DROPS / 174 / 14

Twin River by DROPS Design

Miehen kohoneuleinen DROPS raglanpusero Nepal-langasta. Koot S-XXXL.

Tagit: puserot, raglan,

DROPS Design: Malli nro ne- 236
Lankaryhmä C tai A + A
----------------------------------------------------------
650-750-800-900-1000-1100 g nro 6314, farkunsininen

DROPS SUKKAPUIKOT JA PYÖRÖPUIKKO (60 tai 80 cm) NRO 5 tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: 17 s x 24 krs piirroksen A.1 mallineuletta puikoilla nro 5 = 10 x 10 cm.

Kommentit (43)
Auta meitä uuden DROPS malliston kanssa! Valitse suosikkimallisi tässä

65% Villaa, 35% Alpakkaa
alkaen 2.45 € /50g
DROPS Nepal uni colour DROPS Nepal uni colour 2.45 € /50g
Käsityöliike Menita
Tilaa
DROPS Nepal mix DROPS Nepal mix 2.60 € /50g
Saat tämän mallin langat alkaen 31.85€. Lue lisää.

Tee kavennukset seuraavasti: Ennen piirroksen A.2 mallikertaa: Neulo kunnes jäljellä on 2 s ennen piirroksen A.2 mallikertaa, neulo seuraavat 2 s oikein yhteen,
Piirroksen A.2 mallikerran jälkeen: Nosta 1 s neulomatta, 1 o, vedä nostettu s neulotun yli.

LISÄYSVINKKI (ETU- JA TAKAKAPPALE):
Lisää työhön 4 s seuraavasti:
Neulo kunnes sivun merkkiä edeltää 1 s, 1 langankierto, neulo 2 s ainaoikeaa, 1 langankierto (työhön lisättiin 2 s). Toista tällaiset lisäykset työn toisessa sivussa.
Seuraavalla krs:lla langankierto neulotaan kiertäen, jottei muodostuisi reikää. Lisätyillä silmukoilla neulotaan ainaoikeaa.

LISÄYSVINKKI (HIHA):
Lisää keskelle hihan alle 2 s seuraavasti:
Neulo kunnes merkkiä edeltää 1 s, 1 langankierto, neulo 2 s ainaoikeaa, 1 langankierto. Seuraavalla krs:lla langankierto neulotaan kiertäen, jottei muodostuisi reikää. Lisätyillä silmukoilla neulotaan mallineuletta. HUOM: Merkin kummallakin puolella olevalla s:lla neulotaan ainaoikeaa!

RAGLANKAVENNUKSET (KOROTUS):
Kaikki kavennukset tehdään oikealla puolella!
Kavenna seuraavasti: Piirroksen A.2 mallikerran jälkeen: Neulo 3 s kiertäen oikein yhteen.
Ennen piirroksen A.2 mallikertaa: Neulo kunnes jäljellä on 3 s ennen piirroksen A.2 mallikertaa, 3 s oikein yhteen.
----------------------------------------------------------

PUSERO:
Neulotaan suljettuna neuleena.

ETU- JA TAKAKAPPALE:
Luo 150-162-168-192-210-234 s Nepal-langalla pyöröpuikolle nro 5. *Neulo 1 n, (1 o, 2 n), toista (-) vielä 23-25-26-30-33-37 kertaa, 1 o, 1 n, kiinnitä 1 merkki tähän (= sivu)*, toista *-* vielä kerran. HUOM: Anna merkkien kulkea työn mukana. Jatka joustinneuletta suljettuna neuleena tähän tapaan, kunnes työn pituus on 4 cm. Neulo sitten mallineuletta piirroksen A.1 mukaisesti seuraavasti: Neulo piirroksen A.1 viimeiset 2 s, toista sitten piirroksen A.1 mallikertaa, kunnes jäljellä on 1 s, neulo piirroksen A.1 ensimmäinen s. Jatka mallineuletta tähän tapaan. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun työn pituus on 13-13-14-14-15-15 cm, lisää kummankin merkin molemmin puolin 1 s (LUE LISÄYSVINKKI (ETU- JA TAKAKAPPALE)). Toista tällaiset lisäykset, kun työn pituus on 27-28-29-29-30-30 cm = 158-170-176-200-218-242 s. Kun työn pituus on 41-41-42-42-42-42 cm ja olet viimeksi neulonut piirroksen A.1 ensimmäisen krs:n, päätä kädenteitä varten seuraavasti: Päätä ensimmäiset 5 s, neulo seuraavat 69-75-78-90-99-111 s, päätä seuraavat 10 s kädentietä varten, neulo seuraavat 69-75-78-90-99-111 s, päätä loput 5 s. Katkaise lanka. Jätä työ odottamaan ja neulo hihat.

