DROPS / 174 / 14

Twin River by DROPS Design

Miehen kohoneuleinen DROPS raglanpusero Nepal-langasta. Koot S-XXXL.

Tagit: puserot, raglan,

DROPS Design: Malli nro ne- 236
Lankaryhmä C tai A + A
----------------------------------------------------------
650-750-800-900-1000-1100 g nro 6314, farkunsininen

DROPS SUKKAPUIKOT JA PYÖRÖPUIKKO (60 tai 80 cm) NRO 5 tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: 17 s x 24 krs piirroksen A.1 mallineuletta puikoilla nro 5 = 10 x 10 cm.

alkaen 1.95 € /50g
DROPS Nepal uni colour DROPS Nepal uni colour 1.95 € /50g
Käsityöliike Menita
Tilaa
DROPS Nepal mix DROPS Nepal mix 2.05 € /50g
Saat tämän mallin langat alkaen 25.35€. Lue lisää.

Tee kavennukset seuraavasti: Ennen piirroksen A.2 mallikertaa: Neulo kunnes jäljellä on 2 s ennen piirroksen A.2 mallikertaa, neulo seuraavat 2 s oikein yhteen,
Piirroksen A.2 mallikerran jälkeen: Nosta 1 s neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli.

LISÄYSVINKKI (ETU- JA TAKAKAPPALE):
Lisää työhön 4 s seuraavasti:
Neulo kunnes sivun merkkiä edeltää 1 s, 1 langankierto, neulo 2 s ainaoikeaa, 1 langankierto (työhön lisättiin 2 s). Toista tällaiset lisäykset työn toisessa sivussa.
Seuraavalla krs:lla langankierto neulotaan kiertäen, jottei muodostuisi reikää. Lisätyillä silmukoilla neulotaan ainaoikeaa.

LISÄYSVINKKI (HIHA):
Lisää keskelle hihan alle 2 s seuraavasti:
Neulo kunnes merkkiä edeltää 1 s, 1 langankierto, neulo 2 s ainaoikeaa, 1 langankierto. Seuraavalla krs:lla langankierto neulotaan kiertäen, jottei muodostuisi reikää. Lisätyillä silmukoilla neulotaan mallineuletta. HUOM: Merkin kummallakin puolella olevalla s:lla neulotaan ainaoikeaa!

RAGLANKAVENNUKSET (KOROTUS):
Kaikki kavennukset tehdään oikealla puolella!
Kavenna seuraavasti: Piirroksen A.2 mallikerran jälkeen: Neulo 3 s kiertäen oikein yhteen.
Ennen piirroksen A.2 mallikertaa: Neulo kunnes jäljellä on 3 s ennen piirroksen A.2 mallikertaa, 3 s oikein yhteen.
----------------------------------------------------------

PUSERO:
Neulotaan suljettuna neuleena.

ETU- JA TAKAKAPPALE:
Luo 150-162-168-192-210-234 s Nepal-langalla pyöröpuikolle nro 5. *Neulo 1 n, (1 o, 2 n), toista (-) vielä 23-25-26-30-33-37 kertaa, 1 o, 1 n, kiinnitä 1 merkki tähän (= sivu)*, toista *-* vielä kerran. HUOM: Anna merkkien kulkea työn mukana. Jatka joustinneuletta suljettuna neuleena tähän tapaan, kunnes työn pituus on 4 cm. Neulo sitten mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti seuraavasti: Neulo piirroksen A.1 viimeiset 2 s, toista sitten piirroksen A.1 mallikertaa, kunnes jäljellä on 1 s, neulo piirroksen A.1 ensimmäinen s. Jatka mallineuletta tähän tapaan. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun työn pituus on 13-13-14-14-15-15 cm, lisää kummankin merkin molemmin puolin 1 s (LUE LISÄYSVINKKI (ETU- JA TAKAKAPPALE)). Toista tällaiset lisäykset, kun työn pituus on 27-28-29-29-30-30 cm = 158-170-176-200-218-242 s. Kun työn pituus on 41-41-42-42-42-42 cm ja olet viimeksi neulonut piirroksen A.1 ensimmäisen krs:n, päätä kädenteitä varten seuraavasti: Päätä ensimmäiset 5 s, neulo seuraavat 69-75-78-90-99-111 s, päätä seuraavat 10 s kädentietä varten, neulo seuraavat 69-75-78-90-99-111 s, päätä loput 5 s. Katkaise lanka. Jätä työ odottamaan ja neulo hihat.

