DROPS / 174 / 14

Twin River by DROPS Design

Miehen kohoneuleinen DROPS raglanpusero Nepal-langasta. Koot S-XXXL.

Tagit: puserot, raglan,

DROPS Design: Malli nro ne- 236
Lankaryhmä C tai A + A
----------------------------------------------------------
650-750-800-900-1000-1100 g nro 6314, farkunsininen

DROPS SUKKAPUIKOT JA PYÖRÖPUIKKO (60 tai 80 cm) NRO 5 tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: 17 s x 24 krs piirroksen A.1 mallineuletta puikoilla nro 5 = 10 x 10 cm.

Kommentit (57)

65% Villaa, 35% Alpakkaa
alkaen 1.95 € /50g
DROPS Nepal uni colour DROPS Nepal uni colour 1.95 € /50g
Käsityöliike Menita
Tilaa
DROPS Nepal mix DROPS Nepal mix 2.05 € /50g
Saat tämän mallin langat alkaen 25.35€. Lue lisää.

Tee kavennukset seuraavasti: Ennen piirroksen A.2 mallikertaa: Neulo kunnes jäljellä on 2 s ennen piirroksen A.2 mallikertaa, neulo seuraavat 2 s oikein yhteen,
Piirroksen A.2 mallikerran jälkeen: Nosta 1 s neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli.

LISÄYSVINKKI (ETU- JA TAKAKAPPALE):
Lisää työhön 4 s seuraavasti:
Neulo kunnes sivun merkkiä edeltää 1 s, 1 langankierto, neulo 2 s ainaoikeaa, 1 langankierto (työhön lisättiin 2 s). Toista tällaiset lisäykset työn toisessa sivussa.
Seuraavalla krs:lla langankierto neulotaan kiertäen, jottei muodostuisi reikää. Lisätyillä silmukoilla neulotaan ainaoikeaa.

LISÄYSVINKKI (HIHA):
Lisää keskelle hihan alle 2 s seuraavasti:
Neulo kunnes merkkiä edeltää 1 s, 1 langankierto, neulo 2 s ainaoikeaa, 1 langankierto. Seuraavalla krs:lla langankierto neulotaan kiertäen, jottei muodostuisi reikää. Lisätyillä silmukoilla neulotaan mallineuletta. HUOM: Merkin kummallakin puolella olevalla s:lla neulotaan ainaoikeaa!

RAGLANKAVENNUKSET (KOROTUS):
Kaikki kavennukset tehdään oikealla puolella!
Kavenna seuraavasti: Piirroksen A.2 mallikerran jälkeen: Neulo 3 s kiertäen oikein yhteen.
Ennen piirroksen A.2 mallikertaa: Neulo kunnes jäljellä on 3 s ennen piirroksen A.2 mallikertaa, 3 s oikein yhteen.
----------------------------------------------------------

PUSERO:
Neulotaan suljettuna neuleena.

ETU- JA TAKAKAPPALE:
Luo 150-162-168-192-210-234 s Nepal-langalla pyöröpuikolle nro 5. *Neulo 1 n, (1 o, 2 n), toista (-) vielä 23-25-26-30-33-37 kertaa, 1 o, 1 n, kiinnitä 1 merkki tähän (= sivu)*, toista *-* vielä kerran. HUOM: Anna merkkien kulkea työn mukana. Jatka joustinneuletta suljettuna neuleena tähän tapaan, kunnes työn pituus on 4 cm. Neulo sitten mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti seuraavasti: Neulo piirroksen A.1 viimeiset 2 s, toista sitten piirroksen A.1 mallikertaa, kunnes jäljellä on 1 s, neulo piirroksen A.1 ensimmäinen s. Jatka mallineuletta tähän tapaan. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun työn pituus on 13-13-14-14-15-15 cm, lisää kummankin merkin molemmin puolin 1 s (LUE LISÄYSVINKKI (ETU- JA TAKAKAPPALE)). Toista tällaiset lisäykset, kun työn pituus on 27-28-29-29-30-30 cm = 158-170-176-200-218-242 s. Kun työn pituus on 41-41-42-42-42-42 cm ja olet viimeksi neulonut piirroksen A.1 ensimmäisen krs:n, päätä kädenteitä varten seuraavasti: Päätä ensimmäiset 5 s, neulo seuraavat 69-75-78-90-99-111 s, päätä seuraavat 10 s kädentietä varten, neulo seuraavat 69-75-78-90-99-111 s, päätä loput 5 s. Katkaise lanka. Jätä työ odottamaan ja neulo hihat.

