DROPS / 174 / 12

Keystone Hat by DROPS Design

Miehen sileäneuleinen DROPS myssy Big Merino -langasta.

DROPS Design: Malli nro mb-033
Lankaryhmä C tai A + A
----------------------------------------------------------
Koko: S/M - L/XL
Pään ympärys: 57/59 - 59/62 cm
Langanmenekki: Garnstudion
DROPS BIG MERINO:
kumpaankin kokoon 100 g nro 17, laivastonsininen

DROPS SUKKAPUIKOT JA PYÖRÖPUIKKO (40 cm) NRO 4,5 tai käsialan mukaan.
DROPS PYÖRÖPUIKKO (40 cm) NRO 3,5 (joustinneuleeseen) tai käsialan mukaan.
NEULETIHEYS: 18 s x 23 krs sileää neuletta puikoilla nro 4,5 = 10 x 10 cm. 20 s x 27 krs sileää neuletta puikoilla nro 3,5 = 10 x 10 cm.

(Siirry ohjeeseen)

Tagit: hatut,

----------------------------------------------------------

MYSSY:
Neulotaan suljettuna neuleena pyöröpuikolla. Vaihda työhön sukkapuikot, kun pyöröpuikko käy liian pitkäksi. Luo 106-112 s pyöröpuikolle nro 3,5 Big Merino -langalla. Neulo 1 krs oikein. Neulo sitten 3 cm 1 o/1 n -joustinneuletta. Vaihda pyöröpuikkoon nro 4,5. Neulo 1 krs oikein ja kavenna SAMALLA tasavälein 10 s = 96-102 s. Seuraava krs neulotaan näin: 87-92 s sileää neuletta, 9-10 s AINAOIKEAA (kts. selitys yllä). Jatka sileää neuletta ja ainaoikein -neuletta tähän tapaan. TARKISTA NEULETIHEYS! Kun työn korkeus on 20-22 cm, kiinnitä 6 merkkiä työhön aina 16-17 s:n välein (kiinnitä ensimmäinen merkki sileän neuleen ensimmäisen s:n jälkeen, jotta ainaoikein -neuleen kavennuksista tulee siistit). Aloita seuraavalla krs:lla kavennukset. Kavenna ennen jokaista merkkiä 1 s, neulomalla merkkiä edeltävät 2 s oikein yhteen. Neulo 1 krs ilman kavennuksia. Toista sitten kavennukset jokaisella krs:lla vielä 12-13 kertaa = 18 s. Neulo seuraavalla krs:lla kaikki s:t pareittain oikein yhteen = 9 s. Katkaise lanka, vedä se jäljellä olevien silmukoiden läpi ja päättele langanpäät. Myssyn korkeus on n. 26-28 cm.

Mikäli uskot löytäneesi ohjeesta virheen, näppäile kommenttisi tai kysymyksesi ohjeen yläreunan Komentti-kenttään. Siirry mallin DROPS 174-12 alkuperäisohjeeseen.