HIHA:
Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla.
Luo 42-42-42-48-48-48 s Nepal-langalla sukkapuikoille nro 5. Kiinnitä 1 merkki krs:n alkuun (= keskellä hihan alla). Neulo joustinneuletta näin: 1 n, 1 o, *2 n, 1 o*, toista *-* kunnes jäljellä on 1 s, 1 n. Jatka joustinneuletta suljettuna neuleena tähän tapaan, kunnes joustinneuleen pituus on 4 cm. Neulo sitten mallineuletta seuraavasti: Neulo piirroksen A.1 viimeiset 2 s, toista sitten piirroksen A.1 mallikertaa, kunnes jäljellä on 1 s, neulo piirroksen A.1 ensimmäinen s. Jatka mallineuletta tähän tapaan. Kun työn pituus on 9-8-7-6-10-9 cm, lisää keskellä hihan alla olevan merkin molemmin puolin 1 s (LUE LISÄYSVINKKI (HIHA)). Toista tällaiset lisäykset n. joka 13.-9.-7.-7.-6.-5. krs yht. 8-11-14-14-14-17 kertaa = 58-64-70-76-76-82 s. Kun työn pituus on 51-50-49-48-47-46 cm ja olet viimeksi neulonut piirroksen A.1 ensimmäisen krs:n, päätä keskeltä hihan alta 10 s (eli päätä merkin molemmin puolin 5 s) = 48-54-60-66-66-72 s. Neulo toinen hiha samoin.

KAARROKE:
Ota kaikki s:t samalle pyöröpuikolle nro 5, hihat kädenteitä varten päätettyjen silmukoiden tilalle = 234-258-276-312-330-366 s. Tämä tehdään neulomatta s:t. Kiinnitä 1 merkki jokaiseen kappaleiden rajakohtaan (= 4 merkkiä). Krs:n vaihtumiskohta on takakappaleessa, 4 s oikean hihan ja takakappaleen välisen merkin jälkeen.
Jatka mallineuletta kuten aiemmin ja neulo lisäksi jokaisessa kappaleiden rajakohdassa mallineuletta piirroksen A.2 (= 8 s) mukaisesti (merkki on piirroksen A.2 mallineuleen keskellä). Aloita seuraavalla krs:lla RAGLANKAVENNUKSET (kts. selitys yllä). HUOM: Miehustassa ja hihoissa kavennetaan eri tavoin seuraavasti:
ETU- JA TAKAKAPPALEEN RAGLANKAVENNUKSET:
Toista kavennukset joka 2. krs 21-24-24-24-26-26 kertaa ja jokaisella krs:lla 0-0-0-6-7-13 kertaa (= yht. 21-24-24-30-33-39 kertaa).
HIHOJEN RAGLANKAVENNUKSET:
Toista kavennukset joka 4. krs 6-6-4-3-5-5 kertaa ja joka 2. krs 9-12-17-21-19-22 kertaa (= yht. 15-18-21-24-24-27 kertaa).

Kun kaikki kavennukset on tehty, työssä on jäljellä 90-90-96-96-102-102 s (työstä kapeni yht. 144-168-180-216-228-264 s).