HIHA:
Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla.
Luo 42-42-42-48-48-48 s Nepal-langalla sukkapuikoille nro 5. Kiinnitä 1 merkki krs:n alkuun (= keskellä hihan alla). Neulo joustinneuletta näin: 1 n, 1 o, *2 n, 1 o*, toista *-* kunnes jäljellä on 1 s, 1 n. Jatka joustinneuletta suljettuna neuleena tähän tapaan, kunnes joustinneuleen pituus on 4 cm. Neulo sitten mallineuletta seuraavasti: Neulo piirroksen A.1 viimeiset 2 s, toista sitten piirroksen A.1 mallikertaa, kunnes jäljellä on 1 s, neulo piirroksen A.1 ensimmäinen s. Jatka mallineuletta tähän tapaan. Kun työn pituus on 9-8-7-6-10-9 cm, lisää keskellä hihan alla olevan merkin molemmin puolin 1 s (LUE LISÄYSVINKKI (HIHA)). Toista tällaiset lisäykset n. joka 13.-9.-7.-7.-6.-5. krs yht. 8-11-14-14-14-17 kertaa = 58-64-70-76-76-82 s. Kun työn pituus on 51-50-49-48-47-46 cm ja olet viimeksi neulonut piirroksen A.1 ensimmäisen krs:n, päätä keskeltä hihan alta 10 s (eli päätä merkin molemmin puolin 5 s) = 48-54-60-66-66-72 s. Neulo toinen hiha samoin.

KAARROKE:
Ota kaikki s:t samalle pyöröpuikolle nro 5, hihat kädenteitä varten päätettyjen silmukoiden tilalle = 234-258-276-312-330-366 s. Tämä tehdään neulomatta s:t. Kiinnitä 1 merkki jokaiseen kappaleiden rajakohtaan (= 4 merkkiä). Krs:n vaihtumiskohta on takakappaleessa, 4 s oikean hihan ja takakappaleen välisen merkin jälkeen.
Jatka mallineuletta kuten aiemmin ja neulo lisäksi jokaisessa kappaleiden rajakohdassa mallineuletta piirroksen A.2 (= 8 s) mukaisesti (merkki on piirroksen A.2 mallineuleen keskellä). Aloita seuraavalla krs:lla RAGLANKAVENNUKSET (kts. selitys yllä). HUOM: Miehustassa ja hihoissa kavennetaan eri tavoin seuraavasti:
ETU- JA TAKAKAPPALEEN RAGLANKAVENNUKSET:
Toista kavennukset joka 2. krs 21-24-24-24-26-26 kertaa ja jokaisella krs:lla 0-0-0-6-7-13 kertaa (= yht. 21-24-24-30-33-39 kertaa).
HIHOJEN RAGLANKAVENNUKSET:
Toista kavennukset joka 4. krs 6-6-4-3-5-5 kertaa ja joka 2. krs 9-12-17-21-19-22 kertaa (= yht. 15-18-21-24-24-27 kertaa).

Kun kaikki kavennukset on tehty, työssä on jäljellä 90-90-96-96-102-102 s (työstä kapeni yht. 144-168-180-216-228-264 s).

Neulo nyt ensimmäisillä 72-72-78-78-84-84 s:lla mallineuletta kuten aiemmin. Kiinnitä 1 merkki tähän (= piirroksen A.2 mallikerran ja oikean hihan väliin). Tee sitten tasona korotus takana niskassa (neulo mallineuletta kuten aiemmin) ja tee SAMALLA jokaisella oikean puolen krs:lla neulottujen silmukoiden kohdalla raglankavennukset (LUE RAGLANKAVENNUKSET (KOROTUS)) näin: HUOM: Aina kun olet kääntynyt työn keskellä, kiristä lanka, jottei muodostuisi reikää!
1. krs (= oikea puoli): Neulo 55-55-58-58-61-61 s (sis. kavennettavat 8 s).
2. krs (= nurja puoli): Käännä työ ja neulo 45-45-48-48-51-51 s.
3. krs: Käännä työ ja neulo 43-43-46-46-49-49 s (sis. kavennettavat 8 s).
4. krs: Käännä työ ja neulo 33-33-36-36-39-39 s.
Työssä on nyt 74-74-80-80-86-86 s.
Käännä työ ja neulo sitten joustinneuletta suljettuna neuleena seuraavasti: Neulo oikeat s:t oikein ja ainaoikein -neuleen s:t nurin, kunnes joustinneuleen pituus on 4 cm. Päätä s:t joustinneuletta neuloen. Puseron pituus luomisreunasta ylös olkaan asti mitattuna on 64-66-68-70-72-74 cm. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

Kommentit (57)

Näppäile kommenttisi tähän!

