DROPS / 67 / 22

DROPS 67-22 by DROPS Design

DROPS 67-22 Kötött DROPS pulóver vagy kardigán és táska az Igloo fonalból. Sapka Alaska fonalból.

Pulóver:

Méretek: S-M-L
Kész méretek:
Mellbőség: 96-104-116 cm
Derékbőség: 86-96-104 cm

Alapanyagok: DROPS IGLOO fonal
60% gyapjú, 40% nylon/100 g./65 m
600-700-800 gramm a 5 sz. burgundy vörös színből.

Egyéb behelyettesíthető fonalak:
DROPS HIGHLANDER: 90% gyapjú, 10% nylon/50 g./80 m
Használhatjuk még a következő fonalakat, kétszálasan:
DROPS ALASKA
100% tiszta élő gyapjú, 50 g/75 m
DROPS Vienna a Garnstudiótól 90% mohair, 10% poliészter, 50 g./95 m

A kardigánhoz: 6 db DROPS gomb, 512-es

DROPS 9 mm vastag kötőtű, vagy olyan méret, amellyel a megfelelő kötéspróbát tartani tudjuk:

PULÓVEREK:

KÖTÉSPRÓBA: 8 szem x 12 sor harisnyakötéssel = 10 x 10 cm.

Lustakötés síkban kötve: Minden sorban, minden szemet sima szemekkel kötünk.

Tanács a kötéshez: Minden fogyasztást a SZO sorokban készítünk el.: A karöltő kialakításához a 4 szélszem mellett készítjük a fogyasztásokat a nyakkivágás kialakításához a 2 szélszem mellett.
A szélszem előtt: 2 szemet simán összekötünk.
A szélszem után: 1 szemet simán leemelünk, 1 sima, a leemelt szemet a lekötött szemen átemeljük.

Eleje (pulóver): A kezdéshez szedjünk fel 34-38-42 szemet a kötőtűre. Kössünk 2 sort lustakötéssel, majd kössünk harisnyakötéssel. Amikor a darabunk 8-8-9 cm-es, szap 1 szemet mindkét oldalon = 36-40-44 szem. Ism a szap, amikor a darab 17-19-20 cm-es = 38-42-46 szem. Amikor a darabunk 25-28-31 cm-es mindkét oldalon láncoljunk le 2 szemet a karöltő kialakításához. Mindkét karöltőnél fogy 1 szemet, a 4 szélszem mellett- minden 2. sorban, 2-4-5 alkalommal- olvassuk el a fenti tanácsokat a kötéshez= 30-30-32 szem.
Amikor a darabunk 40-44-48 cm-es tegyük a középső 6-6-6 szemet egy fonalra / szemtartóra a nyakkivágás kialakításához. A nyakkivágás mindkét oldalán fogy 1 szemet, a 2 szélszem mellett- minden 2. sorban, 3-3-3 alkalommal- olvassuk el a fenti tanácsokat a kötéshez= 9-9-10 szem. marad a kötőtűn mindkét válhoz. Amikor a darabunk 46-50-54 cm-es láncoljuk le a szemeket.

BAL ELEJE (kardigán): A kezdéshez szedjünk fel 19-21-23 szemet a kötőtűre. Kössünk 2 sort lustakötéssel. Kössünk a harisnyakötéssel, az eleje közepénél 4 lustakötéses szélszemmel a gomb pánthoz. Amikor a darabunk 8-8-9 cm-es, szap 1 szemet mindkét oldalon = 20-22-24 szem. Ism a szap, amikor a darab 17-19-20 cm-es = 21-23-25 szem. Amikor a darabunk 25-28-31 cm-es mindkét oldalon láncoljunk le 2 szemet a karöltő kialakításához. A karöltőnél fogy 1 szemet, a 4 szélszem mellett- minden 2. sorban, 2-4-5 alkalommal- olvassuk el a fenti tanácsokat a kötéshez= 17-17-18 szem.
Amikor a darabunk 40-44-48 cm-es tegyünk 5-5-5 szemet az eleje közepén szemtartóra a nyakkivágás kialakításához. A nyakkivágás mellett fogy 1 szemet, a 2 szélszem mellett- minden 2. sorban, 3-3-3 alkalommal- olvassuk el a fenti tanácsokat a kötéshez= 9-9-10 szem. marad mindkét vállon. Amikor a darabunk 46-50-54 cm-es láncoljuk le a szemeket.

