Sweet Bay by DROPS Design

Bluse i retstrik med bladmønster og rundt bærestykke, strikket ovenfra og ned i DROPS Belle til børn str 3 - 14 år

DROPS Design: Model nr vs-003-bn
Garngruppe B
----------------------------------------------------------
Størrelse: 3/4 - 5/6 - 7/8 - 9/10 - 11/12 - 13/14 år
Størrelse i cm: 98/104 - 110/116 - 122/128 - 134/140 - 146/152 - 158/164
Materialer: DROPS BELLE fra Garnstudio
200-250-250-300-350-400 g f.nr 15, jeansblå

DROPS STRØMPEP OG RUNDP (60 eller 80 cm) nr 4 – eller det p.nr du skal bruge for at få 21 m x 28 p glatstrik på 10 x 10 cm.
DROPS RUNDP (40 og 60 cm) nr 3,5 – til retstrik (strikkefasthed retstrik: 21 m x 42 p på 10 x 10 cm).
----------------------------------------------------------

fra 11.95 kr /50g
DROPS Belle uni colour DROPS Belle uni colour 11.95 kr /50g
Garnet til denne opskrift koster fra 48kr. Læs mere.

Der tages 1 m ud på hver side af hver mærketråd (= 8 nye m). Start 1 m før mærketråden og strik således: Slå om, 2 m ret (mærketråden sidder mellem disse 2 m), slå om. På næste p strikkes omslaget ret, der skal blive hul.
----------------------------------------------------------

BLUSE:
Arb strikkes rundt på rundp, ovenfra og ned.

BÆRESTK:
Slå 77-77-84-84-91-91 m op på lille rundp 3,5 med Belle. Strik A.1 over alle m. På omg med omslag i A.1 afsluttes der med 1 m ret. Når A.1 er strikket 1 gang i højden strikkes A.2 (= 7 m) over alle m (= 11-11-12-12-13-13 rapporter af A.2). Når A.2 er strikket 1 gang i højden er der 187-187-204-204-221-221 m på omg, arb måler ca 10 cm. Fortsæt i RETSTRIK – se forkl over, SAMTIDIG på første omg som strikkes ret tages der 1 m ud midt i hver rapport (= 11-11-12-12-13-13 m taget ud), tag ud med et omslag, omslaget strikkes vrang på næste p så der bliver hul. Gentag udtagningen på hver 1.-1.-1½.-1½.-2.-2.cm 0-1-1-2-1-2 gange til = 198-209-228-240-247-260 m. Strik 1 omg ret hvor m-ant justeres til 200-212-224-240-252-266 m. Fortsæt i retstrik til arb måler 11-12-13-14-15-16 cm. Fortsæt således: Strik de første 31-33-35-37-39-40 m (= halve rygstk), sæt de næste 38-40-42-46-48-52 m på tråd (= ærme), slå 6 nye m op under ærmet, strik de næste 62-66-70-74-78-82 m (= forstk), sæt de næste 38-40-42-46-48-52 m på tråd (= ærme), slå 6 nye m op under ærmet, strik de resterende 31-33-35-37-39-40 m (= halve rygstk).

RYG & FORSTK:
Der er nu 136-144-152-160-168-174 m til ryg & forstk. Sæt et mærke i hver side på ryg- og forstykke hvor der blev slået nye m op under ærmet (= 3 nye m på hver side af mærket). ARB MÅLES VIDERE HER FRA! Skift til rundp 4. Fortsæt i glatstrik. Når arb måler 4 cm tages der 1 m ud på hver side af hvert mærke (= 4 m taget ud). Gentag udtagningen på hver 5.-6.-7.-8.-9.-10.cm 3 gange til – læs UDTAGNINGSTIPS = 152-160-168-176-184-190 m. Fortsæt i glatstrik til arb måler 24-27-30-33-36-37 cm, strik 6 p retstrik. Luk af.

ÆRME:
Sæt m fra tråden tilbage på strømpep 4 = 38-40-42-46-48-52 m. Strik 1 m op i hver af de 6 m som blev slået op under ærmet = 44-46-48-52-54-58 m. Sæt 1 mærketråd midt under ærmet. Arb måles videre herfra. Strik glatstrik. Når arb måler 3 cm tages der 1 m ind på hver side mærketråden, gentag på hver 7.-5.-5.-4.-4.-4.cm 2-3-3-5-5-7 gange til = 38-38-40-40-42-42 m. Fortsæt i glatstrik til ærmet måler 21-24-26-29-32-35 cm, strik 6 omg retstrik og luk af.

Denne opskrift er blevet rettet. .