Isa 28.11.2018 - 10:58:

Bonjour, pour la rehausse vous dites sur l endroit c est quand on tricote 2 mailles envers et 1 maille endroit où est ce quand on tricote tout à l endroit merci

DROPS Design 28.11.2018 kl. 12:43:

Bonjour Isa, l'endroit du tricot est celui qui est face à vous, donc en fonction de votre dernier rang tricoté sur l'endroit (rang 1 ou 2 de A.2) vous tricoterez le rang suivant sur l'envers (rang 2 ou 3 de A.2 par ex.). Bon tricot!

Many 26.11.2018 - 13:40:

Hi, I would like to know to which measurments of thorax and sleeve the reported sizes are corresponding in order to get the correct size.

DROPS Design 26.11.2018 kl. 14:00:

Dear Many, the measurements given in the chart are in the same order as the sizes, eg. Thorax measures 46 cm x 2 = 92 cm in 1st size and cast on edge (bottom of jumper): 44 x 2 = 88 cm. Read more about how to read a measurement chart here. Happy knitting!

Isabelle 09.11.2018 - 15:04:

Bonjour, je suis au niveau du raglan les diminution se font sur le deuxième rang de a1 quand toutes les mailles sont tricotées à l'endroit ? merci

DROPS Design 09.11.2018 kl. 15:31:

Bonjour Isabelle, tout dépend où vous en étiez dans A.1 quand vous avez arrêté le dos/le devant et les manches. Ce qui est important est surtout de bien diminuer au bon endroit et à la bonne fréquence. Bon tricot!

Markus 04.11.2018 - 16:10:

Hei! Fra starten går mønsteret: v rvv rvv... men etter 4 cm vrangbord står det at jeg skal fortsette med to siste masker i A.1, og så fortsette med A.1: Det blir jo da vv rvv rvv... Da vil mønsteret altså forskyve seg en maske til venstre. Stemmer dette, eller har jeg misforstått noe?

DROPS Design 20.11.2018 kl. 13:06:

Hei Markus. De 2 siste maskene av A.1 = 1 vrang, 1 rett. Du leser diagrammet som vanlig: fra høyre mot venstre, nedenfra og opp. Mønsteret vil da passe fint over vrangborden du allerede har strikket slik: vr vvr vvr vvr vvr osv. God fornøyelse

Daniela 26.10.2018 - 13:47:

Das Muster ist absolut unverständlich... wie soll man z.b. Je Seite jeweils 4 Maschen zunehmen, und das 2 mal.... am Ende jedoch nur 8 Maschen mehr haben nach 2 Zunahmen.... anstatt 16...?

DROPS Design 26.10.2018 kl. 14:54:

Liebe Daniela, beim Rumpfteil werden 2 x 4 M zugenommen = 16 M insgesamt. Es wird 1 Masche beidseitig jeder Markierung (= 2 M bei jeder Markierung) zugenommen - siehe ZUNAHMETIPP (RUMPFTEIL). Viel Spaß beim stricken!

Mariarosaria 22.10.2018 - 23:56:

No capisco cosa significa diminuire in modo diverso sul davanti /dietro e sulle maniche grazie

DROPS Design 23.10.2018 kl. 06:44:

Buongiorno Mariarosaria, il numero di diminuzioni e il numero di maglie diminuite sarà diverso per il corpo e per le maniche durante la lavorazione dello sprone: deve seguire le istruzioni indicate nei due paragrafi successivi. Buon lavoro!

Mariarosaria 22.10.2018 - 19:22:

Non capisco cosa vuol dire attenzione diminuire diversamente per il raglan davanti/dietro dalla manica grazie

MERLI Claudine 15.10.2018 - 11:05:

Merci pour votre réponse si rapide et à laquelle j'avoue, je m'attendais! Mon amie va donc s'orienter vers une couleur de la laine Nepal .... Cordialement vôtre.

MERLI Claudine 14.10.2018 - 17:13:

Bonjour, j'ai tricoté plusieurs de vos modèles toujours avec plaisir et sans aucune difficulté en prenant toujours les fils adéquats. Maintenant une ami me demande de lui faire ce modèle mais pour des questions de couleur elle a choisi Karisma en catégorie B . est-il possible d'obtenir de votre part la conversion de ces explication s avec un fil B? Un grand merci pour votre réponse.

DROPS Design 15.10.2018 kl. 10:32:

Bonjour Mme Merli, nous ne sommes malheureusement pas en mesure de pouvoir adapter chacun de nos modèles à chaque demande. Vous pouvez chercher une autre couleur semblable dans une des laines du groupe C (essayez notre convertisseur pour voir les alternatives) ou bien choisissez un modèle réalisé dans une laine du groupe B (comme Karisma) pour conserver la couleur souhaitée. Bon tricot!

Claude MERLI 31.07.2018 - 16:12:

Un grand merci ! j'ai terminé, tout va bien ! mon seul problème était de savoir où commencer à compter les 84 mailles! Encore merci. Salutations

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 174-14