02.01.2019 - 23:39:

Me podríais decir que significa p.a.d? gracias

DROPS Design 03.01.2019 kl. 08:11:

Hola Leire, p.a.d significa punto alto doble. Cordiales saludos!

Miranda 16.12.2018 - 22:38:

Salve, vorrei realizzare questo modello con il filato Drops Puna. Come posso regolarmi con il numero delle maglie? Grazie

DROPS Design 17.12.2018 kl. 09:13:

Buongiorno Miranda. Puna ha uno spessore diverso da quello del filato consigliato. Deve quindi fare un campione e riproporzionare la maglie per ottenere la misura necessaria. Per ogni ulteriore aiuto personalizzato, può rivolgersi al suo rivenditore Drops di fiducia. Buon lavoro!

Alexandra 11.12.2018 - 17:20:

Que punto es p.e. Gracias

DROPS Design 14.12.2018 kl. 19:19:

Hola Alexandra. P.e. es punto enano. Buen trabajo!

Sunnyxxxx 12.11.2018 - 13:44:

Molte grazie.

Sunnyxxxx 12.11.2018 - 12:04:

Ciao, sono nuova con i lavori ad uncinetto, la spiegazione dice di saltare 1 cat, lavorare 1 m.b in ognuna delle 6 cat successive *, ripetere *-* altre 5 volte. Gentilmente mi spiega come con 6 mb ripetute x 5 volte si ottengono 38 mb? S_ mb mb mb mb mb mb S_ mb mb mb mb mb mb S_ mb mb mb mb mb mb S_ mb mb mb mb mb mb S_ mb mb mb mb mb mb S_ = Salto Dove sbaglio? Grazie

DROPS Design 12.11.2018 kl. 12:15:

Buongiorno Sunnyxxxx. Deve lavorare la parte tra gli asterischi in tutto 6 volte: dopo averla lavorata la prima volta, la ripete altre 5 volte, quindi in tutto 6. Buon lavoro!

Suk 19.10.2018 - 16:19:

Thanks

Suk 19.10.2018 - 12:38:

Am I correct to say that I'm working on 38dc for the pattern until the piece measures 180cm. Thanks

DROPS Design 19.10.2018 kl. 13:49:

Dear Suk, yes pattern will be worked over the 38 dc on first row, then you will keep these 38 sts for 180 cm. Happy crocheting!

Margaret 28.04.2017 - 19:40:

Can you advise me how to make this hat into a balaclava?

DROPS Design 02.05.2017 kl. 08:55:

Dear Margaret, we are unfortunately not able to adapt each our patterns to every individual request. For any further individual assistance you are welcome to contact your DROPS Store, even per mail or telephone. Happy crocheting!

Kate 01.04.2017 - 21:02:

Hi! If I use some alternative yarn (Nepal in my case), should I make any changes to the pattern (e.g. hook size) or everything will work out fine just as it is?

DROPS Design 03.04.2017 kl. 10:31:

Dear Kate, since Nepal and Air both belongs to yarn Group C you should have same tension with same hook size (but remember to check your gauge first), you may just have to adjust amount of yarn, read more here. Happy crocheting!

Judith Bizar 27.01.2017 - 17:17:

Re pattern Marshall hat, et al. Without going through the videos, and just in general, are the patterns written with the UK crochet terminology?

DROPS Design 30.01.2017 kl. 10:23:

Dear Mrs Bizar, just make sure you are reading correct language, ie see under picture "choose language" and select "English (UK/cm)" - for some oldier patterns only available in US-English, click here to find the crochet terms in both languages. Happy crocheting!

Laat een opmerking achter voor DROPS 174-18