Rettelse: Nyt diagram A.2 og rettelse i teksten: BÆRESTK:
Slå 77-77-84-84-91-91 m op på lille rundp 3,5 med Belle. Strik A.1 over alle m. På omg med omslag i A.1 afsluttes der med 1 m ret. Når A.1 er strikket 1 gang i højden strikkes A.2 (= 7 m)...
Opdateret online: 07.10.2016
Rettelse: Tekst i diagram-symbol nr 6
Opdateret online: 19.10.2016

= tag 1 m løs af p, 2 ret sammen, løft den løse m over
= slå om mellem 2 m, på næste p strikkes omslaget ret/vrang

Kommentarer (28)

Skriv din kommentar her!

Frida Wall Sandvik 31.05.2018 - 23:08:

Jeg kan ikke se noen forandring i rettelsen. Hva består den i. Jeg har kommerhalvveis i A2 på str 3/4 år

Margit Pedersen 04.04.2018 - 21:59:

Hej jeg forstår ikke selve udtagningen. Hvor mange masker til forstykke, ryg og ærmer. Tages der otte masker ud på hver anden pind, stemmer masker antallet ikke i str. 3/4.

Janet 03.03.2018 - 01:26:

When I start the diagram for this sweater, do I start at the bottom which is a knit row or at the top which is a purl row?

DROPS Design 05.03.2018 kl. 10:14:

Dear Janet, start reading diagram from the bottom corner on the right side and from the right towards the left on every row. Happy knitting!

Ingrid Van Den Bosch 14.02.2018 - 11:17:

Je voudrais faire ce modèle pour adulte (taille 44/46) comment puis-je adapter ? Merci

DROPS Design 14.02.2018 kl. 11:58:

Bonjour Mme Van Den Bosch, vous trouverez ce modèle pour femme en version pull et en version top. Bon tricot!

Kristel 08.11.2017 - 09:59:

Bonjour, Je réalise ce pull et pour le dos/devant, il est indiqué qu'il faut faire une augmentation de chaque côté de chaque marqueur plusieurs fois selon la taille souhaité. Au niveau des indications d'augmentations, il conviendrait de faire un jour au niveau des jetés. Si je comprends bien, je dois tricoter les jetés d'augmentations à l'endroit, et il y aura des trous réguliers sur les côtés du pull, sous les manches? Merci pour votre retour,

DROPS Design 08.11.2017 kl. 10:06:

Bonjour Kristel, tout à fait, sur les côtés du bas du pull, on augmente avec 1 jeté de chaque côté du marqueur des côtés (soit 2 jours de chaque côté) - si vous voulez éviter ces jours, vous pouvez tricoter les jetés torse à l'endroit au tour suivant. Bon tricot!

Elizabeth 08.08.2017 - 02:03:

Where do you place the markers on the 1st size , cast on of 77 stitches

DROPS Design 08.08.2017 kl. 08:23:

Dear Elizabeth, insert a marker (2 markers in total) in each side of body where new sts were cast on under sleeves (= 3 new sts on each side of marker). For these 6 sts please have a look at the last part od YOKE section. Markers are between sts, not in sts. HAPPY KNITTING!

MARTINE PITSCHON 02.05.2017 - 08:42:

Bonjour, j'annule mon commentaire d'hier au soir... j'ai compris le diagramme... ! Avec toutes mes excuses, Martine PITSCHON

MARTINE PITSCHON 01.05.2017 - 20:30:

Bonjour, je décripte avant de commencer à tricoter le modèle SWEET BAY = diagramme A2 - Rgs 26/27 : comment peut-on faire 2 jetés (rg 26) sans que le nbre de mailles du rg 27 ne soit augmenté de 2 mailles ? n'y a-t-il pas une erreur ? un grand merci ! Martine PITSCHON

DROPS Design 02.05.2017 kl. 12:01:

Bonjour Mme Pitschon, pour la fin de la feuille (à partir du rang 17), on fait 2 jetés (= 2 augmentations) compensés par 2 diminutions (1 de chaque côté du pétale), ainsi, le nombre de mailles reste le même. Bon tricot!

Wendy Anne Ward 30.03.2017 - 12:21:

Hi. I'm new to knitting but I can't undertand 1 YO between 2 are,on next row K/P YO.Im understanding the first row YO but on the next row what is k/p yo? Should I knit the first yo and then purl the second one? Any help would be Great.

DROPS Design 30.03.2017 kl. 13:50:

Dear Wendy Anne, the YOs will be worked either K on next round (= when there is a white square on next row in diagram) or P on next round (when there is a P st [-] in diagram on next row). Happy knitting!

Solveig Pihl 13.02.2017 - 15:49:

Jag har nu stickat t.o.m. nedre kanten på tröjan. Men den rullar upp sej och viker sej "uppåt". Vad skall jag göra, rispa upp kanten och göra om den på något sätt, men hur? Det är väl sedan likadant med ärmarna.

DROPS Design 13.02.2017 kl. 15:54:

Hej Solveig. Du kan strikke et par riller mere for at göre kanten lidt tungere, men du kan ogsaa presse den let efter vask - det plejer ogsaa at virke fint.

Kommentere opskrift DROPS Children 27-23