Neulo nyt ensimmäisillä 72-72-78-78-84-84 s:lla mallineuletta kuten aiemmin. Kiinnitä 1 merkki tähän (= piirroksen A.2 mallikerran ja oikean hihan väliin). Tee sitten tasona korotus takana niskassa (neulo mallineuletta kuten aiemmin) ja tee SAMALLA jokaisella oikean puolen krs:lla neulottujen silmukoiden kohdalla raglankavennukset (LUE RAGLANKAVENNUKSET (KOROTUS)) näin: HUOM: Aina kun olet kääntynyt työn keskellä, kiristä lanka, jottei muodostuisi reikää!
1. krs (= oikea puoli): Neulo 55-55-58-58-61-61 s (sis. kavennettavat 8 s).
2. krs (= nurja puoli): Käännä työ ja neulo 45-45-48-48-51-51 s.
3. krs: Käännä työ ja neulo 43-43-46-46-49-49 s (sis. kavennettavat 8 s).
4. krs: Käännä työ ja neulo 33-33-36-36-39-39 s.
Työssä on nyt 74-74-80-80-86-86 s.
Käännä työ ja neulo sitten joustinneuletta suljettuna neuleena seuraavasti: Neulo oikeat s:t oikein ja ainaoikein -neuleen s:t nurin, kunnes joustinneuleen pituus on 4 cm. Päätä s:t joustinneuletta neuloen. Puseron pituus luomisreunasta ylös olkaan asti mitattuna on 64-66-68-70-72-74 cm. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

Kiitos, kun valitsit DROPS Design -ohjeen. Panostamme siihen, että ohjeemme ovat virheettömiä ja helppoja ymmärtää. Kaikki ohjeet käännetään norjasta ja voit aina tarkistaa mitat ja luvut alkuperäisestä ohjeesta (DROPS 174-14) .

Kommentit / Kysymykset (75)

Vilma 13.10.2019 - 21:31:

Hej! Kan ni förklara vad som menas med minskningarna för raglan? För ärmarna, ska man först minska ENDAST var 4e varv fyra gånger och sedan gå över till vartannat eller ska man minska var fjärde och samtidigt varannan (3 varv med minskningar över 4 varv?). Jag har gjort så men blir nu lite fundersam att minskningarna på ärmarna är klara 14 varv innan minskningarna för fram-och bakstycket... behöver jag repa upp hela raglan? :(

DROPS Design 14.10.2019 kl. 08:19:

Hej Vilma, du börjar med att miska på ärmen på var 4:e varv 4 ggr, sedan minskar du på vartannat 17 ggr.Lycka till :)

Yvonne 26.09.2019 - 11:58:

Hej, undrar om garnet nr 6314 finns kvar som det står i mönstret? Kan inte hitta den jeansblåa färgen, det är väl den som visas på bilden?

DROPS Design 01.10.2019 kl. 11:59:

Hej. Den färgen finns kvar, om du ser på färgkartan till Nepal och sorterar efter nummer så hittar du den lätt där (den ser dock lite mörkare ut på färgkartan). Mvh DROPS Design

Cakalo, Monika 10.09.2019 - 13:28:

Vielen Dank für die schnelle Antwort. Leider habe ich aber immer noch nicht verstanden wie ich von 72 M auf 55 M komme. Raglanabnahme normal durchführen bis 55 M übrig sind und dann die Raglanabnahme Erhöhung? Bei normaler Abnahme wären das 17 M, da ich aber per Runde nur 4 M abnehme komme ich nicht auf 55 M. Bitte um Unterstützung.

DROPS Design 10.09.2019 kl. 14:40:

Liebe Frau Cakalo, zuerst stricken Sie die nächsten 72 M wie zuvor damit die 1. Reihe von der Erhöhung an der richtigen Stelle beginnt. Dann stricken Sie die 1. Reihe über die nächsten 55 M mit der Raglanabnahme (= es sind 47 M auf der Nadel), dann wenden Sie und stricken 45 Maschen, dann wenden Sie und stricken 43 m mit der Raglanabnahmen (= es sind 35 M auf der Nadel), usw. Viel Spaß beim stricken!

Rose 10.09.2019 - 11:32:

Bonjour, merci de votre réponse, mais elle ne me semble pas cohérente; en effet si j'augmente de 2 mailles avant le marqueur, je repars sur la deuxième maille de la grille A1 et non pas la première... Dites moi maille par maille ce que je dois faire et non pas le résultat que je devrais obtenir. Si je fais 1 jeté devant la dernière maille puis que je tricote 2 mailles puis 1 jeté, mon marqueur se trouve entre les 2 mailles tricotées...Cordialement.

