DROPS Extra / 0-1323

Radiant Darling by DROPS Design

Strikket bluse med raglan og rib, strikket ovenfra og ned i DROPS BabyAlpaca Silk og DROPS Kid-Silk. Str S - XXXL

DROPS Design: Model nr bs-089
Garngruppe A + A eller C
----------------------------------------------------------
250-300-300-350-350-400 g f.nr 1306, pudder
og brug:
DROPS KID-SILK fra Garnstudio
100-100-125-125-150-150 g f.nr 01, natur

DROPS STRØMPEP OG RUNDP (40 og 80 cm) nr 5 – eller det p.nr du skal bruge for at få 17 m x 22 p glatstrik på 10 x 10 cm.
DROPS STRØMPEP OG RUNDP (40 og 80 cm) nr 4 – til rib.
----------------------------------------------------------

DROPS BabyAlpaca Silk uni colour DROPS BabyAlpaca Silk uni colour 30.95 kr /50g

Garnet til denne opskrift koster fra 290.55kr. Læs mere.
UDTAGNINGSTIPS:
Tag 2 m ud før mærket således: Strik til der er 3 m tilbage før mærket, slå om, 1 r, slå om, 2 r, mærket.
Tag 2 m ud efter mærket således: Strik til mærket, 2 r, slå om, 1 r, slå om.
Tag 1 m ud før mærket således: Strik til der er 2 m tilbage før mærket, slå om, 2 r, mærket.
Tag 1 m ud efter mærket således: Strik til mærket, 2 r, slå om.
Omslaget strikkes drejet ret på næste omg, det skal ikke lave hul.

INDTAGNINGSTIPS:
Der tages 1 m ind før mærketråden således: Strik til der er 3 m tilbage før mærketråden, tag 1 m løs af p, 1 r, løft den løse m over, 1 r, mærket.
Der tages 1 m ind efter mærketråden således: Strik til mærket, 1 r, 2 r sm.
----------------------------------------------------------

BLUSE:
Arb strikkes rundt på rundp, ovenfra og ned. Omg beg = midt bagpå. Slå 88-92-96-100-104-108 m op på rundp 4 med 2 tråde BabyAlpaca Silk. Strik rib (= 2 r / 2 vr) i 3 cm. Skift til 1 tråd af hver kvalitet og strik 1 omg rib. Skift til rundp 5 og strik en omg glatstrik - Samtidig med at der tages 12-16-16-20-20-24 m ind jævnt fordelt = 76-76-80-80-84-84 m. HUSK PÅ STRIKKEFASTHEDEN! Fortsæt i glatstrik - Samtidig med at der på næste omg tages 8-8-16-24-36-40 m ud jævnt fordelt = 84-84-96-104-120-124 m.

Derefter sættes der 4 mærker i arb således: 16-16-18-20-23-23 m glatstrik, sæt 1.mærke (= halve rygstk), 10-10-12-12-14-16 m glatstrik, sæt 2.mærke (= ærme), 32-32-36-40-46-46 m glatstrik, sæt 3.mærke (= forstk), 10-10-12-12-14-16 m glatstrik, sæt 4.mærke (= ærme), 16-16-18-20-23-23 m glatstrik (= halve rygstk). Strik glatstrik Samtidig med at der tages ud til raglan – læs UDTAGNINGSTIPS:
Der tages ud forskellig på ærmer og ryg & forstk.

RAGLAN RYG & FORSTK:
Tag ud før 1. og 3.mærke og efter 2. og 4.mærke således: Tag 2 m ud på hver 2.omg totalt 2-4-5-7-8-10 gange, derefter 1 m på hver 2.omg totalt 17-16-16-15-15-14 gange = 74-80-88-98-108-114 m på forstk og 37-40-44-49-54-57 m på hvert halve rygstk.

RAGLAN ÆRME:
Tag ud efter 1. og 3.mærke og før 2. og 4.mærke (= 2 m taget ud på hvert ærme) således: Tag 1 m ud på hver 2.omg totalt 19-20-21-22-23-24 gange = 48-50-54-56-60-64 m på ærmet.