HIHA:
Neulotaan suljettuna neuleena sukkapuikoilla.
Luo 42-42-42-48-48-48 s Nepal-langalla sukkapuikoille nro 5. Kiinnitä 1 merkki krs:n alkuun (= keskellä hihan alla). Neulo joustinneuletta näin: 1 n, 1 o, *2 n, 1 o*, toista *-* kunnes jäljellä on 1 s, 1 n. Jatka joustinneuletta suljettuna neuleena tähän tapaan, kunnes joustinneuleen pituus on 4 cm. Neulo sitten mallineuletta seuraavasti: Neulo piirroksen A.1 viimeiset 2 s, toista sitten piirroksen A.1 mallikertaa, kunnes jäljellä on 1 s, neulo piirroksen A.1 ensimmäinen s. Jatka mallineuletta tähän tapaan. Kun työn pituus on 9-8-7-6-10-9 cm, lisää keskellä hihan alla olevan merkin molemmin puolin 1 s (LUE LISÄYSVINKKI (HIHA)). Toista tällaiset lisäykset n. joka 13.-9.-7.-7.-6.-5. krs yht. 8-11-14-14-14-17 kertaa = 58-64-70-76-76-82 s. Kun työn pituus on 51-50-49-48-47-46 cm ja olet viimeksi neulonut piirroksen A.1 ensimmäisen krs:n, päätä keskeltä hihan alta 10 s (eli päätä merkin molemmin puolin 5 s) = 48-54-60-66-66-72 s. Neulo toinen hiha samoin.

KAARROKE:
Ota kaikki s:t samalle pyöröpuikolle nro 5, hihat kädenteitä varten päätettyjen silmukoiden tilalle = 234-258-276-312-330-366 s. Tämä tehdään neulomatta s:t. Kiinnitä 1 merkki jokaiseen kappaleiden rajakohtaan (= 4 merkkiä). Krs:n vaihtumiskohta on takakappaleessa, 4 s oikean hihan ja takakappaleen välisen merkin jälkeen.
Jatka mallineuletta kuten aiemmin ja neulo lisäksi jokaisessa kappaleiden rajakohdassa mallineuletta piirroksen A.2 (= 8 s) mukaisesti (merkki on piirroksen A.2 mallineuleen keskellä). Aloita seuraavalla krs:lla RAGLANKAVENNUKSET (kts. selitys yllä). HUOM: Miehustassa ja hihoissa kavennetaan eri tavoin seuraavasti:
ETU- JA TAKAKAPPALEEN RAGLANKAVENNUKSET:
Toista kavennukset joka 2. krs 21-24-24-24-26-26 kertaa ja jokaisella krs:lla 0-0-0-6-7-13 kertaa (= yht. 21-24-24-30-33-39 kertaa).
HIHOJEN RAGLANKAVENNUKSET:
Toista kavennukset joka 4. krs 6-6-4-3-5-5 kertaa ja joka 2. krs 9-12-17-21-19-22 kertaa (= yht. 15-18-21-24-24-27 kertaa).

Kun kaikki kavennukset on tehty, työssä on jäljellä 90-90-96-96-102-102 s (työstä kapeni yht. 144-168-180-216-228-264 s).