DROPS Design 10.09.2019 kl. 14:32:

Bonjour Rose, on n'augmente pas 2 mailles avant le marqueur mais 1 seule maille de chaque côté de chaque marqueur ; toutefois, les explications précédentes ne correspondent pas à la technique de ce modèle, c'est exact. Les marqueurs se trouvent entre 2 mailles point mousse (de chaque côté); on va augmenter avant et après ces 2 m point mousse = les augmentations vont se tricoter de sorte que le point fantaisie se suive sur le dos et sur le devant, mais elles ne tomberont pas juste sur les côtés, c'est exact. Tricotez les 2 m point mousse au niveau des marqueurs ainsi tout du long. Bon tricot!

Cakalo, Monika 09.09.2019 - 13:49:

Drops Modell 174-14. Leider bin ich nun in der Endphase mit dem Pullover und komme nicht klar. Letzter Absatz der Anleitung. Ich habe 72 M. .Gleichzeitig Raglanabnahmen (Erhöhung). Heißt dass ich führe die normale Raglanabnahme und die Abnahme Erhöhung weiter? Wie komme ich von 72 M auf 55 M? Wann beginnen die verkürzten Reihen und wann enden sie? Wo ist der Reihenanfang? Leider komme ich nicht weiter! Gibt es Video dazu?

DROPS Design 09.09.2019 kl. 14:05:

Liebe Monika, Sie stricken die Raglanabnahme wie zuvor aber jetzt in Hin und Rückreihen für die Erhöhung. Sie stricken zuerst die ersten 72 M wie zuvor, setzen Sie 1 Markierung hier, und jetzt stricken Sie die 4 Reihen wie beschrieben, mit Raglanabnahmen wie zuvor bei den Hinreihen. Viel Spaß beim stricken!

Rose 08.09.2019 - 12:13:

Bonjour, je ne comprends pas pourquoi je ne retombe pas sur le rythme du point après les 4 premières augmentations du corps. Le point se travaille sur 3 mailles, pour moi il est évident que si on rajoute 4 mailles , on ne peut pas réaliser le point. Merci de me guider, je suis perdue!

DROPS Design 09.09.2019 kl. 09:10:

Bonjour Rose, la 1ère m du tour est la 2ème m de A.1, on termine le tour par la 1ère m de A.1, on va ainsi augmenter 2 m entre la m end de la fin du tour et la m point mousse du début du tour, on aura donc, à partir de la fin du tour: 1 m end (dernière m du tour), 2 m point mousse (= 2 augmentations), marqueur côté, 1 m end, 1 m point mousse (= 2 augmentations), 1 m point mousse, 1 m end (= début de A.1 au début du tour) - ce sera la même chose pour l'autre côté. Bon tricot!

Paula Fløysvik 05.09.2019 - 15:37:

Heisann! Jeg har begynt på armene og forstår ikke hvordan jeg skal strikke maskene jeg øker inn i mønsteret? Blir det en «rad» på underarmen med riller?

DROPS Design 23.09.2019 kl. 11:54:

Hei Paula. Det vil bli et stykke med riller, men når du har nok masker etter økningene strikkes de ny maskene inn i mønstret. Men de maskene på hver side av merket, strikkes alltid i riller. God Fornøyelse!

Andrea 04.09.2019 - 22:45:

Hvilken størrelse har modellen på bildet på?

DROPS Design 06.09.2019 kl. 08:39:

Hej Andrea, du finder målene på genseren i måleskitsen nederst i opskriften. Mål en genser som passer bra og vælg den størrelse med de mål som passer bedst. God fornøjelse!

Mariarosaria 17.08.2019 - 08:12:

Buongiorno il diagramma si legge partendo dal basso verso l'alto? E da destra verso sinistra? Grazie

DROPS Design 17.08.2019 kl. 08:28:

Buongiorno Mariarosaria. Sì, è corretto, i diagrammi si leggono dal basso verso l’alto e da destra verso sinistra. Buon lavoro!

Inger Nelsen 01.08.2019 - 00:58:

Iflg oppskrift skal arb måle 42 cm ved felling til ermehull. På målskissen står 66 cm fra opplegg til ermehull???

DROPS Design 01.08.2019 kl. 12:25:

Hei Inger, Tallene 66 osv. på målskissen er for hele lengden fra skulderen og ned. God fornøyelse!

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 174-14