Efter alle udtagninger er der 244-260-284-308-336-356 m på p.

Næste omg strikkes således: 37-40-44-49-54-57 m glatstrik, sæt de næste 48-50-54-56-60-64 m på en tråd til ærme, slå 8 m op under ærmet, 74-80-88-98-108-114 m glatstrik, sæt de næste 48-50-54-56-60-64 m på en tråd til ærme, slå 8 m op under ærmet, 37-40-44-49-54-57 m glatstrik = 164-176-192-212-232-244 m. Sæt 1 mærke i arb, ARB MÅLES VIDERE HERFRA!

RYG- OG FORSTYKKE:
Strik glatstrik. Når arb måler 33-34-35-36-37-38 cm tages der 8 m ud jævnt fordelt = 172-184-200-220-240-252 m. Skift til rundp 4 og strik 1 omg rib (= 2 r / 2 vr). Skift til 2 tråde BabyAlpaca Silk og strik rib til arb måler 38-39-40-41-42-43 cm. Luk af med ret over ret og vrang over vrang.

ÆRME:
Sæt de 48-50-54-56-60-64 m fra tråden tilbage på strømpep 5. Slå 8 m op i slutningen af omg = 56-58-62-64-68-72 m. Sæt 1 mærke midt mellem disse nye m. ARB MÅLES VIDERE HERFRA! Arb strikkes rundt i glatstrik. Når arb måler 3 cm tages der 1 m ind på hver side af mærket – læs INDTAGNINGSTIPS, gentag på hver 4½.-4.-3½.-3.-3.-2½.cm 8-9-10-11-12-13 gange til = 38-38-40-40-42-44 m. Når arb måler 41 cm, tages der 2-2-4-4-6-4 m ud jævnt fordelt = 40-40-44-44-48-48 m. Skift til strømpep 4, strik 1 omg rib (= 2 r / 2 vr). Skift til 2 tråde BabyAlpaca Silk og strik rib til arb måler 46 cm. Luk af med ret over ret og vrang over vrang.

Kathy 15.12.2018 - 00:35:

For the finished size of jumper is the diagram numbers in cm or inches

DROPS Design 15.12.2018 kl. 13:01:

Hi Kathy, If you are following an American pattern, the measurements are in inches. If you are following a European pattern they are in cm. Happy knitting!

Mare 11.10.2018 - 14:34:

Tere! Kas raglaani kasvatamine varukal ja kehaosal toimub erinevatel ringidel? St ühel ringil kasvatan kehaosa ja teisel ringil varukaosa jne kordamööda? Sest kasvatamise kohad (enne ja pärast SM-i on varukal ja kehaosal samad)? Mare

DROPS Design 14.10.2018 kl. 00:10:

Tere Mare! Ikka samal ringil , lihtsalt õhksilmuste arv on erinev. Head kudumist!

Federica 27.03.2018 - 12:37:

Scusate se disturbo ancora, ma credo di aver individuato un errore nella spiegazione "Raglan sul corpo" per quanto riguarda lo schema in italiano. Quando c'è scritto "aumentare 2 m a giri alterni 4-5-7-8-10 volte in totale", manca l'indicazione per la taglia S. Spero di non essermi sbagliata. Grazie per l'attenzione

DROPS Design 27.03.2018 kl. 14:20:

Buongiorno Federica. Abbiamo corretto il testo e anche la risposta al suo quesito precedente. La ringraziamo per la segnalazione. Buon lavoro!

Federica 27.03.2018 - 09:26:

Ciao, è possibile avere dei chiarimenti per quanto riguarda il raglan sul corpo e sulle maniche? Come devo distribuire gli aumenti? Grazie

DROPS Design 27.03.2018 kl. 11:09:

Buongiorno Federica. P.es per la taglia S aumenta per il raglan così: deve aumentare prima dei segni 1 e 3 e dopo i segni 2 e 4 : 2 m (come spiegato all’inizio delle spiegazioni) un giro sì e uno no per 2 volte e poi 1 maglia (sempre un giro sì e uno no) per 17 volte. Per le maniche aumenta dopo i segni 1 e 3 e prima dei segni 2 e 4, un giro sì e uno no, per 19 volte. Buon lavoro!

