Sweet Bay by DROPS Design

Bluse i retstrik med bladmønster og rundt bærestykke, strikket ovenfra og ned i DROPS Belle til børn str 3 - 14 år

DROPS Design: Model nr vs-003-bn
Garngruppe B
----------------------------------------------------------
Størrelse: 3/4 - 5/6 - 7/8 - 9/10 - 11/12 - 13/14 år
Størrelse i cm: 98/104 - 110/116 - 122/128 - 134/140 - 146/152 - 158/164
Materialer: DROPS BELLE fra Garnstudio
200-250-250-300-350-400 g f.nr 15, jeansblå

DROPS STRØMPEP OG RUNDP (60 eller 80 cm) nr 4 – eller det p.nr du skal bruge for at få 21 m x 28 p glatstrik på 10 x 10 cm.
DROPS RUNDP (40 og 60 cm) nr 3,5 – til retstrik (strikkefasthed retstrik: 21 m x 42 p på 10 x 10 cm).
----------------------------------------------------------

fra 11.95 kr /50g
DROPS Belle uni colour DROPS Belle uni colour 11.95 kr /50g
Garnet til denne opskrift koster fra 47.8kr. Læs mere.

Der tages 1 m ud på hver side af hver mærketråd (= 8 nye m). Start 1 m før mærketråden og strik således: Slå om, 2 m ret (mærketråden sidder mellem disse 2 m), slå om. På næste p strikkes omslaget ret, der skal blive hul.
----------------------------------------------------------

BLUSE:
Arb strikkes rundt på rundp, ovenfra og ned.

BÆRESTK:
Slå 77-77-84-84-91-91 m op på lille rundp 3,5 med Belle. Strik A.1 over alle m. På omg med omslag i A.1 afsluttes der med 1 m ret. Når A.1 er strikket 1 gang i højden strikkes A.2 (= 7 m) over alle m (= 11-11-12-12-13-13 rapporter af A.2). Når A.2 er strikket 1 gang i højden er der 187-187-204-204-221-221 m på omg, arb måler ca 10 cm. Fortsæt i RETSTRIK – se forkl over, SAMTIDIG på første omg som strikkes ret tages der 1 m ud midt i hver rapport (= 11-11-12-12-13-13 m taget ud), tag ud med et omslag, omslaget strikkes vrang på næste p så der bliver hul. Gentag udtagningen på hver 1.-1.-1½.-1½.-2.-2.cm 0-1-1-2-1-2 gange til = 198-209-228-240-247-260 m. Strik 1 omg ret hvor m-ant justeres til 200-212-224-240-252-266 m. Fortsæt i retstrik til arb måler 11-12-13-14-15-16 cm. Fortsæt således: Strik de første 31-33-35-37-39-40 m (= halve rygstk), sæt de næste 38-40-42-46-48-52 m på tråd (= ærme), slå 6 nye m op under ærmet, strik de næste 62-66-70-74-78-82 m (= forstk), sæt de næste 38-40-42-46-48-52 m på tråd (= ærme), slå 6 nye m op under ærmet, strik de resterende 31-33-35-37-39-40 m (= halve rygstk).

RYG & FORSTK:
Der er nu 136-144-152-160-168-174 m til ryg & forstk. Sæt et mærke i hver side på ryg- og forstykke hvor der blev slået nye m op under ærmet (= 3 nye m på hver side af mærket). ARB MÅLES VIDERE HER FRA! Skift til rundp 4. Fortsæt i glatstrik. Når arb måler 4 cm tages der 1 m ud på hver side af hvert mærke (= 4 m taget ud). Gentag udtagningen på hver 5.-6.-7.-8.-9.-10.cm 3 gange til – læs UDTAGNINGSTIPS = 152-160-168-176-184-190 m. Fortsæt i glatstrik til arb måler 24-27-30-33-36-37 cm, strik 6 p retstrik. Luk af.

ÆRME:
Sæt m fra tråden tilbage på strømpep 4 = 38-40-42-46-48-52 m. Strik 1 m op i hver af de 6 m som blev slået op under ærmet = 44-46-48-52-54-58 m. Sæt 1 mærketråd midt under ærmet. Arb måles videre herfra. Strik glatstrik. Når arb måler 3 cm tages der 1 m ind på hver side mærketråden, gentag på hver 7.-5.-5.-4.-4.-4.cm 2-3-3-5-5-7 gange til = 38-38-40-40-42-42 m. Fortsæt i glatstrik til ærmet måler 21-24-26-29-32-35 cm, strik 6 omg retstrik og luk af.

