DROPS / 174 / 14

Twin River by DROPS Design

Miehen kohoneuleinen DROPS raglanpusero Nepal-langasta. Koot S-XXXL.

Tagit: puserot, raglan,

DROPS Design: Malli nro ne- 236
Lankaryhmä C tai A + A
----------------------------------------------------------
650-750-800-900-1000-1100 g nro 6314, farkunsininen

DROPS SUKKAPUIKOT JA PYÖRÖPUIKKO (60 tai 80 cm) NRO 5 tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: 17 s x 24 krs piirroksen A.1 mallineuletta puikoilla nro 5 = 10 x 10 cm.

Kommentit (48)

Saat tämän mallin langat alkaen 36.40€. Lue lisää.

Tee kavennukset seuraavasti: Ennen piirroksen A.2 mallikertaa: Neulo kunnes jäljellä on 2 s ennen piirroksen A.2 mallikertaa, neulo seuraavat 2 s oikein yhteen,
Piirroksen A.2 mallikerran jälkeen: Nosta 1 s neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli.

LISÄYSVINKKI (ETU- JA TAKAKAPPALE):
Lisää työhön 4 s seuraavasti:
Neulo kunnes sivun merkkiä edeltää 1 s, 1 langankierto, neulo 2 s ainaoikeaa, 1 langankierto (työhön lisättiin 2 s). Toista tällaiset lisäykset työn toisessa sivussa.
Seuraavalla krs:lla langankierto neulotaan kiertäen, jottei muodostuisi reikää. Lisätyillä silmukoilla neulotaan ainaoikeaa.

LISÄYSVINKKI (HIHA):
Lisää keskelle hihan alle 2 s seuraavasti:
Neulo kunnes merkkiä edeltää 1 s, 1 langankierto, neulo 2 s ainaoikeaa, 1 langankierto. Seuraavalla krs:lla langankierto neulotaan kiertäen, jottei muodostuisi reikää. Lisätyillä silmukoilla neulotaan mallineuletta. HUOM: Merkin kummallakin puolella olevalla s:lla neulotaan ainaoikeaa!

RAGLANKAVENNUKSET (KOROTUS):
Kaikki kavennukset tehdään oikealla puolella!
Kavenna seuraavasti: Piirroksen A.2 mallikerran jälkeen: Neulo 3 s kiertäen oikein yhteen.
Ennen piirroksen A.2 mallikertaa: Neulo kunnes jäljellä on 3 s ennen piirroksen A.2 mallikertaa, 3 s oikein yhteen.
----------------------------------------------------------

PUSERO:
Neulotaan suljettuna neuleena.

ETU- JA TAKAKAPPALE:
Luo 150-162-168-192-210-234 s Nepal-langalla pyöröpuikolle nro 5. *Neulo 1 n, (1 o, 2 n), toista (-) vielä 23-25-26-30-33-37 kertaa, 1 o, 1 n, kiinnitä 1 merkki tähän (= sivu)*, toista *-* vielä kerran. HUOM: Anna merkkien kulkea työn mukana. Jatka joustinneuletta suljettuna neuleena tähän tapaan, kunnes työn pituus on 4 cm. Neulo sitten mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti seuraavasti: Neulo piirroksen A.1 viimeiset 2 s, toista sitten piirroksen A.1 mallikertaa, kunnes jäljellä on 1 s, neulo piirroksen A.1 ensimmäinen s. Jatka mallineuletta tähän tapaan. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun työn pituus on 13-13-14-14-15-15 cm, lisää kummankin merkin molemmin puolin 1 s (LUE LISÄYSVINKKI (ETU- JA TAKAKAPPALE)). Toista tällaiset lisäykset, kun työn pituus on 27-28-29-29-30-30 cm = 158-170-176-200-218-242 s. Kun työn pituus on 41-41-42-42-42-42 cm ja olet viimeksi neulonut piirroksen A.1 ensimmäisen krs:n, päätä kädenteitä varten seuraavasti: Päätä ensimmäiset 5 s, neulo seuraavat 69-75-78-90-99-111 s, päätä seuraavat 10 s kädentietä varten, neulo seuraavat 69-75-78-90-99-111 s, päätä loput 5 s. Katkaise lanka. Jätä työ odottamaan ja neulo hihat.