JOBB ELEJE (kardigán): Ugyanúgy kötjük, mint a bal elejét, de annak tükörképeként. Készítsünk gomblyukakat a jobb eleje szélén, a gomb pánton: 1 gomblyuk= láncoljuk le az eleje közepétől számolt 3 szemet. A következő sorban szedjünk fel egy új szemet a leláncolt szem fölött. A gomblyukakat akkor készítsük, amikor a darabunk: 2-2-2 cm, 10-11-11 cm, 17-19-20 cm, 25-27-30 cm és 32-36-39 cm. Készítsünk 1 gomblyukat a nyakkivágás szegélyén.

Háta (pulóver + kardigán): Ugyanúgy kezdjük, és kötjük, mint a pulóver elejét, de a nyakkivágás kialakításához akkor láncolunk le szemeket, amikor a darabunk 44-48-52 cm-es. Láncoljuk le a középső 10 -10-10 szemet a nyakkivágás kialakításához. A köv sorban a nyakkivágás mellett, mindkét oldalon láncoljunk le 1 szemet. = 9-9-10 szem maradt mindkét vállhoz. Amikor a darabunk 46-50-54 cm-es láncoljuk le a szemeket.

Ujja (pulóver + kardigán): A kezdéshez szedjünk fel 20-20-22 szemet a kötőtűre. Kössünk 4 sort lustakötéssel, majd kössünk harisnyakötéssel. Amikor a darabunk 8-8-8 cm-es, mindkét oldalon szaporítsunk 1 szemet. Ismételjük meg a szaporításokat 9-7-7 cm-ként, összesen 5-6-6 alkalommal = 30-32-34 szemünk lesz a kötőtűkön a körben. Amikor az ujja 49-48-46 cm-es, az ujja felső ívének a kialakításához láncoljunk le szemeket minden második sorban a következő módon: 2 szemet 1-1-1 alkalommal, 1 szemet 3-5-6 alkalommal, 2 szemet 1-1-1 alkalommal. Amikor a darabunk kb 58-59-59 cm-es láncoljuk le a szemeket.

Összeállítás (pulóver): Varrjuk össze a jobboldali vállvarrást. Szedjünk fel 30 szemet (a szemtartóra félretett szemekkel együtt), a nyakkivágás körül, a szemtartóra félretett szemekkel együtt. Kössünk 4 sort harisnyakötéssel, majd lazán láncoljuk le a szemeket. Varrjuk össze a bal vállvarrást, és a nyakkivágás szegélyét. Varrjuk be a két ujját a karöltőkbe. Varrjuk össze az ujjak varrásait, és az oldal-varrásokat.

Összeállítás (kardigán) Varrjuk össze a vállvarrásokat. Szedjünk fel 30 -34 szemet (a szemtartóra félretett szemekkel együtt), a nyakkivágás körül, a szemtartóra félretett szemekkel együtt. Kössünk 2 sort lustakötéssel. A 2. sorban készítsünk gomblyukat a többivel egyvonalban. Kössünk még 2 sort lustakötéssel, majd lazán láncoljuk le a szemeket. Varrjuk be a két ujját a karöltőkbe. Varrjuk össze az ujjak varrásait, és az oldal-varrásokat. Varrjuk fel a gombokat.

TÁSKA:

Méret: szélessége: 28 cm. Magasság 32 cm

Alapanyagok: IGLOO fonal a Garnstudiótól.
60% gyapjú, 40% nylon/100 g./65 m
200 gramm a 4 sz. olajzöld színből.
100 gramm az 5 sz. burgundi vörös színből.

DROPS hímzett szalag A (olajzöld / burgundi vörös): 125 cm

Egyéb behelyettesíthető fonalak:
A következő fonalakat használhatjuk még, duplaszálasan:
Garnstudio ALASKA 100% tiszta élő gyapjú, 50 g/75 m
Garnstudio Vienna 90% mohair, 10% poliészter, 50 g./95 m

DROPS 8 mm vastag kötőtű, vagy olyan méret, amellyel a megfelelő kötéspróbát tartani tudjuk:

KÖTÉSPRÓBA: 9 szem x 14 sor harisnyakötéssel = 10 x 10 cm.