Federica 23.03.2018 - 11:53:

Ciao, è possibile avere dei chiarimenti per quanto riguarda il raglan sul corpo e sulle maniche? Come devo distribuire gli aumenti? Grazie

Bodil 23.01.2018 - 18:36:

Arbejdet bliver alt for langt, inden man har lavet alle udtagninger til ærmer. D.v.s. at arbejdets armhule hænger meget lavere end min krops armhule. Helt forkert, også når jeg måler med andre lignende trøjer. Raglan på billedet er også en anden end den opskriften frembringer.(Man kan se det når man zoomer ind på billedet med sin telefon.

DROPS Design 26.01.2018 kl. 09:32:

Hei Bodil. Husk å sjekke strikkefastheten din at den stemmer med det som er oppgitt i oppskriften og målene i målskissen. Målene på raglan er veldig lik andre modeller vi har. Å se nøyaktig hvordan raglan er på bildet er litt vanskelig da modellen står litt på skrå og den ene armen vender bakover og den andre armen har en del hår over raglan fellingen. mvh Drops design

Alexandra 01.09.2017 - 20:02:

Right after the rib on neckline, there is a decrease evenly and in the next row an increase evenly. Why?

DROPS Design 04.09.2017 kl. 09:42:

Dear Alexandra, you decrease number of sts after rib to get the correct width/circumference (rib are tightening), then you inc on next row to the correct number of sts of body for yoke -this will give then the desired effect. Happy knitting!

Francine Belisle 16.06.2017 - 13:37:

Merci,je crois que j'ai de la difficulté avec le patron.Lorsque je mets les marqueurs,je commence avec 16 mailles en jersey.Est-ce que je les rajoutent à chaque rang d'augmentations? Merci

DROPS Design 16.06.2017 kl. 16:33:

Bonjour Mme Belisle, vous commencez par 16 m pour le demi-dos, vous augmentez d'abord 2 m avant le marqueur pour le demi-dos = 18 m pour le demi-dos - les marqueurs restent en place, les augmentations du raglan se feront soit avant le marqueur soit après le marqueur, sur la partie à augmenter. En taille S par ex, vous augmentez sur le dos et le devant: 2x2 m tous les 2 tours puis 17 x 1 m tous les 2 tours = 74 m pour le devant et 37 m pour chaque demi-dos. Pour les manches, vous augmentez 19 x 1 m (au début + à la fin de chaque manche) = 48 m. Bon tricot!

Francine Belisle 15.06.2017 - 23:12:

Bonjour,je suis débutante.Est-ce que je peux tricher...je n'ai pas le mêne nombre de mailles après les augmentations.Mon décompte est d'environ 240 mailles.Pour les jetés,j'ai fait des gros trous pcq je ne sais pas comment les tricoter sur le rang suivant. Merci!

DROPS Design 16.06.2017 kl. 09:02:

Bonjour Mme Belisle, si vous n'avez pas le bon nombre de mailles pour chaque partie (voir réponse précédente), votre pull risque de ne pas avoir les bonnes mesures, vérifiez bien si vous avez fait le bon nombre d'augmentations pour votre taille et au bon endroit. Bon tricot!

Francine Belisle 15.06.2017 - 23:10:

Bonjour,je suis débutante.Est-ce que je peux tricher...je n'ai pas le mêne nombre de mailles après les augmentations.Mon décompte est d'environ 240 mailles.Pour les jetés,j'ai fait des gros trous pcq je ne sais pas comment les tricoter sur le rang suivant. Merci!

DROPS Design 16.06.2017 kl. 09:00:

Bonjour Mme Belisle, vérifiez bien le nombre de mailles & d'augmentations que vous avez fait pour chaque partie, vous devez avoir 74-114 m (cf taille) pour le devant, 37-57 m pour chaque demi-dos et 48-64 m pour chaque manche. La vidéo ci-dessous montre comment tricoter les jetés torse au rang suivant. Bon tricot!

Kommentere opskrift DROPS Extra 0-1323