HIHA:
Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla.
Luo 42-42-42-48-48-48 s Nepal-langalla sukkapuikoille nro 5. Kiinnitä 1 merkki krs:n alkuun (= keskellä hihan alla). Neulo joustinneuletta näin: 1 n, 1 o, *2 n, 1 o*, toista *-* kunnes jäljellä on 1 s, 1 n. Jatka joustinneuletta suljettuna neuleena tähän tapaan, kunnes joustinneuleen pituus on 4 cm. Neulo sitten mallineuletta seuraavasti: Neulo piirroksen A.1 viimeiset 2 s, toista sitten piirroksen A.1 mallikertaa, kunnes jäljellä on 1 s, neulo piirroksen A.1 ensimmäinen s. Jatka mallineuletta tähän tapaan. Kun työn pituus on 9-8-7-6-10-9 cm, lisää keskellä hihan alla olevan merkin molemmin puolin 1 s (LUE LISÄYSVINKKI (HIHA)). Toista tällaiset lisäykset n. joka 13.-9.-7.-7.-6.-5. krs yht. 8-11-14-14-14-17 kertaa = 58-64-70-76-76-82 s. Kun työn pituus on 51-50-49-48-47-46 cm ja olet viimeksi neulonut piirroksen A.1 ensimmäisen krs:n, päätä keskeltä hihan alta 10 s (eli päätä merkin molemmin puolin 5 s) = 48-54-60-66-66-72 s. Neulo toinen hiha samoin.

KAARROKE:
Ota kaikki s:t samalle pyöröpuikolle nro 5, hihat kädenteitä varten päätettyjen silmukoiden tilalle = 234-258-276-312-330-366 s. Tämä tehdään neulomatta s:t. Kiinnitä 1 merkki jokaiseen kappaleiden rajakohtaan (= 4 merkkiä). Krs:n vaihtumiskohta on takakappaleessa, 4 s oikean hihan ja takakappaleen välisen merkin jälkeen.
Jatka mallineuletta kuten aiemmin ja neulo lisäksi jokaisessa kappaleiden rajakohdassa mallineuletta piirroksen A.2 (= 8 s) mukaisesti (merkki on piirroksen A.2 mallineuleen keskellä). Aloita seuraavalla krs:lla RAGLANKAVENNUKSET (kts. selitys yllä). HUOM: Miehustassa ja hihoissa kavennetaan eri tavoin seuraavasti:
ETU- JA TAKAKAPPALEEN RAGLANKAVENNUKSET:
Toista kavennukset joka 2. krs 21-24-24-24-26-26 kertaa ja jokaisella krs:lla 0-0-0-6-7-13 kertaa (= yht. 21-24-24-30-33-39 kertaa).
HIHOJEN RAGLANKAVENNUKSET:
Toista kavennukset joka 4. krs 6-6-4-3-5-5 kertaa ja joka 2. krs 9-12-17-21-19-22 kertaa (= yht. 15-18-21-24-24-27 kertaa).

Kun kaikki kavennukset on tehty, työssä on jäljellä 90-90-96-96-102-102 s (työstä kapeni yht. 144-168-180-216-228-264 s).

Neulo nyt ensimmäisillä 72-72-78-78-84-84 s:lla mallineuletta kuten aiemmin. Kiinnitä 1 merkki tähän (= piirroksen A.2 mallikerran ja oikean hihan väliin). Tee sitten tasona korotus takana niskassa (neulo mallineuletta kuten aiemmin) ja tee SAMALLA jokaisella oikean puolen krs:lla neulottujen silmukoiden kohdalla raglankavennukset (LUE RAGLANKAVENNUKSET (KOROTUS)) näin: HUOM: Aina kun olet kääntynyt työn keskellä, kiristä lanka, jottei muodostuisi reikää!
1. krs (= oikea puoli): Neulo 55-55-58-58-61-61 s (sis. kavennettavat 8 s).
2. krs (= nurja puoli): Käännä työ ja neulo 45-45-48-48-51-51 s.
3. krs: Käännä työ ja neulo 43-43-46-46-49-49 s (sis. kavennettavat 8 s).
4. krs: Käännä työ ja neulo 33-33-36-36-39-39 s.
Työssä on nyt 74-74-80-80-86-86 s.
Käännä työ ja neulo sitten joustinneuletta suljettuna neuleena seuraavasti: Neulo oikeat s:t oikein ja ainaoikein -neuleen s:t nurin, kunnes joustinneuleen pituus on 4 cm. Päätä s:t joustinneuletta neuloen. Puseron pituus luomisreunasta ylös olkaan asti mitattuna on 64-66-68-70-72-74 cm. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

Kommentit (48)

Näppäile kommenttisi tähän!

Claude MERLI 31.07.2018 - 16:12:

Un grand merci ! j'ai terminé, tout va bien ! mon seul problème était de savoir où commencer à compter les 84 mailles! Encore merci. Salutations

Claude MERLI 31.07.2018 - 11:43:

S'il vous plait répondez à ma question : où exactement (je veux dire à quel endroit), je dois commencer ces 84 mailles ?????? Et quand vous dites de mettre un marqueur entre A2 et la manche droite, s'agit-il du A2 entre la manche et le do ou A2 entre la manche et le devant ?????

DROPS Design 31.07.2018 kl. 13:05:

Bonjour Mme Merli, en tricotant les 84 premières mailles vous allez tricoter: 25 m du dos, 8 m de A.2, 10 m de la manche, 8 m de A.2, 25 m du devant et 10 m de la manche soit 25+8+10+8+25+8=84 m. Vous allez donc commencer à tricoter le rang suivant de la réhausse après les 8 m de A.2 à la transition entre le devant et la manche. Bon tricot!