Denne opskrift er blevet rettet. .

Rettelse: Nyt diagram A.2 og rettelse i teksten: BÆRESTK:
Slå 77-77-84-84-91-91 m op på lille rundp 3,5 med Belle. Strik A.1 over alle m. På omg med omslag i A.1 afsluttes der med 1 m ret. Når A.1 er strikket 1 gang i højden strikkes A.2 (= 7 m)...
Opdateret online: 07.10.2016
Rettelse: Tekst i diagram-symbol nr 6
Opdateret online: 19.10.2016

= tag 1 m løs af p, 2 ret sammen, løft den løse m over
= slå om mellem 2 m, på næste p strikkes omslaget ret/vrang

Kommentarer (34)

Skriv din kommentar her!

Monique 01.11.2018 - 12:43:

Moet ik bij het begin in elke naald eindigen met een omslag voor A1?

DROPS Design 02.11.2018 kl. 08:04:

Dag Monique, Nee, je breit alleen omslagen in de 5e naald van A.1. Dit is de naald met gaatjes. En die naald eindig je met 1 steek recht (zoals beschreven staat bij 'PAS')

Monique 07.10.2018 - 00:01:

Ik begrijp de correctie niet. Wat betekent een keer in de 7e hoogte? Vriendelijke groeten Monique

DROPS Design 07.10.2018 kl. 11:34:

Dag Monique, Het getal 7 hoort daar niet te staan (typefout, die ik zo zal aanpassen). zodat er staat: een keer in de hoogte. De correctie is overigens al verwerkt in het online patroon.

Anne Lise Jensen 11.09.2018 - 16:19:

Der står ikke noget i opskriften hvordan udtagninger laves. hvor mange masker der skal være mellem mærketrådene. Altså hvor mange masker på forstykke ærmer bagstykke

DROPS Design 12.09.2018 kl. 07:58:

Hei Anne-Lise. På bærestykket er økingene en del av mønsteret, og du øker i hver rapport av A.2 som anvist i diagrammet – du øker ved å lage kast som på neste omgang strikkes rett/vrang slik at det blir hull (se symbolforklaringen). Du deler ikke til for-/bakstykke og ermer før etter at bærestykket er ferdig, og da står det beskrevet hvor mange masker som inngår i hver del: «Strikk de første X m (= halve bakstk), sett de neste X m på tråd (= erme), legg opp 6 nye m under ermet..» osv. Når du skal øke ved merkene i hver side av bolen økes det som forklart i under øketips. God fornøyelse.

Raquel M Alves 25.07.2018 - 13:58:

Os números de montagem na agulha na receita em português está diferente da versão em inglês, qual receita está certa?

DROPS Design 26.07.2018 kl. 12:28:

Depois de conferir as correcções efectuadas, a receita em português já está corrigida. Obrigado.

Raquel 23.07.2018 - 23:24:

Os números de montagem na agulha na receita em português está diferente da versão em inglês, qual receita está certa?

Raquel 23.07.2018 - 20:39:

Ao comparar as receitas em português e inglês, percebi que os números de pontos da montagem não correspondem .

Frida Wall Sandvik 31.05.2018 - 23:08:

Jeg kan ikke se noen forandring i rettelsen. Hva består den i. Jeg har kommerhalvveis i A2 på str 3/4 år

Margit Pedersen 04.04.2018 - 21:59:

Hej jeg forstår ikke selve udtagningen. Hvor mange masker til forstykke, ryg og ærmer. Tages der otte masker ud på hver anden pind, stemmer masker antallet ikke i str. 3/4.

Janet 03.03.2018 - 01:26:

When I start the diagram for this sweater, do I start at the bottom which is a knit row or at the top which is a purl row?

DROPS Design 05.03.2018 kl. 10:14:

Dear Janet, start reading diagram from the bottom corner on the right side and from the right towards the left on every row. Happy knitting!

Ingrid Van Den Bosch 14.02.2018 - 11:17:

Je voudrais faire ce modèle pour adulte (taille 44/46) comment puis-je adapter ? Merci

DROPS Design 14.02.2018 kl. 11:58:

Bonjour Mme Van Den Bosch, vous trouverez ce modèle pour femme en version pull et en version top. Bon tricot!

Kommentere opskrift DROPS Children 27-23