Neulo nyt ensimmäisillä 72-72-78-78-84-84 s:lla mallineuletta kuten aiemmin. Kiinnitä 1 merkki tähän (= piirroksen A.2 mallikerran ja oikean hihan väliin). Tee sitten tasona korotus takana niskassa (neulo mallineuletta kuten aiemmin) ja tee SAMALLA jokaisella oikean puolen krs:lla neulottujen silmukoiden kohdalla raglankavennukset (LUE RAGLANKAVENNUKSET (KOROTUS)) näin: HUOM: Aina kun olet kääntynyt työn keskellä, kiristä lanka, jottei muodostuisi reikää!
1. krs (= oikea puoli): Neulo 55-55-58-58-61-61 s (sis. kavennettavat 8 s).
2. krs (= nurja puoli): Käännä työ ja neulo 45-45-48-48-51-51 s.
3. krs: Käännä työ ja neulo 43-43-46-46-49-49 s (sis. kavennettavat 8 s).
4. krs: Käännä työ ja neulo 33-33-36-36-39-39 s.
Työssä on nyt 74-74-80-80-86-86 s.
Käännä työ ja neulo sitten joustinneuletta suljettuna neuleena seuraavasti: Neulo oikeat s:t oikein ja ainaoikein -neuleen s:t nurin, kunnes joustinneuleen pituus on 4 cm. Päätä s:t joustinneuletta neuloen. Puseron pituus luomisreunasta ylös olkaan asti mitattuna on 64-66-68-70-72-74 cm. Katkaise lanka ja päättele langanpäät.

Kommentit (43)

Näppäile kommenttisi tähän!

Samantha 08.05.2018 - 13:30:

Salve, devo cominciare lo sprone. Quando dice " Iniziare il giro sul dietro, 4 m dopo il segno tra la manica e il dietro." significa che devo passare le prime 4 maglie del dietro senza lavorarle? Grazie

DROPS Design 08.05.2018 kl. 14:14:

Buongiorno Samantha. Dopo aver messo su un unico ferro le maglie del davanti/dietro e delle maniche, inizia con un nuovo gomitolo. Posiziona l'inizio del giro 4 maglie dopo il segno. Buon lavoro!

Maria 30.04.2018 - 16:00:

Buonasera, non mi è chiara l'alzata per il collo. Però non mi è chiaro come dovrei trovarvi 8 diminuizioni. Se devo ridurre 3 maglie prima e dopo del diagramma A2 e questo accade per i due lati del dietro e un alto per manica mi troverei 6 diminuzioni da 3 maglie = 18 diminuizioni? Cosa non ho capito? quando devo ridurre 3 maglie e quando devo ridurre una sola maglia? Grazie

DROPS Design 30.04.2018 kl. 16:16:

Buongiorno Maria. Quando lavora 3 m insieme, diminuisce 2 maglie. Dovrebbero esserci quattro punti in cui diminuisce, per un totale di 8 maglie diminuite. Buon lavoro!

Maria 29.04.2018 - 23:50:

Buonasera, non mi è chiara l'alzata per il collo. Però non mi è chiaro come dovrei trovarvi 8 diminuizioni. Se devo ridurre 3 maglie prima e dopo del diagramma A2 e questo accade per i due lati del dietro e un alto per manica mi troverei 6 diminuzioni da 3 maglie = 18 diminuizioni? Cosa non ho capito? quando devo ridurre 3 maglie e quando devo ridurre una sola maglia? Grazie

Sarah 24.04.2018 - 19:33:

Hi I asked a question yesterday and got the reply that doesn’t answer my question, I am dec at the same time as working 58 st in the neck elevation. The issue is, it’s says work 58 st (including 8 dec), I have followed the raglan dec (elevation) but I cannot fit 8 dec into this amount of stitches, only 7. Is this an error in the pattern? Or are you telling me I need to do raglan as before together with the raglan dec (elevation) ?