Claude MERLI 31.07.2018 - 10:17:

D'abord, en XXL, c'est indiqué 84 mailles et vous me dites 78 .... où est l'erreur ??? Ensuite, ce que je veux savoir, c'est d'où exactement, je commence ces mailles ? Et quaznd vous dites " vous êtes entre A et la manche droite, est-ce que c'est côté dos, ou côté devant ????.... j'avoue ne pas comprendre très bien la manoeuve Merci pour votre aide.

DROPS Design 31.07.2018 kl. 10:44:

Bonjour Mme Merli, erreur de lecture, en taille XXL c'est bien 84 m :) tricotez les 84 premières mailles comme avant et la réhausse va commencer ici, vous devez être entre A.2 et la manche droite. Bon tricot!

Claude MERLI 30.07.2018 - 18:27:

Bonjour, j\\\'exécute ce modèle en XXL.\\r\\nJe viens de terminer la dernière diminution du raglan située entre le devant droit et A2. Pour la re-hausse, pouvez-vous m\\\'indiquer à partir d\\\'où exactement je dois commencer à compter les 84 mailles ????\\r\\nMerci.

DROPS Design 31.07.2018 kl. 09:46:

Bonjour Mme Merli, en taille XXL, tricotez les 78 premières mailles, placez un marqueur (vous êtes entre A.2 et la manche droite) et commencez la réhausse de l'encolure ici. Bon tricot!

Lisbeth Melancton Nielsen 07.07.2018 - 21:20:

Hej, jeg er lidt i tvivl om de forkortede pinde. Skal jeg, efter at have strikket de 78 m vende arbejdet ? for så kan jeg først tage ind på den efterfølgende pind som bliver fra retten ? \r\nvenlig hilsen Lisbeth

Samantha 08.05.2018 - 13:30:

Salve, devo cominciare lo sprone. Quando dice " Iniziare il giro sul dietro, 4 m dopo il segno tra la manica e il dietro." significa che devo passare le prime 4 maglie del dietro senza lavorarle? Grazie

DROPS Design 08.05.2018 kl. 14:14:

Buongiorno Samantha. Dopo aver messo su un unico ferro le maglie del davanti/dietro e delle maniche, inizia con un nuovo gomitolo. Posiziona l'inizio del giro 4 maglie dopo il segno. Buon lavoro!

Maria 30.04.2018 - 16:00:

Buonasera, non mi è chiara l'alzata per il collo. Però non mi è chiaro come dovrei trovarvi 8 diminuizioni. Se devo ridurre 3 maglie prima e dopo del diagramma A2 e questo accade per i due lati del dietro e un alto per manica mi troverei 6 diminuzioni da 3 maglie = 18 diminuizioni? Cosa non ho capito? quando devo ridurre 3 maglie e quando devo ridurre una sola maglia? Grazie

DROPS Design 30.04.2018 kl. 16:16:

Buongiorno Maria. Quando lavora 3 m insieme, diminuisce 2 maglie. Dovrebbero esserci quattro punti in cui diminuisce, per un totale di 8 maglie diminuite. Buon lavoro!

Maria 29.04.2018 - 23:50:

Buonasera, non mi è chiara l'alzata per il collo. Però non mi è chiaro come dovrei trovarvi 8 diminuizioni. Se devo ridurre 3 maglie prima e dopo del diagramma A2 e questo accade per i due lati del dietro e un alto per manica mi troverei 6 diminuzioni da 3 maglie = 18 diminuizioni? Cosa non ho capito? quando devo ridurre 3 maglie e quando devo ridurre una sola maglia? Grazie

Sarah 24.04.2018 - 19:33:

Hi I asked a question yesterday and got the reply that doesn’t answer my question, I am dec at the same time as working 58 st in the neck elevation. The issue is, it’s says work 58 st (including 8 dec), I have followed the raglan dec (elevation) but I cannot fit 8 dec into this amount of stitches, only 7. Is this an error in the pattern? Or are you telling me I need to do raglan as before together with the raglan dec (elevation) ?

DROPS Design 25.04.2018 kl. 08:06:

Dear Sarah, when working elevation you have to dec for raglan as before (see RAGLAN DEC (ELEVATION)) on every RS row worked. Happy knitting!

Sarah 23.04.2018 - 20:23:

Hi I’m stuck on the neck elevation. When it says work 58 st (includes the 8 decreases) is that counting the Dec as 1 st or as 3 st. It seems impossible to knit 58 st with 8 Dec, even if counting the Dec as 1 st. I can only fit in 7 Dec into 58 st. please explain

DROPS Design 24.04.2018 kl. 08:49:

Dear Sarah, you work the 58 sts but dec for raglan as before (you will then have less than 58 sts on needle after this row). Happy knitting!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 174-14