Lustakötés síkban kötve: Minden sorban, minden szemet sima szemekkel kötünk.

Táska: A z olajzöld fonallal szedjünk fel 27 szemet. Kössünk 2 sort lustakötéssel, majd kössünk harisnyakötéssel. Amikor a darabunk 12 cm-es. váltsunk a burgundi színű fonalra Amikor a darabunk 22 cm-es. váltsunk az olajzöld színű fonalra Amikor a darabunk 31 cm-es, tegyük a szemeket szemtartóra.
Ugyanilyen módon készítsünk még egy darabot.

ÖSSZEÁLLÍTÁS: A FO-kal kifelé tegyük egymásra a két darabot, majd a két darab szemeit kössük össze (szúrjuk a jobboldali kötőtűt mindkét darab 1. szemén, majd kössük össze őket.) Ezután lazán láncoljunk le minden szemet. Varrjuk össze az oldalvarrásokat. Minden színváltásnál varrjuk fel a hímzett szalagot.

Vállpánt: Vágjunk le 15 szál olajzöld és 3 szál burgundi fonalat, egyenként 250 cm-es szálat. Osszuk el a szálakat 3 csoportba és fonjuk össze. A fonat kb 120 cm-es. Kössünk csomót mindkét végére, kb 7-8 cm-es bojtot hagyva. Varrjuk a táska sarkára mindkét oldalon.

SAPKA:

Méretek: A fej kerülete: körülbelül 56 cm

Alapanyagok: Garnstudio Alaska
100% tiszta élő gyapjú, 50 g/75 m
100 gramm a 51 sz. olajzöld színből.

DROPS 5 mm vastag kötőtű, vagy olyan méret, amellyel a megfelelő kötéspróbát tartani tudjuk:

KÖTÉSPRÓBA: 17 szem x 22 sor harisnyakötéssel = 10 x 10 cm.

LUSTAKÖTÉS körben kötve: * 1. kör: sima 2. kör: fordított. * Ismételjük a *-* közötti részt.

MINTA: A sapkát a FO-val kifelé kötjük, majd a hordáshoz kifordítjuk- ez fontos, így lesz a legszebb.
A mintát 4-gyel osztható számú szemen kötjük.
1. és 3.kör: Minden szemet fordítottan kötünk.
2. kör: * (1 S, 1 F, 1 S) 1 szembe, majd 3 szemet F összekötünk. * Ism a *-* közötti részt.
4. kör: * 3 szemet F összekötünk. * (1 S, 1 F, 1 S) a köv szembe. * Ism a *-* közötti részt.
Ismételjük a fenti 4 sort.

SAPKA: A kezdéshez szedjünk fel 92 szemet Zárjuk a kört, tegyünk jelölőt a kör kezdetéhez (a jelölő a háta közepénél lesz). Kössünk lustakötéssel 4 cm-t. Ezután kössünk a szedermintával - olvassuk el a fenti magyarázatot. Minden sort a jelölőnél kezdjünk. Amikor a darabunk 24 cm-es, a sorban a szemeket kettesével kössük össze = 46 szem. Ismételjük meg a fogyasztásokat a köv sorban = 23 szem maradt. Húzzuk át a megduplázott fonalat a megmaradt szemeken, majd szorosan húzzuk meg és varrjuk el. A sapkát fordítsuk ki.

Köszönjük, hogy a DROPS Design mintáját választotta! Sokat dolgozunk azért, hogy mintáink könnyen érthetőek és hibamentesek legyenek. Minden mintát Norvégból fordítunk, és a méreteket, számításokat mindig ellenőrizheti az eredeti mintán (DROPS 67-22) .

Megjegyzések / Kérdések (1)

Comte 25.01.2014 - 15:43:

Bonjour, j'aimerais savoir où trouver le ruban brodé drops nécessaire à la confection du sac. Merci d'avance

DROPS Design 25.01.2014 kl. 16:58:

Bonjour Mme Comte, ce ruban n'est malheureusement plus disponibles, mais vous devriez en trouver en mercerie. N'hésitez pas à contacter votre magasin DROPS. Bon tricot !

Post a comment to pattern DROPS 67-22