DROPS Design 25.04.2018 kl. 08:06:

Dear Sarah, when working elevation you have to dec for raglan as before (see RAGLAN DEC (ELEVATION)) on every RS row worked. Happy knitting!

Sarah 23.04.2018 - 20:23:

Hi I’m stuck on the neck elevation. When it says work 58 st (includes the 8 decreases) is that counting the Dec as 1 st or as 3 st. It seems impossible to knit 58 st with 8 Dec, even if counting the Dec as 1 st. I can only fit in 7 Dec into 58 st. please explain

DROPS Design 24.04.2018 kl. 08:49:

Dear Sarah, you work the 58 sts but dec for raglan as before (you will then have less than 58 sts on needle after this row). Happy knitting!

Loison 06.04.2018 - 15:21:

Bonjour, j'ai monté les manches et le corps sur la même aiguille, j'ai placé mes marqueurs au niveau des manches. A combien de mailles du marqueur (avant marqueur et après marqueur) dois je faire mes diminutions? en vous remerciant pour votre réponse, bien cordialement

DROPS Design 06.04.2018 kl. 16:05:

Bonjour Loison, vous tricotez A.2 à chaque transition des manches avec le dos/le devant, et le marqueur se trouve au milieu de A.2, vous avez donc à chaque transition: les 4 premières m de A.2, le marqueur, les 4 dernières m de A.2. Et vous allez diminuer pour le raglan avant ou après A.2 au début et à la fin du devant/du dos/des manches. Bon tricot!

Kirsti Næss 05.04.2018 - 13:51:

Hei...skal det være like mange masker på for- og bakstykket?

DROPS Design 06.04.2018 kl. 08:13:

Hei Kirsti, Ja, samme antall masker på for- og bakstykket. God fornøyelse!

Monica 04.04.2018 - 13:29:

Hej! har kommit till intg. för raglan för fram och bakstycket och armen, mask antalet stämmer inte med intag. Har gjort 14 intag. för fram och bakstycket och även 12 intag. för armen, har nu 104 masker kvar, så mask antalet kommer inte att stämma när alla intag. är gjorda! Är det något fel på mönstret eller intagningarna? Tacksam för svar snarast. MVH: Monica

DROPS Design 05.04.2018 kl. 16:39:

Nu vet jag inte vilken storlek du stickar, men jag har kollat och alla maskantal stämmer i alla stl. Du minskar 4 över fram- och bakst på varje varv med minskningar och 2 m över varje ärm.

Nora 12.03.2018 - 22:17:

Hej! Jag har nu stickat om fram/bakstycket ca 4 gånger men får ändå inte rätt stickfastighet. Började med stickor 5 men då blev det 21 m på 10 cm i A1. Nu använder jag stickor 7 och är ändå inte nere på 17m/10cm som mönstret beskriver. Jag har alltid stickat normalhårt och kunnat följa mönster men det här får jag inte ihop! Jag använder rätt garn men får ändå nederkanten till ynka 39 cm efter anvisningarna för stl M. Är det nåt tokigt med mönstret?

DROPS Design 20.03.2018 kl. 12:18:

Hej Nora. DROPS Nepal stämmer med 17 m på 10 cm och sticka 5-6. M = 162 m / 17 m = 95 cm så det stämmer också enligt mönstret.... Kan du visa ditt arbete till din DROPS butik, så ser hon säkert vad som går fel... Lycka till!

Eveline Elzing 04.02.2018 - 09:56:

Ik brei de m variant, maar ik ben volgens het patroon nog lang niet klaar met m'n minderingen maar ik heb nog maar 88 steken op de naald staan. Klopt het dat om de 2 naalden 4*2=8 steken worden geminderd en elke 4e naald nog een 4*2=8 steken extra geminderd? Zo ja dan ben je bij de 28e naald al klaar en dan heb ik 14x in het lijf geminderd en 7+2 x in de mouwen (in plaats van de 21 en 7+9 keer) waarom klopt dit niet?

Lisää kommentti ohjeeseen DROPS 174-14